Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ZoZenn schreef:Mijn bijrijder heeft inmiddels nog steeds geen les.
Vorige week heb ik haar weer zien rijden en het ging niet goed, dus ben ik zelf opgestapt. Ze vroeg namelijk of het kon laten zien hoe het moest. Zodra ik opstap was er niets aan de hand, heerlijk werkwillige pony onder me. Een kwartiertje later stapt ze weer op, pony verandert meteen en ik zag ook waarom. Ik heb een kwartier tips naar haar geroepen en toen ging het weer. Ze vroeg me toen 'hoe ik dat dan deed', toen heb ik haar gewoon gezegd dat ze les moet nemen. Ik heb ook niet leren rijden door aan te modderen, heb zelf vorig jaar heel veel gelest. Ze blijft maar herhalen dat ze super enthousiast is over lessen e.d., maar inmiddels is het alweer 3 weken geleden en ze heeft nog steeds geen les aangevraagd.
Terwijl ze die wel nodig heeft. En dat is dan een bijrijder die bij me kwam met het verhaal 'ik wil verder komen in de dressuur'. Ik zie er niks van. Misschien vindt ze hem te moeilijk, maar durft ze het niet te zeggen?
Wanneer ik haar om een volte vroeg, lukte dit bijna niet en bleef ze teruggaan naar de hoefslag en aan de hoefslag kleven, bij slangevoltes laat ze hem zelf beslissen wat hij doet, ze houdt hem niet eens meer dan 2 passen in galop of hij valt eruit. Als ik dan zeg spoor 'm aan of rijdt 'm naar voren, lukt dit niet.
Stalgenootjes zeggen telkens dat het 'wel leuk gaat' en dat ze zenuwachtig wordt als ik kijk en dat het daarom niet wil. Nu is dat mogelijk natuurlijk, maar aan de andere kant, stalgenootjes vinden haar een leuk lief meisje en willen niet dat ik zeg dat ze hem niet meer mag doen.
Bommeltje_ schreef:Zijn hier mensen die ook opzoek zijn naar een verzorger voor een wat moeilijkere pony of een helemaal groene pony? Wat vragen jullie en wat zoeken jullie? Ik vind het zo lastig.
Bommeltje_ schreef:Dat snap ik het is niet de bedoeling om er goedkoop af te komen en het inrijden ga ik zelf doen.. Tot nu toen niemand gevonden die bitloos en op mijn manier wil inrijden. Ik dacht misschien vind iemand het intressant om mij daarbij te helpen dat is toch iets anders.. Ik krijg wel goed les en goede begeleiding bij het beleren dus dat is het probleem niet. Ik bied alleen iemand een leerzame ervaring aan. Of is dat verkeerd?
Bommeltje_ schreef:Ben het met je eens, maar wie zegt dat ik zelf geen ervaring heb? Dat heb ik namelijk wel. Ik heb meerdere paarden ingereden dat waren dan wel IJslanders, maar het is niet zo dat ik geen ervaring heb alleen deze keer doe ik het op de freestyle manier en een wat natuurlijkere manier. Ik krijg goede hulp. En zeker geen romantisch gedoe..
ZoZenn schreef:Ik denk dat als ik het inplan, dat ik het dan ook mag betalen. En dat ga ik natuurlijk niet doen.
Straks ga ik weer die kant op, dus ik zal in het weekend misschien nog eens met haar afspreken om te vragen hoe dit nu zit.
Hij wordt niet per sé verkeerd gereden, ik heb er iig geen last van. Hij heeft wel een iets betere conditie en is voor mij makkelijker los te rijden, omdat hij 3x per week loopt. Veel last heb ik er dus niet van. Hij weet ook als de donder wel wie erop zit.
Bommeltje_ schreef:Dat vind ik eigelijk wel een hele goede tip dankje dat ga ik dan denk ik ook niet doen, maar ze is wel gevorderd als het over grondwerk en loswerken etc. Gaat. Kan ik dan niet aanbieden dat iemand dat met haar kan doen? Ik ben nu zelf bezig met de opleiding. Dus ze zou uiteindelijk voor grondwerk sowieso mijn lespony worden dus is dat dan niet goed? Het is namelijk niet dat ik geen tijd heb want ik kan iedere dag gaan. Alleen ik dacht ik geef iemand die geen paard heeft de kans om er toch mee bezig te zijn. Het is goed bedoeld.