Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 21:14

Belangijkste vraag: Wat wordt er van jou als verzorgster verwacht?
Welke taken/klussen. Hoeveel dagen?

Ik vraag altijd wat iemand hier hoopt te vinden.
Dan weet je al snel of het kan matchen of niet.

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 08:25

Ik ben een jaar geleden gestopt met rijlessen op de manege. Een half jaar voordat ik dat deed kwam ik per toeval een pony tegen waarop ik mocht rijden. Een basisschool vriendinnetje ging verhuizen en in hun huis kwamen nieuwe mensen. Die hadden veel pony's en paarden en ik mocht een haflinger genaamd Aron verzorgen. Helaas hadden zij besloten na iets meer dan een half jaar om hem te verkopen. Er zouden drie friezen gekocht worden waarop ik dan kon rijden. Jammer genoeg gingen zij alweer verhuizen kort daarna.
Vroeger heb ik ook een haflinger 'verzorgpony' gehad, maar dat was in de tijd toen ik nog nooit gereden had. Dus meer dan een beetje poetsen was dit niet. Deze is ook verkocht.

Ondanks ik nu een eigen shetlander pony heb, zoek ik nog steeds een bijrijdpony/paard.
Hier in de buurt is helemaal niets.. :( De paarden die hier staan worden al bereden of zijn voor de fok.

SophieXAnni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 09:53

Gister is mijn verzorg fries ingeslapen... ik mocht gelukkig nog even afscheid nemen, hij was compleet blind geworden. Maar hij heeft de mooie leeftijd van 28 jaar behaald ♥♥
Laatst bijgewerkt door SophieXAnni op 12-08-14 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 09:57

Sterkte! :(:)

SophieXAnni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 09:59

Dankjee jet is lastig om em nu niet meer elke dag te zien..

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 10:49

Sophie_flame schreef:
Gister is mijn verzorg fries ingeslapen... ik mocht gelukkig nog even afscheid nemen, hij was compleet blind geworden. Maar hij heeft de mooie leeftijd van 28 jaar behaald ♥♥

Veel sterkte Y;(

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 10:55

Vervelend, wel een mooie leeftijd.

Als je een eigen pony hebt waar je niet op kunt rijden en je wilt dat wel, ga je toch gewoon naar een manege?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 10:56

Daarin ga ik met Anke mee ja, of neem menlessen met je Shetlander :)

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 11:34

Mijn verzorgpaarden zijn ook echt schatten.
1 is al 37 :oo
Het is echt een leeftijd waarvan je weet dat ze helaas niet nog jaren lang leeft (in ieder geval niet nog 10 jaar denk ik := ) maar ook dat je haar helemaal niet weg wil hebben, omdat het zo'n schat is, en mentaal nog zo goed!

(Voor dat er verhalen komen: ze lijd absoluut geen pijn oid. Ze staat lekker 24/7 op wei met een maatje die haar super respecteerd, haar niet weg jaagt en haar gewoon laat eten tot ze klaar is. Ze word gepoetst en geknuffeld enz.)

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 13:04

Dat is een flinke leeftijd! Maar zolang ze nergens last van heeft is er niks aan de hand toch? Natuurlijk moet je wel rekening houden, maar ik denk dat jij dat wel doet! Lekker van genieten nog! ;)

Ik heb twee reactie's gekregen op mijn advertentie, en ik ga bij één van de twee kijken. Maar de andere lijkt me ook erg leuk, heb verder nog niet geantwoord aangezien ik het mailtje vandaag pas heb ontvangen.
Maar ja, ik weet nu niet zo goed hoe ik dit aan moet pakken eigenlijk :=

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 13:43

Nee dat klopt, ze is nog hardstikke vrolijk! :) maar het is natuurlijk wel iets om rekening mee te houden.. Helaas leven ze niet zo lang als mensen :(:)
Ze hoeft ook inderdaad geen enkel werk te doen. Ze mag van haar welverdiende pensioen genieten met veel kriebels :))

Ik zou gewoon bij allebei gaan kijken en eerlijk zeggen dat je dat doet! :)

SophieXAnni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 14:38

Bedankt voor al het mede leven.

het klinkt raar omdat gister pas mijn oude vp is gestorven, maar ik ga morgen bij 2 shetjes kijken waar ik via bokt aan kom. Het is best snel, maar dan vergeet ik Oars misschien wat sneller

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 16:14

Heel veel sterkte hierboven!

Ik ben net ook wezen kijken en het was erg leuk! Bij mijn vorige verzorgpaard zeiden ze ga je gang, maar hier zijn duidelijke afspraken, en zijn heel vriendelijk. Ik heb gezegd dat ik nog even na zou denken, maar ik vind het tot nu toe heel erg leuk! :j

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 17:54

ik ben tot nu toe erg blij met finesse en de eigenaar ik geloof dat ik het niet beter had kunnen treffen

ik ben wel nog steeds een beetje op zoek naar nog een paardje omdat ik dat gewoon leuk vind en ik op de zaterdag maandag en dinsdag nog tijd zat heb op de zaterdag doe ik finesse ook maar die doe ik altijd in de ochtend ´
ik laat die advertentie ook gewoon open staan

ik ga wel drie dagen stage lopen dit jaar woe , don , vrij maar dan heb ik daarnaast eigenlijk nog tijd zat

ik zie wel of er nog iets op mijn pad komt en zo niet ik geniet met volle teugen van finesse :D

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 18:32

Ik zal ook eens een update geven!

Ik heb nu 2 maanden (klinkt helemaal niet lang, maar ik heb het idee dat ik er al maanden kom) een super verzorgpony op een super plek. Het is gewoon een plek aan huis met een stuk of 7 paarden, maar toch is het een hele fijne plek. Er zijn gewoon duidelijke afspraken over wat wel en niet mag (niet alleen rijden, niet buitenrijden, even stal uitmesten enz.) en ik mag komen wanneer ik wil, als ik het maar van te voren aan geef wanneer ik kom. Verder lopen er ook 2 andere verzorgsters rond waar ik het goed mee kan vinden. Er is duidelijke communicatie en ik leer er veel. Ik heb eens in de 2 weken priveles, waarbij ook altijd de eigenaresse aanwezig is. Daarnaast zit er nog een kleine bijdrage aan vast, maar dat is voor mij geen probleem. Aan het begin heb ik de keuze gekregen of ik ook de stal wou uitmesten en hierbij heb ik aangegeven dat ik dat wel wil, het hoort erbij, maar als het een keer niet uitkomt vanwege school is dat ook geen probleem. Als ik had gekozen om het niet te doen, had dat ook niks uitgemaakt. Omdat ze aan huis staan en aan een bedrijf is er altijd wel iemand, dus mocht er iets gebeuren ben ik nooit alleen. Het is een klein kwartiertje fietsen, dus ook makkelijk te doen in de winter.
Niet te vergeten is de pony waar het om gaat natuurlijk. Dat is iets waar is ook nog eens heel veel geluk mee heb. Het is een ontzettende schat van een pony, maar wel met pit. Ondanks dat ze nu wat ouder wordt (22) zit ze nog vol met pit en kan ze aardig crossen (wat ook meteen de reden is dat ik niet buiten mag rijden). Maar aan de hand is het een ontzettend lieve pony, die geen vlieg kwaad zal doen.

Kortom ik ben helemaal gelukkig!!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:24

Dat klinkt als een super plek. Als je om doeten geeft, zorg je vanzelfsprekend ervoor dat ze een schone leefplek hebben.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:00

Onthou hier heel goed dat eigenaren niet altijd vervelend zijn!! Ik heb nu de zoveelste bijrijdster die afzegt en niet komt terwijl ik alles af zeg en er rekening mee hou -:(-
Ik ben dus nu alweer heel erg afwachtend en durf niet meer....weer bang dat ik teleur gesteld word. En dat is niet leuk voor wel een serieuse bijrijdster maar hoe weten wij als eigenaar nu dat we wel de juiste treffen? Pffff word er zo zat van -O-

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:10

En waarom zeggen ze dan af? Waar hou je dan rekening mee? :)

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:17

Ik ben nog steeds blij met Spoekie [shetlander] en Fury [halve fries]. Bij de een een wat afstandige, botte eigenaar, en bij de ander kan ik het juist goed vinden met de eigenaar en andere verzorgers. Ik moet bij de halve fries wel de stal uitmesten, maar ik vind dat dat er gewoon bij hoort. Ik hoef overigens ook niks te betalen bij beide adressen waar ik ontzettend veel geluk mee heb. Hoop dat ik ze nog lang kan verzorgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 09:43

Patricia, wat ontzettend vervelend! Bij beide kanten zitten er helaas rotte appels tussen die het voor de ander verpesten. :(

Waarop zoek jij je verzorgsters/bijrijders uit? Wat natuurlijk ook een beetje kan tegenwerken is het feit dat je paard te koop staat..

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 09:48

Ze moeten wat ervaring hebben omdat ze vaak alleen zijn maar verder maakt het me niet uit wat ze komen doen, poetsen, longeren, grondwerk en als het goed gaat ook rijden.

Ik heb nog twee paarden dus mocht de klik er zijn bij beide en mijn merrie wordt verkocht mogen ze gewoon blijven en kunnen we kijken welk ander paard er bij ze past!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 09:53

EskeGirl schreef:
En waarom zeggen ze dan af? Waar hou je dan rekening mee? :)

De een komt niet opdagen en zeggen helemaal niet af, andere vinden het in eens te ver weg, dan hebben ze toch iets dichter in de buurt gevonden enz.
En komen ze toch vinden ze haar in eens niet leuk of laten daarna niets meer horen. Ze hoeven bij mij niets te doen alleen maar met mijn pony bezig zijn, lijkt me toch een mooie kans!

Ik zeg afspraken af, moet mijn training omgooien bij de andere paarden. Ik werk de hele week en moet drie paarden op een avond doen, als er dan iemand komt kijken wil ik daar de tijd voor nemen en plan ik al helemaal in hoe ik het dan ga doen met de andere twee. Of ik moet ze een avond vrij geven of ik longeer ze even snel en als ik dan te horen krijg dat ze toch niet komen sta ik daar voor niets te haasten en te wachten :(

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 10:06

Dat is heel vervelend ja :(
Jammer dat je de goede nog niet gevonden hebt, vind het wel respectloos van de bijrijders.

Ik ga vandaag kijken bij een pony!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 10:12

Ik heb een hele leuke meid maar die is nu met vakantie en zelf op zoek naar een paard, ik wil er voor de andere dagen nog iemand bij maar dat schijnt nogal lastig te zijn....

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 10:14

Ik zou je met alle liefde komen helpen, maar je woont te ver weg :(
(ik weet niet of ik een goede bijrijder ben, maar zonder reden afzeggen op de eerste afspraak vind ik not done).

Gaat het om de merrie die te koop staat? Dat schrikt wel erg af (heb je net een band opgebouwd, is je verzorgbeest weg...).