Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 11:56

Yezzi schreef:
Kun je niet overleggen dat je per maand betaalt voor het aantal dagen dat je geweest bent in plaats van een vast bedrag? Dus bijvoorbeeld (Ik zeg maar wat) €3,- per dag?

Ik weet niet.... Zij moet ook werken op de dagen wanneer ik kan, en haar werk loopt soms ook uit, waardoor we dus niet kunnen. Dus eigenlijk heeft het dan ook niet zo veel zin meer, omdat zij niet zo vaak kan op de dagen wanneer ik wel kan.

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 11:57

Oh je doet met iemand samen? Ik dacht dat dat de eigenaar was.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 13:37

EskeGirl schreef:
M'n ouders gaan ook mee, dus hopelijk werkt dat niet tegen...

Ik vind dat juist fijn!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 13:38

Anke schreef:
EskeGirl schreef:
M'n ouders gaan ook mee, dus hopelijk werkt dat niet tegen...

Ik vind dat juist fijn!

Ik vind het ook fijn dat ze meegaan, maar soms lopen ze iets te hard van stapel en zijn een beetje bezorgd, ik ga wel duidelijk zeggen dat ik het weord wil doen :=
Ben ook al bijna 17, dus dat moet kunnen.

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:48

Succes iedereen met zoeken! Ik ben ook lang opzoek geweest maar nu zorg ik alweer 7,5 maand een merrie :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 15:40

Yezzi schreef:
Oh je doet met iemand samen? Ik dacht dat dat de eigenaar was.

Ik had het net over de eigenaresse :) Meer info via pb, als je nog vragen hebt ;)

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 16:53

Ik verzorg finesse nu 4 maanden en zes dagen :D en ga vaarschijnlijk zondag weer even bij der kijken en gaat me vader een foto maken van mij en fien en van fien alleen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:18

Ik verzorg [naam] nu 4 maanden, 1 week en 2 dagen <3.

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:41

Ik verzorg moppie nu 6 maanden en 8 dagen :) en sneeuwvlok 3 maandjes en 25 daagjes :)

SannieHorse7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:26

k vindt het wel een beetje flauw dat je moet betalen om de klusjes van iemand anders te doen :n oke het zijn leuke klusjes maar die mensen van wie het paard is moeten eigenlijk blij zijn dat iemand hun paardje verzorgt en eigenlijk(maar dat is te goed voor deze wereld,op een paar uitzonderingen na ;) ) moeten ze de verzorger juist betalen.Een instructeur gaat de baas van de manege toch niet betalen,omdat hij les mag geven ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:43

Je maakt gebruik van alle faciliteiten etc, je verzorgt een paard waar ook stalling voor betaald moet worden. De pony is dan een paar dagen p/w 'van jou', dus hoor jij ook bij te dragen in de kosten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 11:08

Yezzi schreef:
Je maakt gebruik van alle faciliteiten etc, je verzorgt een paard waar ook stalling voor betaald moet worden. De pony is dan een paar dagen p/w 'van jou', dus hoor jij ook bij te dragen in de kosten.

Maar aan de andere kant, de eigenaar maakt gebruik van de 'diensten' die de verzorger levert. :+
Ach, dat is een eeuwige discussie. Dan zit het verschil er ook nog tussen verzorger en bijrijder.

Zo vind ik dat geen van beide hoeft te betalen. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 11:13

In mijn ogen moet jij zelf juist alleen maar blij zijn dat jij 'gebruik' mag maken van het paard van een ander. Dat argument dat de eigenaar blij mag zijn met jouw diensten ben ik het niet helemaal mee eens. Jij maakt gebruik van een paard dat niet van jou is, en daar mag je imo best voor betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 11:17

Yezzi, ik ben het helemaal met je eens wat betreft het blij zijn dat je 'gebruik' mag maken van een paard. Dat ben ik zelf ook, ik heb dan het geluk niet te hoeven betalen. :) Ik weet dat ik daarmee een van de weinige ben en ik ben de eigenaren ook dankbaar. :P

Maar toch zou ik niet betalen. Naast dat het niet altijd mogelijk is voor mensen, maar ook omdat ik niet ga betalen voor poetsen, longeren en knuffelen. Zelf vind ik dat heerlijk om te doen en dat is mijn keuze. Toch vind ik het niet helemaal redelijk dat alleen de verzorger/bijrijder wordt geprezen als zijne 'gelukkige'. Waarom zou je dan nog stalling moeten betalen. Moet de eigenaar dan ook blij zijn dat je van zijn stuk land gebruik mag maken? Terwijl jij daarbij geen profijt hebt? Want dat heeft de eigenaar ook echt wel. Anders zou een eigenaar niet op zoek hoeven naar een verzorger of bijrijder.

Maar goed, zin in deze discussie heb ik niet. Ieder heeft een ander standpunt en dat respecteer ik. Ik ben hartstikke blij met de kansen die ik krijg, zonder te hoeven betalen. :)

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 11:28

Tja, mijn bijrijdster hoeft niks te betalen. Maar verwacht wel dat zij wat toevoegd dmv het correct rijden en "trainen" van mijn merrie. Iemand welke alleen een rijpaard/pony zoekt om "wat rondjes in de bak" te rijden zou ik niet eens in de buurt willen hebben. Zelfs als zij daarvoor zouden betalen.

Wat betreft de klusjes die gedaan moeten worden doe je gewoon samen...punt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 11:32

Ik snap je hoor, Deetjeeuh. Ik zou het aanbod om niet te hoeven betalen natuurlijk niet afslaan, maar anderzijds zou ik het geen probleem vinden om te betalen, mits het een eerlijk bedrag is en niet 3/4 van de stallingskosten voor 2 dagen p/w.

bruja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 12:02

Nou deetjuh... Als je op een paard rijdt, kan ik me goed voorstellen dat je meebetaalt. Paardrijden kost geld, punt. Daarnaast gebruik je spullen, die slijten, moeten ooit weer vernieuwd worden. Rijden in een manege kost ook geld, laat staan het hebben van een eigen paard.

Ik ben een eigenaar die niet per sé een verzorger/bijrijder nodig heeft, sterker nog, het kost mij tijd en energie. Toch wil ik wel iemand die kans geven, omdat ik het zo vroeger ook geleerd heb en omdat je op een manege niet voorbereid wordt op het hebben van een eigen paard ooit. Dus bewijs je mij een dienst? Misschien, op den duur, maar ik jou zeer zeker ook.

Ik kies er persoonlijk voor om een bijrijder niet te laten betalen, maar mee te laten helpen met mesten/voeren etc. Dat kan ik ook, want mijn paard staat goedkoop. Toen ik zelf nog bijrijder was, betaalde ik wel én hielp ik mee met klusjes etc. Vind ik echt niet meer dan logisch.

Als je het bijrijden/verzorgen puur als gunst naar de eigenaar gaat zien, dan zie je wat dingen over het hoofd. Het zou eerlijk gezegd voor mij een reden zijn om jou dan niet als bijrijder of verzorger uit te kiezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:26

Icrack, dat ben ik helemaal met je eens. :) Bijrijder/verzorgster moet inderdaad niet alleen voor de lusten komen. Ook niet als ze betaald. Klusjes horen er ook bij, die hoor je te doen.

Yezzi, dat ben ik met je eens. €50,- voor 2/3 dagen in de week vind ik redelijk, eventueel nog met 2x per maand les erbij (voor eigen rekening). Maar zodra het gaat lopen rond de €100,- vind ik het weer wat te veel. Afhankelijk van de situatie natuurlijk.

Bruja, even voorop gesteld: Ik zie het bijrijden/verzorgen níet puur als gunst naar diegene (bijrijder/verzorger) toe. Juist andersom. Eerlijk gezegd snap ik niet waar je dat uithaalt, gezien ík héél blij ben met de kansen die ik van hun krijg. Daarnaast is het heel wat zo maar je paard aan een vreemde toe te vertrouwen. ;)
Ik doe er dan ook alles aan om dat vertrouwen niet te beschadigen. :)

Waarschijnlijk ben ik dan op dit moment verkeerd overgekomen, dat kan gebeuren op het internet, sorry. Ik heb wel een idee hoeveel een paard kost, dat is behoorlijk veel geld. Evenals de spullen die slijten. Ik begrijp dat daarvoor moet worden meebetaald. Persoonlijk vind ik het alleen jammer dat het heel vaak zwart-wit wordt gezien. In míjn ogen verlenen beide partijen elkaar een gunst. Soms de een natuurlijk meer dan de ander zoals in jou geval. Ik vind het dan ook super dat je die mensen een kans geeft! :D

Klusjes doen is niet meer dan logisch. Heb je daar geen behoefte aan dan ga je naar de manege waar je kan zadelen, rijden en wegwezen. Moet wel zeggen dat ik als ik tijd had vroeger ook op de manege te vinden was om te helpen of na het rijden wat langer bleef.

bruja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:36

Sorry deetjeeuh, verkeerd begrepen dan:)
Maar inderdaad, je helpt elkaar, als beide partijen dat snappen, komen we nog eens ergens:D

xMell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:50

Die discussie, haha.. ik vroeg ook geld aan mij bijrijders, en heb zelf ook altijd er voor moeten betalen om een bijrijdpaardje te hebben.

Heb nu het geluk dat ik dit paardje gratis mag doen. In ruil daarvoor moet ik natuurlijk wel de dagelijkse klusjes doen op stal, en sta ik gewoon ingeroosterd in het voer en mestschema.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 16:11

Bruja. Het maakt verder ook niet zoveel uit wat anderen mensen willen eigenlijk. Jíj zoekt iemand voor jou paardje die erbij past. Je moet gewoon net zo lang zoeken tot je diegene hebt gevonden. :) Als beide partijen er hetzelfde over denken dan komt het vanzelf goed. :j

Tinus, ach, klusjes zijn niet zo erg. Die horen er gewoon bij. :P Fijn dat je een leuk paardje hebt gevonden!

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 19:03

Deze week ga ik kennis maken, en ben nu toch wel wat nerveus aan het worden haha... Ik weet ook echt totaal niet wat ik er van kan verwachten, en ik kan nu ook geen vragen bedenken die ik zou kunnen stellen. Heeft iemand tips voor me, dingen die ik écht moet weten of zo? :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 19:05

Vraag dingen over het paard, en wat je allemaal kan verwachten :)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 19:06

Een verzorgster die hier wil rijden, zal zich minstens zo hard moeten inzetten zoals ik dat ook doe.
Het is hier niet de lusten komen halen en de lasten zijn voor de eigenaar.

Een bijrijder zorgt op zijn dagen voor het paard (stal schoon, water en voer). Hij geeft een bijdrage in de kosten.

Mijn voorkeur gaat naar een gedreven en betrokken verzorgster.
Het is als eigenaar een flinke tijdinvestering, daarna heb je er wel ook profijt van.
Ik ben heel selectief mbt verzorgsters. Tuttebellen en personen die zich niet aan afspraken houden, zijn hier niet welkom.
De tijd dat ik iedereen 1000 kansen gaf, is voorbij.
Het is mijn plek, mijn leven en ik wil best mijn hobby delen, echter zelf niet gebukt gaan onder irritatie en frustratie.

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 21:00

EskeGirl schreef:
Vraag dingen over het paard, en wat je allemaal kan verwachten :)

Dat had ik inderdaad al in mijn hoofd, maar toch bedankt! :)
Iemand anders nog tips?