Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Arinossa

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:47

Ik vind het juist heel moeilijk om een bijrijdpaard te vinden. Ik heb m'n eigen pony, maar ik zou graag wedstrijden willen rijden en dat kan met haar niet.
Voordat ik Amber had, heb ik verschillende paarden gereden. De een werd verkocht en van de ander mocht ik opeens niet meer komen...
Het nadeel is alleen omdat ik ook m'n eigen pony heb, wil ik er liever niet voor betalen. Les en wedstrijden wil ik wel zelf betalen hoor. Is dat redelijk? Geen 'lease' geld willen betalen voor een paard dat op wedstrijden uitgebracht mag worden?

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 14:02

Arinossa, om de een of andere reden lijkt "lease" in te zijn? Zie het bij ons op stal ook heel veel en ook om stallen in de omgeving... En dan advertenties die je ziet "Ja, je betaalt maar 60 euro per maand, maar je moet het paard nog wel met 3 andere delen"

Snap het ook niet zo goed, als je iemand voor je paard zoekt dan doe je dat toch omdat je paard meer aandacht nodig heeft? En een paard is geen goedkoop iets, maar dat weet je bij voorbaat al...

Ik heb altijd gratis verzorgpaarden gehad, mijn paard is nu ook "gratis" voor mijn verzorgsters.. Vind dat ook niet meer dan normaal eigenlijk...

Arinossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 14:09

Jaa, inderdaad. Of je betaald 100 euro, maar dat is dan ook een deel stalgeld, hoefsmid, tandarts, dierenarts en weet ik veel wat nog meer. Ik ben gekke Henkie niet, dan kan ik net zo goed een tweede paard kopen!

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 14:13

Ja, vind het ook belachelijk... De prijzen die ze hier vragen... voor 3 dagen.. 150 euro... Wil niet veel zeggen hoor, maar dan kan ik mijn paard ook stallen op de goedkoopste stal in de buurt en elke dag rijden... Voor elke dag 280 euro... En wat krijg je dan... Een ex-manege paard.. Als je nu echt een knol onder je kont kreeg die jou alles kon leren ok...

Weet ook niet wat het is... Heb zelf nu ook (terwijl ik ook een paard heb) op een advertentie gereageerd... Want paard en ik wonen een beetje ver uit elkaar (wil hem niet meenemen naar de randstad waar die veel meer binnen staat of ik moet alles zelf gaan doen en dat lukt niet met een baan.. en daar weet ik zeker dat ie goed staat) maar ben benieuwd wat ze ervoor gaat vragen... Soms lijkt het gewoon goedkoper om op en neer te rijden :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 14:16

Bij mij betaal je niets, ik betaal zelfs lidmaatschap rij vereniging vooruit.
Verzorgsters eten en drinken gewoon mee en kunnen pakken uit de kelder of koelkast als ze iets willen hebben.
Daar reken ik niets voor, maar als mijn merrie, omdat jij er op rijdt, op de hoefijzers moet vind ik het wel normaal dat je daar voor mee betaalt.
Overigens hoeft mijn pony niet meer aandacht, het mag maar is geen noodzaak.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 14:21

Bij mij kost het niets, ik heb een paard waar gratis 2x per week op gereden kan worden. ( mits de klik er is uiteraard!)
Maar helaas kan ik niemand vinden die dit zou willen.......

Arinossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 14:28

Sylvia_B Dat klinkt goed zeg! Was hier in de buurt maar zo iemand!

Ik had eerder ook zo'n goede regeling. Lessen werden betaald ze gingen overal met me heen met de trailer, echt super, alleen nu rijdt de eigenaar zelf wedstrijden. En ben ik gestopt. Ik vraag me af of ik daar aan kan kloppen: 'Hoi, ben ik weer!'

Ik heb geen advertentie geplaatst, ik kijk liever zelf wat rond. Een aantal weken geleden heb ik op een advertentie gereageerd, maar dan kon ik maar op een aantal avonden komen. Net die dagen dat ik niet kon. Overdag ben ik veel thuis, maar dan was er niemand aanwezig op stal, dus kon je niet rijden. Tja, dan houdt het op.

@ criollolover, waar in drenthe woon je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 14:35

Arinossa, zo gaat het elke keer, te ver weg......

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 14:39

ik kijk voortaan uit met betalen voor bijrijders... Toen ik nog ergens anders stond zonder bak, betaalde ik altijd mee aan het huren van een bak zodat ze kon rijden... Lessen kreeg ze etc. Stopt ze omdat ze der vriendje anders te weinig ziet... Ben blij dat ik ook niet de rijvereniging toen al geregeld had voor haar :p

Nu betaal ik de dingen die ik voor mijn paard "nuttig" vind.. dingen die stuk zijn/vervangen moeten worden etc. Lessen moeten ze zelf maar betalen als ze dat willen... We staan op volpension, binnenbak aanwezig, buitenbakken, springweide, bossen in de buurt.... Geen klusjes of wat dan ook die ze moeten doen... Dus denk dat ze dan niet mogen klagen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 14:43

Absoluut niet, hier moeten ze dat allemaal mooi zelf doen....

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 14:53

Dat heb ik dus gewoon opgegeven... Toen we dat in probeerden (stond toen ergens anders) was er altijd iets niet goed gedaan.. Of ze was het water vergeten bij te vullen, of ze had alleen de stal gedaan van het paard wat ze zelf reed (terwijl ze 2x in de week dan in ruil voor dagelijks rijden + betaalde lessen) zou helpen (2x per week)... Of je sprak af om een keer vanalles in te vetten.. krijg je een kwartier voor je afgesproken hebt een sms "ik ga het vandaag niet halen"... Hinderlijk altijd :$ Met volpension heb ik nu ook niet de stress van is het wel gedaan? Ging anders toch nog (stiekem) 's avonds kijken :D (had dan bijvoorbeeld cursus in de winter, dus tegen half 9 klaar, wilde de paarden al eerder op stal hebben, slecht weer.. dus mjah) dus dan was het altijd nog even langsgaan :p

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 15:14

Ook ik vraag niks, je bent niet eens verplicht te lessen als je dat wel wilt is het wel voor eigen rekening maar dat lijkt me niet meer dan logisch toch? Maar dan nog niemand die m'n paard wil verzorgen.

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 15:21

Jaa het is lastig om iemand te vinden -_-" voor onze shet ook, heb haar nog steeds ze was in het begin super actief ect maar nu begint dat af te kabbelen en is ze afgelopen week in ong 2 maand ofzo weer geweest, zonder dat ze uberhaupt afmeld. Maar goed shet staat toch te koop maak er nu niet zo veel heisa meer van. Maar het is wel vervelend :(

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:06

fjordjes schreef:
Ook ik vraag niks, je bent niet eens verplicht te lessen als je dat wel wilt is het wel voor eigen rekening maar dat lijkt me niet meer dan logisch toch? Maar dan nog niemand die m'n paard wil verzorgen.

Hihi mijn ouders hadden bijna bij jou in de buurt een huisje gekocht :') had je mijn zusje mogen lenen :p

Voor shetjes lijkt het me sowieso lastig omdat de meeste volgens mij per se willen rijden?

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 21:46

Kan ik mij hier melden?

Ik zoek een bijrijder voor mijn paard maar het is zoeken naar een spelt in een hooiberg lijkt het wel.
Alle dagen zijn mogelijk, het is puur omdat ikzelf niet meer kan rijden.
Zelfs bosritten zijn toegestaan (graag zelfs)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 21:47

Hee je woont in alphen :oo

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 21:47

:j :j :j :j :j :j :j :j :j :j :j

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 21:48

Daar woon ik niet heel ver vandaan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 21:49

Welkom Judith.
Jammer dat het jou ook niet lukt.
Wat voor paardje heb je?

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 21:54

Het gaat om het paard uit mijn profiel.
Ik heb een tuigermerrie die recreatief bereden wordt. Beetje dressuur in de bak en lekker naar buiten en regelmatig naar het bos. In de bak en bos is ze een schat, gewoon op buitenritten vanaf stal kan ze zich wel sterk maken.

Mijn paard staat in Hazerswoude

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 23:21

Mooi beestje en al 24, pff, das een mooie leeftijd!

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 23:37

Dank je.

Ja 24, maar zeg dat niet tegen haar hoor, dan laat ze je even zien dat ze nog heul jong is :+ :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 23:38

SSSSSSSSSSttttttttttttttttttt, zal niets zeggen.....

Zo denkt mijn mini hengst nog steeds dat tie hengst is...... 8-) :D

En dat is tie al jaren niet meer }:)

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 23:42

8-) 8-) 8-) :D

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 10:45

Mijn bijrijdster zegt per 1 november ivm met de aanschaf van een paard.
Dus ben ik weer op zoek naar een leaser voor mijn sportpony van 1.47
Ik bied de kans om iemand de wedstrijden in te laten gaan met hem. hij is Z springen, M1 dressuur en B SGW
Een pony waar alle knopjes op zitten. Helaas ben ik bijna 20 en kan hem niet meer uitbrengen vandaar dat ik op zoek ben naar iemand die wat jonger is en dat wel wil.
Beschikking over alles (spring-, dressuurzadels. ) etc etc. Zelf hoeft er niks gedaan te worden, alleen af en toe tuig invetten.
Ik vraag 100 pm all in met alleen de eis dat er 1x per maand gelest wordt bij instructie naar keus.

Ik vind het zelf heel redelijk aangezien je dan niet op een manege paard rijd, 5 dagen pw + westrijddag mag rijden (ik doe 1 dag in de week vrij voor de pony zelf.) en de pony zelf ook meer waard is dan een manege paard.
Dus als jullie iemand weten in friesland. ? :)
Maar merk dat het met sport pony's toch moeilijk is om een bijrijdster te vinden. bij onze tinkers stonden ze haast in de rij!