Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

evaac

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:44

Ik zoek ook nog een verzorgpaardje, omgeving Amersfoort.
ben 17 jaar en rijd nu 8jr paard, wil binnenkort rijbewijs halen dus dan ook de mogelijkheid wat verder weg te gaan..
iemand suggesties?

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:46

evaac schreef:
Ik zoek ook nog een verzorgpaardje, omgeving Amersfoort.
ben 17 jaar en rijd nu 8jr paard, wil binnenkort rijbewijs halen dus dan ook de mogelijkheid wat verder weg te gaan..
iemand suggesties?

Hmm.. Ik weet wel wat voor je!
Een paardje wat ik een tijdje heb verzorgd :) Ben ermee gestopt aangezien ik in Mijdrecht woon.
Een 7 jarige fries, Meiske.
Ik hoor het wel als je meer wilt weten!

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 19:45

Lotus83 schreef:
Lotus83 schreef:
Ik heb ook gereageerd op iemand die een verzorg/bijrijdpaard zoekt..., vanochtend mail gestuurd en tot op heden nog geen antwoordt, ik heb dan ook weinig hoop..... (misschien ben ik wat ongeduldig...)

Gisterochtend gemaild, tot op heden geen reactie....
Helaas.....

En nog steeds (met een beetje spoed) op zoek!!!

Is er geen stal/manege in de buurt waar je evt. een briefje op kan hangen. Als paardlief in Bussum had gestaan, had je iig op HCM (muiderberg) iets kunnen ophangen, maar Ankeveen is wat ver voor de bezoekers daar, ben ik bang.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 01:05

Tja, ik weet niet of ik op een stal/manege een verzorger zal vinden, er zijn hier zo ontzettend veel (particuliere)pensionstallen en maneges, echt niet te tellen....

Ankeveen is best lastig te bereiken met OV, dus je komt al gauw uit bij iemand die een stuk wil fietsen, een brommer of auto heeft...

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 18:30

deveney ik je link doet het niet zo ik heb hem wel gevonden nou ben ik geintesseerd waarom je bijrijder 16+ moet zijn? en misschien ook handig om de groote van je paard er bij te zetten, en of je wel of niet een bijdarge wilt. ik hoop dat je znel iemand vindt!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 00:14

In de randstad een bijrijder vinden zonder te betalen valt niet mee he? (Amsterdam) Ik krijg redelijk wat mail maar het is of te ver weg of ze vragen een bijdrage waar ik mijn eigen paard een maand van kan onderhouden...

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 00:38

Ik heb nu via bokt 1 reactie gekregen.... ben heel benieuwd wat daar uit komt, verder nog helemaal niks
ook niet via MP, en toch vind ik dat ik niet veel eis...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 00:40

Ik denk dat het de lastige combinatie 16+ en niet rijden is :). Er staat wel dat het tot de mogelijkheden behoort als alles goed gaat, maar in eerste instantie is het een wandel- en poetspaardje. De meeste mensen van 16+ zoeken wat meer, denk ik...

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 00:42

Ik heb regelmatig via marktplaats advertenties gevonden van mensen die een bijrijdster zochten, mailtjes gestuurd maar gewoon geen reactie terug gehad.. best wel jammer want leek me wel leuk!
Dus bij deze;
als iemand een bijrijd/verzorgpaard in de buurt van Eindhoven weet (10km)... :)

xSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 00:45

Rejo, even op mp kijken want als het goed is staat daar nog een advertentie in best voor jonge d pony's, ik weet alleen niet of je daar nog op past?

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 00:53

Sheran schreef:
Ik denk dat het de lastige combinatie 16+ en niet rijden is :). Er staat wel dat het tot de mogelijkheden behoort als alles goed gaat, maar in eerste instantie is het een wandel- en poetspaardje. De meeste mensen van 16+ zoeken wat meer, denk ik...

Ja, als de omgang met mijn merrie goed gaat etc dan kan er ook gereden worden...
dit heeft als reden dat ik niet zomaar een vreemde erop kan zetten en kan zeggen veel plezier...

dan ben ik bang dat ze alle hoeken van de bak zien......, ze moet namelijk eerst vertrouwen hebben...

eszsie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 01:51

Ik heb ook enkele keren een advertentie gezet op MP. Ik had ook alleen reacties van jonge meiden onder de 15. Nou zou ik daar opzicht geen problemen mee hebben om zo iemand een kans te geven, alleen ik heb een jonge koudbloedruin, wat nog erg veel moet leren en graag gebruik maakt van zijn kracht.
Mijns inziens kan en wil ik daar geen kind op zetten, ik als volwassen en toch wel stevige sterke dame krijg hem soms al amper gehouden.

Mij had het wel leuk geleken als er soms iemand was die hem wilde verzorgen, maar heb er al enkele malen iemand anders op gezet en daar reageerde hij helemaal niet positief op, dus ben er maar vanaf gestapt dan blijft die maar een keer extra staan als ik echt niet kan, werk ook onregelmatig en soms haal ik het gewoon echt niet om naar de manege te gaan.
Zeker niet nu hij zo ver weg staat....baal er echt van dat ik niks kan vinden in of rondom mijn woonplaats :(, maar goed.

Het is wel echt moeilijk om een leuke goede bijrijder te vinden waar je mee op 1 lijn zit en die je echt kan vertrouwen.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 01:52

Ik ben blij met deze reactie die ik nu gekregen heb :j

morgen even bellen om af te spreken :)

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 12:17

xSimonee schreef:
Rejo, even op mp kijken want als het goed is staat daar nog een advertentie in best voor jonge d pony's, ik weet alleen niet of je daar nog op past?

Dankjewel, ik heb alleen net op marktplaats gekeken en de enige die ik kan vinden is deze advertentie met nummer; 523916144
Bedoel je die of niet?

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 15:07

eszsie86 schreef:
Ik heb ook enkele keren een advertentie gezet op MP. Ik had ook alleen reacties van jonge meiden onder de 15. Nou zou ik daar opzicht geen problemen mee hebben om zo iemand een kans te geven, alleen ik heb een jonge koudbloedruin, wat nog erg veel moet leren en graag gebruik maakt van zijn kracht.
Mijns inziens kan en wil ik daar geen kind op zetten, ik als volwassen en toch wel stevige sterke dame krijg hem soms al amper gehouden.

Mij had het wel leuk geleken als er soms iemand was die hem wilde verzorgen, maar heb er al enkele malen iemand anders op gezet en daar reageerde hij helemaal niet positief op, dus ben er maar vanaf gestapt dan blijft die maar een keer extra staan als ik echt niet kan, werk ook onregelmatig en soms haal ik het gewoon echt niet om naar de manege te gaan.
Zeker niet nu hij zo ver weg staat....baal er echt van dat ik niks kan vinden in of rondom mijn woonplaats :(, maar goed.

Het is wel echt moeilijk om een leuke goede bijrijder te vinden waar je mee op 1 lijn zit en die je echt kan vertrouwen.

Hier ook zo, de mijne zijn zo jong en proberen zoveel uit dat je niet zomaar iedereen er op kan zetten. Ze zijn braaf in omgang maar proberen je heel graag uit...hihihihi ook al doen ze dit zeker niet gemeen maar durf er dan niet z`n jonge meid mee alleen te laten!

Gelukkig sta ik sinds kort op een pensionstal waar veel leuke mensen rondlopen die ik kan vragen mij te helpen mocht ik echt niet kunnen maar het zou zo fijn zijn een vaste verzorgster te hebben....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 17:40

Ik heb geen idee of ik mij hier mag melden omdat ik niet zoek naar een bijrijder, maar ik heb wel 2 leuke pony's staan die graag aandacht willen :Y) Het heeft allemaal geen haast en als ik niemand vind dan vind ik niemand, maar het lijkt me wel gezellig om samen aan de slag te kunnen met de pony's, in plaats van dat ik ze zelf steeds 1 voor 1 moet doen :) Dus vandaar eens een poging, maar heb geen idee wat ik kan verwachten :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 17:46

Ik heb net een mailtje gestuurd naar iemand hier op bokt.

We hebben een mini shet waarmee getut, gewandeld, gelongeerd enz kan worden.
Mennen mag ook. Kortom mogelijkheden genoeg.

Er kan zelfs door een mini ruiter op gezeten worden. Rijden is een te groot woord.
(Die mini ruiter mag alleen met een ouder komen en aan de gang gaan!)

We verwachten wel dat iemand 1 - 2 keer per week komt en dan de bijbehorende klusjes doet, zoals paddock en stal uitmesten.
We vragen geen bijdrage.....

Ik wacht het wel af.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:51

Lotus83 schreef:
Sheran schreef:

Ja, als de omgang met mijn merrie goed gaat etc dan kan er ook gereden worden...
dit heeft als reden dat ik niet zomaar een vreemde erop kan zetten en kan zeggen veel plezier...

dan ben ik bang dat ze alle hoeken van de bak zien......, ze moet namelijk eerst vertrouwen hebben...

Blijkbaar vraag ik toch niet teveel..... ;)
vandaag iemand (via bokt) komen kijken en zaterdag hebben we weer afgesproken

dus hopelijk komt het allemaal goed en heb ik en leuke verzorger/bijrijdster!!!

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 19:31

Hallo saina. :)
Ik hoop het ook, je hebt een erg leuke merrie.
Ben ook heel blij dat je me grondwerk wil leren. Heb zin in zaterdag!

LukkaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 19:47

Vandaag weer een reactie op mijn advertentie gekregen, hopelijk wordt het dit keer wel wat! :)

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 19:48

Kandor schreef:
Vandaag weer een reactie op mijn advertentie gekregen, hopelijk wordt het dit keer wel wat! :)

Ik zal voor je duimen :j

LukkaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 19:51

Lotus83 schreef:
Kandor schreef:

Ik zal voor je duimen :j

Dankjewel. :D

ANOUKIEE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 20:27

Hallo allemaal :D , ik zou hier ook graag een berichtje willen plaatsen als jullie dat goed vinden!
Heb het hele topic met verbazing doorgelezen! Hoe sommige van jullie zo lastig een bijrijdster kunnen vinden terwijl mijn oren gaan klapperen van wat ze allemaal zouden mogen, op een luxe stalling, zonder kosten etc etc! En wat de kandidaten allemaal verwachten, rijden tegenwoordig bijna vereiste is ( en dan ook nog gratis het liefste) , en verzorgsters voor knuffelpaardjes niet meer te vinden zijn.

Ik heb zelf ook een verzorg pony en paard. Ik fiets hier 11 kilometer voor, het enige wat ik kan doen met ze is borstelen en tutellen in de wei. Ik sprong een gat in de lucht dat ik eindelijk verzorgpaardjes had, als ik hier dan vaak lees dat de paardeneigenaren hopen op een reactie van de eventuele toekomstige verzorgsters.... En dan soms zelfs niet komen opdagen bij afspraken. Word steeds gekker hihi.

Mijn verzorgpony's staan 24/7 op wei met schuilstal zonder verdere fassiliteiten, geen bak, geen licht, geen stromend water, geen electriciteit etc! Wat ik zelf allemaal totaal geen probleem vind, ik ga trouw 3x per week op mijn fietsje er naar toe, weer of geen weer, en vind dat heerlijk! Het liefst zo vaak mogelijk om ze wat extra hooi en kuil te kunnen geven. Uitmesten etc hoef ik eigenlijk niet te doen, maar doe altijd als ik daar ben hun stalletje uitmesten, paddockje aanvegen, weide uitmesten, waterbakken schoonmaken, alles een beetje opruimen etc etc. Kan het niet over mijn hart krijgen om alleen maar voor de leuke dingen te gaan. (poetsen en tuttelen dus)
Ik ben trouwens 17 jaar oud.
Ik betaal hier niks voor maar neem af en toe wel een zak voer voor ze mee!
Als ze er dan weer verzorgd en tevreden bij staan ga ik weer met een goed gevoel naar huis :).
Laatst bijgewerkt door ANOUKIEE op 02-02-12 20:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 20:29

ANOUKIEE schreef:
Hallo allemaal :D , ik zou hier ook graag een berichtje willen plaatsen als jullie dat goed vinden!
Heb het hele topic met verbazing doorgelezen! Hoe sommige van jullie zo lastig een bijrijdster kunnen vinden terwijl mijn oren gaan klapperen van wat ze allemaal zouden mogen, op een luxe stalling, zonder kosten etc etc! En wat de kandidaten allemaal verwachten, rijden tegenwoordig bijna vereiste is ( en dan ook nog gratis het liefste) , en verzorgsters voor knuffelpaardjes niet meer te vinden zijn.

Ik heb zelf ook een verzorg pony en paard. Ik fiets hier 11 kilometer voor, het enige wat ik kan doen met ze is borstelen en tutellen in de wei. Ze staan 24/7 op wei met schuilstal zonder verdere fassiliteiten, geen bak, geen licht, geen stromend water, geen electriciteit etc! Wat ik zelf allemaal totaal geen probleem vind, ik ga trouw 3x per week op mijn fietsje er naar toe, weer of geen weer, en vind dat heerlijk! Het liefst zo vaak mogelijk om ze wat extra hooi en kuil te kunnen geven. Uitmesten etc hoef ik eigenlijk niet te doen, maar doe altijd als ik daar ben hun stalletje uitmesten, paddockje aanvegen, weide uitmesten, waterbakken schoonmaken, alles een beetje opruimen etc etc. Ik ben trouwens 17 jaar oud.
Als ze er dan weer verzorgd en tevreden bij staan ga ik weer met een goed gevoel naar huis :).

En meiden zoals jij zijn goud waard voor paarden/pony eigenaren! :j

ANOUKIEE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 20:36

Lotus83 schreef:
ANOUKIEE schreef:

Ik heb zelf ook een verzorg pony en paard. Ik fiets hier 11 kilometer voor, het enige wat ik kan doen met ze is borstelen en tutellen in de wei. Ze staan 24/7 op wei met schuilstal zonder verdere fassiliteiten, geen bak, geen licht, geen stromend water, geen electriciteit etc! Wat ik zelf allemaal totaal geen probleem vind, ik ga trouw 3x per week op mijn fietsje er naar toe, weer of geen weer, en vind dat heerlijk! Het liefst zo vaak mogelijk om ze wat extra hooi en kuil te kunnen geven. Uitmesten etc hoef ik eigenlijk niet te doen, maar doe altijd als ik daar ben hun stalletje uitmesten, paddockje aanvegen, weide uitmesten, waterbakken schoonmaken, alles een beetje opruimen etc etc. Ik ben trouwens 17 jaar oud.

En meiden zoals jij zijn goud waard voor paarden/pony eigenaren! :j

Leuk om te horen :). Echt heb dit topic met open mond zitten lezen! Op de luxste pensionstallen verzorgpaardjes aangeboden met zooooooveel mogelijkheden en nog geen verzorgster vinden!