Ahhh... bijrijdster-frustraties!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mayOOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:24

KoudbloedKim schreef:
Jammer dat er soms verhalen worden verteld die niet (of maar half) waar zijn...

hoe bedoel je dat?

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:24

KoudbloedKim schreef:
Ik krijg af en toe n.a.v dit topic pb'tjes van eigenaren van bepaalde pony's.
Dan heeft een ex-verzorgster een verhaal verteld en dan lees ik dat het eigenlijk heel anders is gegaan.

das niet best :n

Anoniem

Re: Ahhh... bijrijdster-frustraties!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:31

Nee.. we waren het er allemaal over eens dat eerlijkheid één van de belangrijkste dingen was tussen een verzorgster en een paardeneigenaar. :)
En dat je als verzorgster/eigenaar boos bent dat iets niet is gegaan zoals je wilde, kan ik me ook heel goed voorstellen. :j
Maar liegen is gewoon not done. :n

mayOOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:34

KoudbloedKim schreef:
Nee.. we waren het er allemaal over eens dat eerlijkheid één van de belangrijkste dingen was tussen een verzorgster en een paardeneigenaar. :)
En dat je als verzorgster/eigenaar boos bent dat iets niet is gegaan zoals je wilde, kan ik me ook heel goed voorstellen. :j
Maar liegen is gewoon not done. :n

idd :j.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 00:34

Als die mensen zich aangesproken willen voelen op een berichtje hier in t topic zonder namen, zegt dat al echt al een hele hoop.

Best grof trouwens om achter iemands rug om PB's te gaan lopen sturen dat iemand zou hebben gelogen ect, terwijl er geen namen genoemt zijn en je dus schuld bekend dat je je aangesproken voelt door het bericht. Dus mensen die zich hiertoe aangesproken voelen: heb is lef kom spullen terugbrengen en trek dan je mond maar open :D

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 08:02

Naborah schreef:
ARGHH

Ik zit 'van de andere kant'. Ik zoek een bijrijdpaard/pony, maar waar ik ook reageer krijg ik (als ik al een reactie krijg) : Je bent té jong.

Ik ga hier helemaal kapot van. Klinkt heel kinderachtig, maar ik ben 12 (over 1/2 maand 13) En rijd bijna 7 jaar. In bezit van F6 en Ruiterbewijs.
En vervolgens nam iemand waarmee ik contact had gehad iemand van 16 die 'niet' goed kon rijden ( geen goede bevestigende zit, heel schudderig/wiebelig etc.) Puur om de leeftijd 8)7

Maar het zal wel aan mij liggen.

Geduld hebben, het komt vanzelf op je pad.
Ik heb nu een verzorpony, sinds ik 12 was (ben nu bijna 14) en daar zochten ze ook 15 of 16+ voor.
Ze hebben toen aan mijn instructrische gevraagd of ze nog iemand wist en toen heeft ze haar doorverwezen naar mij, is was veel jonger, maar het ging om hoe ik reed en mijn dicipline.

Het gaat niet om rijden, maar je moet jezelf indenken, als jij later als je een jaar of 20 bent en je hebt je eigen paard, dan heb je toch ook liever een 16 jarige dan een 12 jarige? Die zijn zelfstandiger, brengen meer dicipline (meestal).
Gedult hebben, er komt vanzelf een leuke. :)

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 08:05

Girl In The Mirror schreef:
Ik denk dat de leeftijd er niet zo heel veel toe doet, als het gaat om reageren in bepaalde situaties. Waarom zou een 16-jarige wel weten hoe te reageren bij gekkigheid van je paard en een 12-jarige niet?
Ik zou eerder kijken naar de persoon. Mensen die niet fatsoenlijk een beleefd stuk tekst kunnen typen, zou ik sowieso niet serieus nemen. Maar volgens mij zijn juíst de meisjes van 12 gemotiveerd, met 16 jaar zijn er vaak andere interesses naast paarden, en het zijn echte pubers. En als iemand van 12 een ruiterbewijs heeft en leuk kan rijden, dan is dat helemaal super. Bij ons op stal zijn de meisjes <13 het meest fanatiek, en ze willen met alles helpen, ook de klusjes als uitmesten en vegen.
Kijk, je moet natuurlijk wel een beetje 'brutale' meid hebben, een die het paard durft te corrigeren en die om hulp durft te vragen indien nodig, en die van aanpakken houdt. Geen timide meisje die niets over het paard te zeggen heeft. En het ligt er een beetje aan wat voor paard je hebt. Iemand van 12 jaar zou ik maximaal een e-pony qua hoogte laten verzorgen/bijrijden.

Ben ik het helemaal mee eens, en over het "saai" worden bij alleen rondjes rijden in de bak.
Zo begint iedereen toch? :) En naarmate je je verzorgster meer vertrouwt en zij de pony beter kent, kun je beslissen of ze wel of niet de weg op mag gaan ;)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 10:56

Een voorbeeld:

Bij ons op stal mag je pas alleen op het terein zijn als je 16 bent, dan kan je ook sleutels krijgen.
Iemand die dus een verzorgster zoekt voor dagen dat ze zelf niet kan heeft dan niks aan een <16. Want er is altijd iemand op stal en dan staan ze buiten het hek te wachten tot er iemand komt die wel 16+ is.

Het licht dus ook niet altijd aan het rijniveau, maar ook aan de situatie.
Als ik nu een verzorgster zou moeten zoeken moet diegene ook 16+ zijn. ivp die stal regel.

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 15:14

Inney schreef:
Ik vind het eigenlijk nog steeds 'raar' dat eigenaren niet aan verzorgers komen. Niet dat het aan hen ligt hoor. :')
Maar hier is gewoon echt iedereen op zoek, en word marktplaats ondersteboven gekeerd. Maar ik denk dat er nu veel meer eisen zijn waar een paard aan moet voldoen. Wat ik hoor van mensen die op zoek zijn:
-Alleen verzorgen is niet genoeg, ze willen ook rijden
-Liefst met hele lange buitenritten
-Zo min mogelijk werk
-Paard moet er wel goed uitzien
-Paard moet goed kunnen lopen..

Toen ik op zoek was, was ik al lang blij met verzorgen en wandelen, maar ook dat zat er helaas niet in.. Maar gelukkig heb ik nu dus ook wat :)

Als eigenaar mag je schijnbaar niets meer eisen. De verzorgsters stellen de eisen lijkt wel. Maar de meeste zijn goed weer ruiters. Is er geen bak, haken ze af. Het liefst moet je zelfs nog een binnenbak hebben. Heb je dit niet dan kun je het vergeten. Raar maar waar.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 15:21

Ik vind dat verzorgster ook eisen mogen hebben.
Zolang het maar niet te overdreven is.
Heb ook wat eisen, wil het liefste een paard waar ik op mag rijden (zo niet alleen in hetzelfde dorp als waar ik woon).
Verder heb ik de eis dat ik niet hoef te betalen, wil graag klusjes doen maar ik wil niet betalen.

Je hebt ook verzorgsters die eisen dat ze wedstrijden mogen rijden, buitenrijden etc.
Of willen alleen 'sportpaarden' verzorgen, zulke eisen vind ik nogal overdreven..

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:00

Ik ben wel blij met bijrijdster die ik nu heb!
Komt trouw, smst/belt over hoe of wat met bijv slecht weer en ze rijd bonny goed. :j
Hopelijk blijft het zo!

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 18:58

Lieszje schreef:
Ik vind dat verzorgster ook eisen mogen hebben.
Zolang het maar niet te overdreven is.
Heb ook wat eisen, wil het liefste een paard waar ik op mag rijden (zo niet alleen in hetzelfde dorp als waar ik woon).
Verder heb ik de eis dat ik niet hoef te betalen, wil graag klusjes doen maar ik wil niet betalen.

Je hebt ook verzorgsters die eisen dat ze wedstrijden mogen rijden, buitenrijden etc.
Of willen alleen 'sportpaarden' verzorgen, zulke eisen vind ik nogal overdreven..

Eisen?
Ik zou op dit moment al blij zijn met een paard waar ik alleen mee kan wandelen :+

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 19:01

Tuurlijk mag een verzorgster eisen hebben. :j Het is echter wel moeilijker om een verzorgpaard te vinden op dat moment.

mayOOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:23

Daar ben ik het mee eens, een verzorgster mag best eisen hebben maar het moet wel leuk blijven! :j
Ik ga denk ik ook maar eens opzoek naar een nieuwe, mijn andere is al twee weken niet meer geweest en laat bijna niks van zich horen.
Maar mijn broer had het erover dat die wel iemand wist.. dus ik ben benieuwd! :D
Maar zelfs als je verzorgster alles mag, zelfs dan laten ze niks meer van zich horen.
Haar lidmaatschap van een vereniging word betaald door mij, ze mag op concour met mijn paard, ze mag er alles mee doen wat ze wil en noem maar op.
Ik heb twee binnenbakken 1 van 40x80 & 1 van 20x40 dus wat te klagen heeft ze niet!

het is ook erg moeilijk om een geschikte bijrijdster te vinden
Laatst bijgewerkt door mayOOo op 22-02-10 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:25

Jeetje vervelend dat ze niets meer laat horen, zulke heb ik helaas ook gehad.. Spullen meegenomen zonder te zeggen dat ze ermee stopte. :\

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:25

Dat is echt idioot..
Helemaal als jij iets voor haar betaald !?
Echt te gek voor worden dat ze jou vertrouwen durft te beschamen, een beetje fatsoen zou niet misstaan...

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:26

Dat is inderdaad idioot.
Ik mag ook met mijn vzpoown op concours, maar moet wel zelf lidmaatschap en lessen ed betalen, en dat vind ik ook volkomen terecht. :)

mayOOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:26

Jaa daarom, nee haar spullen staan hier nog een paar laarzen van haar en haar poetsspullen.
Ze zou mij ook smsen of ze het weekend kwam had ze ook niet gedaan.
erg jammer is dat!

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:27

Echt te gek voor woorden...

mayOOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:28

Ze was in het begin zo te spreken, ze wou met hem op concour ze wou met hem lessen en ze wou dit en dat met hem.. ik had nergens problemen mee en dan ineens dit!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:30

Tja, erg vervelend daar kan je niet van op aan.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:30

Snap niet dat zulke mensen nog een verzorgpaard nemen..
Waarom neem je een verzorgpaard als je er toch niet heen gaat?
En als je dan even geen tijd hebt ofso ga dan even naar de eigenaar.
De meeste eigenaren begrijpen dat wel als je een goede reden hebt.

Ik heb 3/4 jaar lang een merrie gedaan waar ik niet op kon rijden.
Eerst kwam ik zo'n 5 dagen in de week, mocht komen wanneer ik wilde.
Later ging ik een opleiding volgen en toen kwam ik wel wat minder..
Heb zelfs een tijdje gehad toen het allemaal even teveel werd (werk, school etc. zat daardoor niet lekker in mijn vel).
Ben toen naar de eigenaar geweest dat ik even niet kwam, die begreep het wel.

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:32

Ik kom ook af en toe wat minder (als ik toetsweek heb) maar dan zeg ik het wel eerlijk idd.. :j

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:33

Het lijkt ook of veel verzorgster niet 'durven' te zeggen dat ze willen stoppen.

mayOOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:35

Somebitch schreef:
Het lijkt ook of veel verzorgster niet 'durven' te zeggen dat ze willen stoppen.

ja inderdaad