KoudbloedKim schreef:Jammer dat er soms verhalen worden verteld die niet (of maar half) waar zijn...
hoe bedoel je dat?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
KoudbloedKim schreef:Nee.. we waren het er allemaal over eens dat eerlijkheid één van de belangrijkste dingen was tussen een verzorgster en een paardeneigenaar.
En dat je als verzorgster/eigenaar boos bent dat iets niet is gegaan zoals je wilde, kan ik me ook heel goed voorstellen.
Maar liegen is gewoon not done.
Naborah schreef:ARGHH
Ik zit 'van de andere kant'. Ik zoek een bijrijdpaard/pony, maar waar ik ook reageer krijg ik (als ik al een reactie krijg) : Je bent té jong.
Ik ga hier helemaal kapot van. Klinkt heel kinderachtig, maar ik ben 12 (over 1/2 maand 13) En rijd bijna 7 jaar. In bezit van F6 en Ruiterbewijs.
En vervolgens nam iemand waarmee ik contact had gehad iemand van 16 die 'niet' goed kon rijden ( geen goede bevestigende zit, heel schudderig/wiebelig etc.) Puur om de leeftijd![]()
Maar het zal wel aan mij liggen.
Girl In The Mirror schreef:Ik denk dat de leeftijd er niet zo heel veel toe doet, als het gaat om reageren in bepaalde situaties. Waarom zou een 16-jarige wel weten hoe te reageren bij gekkigheid van je paard en een 12-jarige niet?
Ik zou eerder kijken naar de persoon. Mensen die niet fatsoenlijk een beleefd stuk tekst kunnen typen, zou ik sowieso niet serieus nemen. Maar volgens mij zijn juíst de meisjes van 12 gemotiveerd, met 16 jaar zijn er vaak andere interesses naast paarden, en het zijn echte pubers. En als iemand van 12 een ruiterbewijs heeft en leuk kan rijden, dan is dat helemaal super. Bij ons op stal zijn de meisjes <13 het meest fanatiek, en ze willen met alles helpen, ook de klusjes als uitmesten en vegen.
Kijk, je moet natuurlijk wel een beetje 'brutale' meid hebben, een die het paard durft te corrigeren en die om hulp durft te vragen indien nodig, en die van aanpakken houdt. Geen timide meisje die niets over het paard te zeggen heeft. En het ligt er een beetje aan wat voor paard je hebt. Iemand van 12 jaar zou ik maximaal een e-pony qua hoogte laten verzorgen/bijrijden.
Inney schreef:Ik vind het eigenlijk nog steeds 'raar' dat eigenaren niet aan verzorgers komen. Niet dat het aan hen ligt hoor.
Maar hier is gewoon echt iedereen op zoek, en word marktplaats ondersteboven gekeerd. Maar ik denk dat er nu veel meer eisen zijn waar een paard aan moet voldoen. Wat ik hoor van mensen die op zoek zijn:
-Alleen verzorgen is niet genoeg, ze willen ook rijden
-Liefst met hele lange buitenritten
-Zo min mogelijk werk
-Paard moet er wel goed uitzien
-Paard moet goed kunnen lopen..
Toen ik op zoek was, was ik al lang blij met verzorgen en wandelen, maar ook dat zat er helaas niet in.. Maar gelukkig heb ik nu dus ook wat
Lieszje schreef:Ik vind dat verzorgster ook eisen mogen hebben.
Zolang het maar niet te overdreven is.
Heb ook wat eisen, wil het liefste een paard waar ik op mag rijden (zo niet alleen in hetzelfde dorp als waar ik woon).
Verder heb ik de eis dat ik niet hoef te betalen, wil graag klusjes doen maar ik wil niet betalen.
Je hebt ook verzorgsters die eisen dat ze wedstrijden mogen rijden, buitenrijden etc.
Of willen alleen 'sportpaarden' verzorgen, zulke eisen vind ik nogal overdreven..