Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xLianneZorro

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 14:58

Ik meld me hier ook, ben nu ook al een tijdje wanhopig op zoek haha :+ Dacht ik iets gevonden te hebben... Had ergens gekeken en kennis gemaakt was allemaal leuk alleen een week erna zou ik geopereerd worden, dus na mijn operatie zou ik weer contact opnemen, dit heb ik gedaan maar nu krijg ik geen reactie weer... Misschien ben ik ook wel erg ongeduldig...?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 14:59

Even afwachten, en anders weer een eigenaar die niet de moeite neemt om te reageren...

Ik ga woensdag kijken bij de pony waar ik het over had :D

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 15:13

Ja ik vind het zo sonde om die kans dan te laten gaan, het was echt een heel leuk diertje met super fijne mogelijkheden. Plus dat ik western rij en daar zijn zoooo weinig bijrijdpaarden voor te vinden...

Wat voor pony EskeGirl?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 17:55

Een Shet en een compleet groene Appaloosa/Quarter (weet niet zeker :=)
Als het doorgaat, gaat het in het begin vooral om de shet :)

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 18:07

EskeGirl schreef:
Een Shet en een compleet groene Appaloosa/Quarter (weet niet zeker :=)
Als het doorgaat, gaat het in het begin vooral om de shet :)

Leuk!!

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 19:32

Leuk dat je iets gevonden hebt.

Ik heb nu zin mei er een. En ben hem aan het beleren. Gaat best goed draven lukt. Galop wel al geprobeerd maar nog niet bevestigd.

Nu zit ik alleen met het probleem mijn ouders willen dat ik stop en een andere ga zoeken die wel al kan lopen. en waar ik in het donker ook heen kan, hier is geen elektrisietijd en geen straat verlichting.
Ander gaan zoeken duurt weer heel lang en voel me juist fijn hier. Maar beetje support van ouders is ook wel fijn

dinniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 21:30

ik heb vandaag bij een verzorgpony gekeken en morgen mag ik zo weer komen dan gaat eigenaresse kijken hoe het klikt.
ik hoop zo dat het wat word :D
Spoiler:
ik hou jullie op de hoogte!!

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 21:38

Hierboven: Leuk zeg! Hoop het ook voor je!

Ik ga na dit weekend kennis maken met paard en eigenaar, kan iemand me een beetje vertellen wat ik er van kan verwachten? Heb namelijk nooit echt ''serieus'' kennis gemaakt, bij mijn vorige verzorgpaard zeiden ze dat ik mocht komen en moest toen al meteen aan het werk, maar echt kennis maken is natuurlijk heel wat anders. :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 21:46

Ik vraag het me ook af :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 21:47

Ik zal jullie morgen mijn ervaringen even vertellen. :j Nu ga ik afsluiten, dus dan horen jullie het morgen van me!

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:13

lolove schreef:
kan iemand me een beetje vertellen wat ik er van kan verwachten? Heb namelijk nooit echt ''serieus'' kennis gemaakt, bij mijn vorige verzorgpaard zeiden ze dat ik mocht komen en moest toen al meteen aan het werk, maar echt kennis maken is natuurlijk heel wat anders. :)

Hier precies hetzelfde, even laten zien waar ze stond en borstels en longe lag en de volgende dag in m'n uppie, en wat voelde ik me ongemakelijk: daar sta je dan met een onbekende pony zonder eigenaresse!
:') _O-

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:24

M'n ouders gaan ook mee, dus hopelijk werkt dat niet tegen...
En ik doe dan denk ik spijkerbroek en gympen aan... ik ga niet rijden :P

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 23:33

Ik neem ook mijn moeder mee, als ik een eigenaar was geweest had ik het wel fijn gevonden als een van de ouders mee gingen. Zodat je ook met ouders kan bespreken hoe of wat, kinderen kunnen namelijk van alles zeggen, en als ouder zijnde denk ik toch wel dat je wil weten met wie je kind te maken heeft, lijkt me. Ook al weet ik wel wat ik zeg en doe, je hebt er soms ook meiden tussen zitten die zeggen dat ze elke dag vroeg uit zijn en vervolgens 5 uur s'middags pas aan komen kakken :P

bruja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 07:06

Helemaal gelijk lolove! Ik zou het heel fijn vinden als iemand haar ouder(s) meenam bij het kennismaken, komt meteen heel serieus over. Zorg er wel voor dat jij het woord doet, niet je moeder, dan kom je meteen zelfstandig over. Bedenk van te voren offer nog dingen zijn die je wil weten, dan heb je wat te vragen. Bijvoorbeeld over hef karakter can het paard, welke aanpak hij gewend is en welke gewenst is, etc. Eigenaren kunnen vaak uren vertellen over hun paard en vinden het vaak heel leuk/belangrijk dag je oprechte interesse toont.
Waarschijnlijk zal je ook de praktische dingen bespreken, wanneer kom je en wat moet je dan doen. Je zei in je advertentie dat he graag duidelijke afspraken wil, dus vraag hiernaar, vertel wat jij kunt bieden en vraag welke ondersteuning je kunt verwachten van de eigenaar.
Ook zal ze willen zien hoe je net het paard omgaat vermoed ik, dus hoe je hem benaderd etc. Ga je ook meteen rijden? Dan wil ze dat waarschijnlijk ook zien.

Het kan natuurlijk best spannend zijn allemaal, en in je advertentie kon je gued benoemen dat je onzeker werd van onduidelijkheid, mocht dat gebeuren tijdens de afspraak, benoem het dan (lachend), dat komt sterk over.
En belangrijkste: geniet lekker van dat paardje!! Het is natuurlijk ook allemaal heel leuk:) dat moet je natuurlijk niet vergeten;)

Veel plezier!

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 09:46

Hoe denken jullie over kennis maken? Gaan jullie in je rijkleren of gewoon een spijkerbroek met stalschoenen.

Ben ik nieuwschierig naar :D

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 10:10

Ik zou in rijbroek gaan met bv stalschoenen, maar wel cap en laarzen (chaps) meenemen voor't geval dat :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 10:20

Ik zal even mijn ervaringen delen. :P

Zelf heb ik geen van beide keren mijn ouders meegenomen. Het is natuurlijk belangrijk dat je ouders erachterstaan en dat doen ze bij mij ook zeker. Daar integen hebben ze wél tegen mij gezegd dat het mijn hobby is. Ze gaan me dus niet brengen/halen, ik moet zelf de afspraken maken en nakomen etc. Ze vinden het prima zolang ik goede cijfers haal. Het is voor een eigenaar altijd handig om ouders te ontmoeten, maar aan de andere kant. De verzorgster moet de afspraken nakomen, niet de ouders. :+

De allereerste keer heb ik wel mijn ouders meegenomen, maar we kwamen uit de stad en reden door naar haar. Verder was het iemand van bokt die ik nog nooit had gezien. Zij was al klaar met rijden dus heeft ze me laten zien waar de spullen lagen, de box, hoe ze naar het weiland gaan en wat ik allemaal mocht doen etc. Helaas is dat toen niets geworden door de bijdrage.

Afgelopen keren ging het een stuk beter. De eigenaresse kende ik al van een fotomeeting en een vriendin staat daar ook op stal. Dat vertrouwde zowel ik als mijn ouders dus wel (naast dat ze om die tijd niet meekonden). Ik ben dus alleen gegaan. Daar aangekomen heeft ze me haar kast laten zien waarin haar spullen staan met daarbij gezegd wat ik wel en niet nodig heb. Toen we dat hadden besproken zijn we naar de wei gegaan om haar eruit te halen. De pony heb ik naar de bak geleid, ze kon meteen zien hoe ik met haar om ga en of de klik er was en hoe ik reageer als ze schrikt (want dat deed ze). Dat was voor haar al heel belangrijk (hoe ik op de schrik reageerde) omdat het paardje nog weinig gewend is. Toen hebben we gewoon gepoetst en heeft ze uitgelegd hoe zij met Fleur om gaat en waarom (past het beste bij haar). Toen zijn we gewoon samen de bak in geweest. Eerst heeft zij het voor gedaan en daarna mocht ik het doen. Voor mij was het een hele andere manier van longeren, dat heb ik haar eerlijk verteld. In het begin ging het absoluut niet perfect, ik heb dus ook een keer gevraagd van wat doe ík fout en wat zou ík kunnen verbeteren. Dat meteen toegepast en ging een stuk beter. Een aanrader dus! Eigenaar kent paard het beste. ;)
Verder heb ik nog dingen besproken van wanneer ik mocht komen (wanneer ik maar wil) en ook belangrijk: Moet ik melden als ik ga? Zal ik een verslag geven wanneer ik ben geweest? Nee en ja. Iedere keer als ik thuis ben geef ik dus een uitgebreid verslag, ze hoort het ook als het eens wat minder gaat. :j

Dan heb ik nog een ervaring, maar die lijkt er heel erg op. Van te voren wist ik absoluut niet wat ik kon verwachten, maar dat is bij iedereen anders! Toch was het wel makkelijk, je moet gewoon lekker een gesprek aanknopen. :) Dan komt het vanzelf goed. Tussendoor kan je dan nog belangrijke dingen bespreken, maar ook bijv. hoe ze aan de pony is gekomen en waarom ze haar heeft gekocht (bv was het het karakter?) Dat soort dingen. :j

Hoop dat jullie er nog wat aan hebben! Toch is het gewoon heel veel gevoel + gewoon doen.

Over kleding: De eerste keer ben ik geweest in rijbroek, all stars en een normaal t-shirt. Tweede kennismaking gewoon in normale kleren. Maar goed, ik hoef dan ook in beide gevallen niet te rijden dus ga ik altijd zo naar de paarden. :+ (Deze twee waren dus succesvol)

SannieHorse7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 10:42

birgitje schreef:
wij zagen als we gingen fietsen in het veld altijd twee paardjes staan en wij vroegen ons af wie dat waren en van wie. opa was het gaan rond vragen en vond paar huizen verder de eigenaar van hen.
hij zei dat die der niks meer mee deet en dan vroeg hij of wij ze woude verzorgen en toen zeiden we ja natuurlijk dus eigenlijk heb ik gewoon een beetje geluk gehad dat er hier paarden stonden. maar toen we ze kregen waren ze nogal dik dus geven wij ze nu alleen soms gras en wortelen( paar keer ). nu zijn ze wat afgevallen

bofkont ! hier stikt het van de paarden,maar is bijna niemand die nix met ze doet :( er is er wel eentje en die staat altijd in zijn uppie in de wei,en hij word er alleen uitgehaalt om hem op stal te zetten,echt zielig ! ik ga het daar maar eens vragen...

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 11:34

Ik ben heel bang dat m'n ouders moeilijk gaan over bepaalde dingen, terwijl het idd mijn hobby is, misschien als er sneeuw is, dat ze me een keer moeten brengen, maar ze doen bijvoorbeeld alsof ze me de hele herfst+winter moeten gaan brengen (wat niet het geval is).
En verder met school... ik ga het druk krijgen, maar ga het denk ik wel redden, ee voorwaarde van hun is dat het 1 dag in het weekend moet, dat is ook mijn voorkeur, maar heb het idee dat ze dat gelijk de eerste kennismaking willen bespreken, terwijl dat nog helemaal niet het geval is :=

Maar goed, ik zie wel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 11:41

Tijdens de kennismaking heb ik gewoon altijd mijn rijbroek aan, ook mijn jodhpurs en chaps. Misschien ligt het ook wel aan het feit dat ik vrijwel altijd voor een bijrijd/leasepony ging kijken, en de eigenaren er dus -net als ik- vanuitgaan dat er gereden wordt.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 11:42

Ik ga niet rijden (shetje), dus dat heeft weinig zin denk ik :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 11:43

Ik ga stoppen met de shetjes. Mijn ouders willen dat ik daar mee stop, omdat ik te weinig kom.

In het begin had ze al stage, waardoor ik niet kon komen, prima, hebben we samen afgesproken dat we voor die maand niet hoefden te betalen. Daarna was het ook niet elke week 2 dagen. In Juni heeft mijn moeder opgebeld erover, dat als het in juli niet beter was, dat we zouden stoppen.

Heb met mijn moeder gepraat hierover, ik vind het zelf helemaal niet zo erg, maar mijn moeder vindt 25,- te veel voor maar 2 dagen in de maand of zo. Maar ja, mijn ouders moeten hier ook achter staan, dus... Vind het wel jammer, echt super lieve shetjes zijn het, en ik leer daar ook veel, maar mijn ouders vinden het niet meer goed, omdat ik te weinig kom, omdat de eigenaresse niet zo vaak kan....

Maar hoe moet je dat zeggen, dat je stopt? Ik vind het eigenlijk best banketstaaf voor haar, want ik ben er pas 4-5 maand....

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 11:45

Ik zou het sowieso face to face doen, en gewoon eerlijk zijn waarom :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 11:46

Kun je niet overleggen dat je per maand betaalt voor het aantal dagen dat je geweest bent in plaats van een vast bedrag? Dus bijvoorbeeld (Ik zeg maar wat) €3,- per dag?

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 11:47

hier ook misschien wat gevonden. ga er nog niks over loslaten omdat er nog bijna niks zeker is.