Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

darkadia

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:39

Haha ja klopt inderdaad. Rijden nog wel onder mijn toezicht hoor ;) Jouw berichtje sprak me toen ook aan, maar je had je lengte wat tegen je ;) Hoop dat jij ook snel wat vind. Weet dat er nog iemand zoekt voor 3x per week, paard van 1.78, maar weet niet of die een leeftijdeis had.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:48

Ben sinds december verhuisd en jemig er gaat een wereld open :o in mijn oude woonplaats "niks nopes nada" maar hier jemig wat een reacties en serieus ook. Normaal had ik bij de eerste al zoiets van "nee he.., op naar de volgende" en zo hopen na de 8e dat er toch nog iemand reageerd maar nu :oo
Drie laten komen en alle drie.. Jeetje kan geen keus maken! Zelfs een meisje van 13 die het goed doet.. Dan een van 19 en 21 jaar..,
Voorlopig mogen ze lekker allemaal komn en zien we wel wat het word maar dit ben ik niet gewend! Rijden hoeft niet maar zou leuk zijn "echt?" Kan dat nog, *\%/* *\%/* ben benieuwd waar dit eindigd!

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 21:05

En die van mij was natuurlijk de leukste eh, darkadia :')

De eigenaar van m'n nieuwe bijrijdpony is ziek, dus helaas vandaag niet geweest. Morgen even met m'n eigen bijrijder aan een touwtje maar buiten :)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 21:08

Haha ja ZoZenn, jij was ook denk ik ook een goede match geweest, maarja, bijdrage werd lastig voor jou ;) Maar je hebt gelukkig toch iets leuks gevonden dus :)

IsahxGrace

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 21:17

darkadia schreef:
Haha ja klopt inderdaad. Rijden nog wel onder mijn toezicht hoor ;) Jouw berichtje sprak me toen ook aan, maar je had je lengte wat tegen je ;) Hoop dat jij ook snel wat vind. Weet dat er nog iemand zoekt voor 3x per week, paard van 1.78, maar weet niet of die een leeftijdeis had.

Ja mijn lengte.. helaas haha. Oh echt waar? Hangt er een briefje? Want ik ga binnenkort weer naar Wennekers.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 21:48

Heb inderdaad een super leuke pony gevonden, dus helemaal goed gekomen. Misschien kunnen we zelfs wel eens samen rijden :D.

Ik lees net jullie berichtjes over veeleisende bijrijders.. Ik zou dat nooit doen, ben al blij als ik überhaupt een leuke pony tegenkom :p.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 21:50

De reden dat ik niets meer zoek.... Ze zoeken toch verder want ik kan ze niet wegbrengen met een trailer :')

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 22:01

Haha, betalende slaaf, die wil iedereen wel :')

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 22:07

Nee joh, zelfs dan worden er nog eisen gesteld... Gratis pony, ik pas me aan.... En dan nog niet goed zat ;)

- Mee op wedstrijden
- Sowieso mee, want dat is makkelijk als iemand anders opzadelt
- Komen wanneer je appt, want het moet in jouw planning passen, de betalende slaaf past zich wel aan ;)

Die dingetjes... Vind je de gewone dekjes, peesbeschermers of wat dan ook niet leuk.. dan moeten er nieuwe setjes komen... Dus je pinpas dien je tegenwoordig ook in te leveren... (Jaja ken iemand die zelfs kwam met "ik vond de kleur niet mooi, hier een rekening" en een paar weken later "ik heb een nieuw zadel gezien, betaal jij het?" :'))

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 22:14

Ik heb paar regels.
Je mag dekjes, hoofdstel etc kopen. Maatwerk zoals zadel mag je kopen, maar wel gepast door een zadelmaker en kosten draag je zelf. Er is goed spul aanwezig, daar doe je het maar mee, anders eigen portemonnee trekken.

En je mag alle spullen die van jezelf op stal laten liggen, echter iedereen mag het dan ook gebruiken. Dus wil je dat niet, moet je het meenemen naar huis.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 22:16

Je kan als bijrijder best eisen stellen, maar als je er te veel stelt ga je niets vinden :D
Bepaald ras willen, pony willen verplaatsen enz... snap niet hoe medebijrijders het bedenken...

Ik vond alles met 4 benen en een staart prima, als ik maar meer kan dan alleen mesten en poetsen (zoals wandelen, grondwerk, rijden enz.)

Sommige bijrijders (én eigenaren soms) zijn gewoon te veel eisend. Proberen kan altijd natuurlijk, maar ik wens je veel succes.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 22:19

Ik heb een half jaar terug gezocht, ga het dus ook niet meer doen. Maar de eisen liggen redelijk hoog ja... En ik heb geen zin om er aan te voldoen... Paard staat op een fijne stal, zou ik echt niet kunnen dan wil mijn lieve stalgenootje dat wel doen :) En ik heb er lol mee ;)

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 22:34

Ik heb nu vandaag weer zo'n leuk meisje langs gehad :D. Ze kwam nu voor de tweede keer langs. Ze is bijna 11, dus ze zal voorlopig wel begeleid worden hoor, maar ik heb maar een braaf Shetje dus ik ben iets makkelijker qua leeftijd :). In ieder geval, ik stelde voor om vhd te doen. Ze wist al wat het was, had het ook al gedaan met haar hond enzo. Het ging heel goed! Mijn pony deed flink fanatiek mee en luisterde zelfs ook al naar haar, terwijl ze normaal gesproken bij dit soort dingen erg op mij gericht was. Ik ben trots, hoop dat dit wat wordt!

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 14:12

Ik snap je helemaal hoor Lianne!

leuk, pacific. Ik hoop dat het wat wordt :D

-:(- -:(-
Ik weet even niet wat ik met mijn bijrijder moet..
Gister kwam ik op stal en het viel me meteen op dat de stal ontzettend vies was, alsof er vrijdag niet uitgemest was.. ook kon ik geen plukje hooi bekennen en was de halve stal leeg, het leek dus ook alsof er niet gevoerd was..
Ala, stal uitgemest en pony opgehaald. Ik pakte zijn hoofdstel, want we zouden een buitenrit maken en het viel me op dat deze versteld was, een heel stuk groter gemaakt. Hier door hing het bit veel te laag in zijn mond en toen hij met zijn hoofd bleef zwaaien en ik keek, zag ik dat het bit rechts kapot gekauwd was. Logisch, want het had waarschijnlijk de hele week te laag gehangen!!
Nu kan ik dus een nieuw bit kopen.
Op de buitenrit schopte hij de hele tijd naar zijn lijf. Als hij geen hooi heeft gaat hij stro eten, en daar had hij last van natuurlijk....
Vervolgens loop ik richting de bak en zie ik mijn zweepje liggen, onder de modder.
Toen ik thuis was heb ik haar gevraagd of ze vrijdag geweest was: nee, het regende/vergeten..?
Vervolgens vertelt ze me dat ze donderdag met zweep heeft gereden, iets dat ABSOLUUT niet mag van mij, want hij staakte (pony staakt alleen als JIJ iets verkeerd doet, daarom geen zweep. Dan straf je hem voor iets dat jij fout doet)

Nou, de stoom komt uit m'n oren hoor, wat moet ik hier nu mee?! Ik ga straks face to face met haar praten, maar ja, aan de ene kant heb ik zoiets van het is klaar.
Aan de andere kant zou ze met les nemen en gaat het tussen pony en bijrijder wel leuk.. Nog een kans geven?

-:(-

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 14:18

Ik zou haar heel duidelijk maken hoe boos je bent en kijken hoe ze reageert. Gaat ze door t stof dan misschien nog een kans. Anders exit

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 14:29

Tja ..die keuze moet je zelf maken. Echter een verzorgster die zomaar dingen gaat veranderen of dingen doet waarvan ze weet dat de eigenaar dit niet wil, zou bij mij einde verhaal zijn.
Zeker als het veel dingen bij elkaar zijn, overwegen of je dat wel zo wilt.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 14:32

Vergeten te komen? Hoofdstel verstellen? Zweepje gebruiken terwijl het niet mag? Tja ik ben daar heel erg in maar dan zijn ze bij mij echt direct weg!

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 14:34

Ik zou het in ieder geval nog een keer bespreken, en kijken of ze bereid is voortaan wel gewoon naar je te luisteren. Ik heb zelf weleens flink op mijn kop gekregen omdat ik met ongelijke beugels zou rijden, waar ze naar eigen zeggen 'heel vaak voor gewaarschuwd had'. Ik was me van geen kwaad bewust, gelukkig hoefde ik toen niet direct weg. Maar ze had het inderdaad een keer eerder genoemd, echter zag ik er toen niet zoveel kwaad van in en heb het dus niet geheel opgeslagen. Toen ze uitlegde dat het was omdat haar paard er schever van werd enzo, ben ik het nooit meer vergeten.

Hiermee wil ik dus aangeven dat iets wat voor jou heel belangrijk en vanzelfsprekend kan zijn, voor een ander, die de gedachte erachter niet weet, helemaal niet zo vanzelfsprekend hoeft te zijn.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 15:05

@ ZoZenn ik ben daarin vrij hard denk ik maar ik zou er toch klaar mee zijn. Alleen de zweep al is een reden om te stoppen. Als je duidelijk gezegd hebt dat je het niet wil hebben en dan toch doen is voor mij toch einde verhaal. Beetje luisteren moeten ze toch kunnen. Verder het niet komen is ook al zoiets. Nou ja alles bij elkaar zou het voor mij klaar zijn. Je moet toch op je bijrijder kunnen vertrouwen en dan had ze jouw op z'n minst kunnen laten weten dat ze niet ging. Zeker als ze moet voeren en/of uitmesten(??)

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 16:38

Dus het arme dier heeft vrijdag op zaterdag helemaal geen voer gehad.
Dit zou voor mij echt een BIG NO NO zijn. De andere dingen zijn al grove fouten, maar een paard zijn eten ontzeggen omdat het wat regende. Echt kwader zou je mij niet krijgen.

De dingen die ze nu geflikt heeft zijn geen kleine foutjes zoals een keertje vergeten een borstel op te rruimen.
Ze heeft moedwillig dingen veranderd terwijl jij dit verboden had.
Voor mij zou het een dikke vette EXIT zijn, zou niet eens meer willen over weten de hoe en wat.
Spullen pakken en wegwezen.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 16:43

Nou inderdaad, bij mij zou het houdoe en bedankt zijn. Sorry maar voor dit soort dingen krijg je bij mij geen tweede kans. Het is geen eenmalige kleine fout oid..

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 17:47

nee oke, het voer gedeelte was ik even vergeten.. dat was voor mij ook een no-go geweest

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 17:55

Pacific maakt ook wel een goed punt hoor... wist de bijrijder hoe belangrijk het was dat ze langskwam? Wist ze dat het paard anders geen voer kreeg? Snapte ze waarom ze niet met zweep mocht rijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 17:58

Sheran schreef:
Pacific maakt ook wel een goed punt hoor... wist de bijrijder hoe belangrijk het was dat ze langskwam? Wist ze dat het paard anders geen voer kreeg? Snapte ze waarom ze niet met zweep mocht rijden?

Hier ben ik het mee eens. :j

Op wat voor stal staat je paard? Hier is het namelijk zo dat de pensionpaarden zelf service hebben, maar de paarden van de eigenaar niet. Die paarden worden dus wel gevoerd etc. Kan me voorstellen dat als er bij jullie ook zo'n regeling is ze misschien wel heeft gedacht dat je paard dus gevoerd zou worden. :)

Ik zou er zeker nog even met haar over in gesprek gaan. Mocht het zo zijn dat ze zich écht niet van geen kwaad bewust was, zoals Gerbrich aangaf, dan misschien nog een kans geven maar duidelijk zijn dat ze bij de volgende keer weg moet. Anders: direct eruit.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:04

Idd direct een pittig woordje mee spreken, en haar vragen of ze wist dat ie zonder voer stond e.d. en dat je verwacht dat ze ook met regen komt en dat je dit soort zaken niet accepteert. Met mijn bijrijdster ook 1x zoiets gehad (gelukkig niet voor t voeren), streng op aangesproken, en gezegd dat ze de rest van de maand de tijd had zich te bewijzen en t vertrouwen terug te winnen. Dit heeft ze gedaan, en nu nog steeds heel blij met haar en dat ze gebleven is.