Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SannieHorse7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:33

Er zijn echt duizende paardeneigenaren hier in de buurt,maar het zijn allemaal van die mensen die met hun neus omhoog lopen,en doen alsof je nog geen twee keer op een pony hebt gezeten en dat zij al zo ongeveer de olympische spelen hebben gewonnen.Hetzelfde geldt voor de manege.Toen ik vroeg of ik daar mee mocht helpen,met klusjes zoals uitmesten,werdt ik weggestuurd met de woorden dat het hier geen speeltuin was ! Toen zei ik dat ik het jammer vondt,krijg ik terug:'nee hoor,dat is logisch' ! Sirieus,dit meen je toch niet? :n _-:( -:(-

Niina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:49

SannieHorse7 schreef:
Er zijn echt duizende paardeneigenaren hier in de buurt,maar het zijn allemaal van die mensen die met hun neus omhoog lopen,en doen alsof je nog geen twee keer op een pony hebt gezeten en dat zij al zo ongeveer de olympische spelen hebben gewonnen.Hetzelfde geldt voor de manege.Toen ik vroeg of ik daar mee mocht helpen,met klusjes zoals uitmesten,werdt ik weggestuurd met de woorden dat het hier geen speeltuin was ! Toen zei ik dat ik het jammer vondt,krijg ik terug:'nee hoor,dat is logisch' ! Sirieus,dit meen je toch niet? :n _-:( -:(-

Ja, zulke eigenaren ken ik ook.. En dat de manege dat zegt vind ik heel raar, ze zouden juist blij moeten zijn met je hulp!

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:51

Van de manege snap ik op zich wel hoor; het is ook geen speeltuin, en het is dus ook logisch dat ze niet iedereen laten uitmesten/vegen. Als er wat gebeurt zijn zij namelijk niet verzekerd en jij ook niet. Nog even los daarvan snap ik dus ook echt wel dat ze niet 20 jonge meiden allemaal op verschillende momenten de stallen uit willen laten mesten; vaak hebben ze daar hun eigen routines in.

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:03

LicentioFide schreef:
Kunnen julie misschien even mijn advertentie checken? Is het netjes? Moet er wat bij?
Heel erg bedankt alvast!
http://www.bokt.nl/markt/ad/280339/verzorgpony-gezocht

Ik vind het"kortom ik heb wel ervaring" een beetje raar klinken.
Er staat bij dat je een shet als verzorgpony hebt en dat je daar niet op kunt rijden. Verder staat er nergens iets over een andere verzorgpony. Daarom vind ik het raar klinken want shetlanders zijn toch echt wat anders dan grote paarden de druk zijn en beweging nodig hebben.
Ik bedoel het niet l*llig ofzo voor als het zo klinkt ik wil alleen helpen :)

SannieHorse7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:31

chelle_dora schreef:
Van de manege snap ik op zich wel hoor; het is ook geen speeltuin, en het is dus ook logisch dat ze niet iedereen laten uitmesten/vegen. Als er wat gebeurt zijn zij namelijk niet verzekerd en jij ook niet. Nog even los daarvan snap ik dus ook echt wel dat ze niet 20 jonge meiden allemaal op verschillende momenten de stallen uit willen laten mesten; vaak hebben ze daar hun eigen routines in.

Ja,oke,maar dat hoeven ze niet zo bot te zeggen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:54

Het is jammer, maar wel logisch :(:)
Zeker omdat je nog jong bent: je kan nu eenmaal gevaar minder goed inschatten, het is zwaar werk, en de manege is wel verandwoordelijk voor jou als er een ongeluk gebeurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 17:56

Jammer van de manege, maar ik vind het ook wel logisch. Misschien kan je bij een pensionstal je als stalhulp aanbieden?

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 21:39

tja helaas zijn er hier ook een aantal paardeneignaren die L2 rijden en doen alsof ze de olympische spelen al gewonnen hebben en jij degenen bent die net een paar lesjes heeft genomen..
en mensen die zeggen ik wil iemand die minsten B niveau rijd. ja dat rijd ik wel alleen nooit de kans gehad om knhs te starten of veel fnrs te rijden. heeft een vriendinnetje ook die rijd nu B (kan makkelijk L maar had een kreupele pony) en werd gevraagd of ze een paard wilde bijrijden die wat moeilijk was. dus die eigenaar zij welk niveau rijd je? zegt zij B zegt ie ja ik wil iemand op L niveau.
ik vind gewoon dat ze moeten kijken naar hoe je rijd, en niet wedstrijd niveau

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 21:57

Misschien ligt het aan de oefeningen die je in de L hebt, dat je die moet beheersen (?).

Maar als je gewoon op dat niveau rijdt, maar niet aan wedstrijden doet, kan dat toch ook?

_Skinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 00:32

liliekska schreef:
tja helaas zijn er hier ook een aantal paardeneignaren die L2 rijden en doen alsof ze de olympische spelen al gewonnen hebben en jij degenen bent die net een paar lesjes heeft genomen..
en mensen die zeggen ik wil iemand die minsten B niveau rijd. ja dat rijd ik wel alleen nooit de kans gehad om knhs te starten of veel fnrs te rijden. heeft een vriendinnetje ook die rijd nu B (kan makkelijk L maar had een kreupele pony) en werd gevraagd of ze een paard wilde bijrijden die wat moeilijk was. dus die eigenaar zij welk niveau rijd je? zegt zij B zegt ie ja ik wil iemand op L niveau.

Ik ben zo'n eigenaar die volgens jou met mijn neus in de lucht loopt. ;)

Als ik jou reactie lees begint mijn haar een beetje te kriebelen. Als jou manier van kritiek die je hier geeft ook maar voor de helft lijkt op hoe je tegenover iemand staat kan ik me er iets bij voorstellen dat mensen je liever niet willen hebben op hun paard/pony.

Je komt op mij een beetje over of dat je het allemaal wel weet. (neem me niet kwalijk als ik er naast zit en ik heb niet de intentie om je te beledigen) Door zo'n houding kan het zijn dat iemand op voorhand buiten het feit of je wel of niet goed kan rijden al van je afziet.

Maar wat je vriendin betreft, als ik iemand vraag om mijn paard bij te rijden omdat het een wat moeilijk paard is dan weet ik van te voren wie ik vraag en waarom ik die vraag, dan ga ik achteraf niet meer vragen welk niveau iemand heeft.

Helaas voor jou is het nou eenmaal het paard van iemand anders en die ander bepaald de regels/voorwaarden waarop een bijrijder wel of niet geschikt is. Ik heb ook liever iemand die bevestigd is in een bepaald niveau.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 01:33

Sorry dat het op jou zo overkomt maar ik bedoel dus mensen die je al afwijzen op wedstrijdniveau voor ze je ooit hebt zien rijden. Ik ken genoeg mensen die misschien 1 wedstrijs gereden hebben maar wel met bijna elk paard overweg kunnen en netjes kunnen rijden. Kijk als iemand nou net 1,5 jaar rijd is t een ander verhaal maar ik bedoel hier dus mensen mee die al langer inde paarden zitten.

dus sorry als t op jou zo overkomt maar ik heb t misschien ook niet helema goed verwoord. En ik doel hier niet mee op alle eigenaren!

_Skinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 03:01

liliekska schreef:
Sorry dat het op jou zo overkomt maar ik bedoel dus mensen die je al afwijzen op wedstrijdniveau voor ze je ooit hebt zien rijden. Ik ken genoeg mensen die misschien 1 wedstrijs gereden hebben maar wel met bijna elk paard overweg kunnen en netjes kunnen rijden. Kijk als iemand nou net 1,5 jaar rijd is t een ander verhaal maar ik bedoel hier dus mensen mee die al langer inde paarden zitten.

dus sorry als t op jou zo overkomt maar ik heb t misschien ook niet helema goed verwoord. En ik doel hier niet mee op alle eigenaren!

ja ik snap je wel, het geeft voor mij ook niet dat je zo overkomt maar ik probeer te zeggen dat wanneer ik het zo ervaar het misschien andere ook zo ervaren. (zie het als een tip en probeer er eens van de andere kant naar te kijken)

Ik reken niemand af of ze wel een wedstrijd hebben gereden, maar het is wel een makkelijke graadmeter en als ik moet kiezen tussen twee die ik nog nooit gezien heb zal ik zeer waarschijnlijk de ene die wedstrijden heeft gereden eerst uitnodigen, omdat het idee er dan toch is dat ze mogelijk beter presteren. Hoe banketstaaf dat ook klinkt. :o

SannieHorse7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:26

_Skinny schreef:
liliekska schreef:

Ik ben zo'n eigenaar die volgens jou met mijn neus in de lucht loopt. ;)

Als ik jou reactie lees begint mijn haar een beetje te kriebelen. Als jou manier van kritiek die je hier geeft ook maar voor de helft lijkt op hoe je tegenover iemand staat kan ik me er iets bij voorstellen dat mensen je liever niet willen hebben op hun paard/pony.

Je komt op mij een beetje over of dat je het allemaal wel weet. (neem me niet kwalijk als ik er naast zit en ik heb niet de intentie om je te beledigen) Door zo'n houding kan het zijn dat iemand op voorhand buiten het feit of je wel of niet goed kan rijden al van je afziet.

Maar wat je vriendin betreft, als ik iemand vraag om mijn paard bij te rijden omdat het een wat moeilijk paard is dan weet ik van te voren wie ik vraag en waarom ik die vraag, dan ga ik achteraf niet meer vragen welk niveau iemand heeft.

Helaas voor jou is het nou eenmaal het paard van iemand anders en die ander bepaald de regels/voorwaarden waarop een bijrijder wel of niet geschikt is. Ik heb ook liever iemand die bevestigd is in een bepaald niveau.

normaal beledig ik niet zomaar alle paardeneigenaren in het algemeen hoor :o
Alleen na wat ik allemaal meegemaakt heb,wou ik het even kwijt.En als er heel erg veel paardeneigenaren in de buurt zijn,en er heel veel paardenliefhebbers op school allemaal wel een verzorgpony hebben,moet jij dat elke dag aanhoren en dat terwijl je zelf zo verlangt naar pony of paard om voor te zorgen.Ik rijd gelukkig nog wel op een manege maar ik heb een vriendin,die ook paardengek is en die kan dat niet eens betalen. :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 18:17

Je tijd komt nog wel. :) Ik heb zeker 2 jaar gezocht en daarna kwam er opeens wat op mijn pad. Zelfs zo dat ik er nu kan zeggen dat ik er twee heb.

Verder is het vervelend om aan te horen dat ze een paard/pony hebben, maar je kan je passie met ze delen. Je kan met ze mee etc. Geen een iemand bij mij op school (die ik -goed- ken) heeft interesse in paarden. Dát is pas vervelend, steeds commentaar overal op. Dat het geen sport is, het flut is, niet weet wat hard werken is (een vriendin hockeyt in selectieteam waardoor ze 4/5x per week traint/op het veld is) ga zo maar door. ;)
Misschien kan je zelfs je vriendinnen inzetten om je te helpen zoeken,

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 18:34

Deetjeeuh schreef:
Je tijd komt nog wel. :) Ik heb zeker 2 jaar gezocht en daarna kwam er opeens wat op mijn pad. Zelfs zo dat ik er nu kan zeggen dat ik er twee heb.

Verder is het vervelend om aan te horen dat ze een paard/pony hebben, maar je kan je passie met ze delen. Je kan met ze mee etc. Geen een iemand bij mij op school (die ik -goed- ken) heeft interesse in paarden. Dát is pas vervelend, steeds commentaar overal op. Dat het geen sport is, het flut is, niet weet wat hard werken is (een vriendin hockeyt in selectieteam waardoor ze 4/5x per week traint/op het veld is) ga zo maar door. ;)
Misschien kan je zelfs je vriendinnen inzetten om je te helpen zoeken,

Zooo herkenbaar, iedereen zrurt dat ik te veel over paarden praat }> :+ :o

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 19:05

yess wss via een bokker een verzorgpony gevonden!

Ilonka_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 19:22

Even mijn vorige reactie bijwerken, ik ga niet meer naar Ierland... helaas, dus ga ik weer op zoek naar een verzorgpony/paard. Ik ben benieuwd of er nu in de omgeving wél iets te vinden is voor een redelijk prijsje :)!

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 19:31

liliekska schreef:
yess wss via een bokker een verzorgpony gevonden!

Wat leuk! Veel plezier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 09:57

Hey meiden, misschien is het leuk om hier ook af en toe te updaten over onze verzorgpony's :o ?

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 10:06

Yezzi schreef:
Hey meiden, misschien is het leuk om hier ook af en toe te updaten over onze verzorgpony's :o ?

Ja leuk!

luna1604

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 10:12

wij zagen als we gingen fietsen in het veld altijd twee paardjes staan en wij vroegen ons af wie dat waren en van wie. opa was het gaan rond vragen en vond paar huizen verder de eigenaar van hen.
hij zei dat die der niks meer mee deet en dan vroeg hij of wij ze woude verzorgen en toen zeiden we ja natuurlijk dus eigenlijk heb ik gewoon een beetje geluk gehad dat er hier paarden stonden. maar toen we ze kregen waren ze nogal dik dus geven wij ze nu alleen soms gras en wortelen( paar keer ). nu zijn ze wat afgevallen

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 10:18

Ik wil best updates geven, zodra ik een verzorgpony heb _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 10:19

Maar er zijn ook mensen in dit topic die er al een gevonden hebben, daar doelde ik meer op :)).

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 10:20

Dat snap ik ;)

Als het het topic maar niet ondersneeuwt, want daar is het niet voor bedoeld :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 10:21

Nee dat bedoel ik niet, maar meer dat je af en toe zegt hoe het nu gaat. Het moet geen HK worden oid.