Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 10:41

waarom wordt je daar chagrijnig van?
Laatst bijgewerkt door Muurp op 17-02-15 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Offtopic verwijderd.

kiki1976

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 10:54

Zo hier is paard lief begonnen aan BootCamp nu m'n zadel eindelijk goed ligt.
3x in de week word ze nu gereden door een instructrice bij ons op stal, tussen door gelongeerd (niet intensief maar gewoon lekker de spieren warm lopen ivm spierpijn). En 1x per week heeft mn bijrijder les in longeren met dubbele lijnen.
Ze gaan samen echt goed vooruit ermee, en paardlief vind het heerlijk om te werken aan de dubbele lijnen.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 21:00

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal oproepen/advertenties verwijderd. Houden jullie er rekening mee dat dit topic hier niet voor bedoeld is? Daarvoor verwijs ik jullie graag door naar de Markt.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 21:12

Yeey, vrijdag nog een keer mee naar m'n nieuwe bijrijdpony. Ze is zo leukk en zó anders dan mijn eigen.

Ondertussen: m'n bijrijder begint binnenkort met lessen. Nu gaat ze pas echt leren rijden. Ze zit goed, alleen ze rijdt niet echt. Stap/draf/galop in een rondje, maar nu gaan ze echt aan het werk. Ik ben benieuwd..

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 21:22

Waarom heb je zelf een bijrijder maar ook een bijrijdpaard? Kun je dan niet beter stoppen bij je bijrijdpaard en naar je eigen gaan?

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 21:23

lienieminie schreef:
Waarom heb je zelf een bijrijder maar ook een bijrijdpaard? Kun je dan niet beter stoppen bij je bijrijdpaard en naar je eigen gaan?

Zelfde gedachte, maar wellicht heb je er een goede reden voor? :)

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 21:25

kunnen toch meerdere reden voor zijn.
Als jou eigen paard te klein is geworden en je hem niet weg wilt doen.
Dan kan je als je het rijen mist een ander paard gaan doen, en iemand ander blij maken met jou eigen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 21:30

lienieminie schreef:

Misschien is ze zelf te groot voor haar eigen paardje? Geen idee maar een gok :D

Hier is ze nu fanatiek met lessen met dubbele lijnen en gaat steeds beter. Oke ze moet leren om paardlief ff meer aan te pakken zodat ze ook voor haar actiever gaat lopen.
Paard moet echt actief gehouden worden want anders loopt ze eerder gewoon rondjes te sloffen hihi.
Maar verder vind ik het knap van d'r hoe snel ze het oppakt.

Met rijden is ze momenteel een hele grote draak en is het duidelijk niet eens met d'r BootCamp hihi. En moet eerlijk bekennen dat ik blij was dat m'n instructrice erop zat. Mijn rug had dat echt niet getrokken.
Ze moet d'r echt ff doorheen gereden worden.
Maar tussendoor hele mooie goede stukken ertussen.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 21:30

Volgen jullie het topic nog niet zo lang?

Ik ben 150 kilometer verderop gaan wonen voor m'n studie. Stalling is hier veel te hoog, dus ponylief kan niet mee. Ponylief moet blijven bewegen en ik wil blijven rijden en dus: ik een bijrijdpony en mijn pony een bijrijder :+

Niet té snel conclusies trekken eh guys, de meeste mensen weten wel waar ze mee bezig zijn (hoop ik ) *D
Laatst bijgewerkt door ZoZenn op 17-02-15 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 21:33

Jawel, heb zelfs je berichten teruggelezen van dit topic maar blijkbaar overheen gelezen of het staat in één van de eerdere delen? Maar begrijpelijk dan hoor :j.

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 08:14

ZoZenn schreef:
Volgen jullie het topic nog niet zo lang?

Ik ben 150 kilometer verderop gaan wonen voor m'n studie. Stalling is hier veel te hoog, dus ponylief kan niet mee. Ponylief moet blijven bewegen en ik wil blijven rijden en dus: ik een bijrijdpony en mijn pony een bijrijder :+

Niet té snel conclusies trekken eh guys, de meeste mensen weten wel waar ze mee bezig zijn (hoop ik ) *D

Nee nee geen conclusie's of dergelijke vroeg get mij gewoon af :)

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 18:18

Dan is 't goed :+.

Zondag voor het eerst met mijn eigen pony naar de binnenbak van de vereniging en zaterdag mijn bijrijder weer even aan een touwtje mee naar buiten nemen. Ze wil erg graag op buitenrit, maar toe nu toe vind ik dat ze nog even moet wachten. Aangezien ze niet zo pittig rijdt, heeft ze hem ook nog niet echt pittig meegemaakt en op buitenrit is hij behoorlijk heftig.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 09:10

Hahha sorry ZoZenn wist dat er iets was maar niet helemaal wat meer, en ook geen zin gehad om terug te zoeken :o :+

Zo'n draak als het maandag was met rijden zo goed deed ze gisteravond haar best met rijden. Sommige dingen vind ze moeilijk en dat is niet erg.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 11:43

Pfff weer frustraties alom.
Jonge grietjes die niet een advertentie kunnen lezen. Ik wordt er zoooo moe van.
Kreeg ik net via de WhatsApp een berichtje dat iemand belangstelling had om m'n haf te verzorgen.
Niet eens netjes voorstellen. Dus dit vraag ik maar weer.
Blijkt ze nog niet eens twaalf te zijn met amper een jaar rijervaring.
Terwijl in m'n advertentie duidelijk in grote letters staat vanaf 16 jaar en dat jonger niet hoeft te reageren. En dat ze ervaring moet hebben om zelfstandig met haar aan de slag kan.

Maar wacht het kan nog leuker, ze denkt dat ze twee a drie keer per week op der fietsje ruim tachtig km kan fietsen. Ze had niet gekeken waar m'n haf staat.

Grrrrr weer een aantal verspilde minuten aan een penny

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 11:47

Snap dat dat frustrerend is ja.
Kreeg een tijd terug heel random op fb een prive bericht.
Of ik pony's had.. uh, ja? Hoezo?
Of ze die mocht verzorgen.
Ik op haar profiel kijken, was ze 11 of 12 en woont in Alphen a/d Rijn. Even voor t beeld, ik woon in Twente.

Dus haar maar verteld dat ik niemand zoek en dat ze beter in dr eigen regio op zoek kan gaan.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 11:49

Haha straks krijg je nog de ouders die denken "Gratis oppas met paard" ;)

Straks kun je er om lachen ;) Maar snap je frustratie :)

Valt nog mee dat ze niet zei "verhuis hem maar naar hier" :+

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 11:51

Dat is een domme actie. Je kijkt toch eerst of de persoon in de buurt woont. Voor dat je een berichtje stuurt.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 11:53

Lianne86 schreef:
Haha straks krijg je nog de ouders die denken "Gratis oppas met paard" ;)

Straks kun je er om lachen ;) Maar snap je frustratie :)

Valt nog mee dat ze niet zei "verhuis hem maar naar hier" :+

Hahaha idd. Die opmerking heb ik ook vaak genoeg gekregen.
Maar ik snap dit werkelijk niet. Je kijkt toch eerst of het bij je in de buurt is, vóórdat je reageert.
Zou ik tenminste wel doen.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 11:54

Ja... Lijkt me ook logisch ;) Maarja... Penny's kunnen vliegen ;)

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 11:57

Hahaha. Ze hebben zeker een straaljager motor aan de roze rijlaarzen zitten en uiteraard met sterrenstof

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 12:05

Die rijdt op groentesoep die dan opgewarmd is om wilde zwarte hengsten te temmen ;)

Mijn oude verzorgster heeft een advertentie gezet.... Veel eisen... "ik wil graag, ik wil... ik wil...." (Wij vonden het een "ik zoek een groom met paard en trailer" iets... Snap dat ze dat graag wil, maar doe eerst lekker ervaring op en kijk even.... Aanbod wat ze nu heeft gekregen is een pony die nog niets kent... of leasen op een manege... Hoop dat ze snel iemand vindt die het ook vooral om het rijden gaat en die er veel tijd in wil en kan stoppen :)

Hier nog steeds niet op zoek.. was kei fanatiek bezig.. nu weer griep :') dus weg fanatiek bezig zijn :') Maarja, stalgenootje heeft wat problemen met haar paardje, dus vanmiddag mee naar de DA... En zij kan hem wel eens longeren of rijden... Win-win zo :) Want we letten zo een beetje op elkaars paardje, veel overleg, toch even second opinion... en mjah... Vind het zo wel fijn!

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 12:16

Wij krijgen zondag een meisje dat komt kijken. Ben erg benieuwd! Ze is ergens halverwege 20 dus geen gezeik met school etc. Ze klonk erg enthousiast. Geen super ervaren ruiter maar als ze enthousiast, consequent en enigsinds fanatiek is moet dat helemaal goed komen.

Ik zie het inderdaad ook vaak, verzorgsters met een heel eissen lijstje. Ik moet minstends 3x in de week kunnen rijden, er moet een binnenbak aanwezig zijn, ik wil buitenrijden... Noem maar op

Die zou bij mij niet meer langs hoeven komen

11 jarige pennys die via fb op zoek gaan vind ik altijd wel heel schattig haha maarja heb je natuurlijk ook niks aan...

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 12:19

myk_en_shant schreef:
Hahaha. Ze hebben zeker een straaljager motor aan de roze rijlaarzen zitten en uiteraard met sterrenstof

_O-

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 12:44

Hier idd ook veel reacties gehad van te jonge meiden, of mensen die gewoon niet alles goed hadden gelezen. Maar toch ook wel leuke reacties er zo nu en dan bij.
Afgelopen weekend is er een jonge meid komen kennis maken (bijna 16), die heel rustig en duidelijk naar hem was, en ook best al netjes reed. Dus die gaat het doen (onder mijn begeleiding) met maandje proef :)

IsahxGrace

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 16:16

darkadia schreef:
Hier idd ook veel reacties gehad van te jonge meiden, of mensen die gewoon niet alles goed hadden gelezen. Maar toch ook wel leuke reacties er zo nu en dan bij.
Afgelopen weekend is er een jonge meid komen kennis maken (bijna 16), die heel rustig en duidelijk naar hem was, en ook best al netjes reed. Dus die gaat het doen (onder mijn begeleiding) met maandje proef :)

Ze heet Robin toch? Ze rijdt bij mij op de manege en ze vertelde me dat ze eindelijk een heel lief paardje had gevonden. Ze was erg blij ^^ Toen ze me wat info over het paard gaf wist ik meteen dat dat uw paard was :)