Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Zo heb ik het vroeger ook beleefd. Regelmatig ben ik begonnen met verzorgpaarden waar ik in eerste instantie alleen mocht losgooien en poetsen. Naar mate ik langer, trouw verzorgde mocht ik steeds meer. Soms zelfs rijden!
. Zo ben ik 20 jaar geleden aan mijn adresje gekomen (werk vader: klanten hadden een eigen pensionstal en ik mocht weleens bellen..) Heb daar een fijne tijd gehad, en vond het super als ik eens een paard mocht uitstappen! Dat verschil tussen manege pony's en eigen paarden is gewoon immens groot. Ben later weer met andere pensionklanten meeverhuisd en ben hun paarden echt gaan bijrijden, en heb daar echt heel veel van geleerd.. Anke schreef:De tweede verzorger die sinds kort bij mij komt, heeft 17 jaar manegeleservaring. Gisteren heb ik haar voor het eerst longeles gegeven.
Dan ervaart ze dat ze nu pas echt gaat leren rijden.
Laten ervaren dat overgangen op de zit worden gereden en niet door aan de teugels te trekken.
Zo'n eerste keer is voor elke manegeruiter een gewaarwording.
Ze moeten gewoon opnieuw leren rijden, met zithulpen.
Lijkt mij een heel vervelend moment om dat te ervaren.
Gevoel alsof je gewoon niet kan rijden. Ik heb een Zpaard en die rijd je dus echt voor 90% op je zit(hulpen).
Er is ook bijna nergens een mogelijkheid om op een goed opgeleid paard priveles te kunnen volgen. Of het is niet te betalen.
Als eigenaar een tijdinvestering en dan hoop je dat je er daarna profijt van zult hebben.
.
.
die vraag zul je dus nog wel krijgen
want door het feit "mijn lespaard" heenlezen, zal wel een aantal keer gebeuren
kiki1976 schreef:Ja ik herken het ook hoor, zelf de vraag of ik haar niet wilde verkopen.
Uhhhh nee want dan was het wel een verkoop advertentie
Hangt van het persoon af, bij de ene heb je er sneller vertrouwen in dan bij de andere. Het moet goed voelen.

Anke schreef:Ehm dat ligt er een beetje aan, hoe makkelijk ze alles oppakken en hoe snel het vertrouwen er is, ca. 3 maanden ofzo.
en dan moest ik dit weekend nog een keer komen dat jij er bij was om uit te leggen toch?"