_Skinny schreef:@Tinus1909 @EskeGirl, ik loop eigenlijk tegen best veel zaken aan, waar door ik dus ben gaan twijfelen of ik dan ook echt wel iemand nodig heb (om het maar zo even neer te zetten)
Wij hebben hier twee pony's staan een daarvan rijdt mijn dochtertje op, incl wedstrijden, dit betreft een B pony, daar zoek ik dus niemand voor. Daarnaast staat een dikke eigenwijze fjord, rete lief dier, nu 1.44 en van het oude model.
Eerste punt is dat ik iemand zoek die niet zwaarder is dan 80 kilo. Dan heb je een lieve bijrijdster die toen ze begon 76 kilo woog, jullie voelen hem al hangen na een aantal maanden woog ze meer dan ik, ik weeg nu 86 kilo wat ik eigenlijk nog verder naar beneden aan het brengen ben omdat ik ook dat te zwaar vind.
Tweede punt, is dat als ik vraag om een dinsdag en donderdag en en op wedstrijddagen zaterdag /zondag. (weekend is altijd in overleg) andere twee dagen zijn voor mij gewoon het prettigste omdat ik dan met mijn dochter naar les moet bij de club. Omdat ik ook werk schiet de fjord er vaak bij in. Wat ik zielig vind, tja en dan willen ze om de haverklap de dagen wisselen dus op maandag woensdag en liefste de vrijdag.
Derde punt ik sta met mijn paarden op een luxe pensionstal, daar zijn een aantal regels waar je je aan dient te houden, mest op ruimen als je paard in de bak mest, even het zand wat uit de bak/paddock aan de hoeven blijft hangen opruimen. tja als ik dan om de haverklap te horen krijg dat mijn bijrijdster niet haar troep op heeft geruimd dan vind ik dat niet leuk. Dus gewoon de stalregels naleven zou fijn zijn.
Vierde punt ik zou graag zien dat mijn bijrijdster 1 x in de twee weken een les neemt. Dit blijkt een grote opgave te zijn en de lessen worden regelmatig afgezegd. (je dient ze wel zelf te betalen) Ik vraag GEEN bijdrage om de pony te rijden, dit zijn dus de enigste kosten die je hebt.
Vijfde punt is dat het helaas niet mogelijk is om een hele club pony vriendinnetjes van buiten af mee te nemen. Er zijn bij ons op stal wel jongere. Dus ook daar kun je met mensen afspreken.
Zesde punt is dat wij liever niet hebben dat je alleen met de pony de straat op gaat. De pony is goed verkeersmak dat is het probleem niet, maar omdat ik hem zelf ook rij en ik weet hoe sterk hij is en dan ook gewoon doet wat hij wil vind ik dit niet verantwoord, er is altijd een optie om een keer in het weekend te komen dan ga ik met mijn dochter mee, ik op de fiets en de bijrijdster kan dan rijden, een ritje van een uur of drie is bij ons regelmatig aan de orde.
zevende punt is dat wanneer de pony's op het land staan mag je de fjord er gewoon afhalen, enigste eis is dat je de b pony ook meeneemt die gaat helemaal uit haar plaat als ze zonder hem op het land moet blijven. Beide pony's zijn tegelijk mee te nemen
Tja mesten mag maar omdat ik er zelf elke dag ook ben en ik die twee in een kwartier gedaan hebt is dat niet een eis. Mag wel.
Jullie voel het vast wel aan, ik twijfel of mijn lijstje te lang is, ik een te grote zeur ben. Ik iets zoek wat ik niet ga vinden. want ja een te zwaar iemand, iemand die niet wil lessen, iemand die toch zelf de straat op gaat, iemand die zijn/haar troep niet opruimt, iemand die steeds maar weer dagen wil wisselen, iemand die niet borstelt voor ze het zadel er op kwakken, die voer extra gaat geven omdat het zo leuk is om dat te geven enz die zoek ik niet.
Tja schieten jullie er maar op, zo kan ik mijn lijst bijstellen of kiezen om toch maar geen bijrijdster te willen hebben.
Ik vind dit geen rare of uitzinnige eisen! Ik vind het zelf juist prettig als er duidelijke afspraken zijn.
Met een vorige mevrouw waarmee ik in gesprek was over een bijrijd-pony (ging helaas door omstandigheden niet door) wilde zij ook graag een duidelijk contractje maken met 'regels' en plichten die ik als bijrijder maar ook zij als eigenaresse zou hebben. Wel zo handig.