Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne86

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 19:56

Ben bang van wel.... Voor heel veel mensen speelt dat heel erg mee.... (Ik had er eerst niets bij staan... maar dan kreeg je standaard de vraag "Is dit wel gratis?" m.a.w. anders hoeft het al niet :'))

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 20:00

Pacific schreef:
Ik ben nu ook op zoek naar een verzorgster. Of in ieder geval in eerste instantie naar iemand die mij kan helpen met het beleren van mijn Shetlander voor de kar. Ik doel dan niet op een instructeur, maar gewoon hulp voor bij het aanleren van bijvoorbeeld lange lijnen, dat ik een extra iemand heb die er naast kan lopen. Kennis van mennen heb ik dan ook niet als vereiste staan.

Krijg helaas weinig reactie O:) zijn er hier mensen die mijn advertentie (zie onderschrift) eventjes willen lezen en kunnen zeggen wat ik er aan kan verandereen om misschien meer mensen te trekken?

Hoe groot denk je dat je doelgroep is voor een onbeleerde jonge minishet?
En dan wil je later nog een vergoeding ook.Vind het niet zo gek dat je weinig reacties krijgt.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 20:06

sneeuwpop schreef:
Pacific schreef:
Ik ben nu ook op zoek naar een verzorgster. Of in ieder geval in eerste instantie naar iemand die mij kan helpen met het beleren van mijn Shetlander voor de kar. Ik doel dan niet op een instructeur, maar gewoon hulp voor bij het aanleren van bijvoorbeeld lange lijnen, dat ik een extra iemand heb die er naast kan lopen. Kennis van mennen heb ik dan ook niet als vereiste staan.

Krijg helaas weinig reactie O:) zijn er hier mensen die mijn advertentie (zie onderschrift) eventjes willen lezen en kunnen zeggen wat ik er aan kan verandereen om misschien meer mensen te trekken?

Hoe groot denk je dat je doelgroep is voor een onbeleerde jonge minishet?
En dan wil je later nog een vergoeding ook.Vind het niet zo gek dat je weinig reacties krijgt.

Nu ja, als ik naar mezelf keek had ik dat vroeger heel leuk gevonden. Wat is er mis met een onbeleerde jonge mini shet, behalve dan dat er niet gereden kan worden? Voor de rest is alles mogelijk, fietsen, wandelen, horse agility, vrijheidsdressuur, mennen, longeren, vrijspringen... Ik merk in mijn omgeving dat steeds meer meisjes het rijden onbelangrijker vinden.

De vergoeding zullen we maar even buiten beschouwing laten, dat is iets om te bespreken en hoeft niet perse in de vorm van geld te zijn :).

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 20:15

Je advertentie is zo een stuk toegankelijker en maakt je doelgroep iig een stuk groter.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 20:31

sneeuwpop schreef:
Je advertentie is zo een stuk toegankelijker en maakt je doelgroep iig een stuk groter.

Goed om te horen, dat is de bedoeling +:)+! Uiteindelijk gaat het natuurlijk niet om een bijdrage o.i.d. maar om een geschikt persoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 20:44

Ik zou wat je erboven neer hebt gezet ook nog even neerzetten in je advertentie! Ook dat je het gezellig samen wilt doen, maar ook dat je alleen aan de slag mag. :P Dat maakt het een stuk aantrekkelijker!

En iets over de faciliteiten? Het karakter van je pony?

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 20:52

Wat vind je er nu van, Desirée? :)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 20:57

Pacific schreef:
Ik heb mijn advertentie maar even aangepast dan :). De bijdrage is toch bijzaak en te bespreken, als dat mensen weerhoudt om te reageren...

Dat ia overigens geen shet, maar een appaloosa ;)

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 21:00

Anke schreef:
Pacific schreef:
Ik heb mijn advertentie maar even aangepast dan :). De bijdrage is toch bijzaak en te bespreken, als dat mensen weerhoudt om te reageren...

Dat ia overigens geen shet, maar een appaloosa ;)

I know, een Shet kan natuurlijk geen appaloosa kleur hebben. Maar omdat het zo'n mengelmoesje is en ze behalve haar kleur gewoon een wollige Shet is, noem ik haar voor het gemak zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 22:57

Ik zou de informatie als ik jou wat een stuk uitgebreider maken. :=

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 23:01

Nee joh, een lange advertentie trekt niet, dat wordt al heel snel weggeklikt.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 23:19

Laat mensen die interesse hebben zelf maar vragen stellen! Heb je veel meer aan ;) Want daardoor weet je wel wat voor mensen je hebt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 23:20

Natuurlijk hoeft het geen ellenlange advertentie te zijn, maar een korte advertentie trekt mij ook juist niet. Want: waarom is er zo weinig informatie? Oplichterij? Is het niet echt? Etc. etc. Zo zou ik dan tenminste denken. :P

Lianne, daar heb je inderdaad een punt. Maar het kan ook zijn dat mensen juist niet reageren, of wel reageren maar het uiteindelijk niet matcht.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 23:22

Mijn advertenties waren ook vrij "zakelijk", dit zoek ik, locatie dit en dat, interesse, laat maar iets weten...

Hoe meer je gaat vertellen, hoe makkelijker het is om iemand naar zijn mond te praten...

Laten we heel eerlijk zijn, leest hier iemand je berichten op Bokt, weten ze waarschijnlijk precies wat je wilt horen ;) Als je het al in een advertentie zet... 9 van de 10x nemen ze nog net de moeite om daar dingetjes uit over te nemen.... (Allemaal hebben ze een zachte hand en vinden ze dit en dat belangrijk, net als jij in je advertentie hebt gezet ;))
Laatst bijgewerkt door Lianne86 op 07-02-15 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 23:23

Zo kort is ie nu niet toch? Ik heb wat over de pony verteld, wat er mogelijk is, wat de bedoeling is...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 00:00

Joh al zet je alles erin, vaak lezen ze toch maar half en gaan vragen stellen die er gewoon instaan.

AshleyRol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 03:15

Daar erger ik me zo aan, dat ze vragen stellen die er gewoon in staan. Al zou ik iets zoeken,zou ik toch eerst alles goed lezen !

Hoop dat je met de aangepaste adver. snel iemand vind!

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 15:43

zoekt er nog iemand een verzorgstertje (eventueel ook beetje rijden) omgeving Bree (limburg)?

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 18:22

Mag ik mij hier ook melden?

Heb momenteel een onwijs leuke bijrijdster maar ze is zwanger dus dat betekend dat ze ieg een tijdje moet stoppen. Ze heeft dit op tijd aangegeven waardoor ik in november al begonnen ben met zoeken naar een nieuwe (tijdelijke of vaste) bijrijdster.. Alleen om de 1 of andere reden is dit nog steeds niet gelukt. Inmiddels bijna 3 maanden verder gaat mn huidige bijrijdster nog maar 1x per week en begint de tijd wel echt te dringen om een nieuw iemand te vinden.

De enige eisen die ik stel naast genoeg ervaring is dat iemand 18+ is, niet te zwaar en 2-3 doordeweekse dagen kan. Ik vraag een bijdrage van 50 euro pm (al jaren en nog nooit gehoord dat dit te veel is?). Steeds als ik contact met iemand denk te hebben die me leuk lijkt haken ze al af voordat ze langs zijn gekomen omdat ze een ander (gratis) bijrijpaard hebben gevonden of om een andere reden steeds niet af kunnen spreken. Stel ik dan te hoge eisen of is het aanbod bijrijpaarden (ieg hier in Zuid Holland) dan zo groot?

Misschien hebben jullie nog goede tips? Al heb ik het idee dat ik inmiddels alles wel geprobeerd heb..

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 18:30

Lottejulia schreef:
Mag ik mij hier ook melden?

Heb momenteel een onwijs leuke bijrijdster maar ze is zwanger dus dat betekend dat ze ieg een tijdje moet stoppen. Ze heeft dit op tijd aangegeven waardoor ik in november al begonnen ben met zoeken naar een nieuwe (tijdelijke of vaste) bijrijdster.. Alleen om de 1 of andere reden is dit nog steeds niet gelukt. Inmiddels bijna 3 maanden verder gaat mn huidige bijrijdster nog maar 1x per week en begint de tijd wel echt te dringen om een nieuw iemand te vinden.

De enige eisen die ik stel naast genoeg ervaring is dat iemand 18+ is, niet te zwaar en 2-3 doordeweekse dagen kan. Ik vraag een bijdrage van 50 euro pm (al jaren en nog nooit gehoord dat dit te veel is?). Steeds als ik contact met iemand denk te hebben die me leuk lijkt haken ze al af voordat ze langs zijn gekomen omdat ze een ander (gratis) bijrijpaard hebben gevonden of om een andere reden steeds niet af kunnen spreken. Stel ik dan te hoge eisen of is het aanbod bijrijpaarden (ieg hier in Zuid Holland) dan zo groot?

Misschien hebben jullie nog goede tips? Al heb ik het idee dat ik inmiddels alles wel geprobeerd heb..

Jij woont bij mij in de buurt, dus ik kan hier als verzorgster naar kijken. Jouw aanbod lijkt me prima: 2-3x in de week voor 50 euro zie je veel, nog aardig goedkoop eigenlijk. Ik zie ook vaak 75-100 voor hetzelfde aantal dagen voorbij komen.
Ik denk, wat misschien kan helpen, is je leeftijdsgrens naar 16+ of 17+ verlagen, maar dat moet je willen :)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 18:33

Delft is randstad, dus daar is het normaal ;) (Sprak toevallig iemand die ook uit die kanten kwam en die vond het raar dat ik gratis iemand zocht.. Want dat was bij hun op stal nooit)

Verder 2-3x doordeweeks is voor de meeste schijnbaar lastig :S Als ik weer iemand ga zoeken, dan is het zo dat ik denk ik 2 x doordeweeks en ook 1 weekenddag (ook omdat we nu alleen een buitenbak hebben en het in de winter ook fijn is om een keer overdag te rijden ;))

Ik had een bijrijdster die zelf wedstrijden reed, dus het liefst doordeweeks reed, maar de meeste (mijn ervaring iig) is dat ze toch graag ook een weekenddag willen (Of zelfs alleen maar weekend, maar dan kap ik het zelf af, want dan schiet het voor mij niet op :S)

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 18:35

Ik had mijn leeftijdsgrens ook verlaagd, van 16+ naar 18+, maar veel heeft het niet geholpen.
Mijn bijrijdster is 16+, maar volgens mij had ze al gereageerd op de 18+ advertentie :'). Sowieso kreeg ik erg veel reacties van 13 jarigen en 1 keer een reactie van iemand van 18+ in een jaar.

Dat doordeweeks/weekend was voor mij ook lastig. Mijn pony is alleen beschikbaar doordeweeks en veel mensen wilden toch echt sowieso één weekenddag. Grappig genoen, vanuit mijn 'zoek bijrijdpony' zoek ik dan weer naar doordeweeks en kwam ik telkens mensen tegen die een of twee weekenddagen wilden :')

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 19:41

Ik weet niet of je foto's bij je advertentie hebt, maar net als bij verkoop advertenties heb ik het idee dat mooie foto's ook echt enorm helpen.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 21:59

Hier een week zonder en stiekem vind ik het wel relax... Zelf kunnen gaan wanneer ik wil... Vandaag de halve dag op stal geweest... wei schoongemaakt, even gelongeerd... Lekker zelf even met hem bezig geweest... Vind dat stiekem wel fijn :$ Nu niet dat gehaaste als ik alleen was en alleen tijd met verzorgster...

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:29

Ja he...niet aan tijden vast zitten, is wel zo nu en dan ff lekker.