Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:51

Dat is inderdaad lastig Tinus1909 :j

Ik heb nu misschien ook gevonden wat ik zoek, ik ga als ik terug ben van vakantie kennis maken :)

xMell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:57

Spannend! wat voor paard is het?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 14:16

Een minishet en een groene E-pony, gaat om helpen met mak maken (wat later, eigenares heeft hem net) en mag met de Shet aan het werk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 15:50

Anke schreef:
Advertentie plaatsen....

Als je afspraken maakt, is het belangrijk dat beide partijen deze nakomen.
Zeker als er een bedrag betaald wordt voor de verzorgpony('s).

waarom mag je niet alleen? bij rijden/wandelen kan ik me dat wel voorstellen.
Echter mesten en poetsen zou toch moeten kunnen...?

Het zit zo: we spreken een tijd af wanneer we gaan en of we kunnen, en dan gaan we naar stal toe. Dan doen we wat met de shetjes (bijv. Wassen, wandelen etc) met poetsen laat ze me dan wel alleen. Het is niet zo van dat ze overal erbij moet zijn omdat ik niet zelfstandig ben, maar dat ze mij leert hoe ik met dit of dat om moet gaan als we ze iets gaan leren. Ze zegt soms ook wel; dit mag je gaan doen of zo. Maar laatst bijv met wassen was ze er wel bij, ook omdat ik twee shetjes die wassen nog niet zo goed kennen en dan overal naartoe rennen niet zo goed ermee kan handelen dan als we met zijn tweeën zijn.

Er alleen naartoe gaan en dergelijke komt later pas als de shetjes meer dingen kennen. Het zijn namelijk jonge shetjes die niks kenden en verwaarloosd waren, zij heeft ze namelijk van ikzoekbaas.

_Skinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 00:03

@Tinus1909 @EskeGirl, ik loop eigenlijk tegen best veel zaken aan, waar door ik dus ben gaan twijfelen of ik dan ook echt wel iemand nodig heb (om het maar zo even neer te zetten)

Wij hebben hier twee pony's staan een daarvan rijdt mijn dochtertje op, incl wedstrijden, dit betreft een B pony, daar zoek ik dus niemand voor. Daarnaast staat een dikke eigenwijze fjord, rete lief dier, nu 1.44 en van het oude model.

Eerste punt is dat ik iemand zoek die niet zwaarder is dan 80 kilo. Dan heb je een lieve bijrijdster die toen ze begon 76 kilo woog, jullie voelen hem al hangen na een aantal maanden woog ze meer dan ik, ik weeg nu 86 kilo wat ik eigenlijk nog verder naar beneden aan het brengen ben omdat ik ook dat te zwaar vind.

Tweede punt, is dat als ik vraag om een dinsdag en donderdag en en op wedstrijddagen zaterdag /zondag. (weekend is altijd in overleg) andere twee dagen zijn voor mij gewoon het prettigste omdat ik dan met mijn dochter naar les moet bij de club. Omdat ik ook werk schiet de fjord er vaak bij in. Wat ik zielig vind, tja en dan willen ze om de haverklap de dagen wisselen dus op maandag woensdag en liefste de vrijdag.

Derde punt ik sta met mijn paarden op een luxe pensionstal, daar zijn een aantal regels waar je je aan dient te houden, mest op ruimen als je paard in de bak mest, even het zand wat uit de bak/paddock aan de hoeven blijft hangen opruimen. tja als ik dan om de haverklap te horen krijg dat mijn bijrijdster niet haar troep op heeft geruimd dan vind ik dat niet leuk. Dus gewoon de stalregels naleven zou fijn zijn.

Vierde punt ik zou graag zien dat mijn bijrijdster 1 x in de twee weken een les neemt. Dit blijkt een grote opgave te zijn en de lessen worden regelmatig afgezegd. (je dient ze wel zelf te betalen) Ik vraag GEEN bijdrage om de pony te rijden, dit zijn dus de enigste kosten die je hebt.

Vijfde punt is dat het helaas niet mogelijk is om een hele club pony vriendinnetjes van buiten af mee te nemen. Er zijn bij ons op stal wel jongere. Dus ook daar kun je met mensen afspreken.

Zesde punt is dat wij liever niet hebben dat je alleen met de pony de straat op gaat. De pony is goed verkeersmak dat is het probleem niet, maar omdat ik hem zelf ook rij en ik weet hoe sterk hij is en dan ook gewoon doet wat hij wil vind ik dit niet verantwoord, er is altijd een optie om een keer in het weekend te komen dan ga ik met mijn dochter mee, ik op de fiets en de bijrijdster kan dan rijden, een ritje van een uur of drie is bij ons regelmatig aan de orde.

zevende punt is dat wanneer de pony's op het land staan mag je de fjord er gewoon afhalen, enigste eis is dat je de b pony ook meeneemt die gaat helemaal uit haar plaat als ze zonder hem op het land moet blijven. Beide pony's zijn tegelijk mee te nemen

Tja mesten mag maar omdat ik er zelf elke dag ook ben en ik die twee in een kwartier gedaan hebt is dat niet een eis. Mag wel.

Jullie voel het vast wel aan, ik twijfel of mijn lijstje te lang is, ik een te grote zeur ben. Ik iets zoek wat ik niet ga vinden. want ja een te zwaar iemand, iemand die niet wil lessen, iemand die toch zelf de straat op gaat, iemand die zijn/haar troep niet opruimt, iemand die steeds maar weer dagen wil wisselen, iemand die niet borstelt voor ze het zadel er op kwakken, die voer extra gaat geven omdat het zo leuk is om dat te geven enz die zoek ik niet.

Tja schieten jullie er maar op, zo kan ik mijn lijst bijstellen of kiezen om toch maar geen bijrijdster te willen hebben.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 00:10

Neehoor, dat zijn hele logische eisen! Hoef je niks aan bij te stellen, en als iemand hier niet aan kan voldoen, is die persoon dus niet geschikt voor jouw pony! Het is nogal wat wat je uit handen geeft, dus logisch dat je hier duidelijkheid in wil toch? Ik kan mij niet voorstellen dat er mensen zijn die dit echt teveel eisen vinden eigelijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 00:11

_Skinny, ik vind dat je helemaal niet veeleisende eisen hebt! Als bijrijdster zijnde zou ik juist graag les willen hebben op mijn bijrijdpaard! En verder is het natuurlijk logisch dat je alle huisregels na leeft. En buiten rijden is natuurlijk niet echt een must en het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat je elk vriendinnetje meeneemt ;) En er zijn vast wel genoeg goede bijrijdsters die minder dan 80 kg wegen!

Alleen nu de juiste vinden :)

xMell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 00:19

Ik vind eerlijk gezegd dat de eissen die jij nu stelt helemaal niet zo verkeerd zijn, maar juist hartstikke redelijk.
Een te zware ruiter kan je gewoon niet aannemen, die kan chronische consequenties hebben voor ruiter en paard, wat je niet ziiet zitten.

Dat iemand de regels op stal niet wolt volgen, zou ik heel raar vinden.. neem aan dat je ook de 'nare' klusjes moet doen, en je het zelf ook fijn vind dat het terrein schoon is.

Tsja, over het lessen.. dit was bij mij ook een vereiste.. maar werd niet gedaan.. ik heb mezelf er maar bij neergelegd. Gelukkig hadden wij een staleigenaar die vaak bij de bak zat, en tips gaf, dus kregen soms gratis les.

En dagen blijven natuurlijk lastig. Daar lopen de meeste tegen aan. Hierbij moeten beide gewoon flexibel zijn.

Qua buitenrijden.. ik zou zelf ook graag op pad willen met het paard. En ik vond het ook eng om mijn paard naar buiten te laten gaan met mijn bijrijdsters, maar dit heb ik los moeten laten. Zij reden goed en hadden mijn paard onder controle. Waarom zouden zij dan niet een lekkere strandrit mogen maken? terwijl je het zelf ook graag had gewild.

Ik denk dat je heel redelijk bent in je eisen, en ik vind jou ook spontaan over komen.

_Skinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 02:26

@Tinus1909 dank je wel voor je reactie maar ik vrees dat ik best wel eens bot uit de hoek kan komen, ik wil gewoon heel graag dat afspraken nagekomen worden, dat neemt niet weg dat ik zou gesloten deur zijn, in overleg kan er best altijd wat geregeld worden. Wat betreft het buiten rijden helaas geen strand of bos hier, gewoon over de straat naar een park met een 1 ruiterpad kan wel, maar dan moet je langs een redelijk drukke weg met vrachtverkeer, de fjord is er zo een die ineens oversteekt omdat ie wat ziet wat zijn aandacht geheel opeist. Om die mee te geven aan een nog geen 18 jarige ruiter die nog niet heeft laten zien dat ze in bepaalde situaties weet wat ze moet doen vind ik niet verantwoord. Vrees dat ik bonje met mijn partner krijg als ik dat wel zou doen. maar ik zeg niet dat ze e straat niet op mogen alleen ik ga dan wel mee :))

@Marocje, @Tinus1909 en @HorseLove28 dank jullie voor jullie reactie, soms twijfel je wel eens aan je eisen, en dan is het wel eens fijn om te horen dat je er nog niet eens de meest onmogelijke lijst van hebt gemaakt.
Ook ik moet me natuurlijk aan het stal reglement houden, en ook ik vergeet wel eens wat. :D

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 03:07

zelf ben ik zoekende naar een paard of pony.. of gewoon naar een stal die hulp nodig heeft..

en ik ben absoluut niet veeleisend.. alleen een rotplek in het land, waarbij je zelfs moeite hebt met manegeplekken te vinden als volwassene laat staan een bijrijdpaard/pony

De meesten hebben hier vanaf tienertijd wel eigen paarden denk ik. je bent dus als volwassene dan afhankelijk of een manege een of twee grote ponies heeft. Gelukkig heb ik die wel gevonden.. alleen door de blessures van beide ponies niet regelmatig kunnen lessen.. maar ach, so be it..de leeftijd dat ik persee altijd moet kunnen rijden is wel een beetje voorbij.. al zou ik heel graag regelmatiger met paarden bezig zijn..

sterker nog, als ik eenmaal verhuist ben (ik ga ervanuit dat dit pas na de winter zal gebeuren) wil ik zoetjes aan op zoek gaan naar een eigen (robustere d, e of klein 'dames' paardje)

---

ik ben altijd eerlijk in mijn ervaringen.. ik heb mijzelf leren rijden als kind.. zonder zadel, op half wilde shetjes leren zitten.. met halster en halster touw op een new forest.. later met een zadel en hoofdstel en nog wat later op een Fries.. ach je kent het wel als je op een boerderij of platteland bent opgegroeid en van mijn leeftijd bent.. je zag wat op tv en je probeerde het na te doen, en je zweepje was een tak die je van de boom had afgeplukt (nee we rosten ze niet af).

in mijn volwassen jaren 3 jaartjes les gehad verspreid over meerdere jaren en bij verschillende maneges. gestopt door verschillende omstandigheden (waarvan 2x gewoon financieel niet haalbaar)..

mijn eerste jaar was in een recreatiegroep, waar ze zeiden, ach we hebben alleen plaats in deze groep, maar als het echt niet lukt dan schuiven we wel wat in de groepen. de groep reed zo tussen L2 en M in kwa oefeningen en kon daar leuk meerijden dat jaar..

helaas had de volgende keer dat ik in staat was om te lessen allleen plek in een beginnersgroep waarbij sommigen echt pas een paar weken les hadden.. voelde mij daar nooit echt prettig bij en zelfs daar werd geen goede aandacht aan de basis besteed.

laatste keer dat ik een jaar les had was er een plekje in een gevorderde beginnersgroep, was wel aardig, maar bijvoorbeeld springen leerde ik niet, want de groep sprong afdeling struikelhoutjes en ik kon zelf op zich net aan over wat B sprongen.. dus tja..

Nu net weer begonnen zoals gezegd.. in een leuke groep. eigenlijk rijd iedereen op eigen of bijrijdpaarden en ikzelf dus op een pony van de manege.. een instructrice wordt aangetrokken voor die avond, en iedereen rijd op eigen niveau (gemiddeld 4-5 paarden).. en alles wordt gezien (yesss eindelijk iemand die aandacht aan de beginselen besteed).. ik ben dus vooral bezig om mijn zit te corrigeren, mijn balans en de ontspanning van het paard. zelfs het galopje sla ik nog wel eens af, omdat ik het dan nog niet naar mijn zin is en ik liever heb dat het paard lekker loopt dan dat ik zo nodig even galoppeer zeg maar.

wel buitenritten gemaakt in bos, duinen, bergen in spanje (doodsangsten uitgestaan!) bossen van frankrijk (heel hard eraf gekieperd, knieen zijn nooit meer helemaal goed gekomen, maar dat mag de pret niet drukken, was niet mijn schuld en niet van het paard) en een hele mooie strandrit van 4 uur op bali (leuk, daar hebben ze alleen privepaarden, die vrijwel nooit lopen.. had ik er een die doodsbang was voor water.. zag ik de gids en mijn zusje aan de horizon verdwijnen en mijn paard met de hakken in het zand voor een zeeeeeeeeeer ondiepe beek die dwars erover naar zee liep.. gelukkig hadden ze het snel door en kwamen ze terug om mijn paard aan te moedigen.. die er dus met een noodsprong probeerde over te springen uiteindelijk en midden in belande rofl)

tot zover mijn verhaal qua 'ervaring'.
nu maar over naar mijn zoektocht

Tot twee maal toe iemand gevonden waar ik per mail goed contact mee had.
De eerste liet nooit meer wat van zich horen, nadat hij/zij zelf aangaf dat ik maar eens langs moest komen.. toen ik mailde voor het maken van de afspraak nooit meer wat gehoord..

tweede maal is vrij recent wilde eigenlijk al zelf maar gaan adverteren bij supermarkten of hier op bokt, toen ik een advertentie tegenkwam elders.. ging om het bijrijden van een merrie wegens een zwangerschap..

dus ik mijn eerlijke mail gestuurd. dat ze geen sterruiter konden verwachten, maar wel een eerlijke ruiter die ook weer niet compleet beginner is.

super leuke reactie.. want ze wist dan niet meer zeker of ze het paard wel weer in training wilde zetten omdat het al lang stil stond.. maar er was tevens een bedrijf aan gekoppeld waar ik zeker ervaringen kon opdoen met het werken met paarden grondwerk/jonge paarden/moeilijke paarden/keuring klaarmaken/hand en spandiensten/ stalmanagement.. eigenlijk exact wat ik zelf het liefste wilde.. zoveel mogelijk ervaring opdoen voor ik aan een eigen paard begin..

op mijn vervolg mail om een afspraak te maken is de afgelopen anderhalve week nog geen antwoord gekomen.. misschien door de drukte rond de zwangerschap.. maar ik raak wel een beetje ontmoedigt.

tot nog toe hier geen oproep geplaatst op bokt, gewoon doordat ik wat ontmoedigd ben geraakt door het zoeken..

wel intussen een poosje op een ander manegebedrijf geholpen wat longeerles gekregen daar.. maar het is natuurlijk zomer, de dieren op de weide, dus die hulp is niet meer nodig voorlopig..

------------------

kwa eisen die ik stel? Het zijn er maar weinig

ik rijd geen ponies van onder de 1.45 omdat ik ondanks mijn lengte van 1.63m bijna 70kg weeg op dit moment (is wel mijn absolute top en ben langzaam aan weer terug aan het gaan naar 65kg wat voor mij ideaal is.. deel van mijn gewicht is door spieropbouw door semitopsport in mijn jeugd)

ik kan niet op paarden stijgen boven de 1.65m zonder krukje, hek, strobaal of voetje.. zet mij dus niet op een paard wat niet stil kan staan boven die lengte als je geen voetje kunt geven ;) (begin een oud wijf te worden)..

lastige paarden, of wat druk/kijkerig.. geen probleem.. ik zit niet lekker op heethoofden of echt hete paarden maar wil dat best proberen.. een paard dat maar een doel heeft en dat is mij eraf te krijgen dat hoeft voor mij niet.. ouderdom broze botjes en zo, had ik al gezegd dat ik een oud wijf begin te worden?

hand en spandiensten vind ik geen enkel probleem.. sterker nog daar geniet ik van.. ik houdt zelfs op maneges niet van zadel erop gooien rijden, en de teugels naar de volgende gooien of zadel eraf en op stal knikkeren.. daar voel ik mij niet fijn onder.. ik vind het niet erg om je harnachement eens te poetsen, of je stal mee uit te mesten, of je rijbaan te mesten.. maaaaaaar ik ben ook niet je slaafje.. indien ik alles alleen sta te doen, terwijl jijzelf ook rijdt en met je paard bezig bent, dan vind ik dat niet correct.

ik ben ook niet een stal deler of leaser.. dan koop ik wel een eigen paard.. ik ben van mening dat als ik een handje help met het onderhoud van je spullen, je erf of je stallen ik mij niet verplicht hoef te voelen om jou als eigenaar voor werk dat ik doe te betalen. Dat er een kleine vergoeding wordt gevraagd omdat ik jouw paard onder het zadel mag nemen, dat vind ik geen bezwaar.. echter ik vind 100 euro geen kleine vergoeding.. zeker niet als ik van mijn kant een stapje extra doe hier en daar om jou ook werk uit handen te nemen.

last but not least.. ik heb weinig tot geen ervaring in het beleren en doorrijden van paarden. Niet dat ik dat niet graag zou willen leren, of dat niet kan leren.. ik heb er geen ervaring mee. Ik wil onder geen voorwaarden zonder begeleding (in het begin.. daarna kan ik er natuurlijk zelf mee aan de slag en bij de volgende stap weer begeleiding) een paard beleren. Noch stap ik onder geen voorwaarden op een te groen paard zonder dat hierbij iemand aanwezig is die mij goede aanwijzingen kan geven.. niet alleen voor mijn veiligheid maar ook dat van je paard.. Ik sta er zeker voor open, maar je kunt dit niet volledig uit handen geven aan mij.. misschien red ik mij ermee, maar ik wil die verantwoording niet

--------------

heel verhaal, maar ik denk dat niet onredelijk ben, noch oneerlijk of ongeloofwaardig (immers dan zou ik mijzelf wel ophemelen als het die topsportruiter die je nog nooit op tv had gezien toch?)

maar vinden doe ik tot op heden helaas niets, of althans, geen bevestiging.

voor alle zekerheid:

9133 met een reistijdstraal (kilometers zijn hier ook niet alles) van 20-25 autominuten.. dit mag iets langer zijn als het echt een kans zou zijn die ik niet mag missen..

ik ben flexibel in mijn tijden en beschikbaarheid, kan dat desgewenst wel toelichten.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 07:06

Skinny: doodnormale eisen. Klinkt als een fijne verzorgplek!

leval1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 09:21

_Skinny schreef:
@Tinus1909 @EskeGirl, ik loop eigenlijk tegen best veel zaken aan, waar door ik dus ben gaan twijfelen of ik dan ook echt wel iemand nodig heb (om het maar zo even neer te zetten)

Wij hebben hier twee pony's staan een daarvan rijdt mijn dochtertje op, incl wedstrijden, dit betreft een B pony, daar zoek ik dus niemand voor. Daarnaast staat een dikke eigenwijze fjord, rete lief dier, nu 1.44 en van het oude model.

Eerste punt is dat ik iemand zoek die niet zwaarder is dan 80 kilo. Dan heb je een lieve bijrijdster die toen ze begon 76 kilo woog, jullie voelen hem al hangen na een aantal maanden woog ze meer dan ik, ik weeg nu 86 kilo wat ik eigenlijk nog verder naar beneden aan het brengen ben omdat ik ook dat te zwaar vind.

Tweede punt, is dat als ik vraag om een dinsdag en donderdag en en op wedstrijddagen zaterdag /zondag. (weekend is altijd in overleg) andere twee dagen zijn voor mij gewoon het prettigste omdat ik dan met mijn dochter naar les moet bij de club. Omdat ik ook werk schiet de fjord er vaak bij in. Wat ik zielig vind, tja en dan willen ze om de haverklap de dagen wisselen dus op maandag woensdag en liefste de vrijdag.

Derde punt ik sta met mijn paarden op een luxe pensionstal, daar zijn een aantal regels waar je je aan dient te houden, mest op ruimen als je paard in de bak mest, even het zand wat uit de bak/paddock aan de hoeven blijft hangen opruimen. tja als ik dan om de haverklap te horen krijg dat mijn bijrijdster niet haar troep op heeft geruimd dan vind ik dat niet leuk. Dus gewoon de stalregels naleven zou fijn zijn.

Vierde punt ik zou graag zien dat mijn bijrijdster 1 x in de twee weken een les neemt. Dit blijkt een grote opgave te zijn en de lessen worden regelmatig afgezegd. (je dient ze wel zelf te betalen) Ik vraag GEEN bijdrage om de pony te rijden, dit zijn dus de enigste kosten die je hebt.

Vijfde punt is dat het helaas niet mogelijk is om een hele club pony vriendinnetjes van buiten af mee te nemen. Er zijn bij ons op stal wel jongere. Dus ook daar kun je met mensen afspreken.

Zesde punt is dat wij liever niet hebben dat je alleen met de pony de straat op gaat. De pony is goed verkeersmak dat is het probleem niet, maar omdat ik hem zelf ook rij en ik weet hoe sterk hij is en dan ook gewoon doet wat hij wil vind ik dit niet verantwoord, er is altijd een optie om een keer in het weekend te komen dan ga ik met mijn dochter mee, ik op de fiets en de bijrijdster kan dan rijden, een ritje van een uur of drie is bij ons regelmatig aan de orde.

zevende punt is dat wanneer de pony's op het land staan mag je de fjord er gewoon afhalen, enigste eis is dat je de b pony ook meeneemt die gaat helemaal uit haar plaat als ze zonder hem op het land moet blijven. Beide pony's zijn tegelijk mee te nemen

Tja mesten mag maar omdat ik er zelf elke dag ook ben en ik die twee in een kwartier gedaan hebt is dat niet een eis. Mag wel.

Jullie voel het vast wel aan, ik twijfel of mijn lijstje te lang is, ik een te grote zeur ben. Ik iets zoek wat ik niet ga vinden. want ja een te zwaar iemand, iemand die niet wil lessen, iemand die toch zelf de straat op gaat, iemand die zijn/haar troep niet opruimt, iemand die steeds maar weer dagen wil wisselen, iemand die niet borstelt voor ze het zadel er op kwakken, die voer extra gaat geven omdat het zo leuk is om dat te geven enz die zoek ik niet.

Tja schieten jullie er maar op, zo kan ik mijn lijst bijstellen of kiezen om toch maar geen bijrijdster te willen hebben.

ook ik vind dit gewoon logische eisen zelf ben ik opzoek naar een bijrijdpony en zie/verwacht niet veel anders dan ditsoort eisen

xMell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 09:40

Ik kan inderdaad best begrijpen dat je ze niet alleen naar buiten laat gaan, zoals je dat nu beschrijft. Hier hebben we 1 drukke weg, en dan zit ik in bos, duinen en strand.

Erg lastig dat je dan gewoonweg niets kan vinden.. ik hoop voor je dat je snel een leuke bijrijder vindt voor je paardje.

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 09:45

Skinny, ik vind dit geeneens eisen maar gewoon normale omgangsvormen met elkaar.

Max. gewicht passend bij het paard, afgesproken dagen, rotzooi opruimen etc. horen er IMO altijd bij. De enige eis is het lessen 2x per maand, lijkt me heel redelijk (zolang de lessen betaalbaar zijn en niet 50,- per uur).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 10:28

Skinny, ook ik vind dit redelijke eisen. :) Als je in de buurt woonde was ik zo eens langsgekomen! (En ik niet al twee geweldige beesten zou hebben om te verzorgen. :+ )
Het enige waar ik inderdaad tegenaan loop zijn die vaste dagen. Ik las ergens dat je ruiters hebt onder de 18? Het probleem is dan school. Je rooster wisselt elke 3 maanden, de ene dag heb je meer huiswerk dan de andere dag, dat is gewoon lastig plannen. Het zou fijn zijn als daarin overleg mogelijk is. Dan heb jij natuurlijk nog steeds de doorslaggevende stem, uiteraard, maar wellicht komen jullie er samen wel uit. :j

Over de stalregels, tja, die volg ik ook gewoon. Mest opruimen van de poets/wasplaats en uit de bak is meer dan normaal.

_Skinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:42

@deetjeeuh ik heb inderdaad ook wel eens iemand gehad van onder de 18, daar had ik ook de afspraak mee dat ze haar rooster zo gauw ze dat had ff bekend zou maken, dus dat liep wel aardig, alleen was deze dame erg reislustig en was steeds weer de hort op. Maar ook mensen boven de 18 die gewoon een baan hebben, en ja ook nog zonder wisselende roosters. Vandaar dat ik toch echt aan mezelf begon te twijfelen. Nou realiseer ik me dat een fjord geen hoogdravende dressuurcrack is en dat je daar maar iemand voor moet vinden die dat leuk vind.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:49

Deetjeeuh schreef:
Skinny, ook ik vind dit redelijke eisen. :) Als je in de buurt woonde was ik zo eens langsgekomen! (En ik niet al twee geweldige beesten zou hebben om te verzorgen. :+ )
Het enige waar ik inderdaad tegenaan loop zijn die vaste dagen. Ik las ergens dat je ruiters hebt onder de 18? Het probleem is dan school. Je rooster wisselt elke 3 maanden, de ene dag heb je meer huiswerk dan de andere dag, dat is gewoon lastig plannen. Het zou fijn zijn als daarin overleg mogelijk is. Dan heb jij natuurlijk nog steeds de doorslaggevende stem, uiteraard, maar wellicht komen jullie er samen wel uit. :j

Over de stalregels, tja, die volg ik ook gewoon. Mest opruimen van de poets/wasplaats en uit de bak is meer dan normaal.

wisselende roosters kan inderdaad een issue zijn natuurlijk, alhoewel als iemand standaard 's avonds komt, dan is een schoolrooster natuurlijk niet aan de orde (mijn laatste uren waren tot uiterlijk 16.20h en dat kwam eigenlijk maar 1x in de week voor)...

krijg je tegenwoordig op de middelbare school ieder kwartaal een ander rooster? die worden toch gewoon voor een jaar gemaakt? vakkenpakket wisselt immers voor niemand tussendoor? of is dat tegenwoordig anders?

huiswerk in mijn ogen is gewoon een kwestie van planning. immers er zijn ook tieners die zich voorbereiden op topsport en ook gewoon hun school afmaken. ik heb zelf semi topsport gedaan en had ook gewoon mijn werk af... Het meeste huiswerk is niet voor de volgende dag, maar heb je meerdere dagen voor..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:53

Rooster verandert bij mij wel hoor! Bij mij verandert die twee keer per schooljaar. En mijn langste was echt tot half vijf, maar dan ook maar een dag in de week.

En overigens vind ik wel dat je bijrijdster ook zelf alles moet inplannen, en dat jij ook niet altijd voor haar dan alles hoeft te veranderen. Bijv. dat het haar fout is als ze haar huiswerk niet af heeft en dat ze niet kan komen, of als ze iets met vriendinnen wilt doen. Je hebt eenmaal een bijrijdpaard waarvoor je zelf ook moet zorgen en dus niet elke dag zomaar even je dingetje kan doen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 12:04

HorseLove28 schreef:
Rooster verandert bij mij wel hoor! Bij mij verandert die twee keer per schooljaar. En mijn langste was echt tot half vijf, maar dan ook maar een dag in de week.

moet eerlijk zeggen dat het voor mij een tijd terug is, dus het zou best kunnen dat ouderdom mijn hersenen begint aan te tasten ;).

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 12:11

Ook met een wisseld rooster mpet het haalbaar zijn. Mijn rooster is elke week anders en ik kan ook op vaste dagen. Savonda lukt meestal wel. Kan max tot 8 op school zitten. Maarja de verzorgster moet het wel willen om paarden er tussen te zette.

Op de middelbare veranderende mijn rooster 3 keer per jaar. Omdat je dan vakken het ene deel 3 uur per week had en 2de deel 4 uur. Anders kwam het niet uit met het aantal lesuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:44

Mag ik me hier melden? :Y) Ben namelijk ook al een tijdje opzoek, zonder succes helaas.

Ik vraag me af, heeft het wel zin om een advertentie te plaatsen waarin je jezelf aanbiedt als verzorgster/bijrijdster. Ik kom er zoveel tegen, als eigenaar die op zoek is ga je daar toch niet doorheen spitten? :o

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:54

Boself schreef:
Mag ik me hier melden? :Y) Ben namelijk ook al een tijdje opzoek, zonder succes helaas.

Ik vraag me af, heeft het wel zin om een advertentie te plaatsen waarin je jezelf aanbiedt als verzorgster/bijrijdster. Ik kom er zoveel tegen, als eigenaar die op zoek is ga je daar toch niet doorheen spitten? :o

klopt .

de zoekfunctie op postcode werkt ook niet volgens mij..
ik heb wel eens geprobeerd om op straal te zoeken..
maar dan krijg ik nul komma nul resultaat, terwijl ze er wel zijn alleen niet geschikt voor mij
(ik kan moeilijk reageren op iemand die specifiek een ruiter zoekt om een klein welshje b te rijden lol.. arm dier)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:59

Oef, ja inderdaad. Hetzelfde hier, of ze zoeken iemand met wedstrijdervaring. Ik vind mezelf geen slechte ruiter, maar officiele wedstrijden heb ik nooit gereden. :P

Ik heb al wel op een paar gereageerd, maar nog niks gehoord. Hier in de buurt is de vraag ook veel groter dan het aanbod lijkt wel, en dan zit ik op een straal van 25km rond mijn woonplaats. :o

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 14:10

Boself schreef:
Oef, ja inderdaad. Hetzelfde hier, of ze zoeken iemand met wedstrijdervaring. Ik vind mezelf geen slechte ruiter, maar officiele wedstrijden heb ik nooit gereden. :P

Ik heb al wel op een paar gereageerd, maar nog niks gehoord. Hier in de buurt is de vraag ook veel groter dan het aanbod lijkt wel, en dan zit ik op een straal van 25km rond mijn woonplaats. :o

absoluut mee eens.. sommigen stellen de eisen zo hoog, maar laten we eerlijk blijven, de meesten met wedstrijdambities boven de 16 of 18 hebben gewoon een eigen paard of pony en zoeken er heel soms tijdelijk wat bij..

het handje vol sterruiters (want ze zoeken soms best wel wat) dat op zoek is naar een bijrijdpaard moet dan maar ook net dicht genoeg bij wonen..

ook zie ik wel eens irreële wensen.. Geen penny, geen manegeruiter..
Dus als ik gekozen had om nooit les te nemen of niet opnieuw te starten, maar puur het bij mijzelf leren gehouden had was ik wel in aanmerking gekomen? immers ik ben weer gestart bij een manage omdat er hier gewoon geen andere opties te vinden waren.. als ik een privepaard gevonden had, had ik daarmee les genomen.. op een manege of aan huis

soms denk ik ook wel eens dat er ten onrechte op manegeruiters wordt neergekeken.. immers niet iedereen kan het betalen om een instructrice aan huis te halen of om 100 of meer euro per maand aan een leasepaard te besteden (laat staan dan ook nog les nemen). dat zegt niets over het talent van een ruiter of het kunnen.. ik heb mensen gezien die met hun eigen paard meer aan het hannessen en hobbelen zijn, dan ik .. en ik ben geen sterruiter en zal nooit een sterruiter worden.. ik kan mij aardig redden met paarden en rijd redelijk.

maar ik durf niet te reageren op iemand die een ruiter zoekt die m niveau heeft gereden, want ik heb uberhaupt geen wedstrijden gereden.. of iemand die zeer veel ervaring heeft.. want ja ik heb wel veel ervaring.. maar of ik nu bijzonder veel of aparte ervaring heb, ik denk het niet.. maar misschien wel meer dan sommigen die zich voordoen als topverzorger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 14:18

Wat vervelend zeg. :( Ik snap inderdaad ook dat er niks mis is met op een manege rijden, heb het zelf ook gedaan. :+ Jaartje of 10. Gewoon omdat het simpelweg niet te betalen is en wij ook maar in een simpele woonwijk wonen zonder geld of ruimte voor een paard. :n Er zijn slechte manegeruiters en slechte privéruiters. ;)

Het belangrijkste voor mij is ook echt niet om eerste te worden op een wedstrijd, maar gewoon lekker recreatief met paarden bezig zijn. Maar schijnbaar heb je toch echt minstens M nodig daarvoor. Jammer. -O-

Maar altijd de goede moed erin houden! Misschien leer je via de manege wel iemand kennen die ergens een verzorgpaard heeft waar ze dan weer net iemand zoeken. :D Het voordeel wat ik heb is dat ik geen 13 meer ben en dus ietsje meer kans maak :') ik heb geen idee waar ik nog verder zou kunnen zoeken, maar altijd blijven hopen. Het lijkt een beetje op solliciteren. :')