Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AshleyRol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 22:22

Bij mij gaat nu een stalgenootje mijn paard doen wanneer ik niet kan.
Op zich ben ik er al vaak maar mijne houd echt van aandacht haha en is in goede conditie dus lekker veel werken vind ze heerlijk en is ook goed om de conditie op pijl te houden.

Stalgenootje heeft samen met haar dochter een paard en moeten dus steeds wisselen.
Nu kunnen ze lekker samen rijden en ze is fan van Gucci dus komt mooi uit =D

Maar nu wel heel goed alles ontdekken als ik weer een nieuwe bijrijder vind.
Wel misschien al leuk iemand gevonden via mijn instructrice, dan weet ik in ieder geval dat het goed zit als zij er mee komt. Bij haar hangt het alleen ervan af of het van haar ouders mag.
Had de eis 18+ en zij is 16 maar heeft heel veel ervaring. Maar toestemming van ouders is ook wel fijn :)

Charly85

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 10:48

@ Lianne noord-holland Haarlem:) om de hoek?
Wat was ook het hele moeilijke met kiezen. Fijn dat ik hem zonder zorgen aan haar kan toevertrouwen maar wat idd als zij stopt? En heb mijn paard en alle kosten toch vooral voor mezelf:)

@ Ashley dat is ook een fijne oplossing. Je weet hoe ze zijn en met paarden omgaan.
16 + kan ook heel goed gaan, ligt echt aan de persoon en de mentaliteit. En via je instructrice is ook positief, zij weet hoe jij je paard rijdt en hoe je paard is en kan daarom ook weer een inschatting maken of het een combinatie kan zijn. Succes!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 18:49

@Charly, Eindhoven ;) Dat is bijna om de hoek :p

Leeftijd zegt niet altijd alles, ik heb een 30+er gehad die vreselijk was, kon er nooit goed van op aan. En mensen denken nog steeds dat mijn paard van hem is... (En andere weer dat ik mijn paard van hem gekregen had? :S en weet ik veel wat... Sommige mannen doen alles om lief over te komen op vrouwen kennelijk :'))

Het is een combinatie tussen ervaring, mentaliteit en motivatie. Iemand die minder kent, maar gemotiveerd is en les wil nemen, vond ik ook prima. Ervaring is gewoon altijd praktisch, maar dan moeten ze niet over het paard getild zijn ;)

Via instructrice is fijn, weet je dat ze op dezelfde manier rijden en je instructrice biedt (neem ik aan) niemand zo maar aan ;) Dus ideaal ;)

AshleyRol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 19:20

Daar hebben jullie helemaal gelijk in, als ze de motivatie hebben om te leren heb ik dat liever dan iemand die alles wel al 'weet'.

Dat is wel lekker irritant zo'n persoon dat ze niet eens meer weten van wie het paard is, daar zou ik ook niet tegen kunnen

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 19:28

Ik kan een boek er over schrijven :') Heel erg gelachen achteraf, heel vaak letterlijk met mijn mond open gestaan... Maarja, mijn pony stond bij zijn paarden en werd uitgeleend om les te geven aan zijn vriendin/ex (geen idee hoe het zat :S) en ook als er mensen kwamen proefrijden omdat hij een 3jarige had... Prima, mocht van mij als hij er bij was (hij had ook de papieren om les te geven en kon echt veel uit mijn pony halen, dus wat dat betreft, gewoon vertrouwen goed ;))... (Eerlijk is eerlijk, die jongen is goed met paarden, kan rijden maar afspraken maken en communiceren....)

Zijn ex mocht mij niet om de een of andere reden (waren allebei veel op stal, gingen veel met elkaar om, werd niet gewaardeerd) dus hij had haar wijsgemaakt dat mijn pony van een vriendin van me was (wat dat mag wel :')) Tot ze een keer op stal kwam en ik me voorstelde als "Lianne, de eigenaresse van...." :') Als blikken konden doden had ik toen dood in de stal gelegen...

En andere was het dus van 'ook mijn pony', "ow die pony heb ik aan Lianne gegeven, vriendin van me en ze zocht een lieve pony, dus die heb ik voor haar geregeld".. En weet ik veel wat nog meer... Achteraf allemaal grappig :') Maar als je een middag vrij neemt en meneer is er vandoor op je paard in het bos, of er rijdt net iemand proef op omdat ie zijn zo veelste goede verzorgster had weggejaagd :') (Ja... als je ze probeert te versieren en het lukt niet, dan heb je daarna zo'n rare vibe hangen :') heel maf! :'))

Maar ach... de goede oude tijd :+

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 19:58

Ik heb besloten dat ik het toch maar zelf wil blijven doen. Dan maar druk. Mijn paard is toch vrij gevoelig en ik denk dat het beter is als ik er alleen op rij.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 20:45

Starbreeze schreef:
Ik heb besloten dat ik het toch maar zelf wil blijven doen. Dan maar druk. Mijn paard is toch vrij gevoelig en ik denk dat het beter is als ik er alleen op rij.

Goede beslissing, zeker bij een gevoelig paard.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 16:23

Zelf doen voelt toch altijd wel het fijnst. Ik vind het erg moeilijk om een bijrijder te hebben, als ik kon zou ik elke dag langs de kant staan :').

Ben nu zelf ook een beetje aan het uitkijken naar een bijrijdpony voor 1/2x in de week om mijn eigen niveau ook wat op peil te houden, maar iedereen vraagt hier een bijdrage. Dat gaat niet, met de stallingskosten van m'n eigen er nog bij :').

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 16:53

ZoZenn schreef:
Zelf doen voelt toch altijd wel het fijnst. Ik vind het erg moeilijk om een bijrijder te hebben, als ik kon zou ik elke dag langs de kant staan :').

Ben nu zelf ook een beetje aan het uitkijken naar een bijrijdpony voor 1/2x in de week om mijn eigen niveau ook wat op peil te houden, maar iedereen vraagt hier een bijdrage. Dat gaat niet, met de stallingskosten van m'n eigen er nog bij :').

Had ik geschreven kunnen hebben.. Nu ik mijn eigen pony heb maar niet dagelijks rij, merk ik echt dat mijn niveau naar beneden gaat. Mis het gevoel steeds meer.. Terwijl toen ik drie paardjes (vaak 2x) in de week reed, het echt veel soepeler ging.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 18:26

Je kunt toch uitleggen waarom je geen bijdrage kunt leveren, dat vind ik een goede reden.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 18:47

In mijn geval ben ik ook niet actief op zoek. Heb op stal wel tegen iemand gezegd dat als ze een bijrijder zocht, ik me graag aanbood: dat beestje kan erg leuk lopen, jong ding nog. Ze hield het in haar achterhoofd maar voor nu rijd zij zelf of haar instructrice. (Wat ik ook het beste vind voor zo'n jong ding trouwens!)

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:49

Dat merk ik dus ook, dat max 5/6x per maand echt niet genoeg is om mijn rijstijl en niveau op pijl te houden. Terwijl we in de zomer en in de vakanties wel gewoon weer starten.

Ik zoek ook niet echt actief en ik leg inderdaad ook gewoon uit waarom ik geen bijdrage kan betalen, je weet maar nooit. Ik heb nu een heel leuk berichtje gekregen van een meisje dat iemand zoekt voor 1x p/w, erg leuke pony ook! Waarschijnlijk ga ik volgende week even kijken :)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:55

Zozenn dat klinkt iig goed, hopelijk is het wat!

Als je minimaal 2/3 keer per week rijdt, dan ben je pas echt goed in ritme en rijdvorm.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 15:01

Ik ben nu ook op zoek naar een verzorgster. Of in ieder geval in eerste instantie naar iemand die mij kan helpen met het beleren van mijn Shetlander voor de kar. Ik doel dan niet op een instructeur, maar gewoon hulp voor bij het aanleren van bijvoorbeeld lange lijnen, dat ik een extra iemand heb die er naast kan lopen. Kennis van mennen heb ik dan ook niet als vereiste staan.

Krijg helaas weinig reactie O:) zijn er hier mensen die mijn advertentie (zie onderschrift) eventjes willen lezen en kunnen zeggen wat ik er aan kan verandereen om misschien meer mensen te trekken?

AshleyRol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 18:38

Ik rijd altijd 4x in de week en een bijrijder 2x. 1 rustdag voor haar en dat is voor haar genoeg. Daar buiten nog 3x sportschool dus ben in vorm hihi.

Goed nieuwds trouwens: mijn instructrice gaat Guc nu 1x per week rijdendus daar ben ik heel blij mee, dat is nog eens een goede bijrijder , daar gaat mijn paard nog van vooruit =D maar ik laat haar natuurlijk niet betalen:P

Ik zal eens naar je advertebtie kijken maar ben er zelf ook niet echt goed in haha!

AshleyRol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 18:43

Pacific schreef:
Ik ben nu ook op zoek naar een verzorgster. Of in ieder geval in eerste instantie naar iemand die mij kan helpen met het beleren van mijn Shetlander voor de kar. Ik doel dan niet op een instructeur, maar gewoon hulp voor bij het aanleren van bijvoorbeeld lange lijnen, dat ik een extra iemand heb die er naast kan lopen. Kennis van mennen heb ik dan ook niet als vereiste staan.

Krijg helaas weinig reactie O:) zijn er hier mensen die mijn advertentie (zie onderschrift) eventjes willen lezen en kunnen zeggen wat ik er aan kan verandereen om misschien meer mensen te trekken?

Hij is duidelijk hoor!!
Alleen zal wat moeilijker zijn omdat je echt aangeeft dat het om een 'hulpje' gaat en tja of er daar nou veel van zijn!
De meeste willen toch rijden of wat meer en dit is meer jou helpen en zelf niet veel mogen in het begin. (zo lees ik het)

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 18:46

Pacific schreef:

Eerlijk? Je zoekt/verwacht hulp bij het beleren van de pony, maar tegen de tijd dat diegene (en jijzelf) er dan lekker mee aan de slag kunnen, mag ervoor betaald worden...Ik denk dan, graag of niet.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 18:59

Mjah... Dat had ik er dus ook bij... "Eerst mag je met alles helpen en daarna mag je meehelpen in de vorm van betalen" :S Je kan met de pony dan nog wel mennen... Je hebt er ook genoeg die voor wandelen met een pony al een bijdrage vragen maar ok :S

Ik hou ze hier niet eens als ze gratis 7 dagen per week mogen rijden, poetsen en alles... (Want tegenwoordig moet je ze kennelijk ook naar wedstrijden brengen of je pinpas maandelijks uitlenen zodat ze setjes kunnen kopen ;)) Maar weer even serieus... Zelfs toen ik op een stal met een binnenbak stond, kon ik lastig iemand vinden... Alles gratis, geen kosten...

Nu met buitenbak ga ik het niet eens meer proberen. Want krijg toch alleen maar tijdelijke mensen die "met gebrek aan beter" het even doen en mij het meer tijd kost dan dat het oplevert :S

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 19:08

Zo erg is het hier gelukkig niet geloof ik. Maar het valt mij wel op dat er de laatste tijd weer met regelmaat advertenties voorbij komen van paarden die nog ingereden/doorgereden/gecorrigeerd moeten worden en waar dan wel een bijdrage voor betaald moet worden...Ik vind dat zo absurd, ik snap echt niet hoe mensen aan zulke verwachtingen komen.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 19:10

Mjah.. Maar ook wat voor mensen je dan krijgt :S Niemand die echt kan rijden, gaat zich laten "gebruiken" en daarvoor ook nog eens betalen, lijkt me?

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 19:18

Lianne86 schreef:
Mjah.. Maar ook wat voor mensen je dan krijgt :S Niemand die echt kan rijden, gaat zich laten "gebruiken" en daarvoor ook nog eens betalen, lijkt me?

Dat vind ik dus het vreemde eraan...Eisen stellen en daar bovenop nog geld willen ontvangen. Er is volgens mij geen enkele wereld waar dat normaal of geaccepteerd is, behalve de paardenwereld volgens sommige mensen. Tel daarbij op dat het al zo lastig is om goede mensen te vinden en ik begrijp er nog minder van. Ik ga er dan maar meestal vanuit dat ze niet serieus op zoek zijn naar iemand die ook echt een beetje kan rijden of er gewoon geen kijk op hebben hoor. Maar nu ga ik inmiddels offtopic geloof ik :o

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 19:25

Haha nee, het gaat nog over advertenties.... Maar het blijft gewoon rampzalig... Had het er vandaag over met iemand die een pensionstal had, die zei ook "Ik heb hier mensen, die verdienen gewoon aan een paard houden, totdat er iets met het paard gebeurd en er niet meer op gereden kan worden." Toch te raar voor woorden :s Op een stal hier in de buurt, betaal je 400 euro 5-7 dagen een paard te mogen rijden, andere stal is 275 ofzo? En die vinden mensen... Ik had toen dezelfde faciliteiten (ok, nu alleen buitenbak... dan valt alweer 90% af ;)), maar ik kon niemand vinden :')

(Die van 400 heeft volgens mij paarden die echt wel ok zijn en goed materiaal, die van 275 zijn manegepaarden :S)

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 19:33

Echt ongelofelijk. Paar maanden sparen en vervolgens kan je er voor dat geld zelf ook wel eentje onderhouden, heb je er nog wat over te zeggen ook.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 19:50

Als ik daar een advertentie op hang, wordt ie weggehaald :') Maarja, zeg ook eerlijk dat ik niet elke manegeruiter op mijn pony zou willen zetten :P

Maar nu even niets... Niet op zoek etc. Doe het zelf wel... En dan kijk ik wel, kom ik toevallig iemand tegen die echt wil... (En niet iemand die vanalles wil, en het niet uitmaakt met welk paard, zolang het oog maar.... en iemand die niet over het paard getild is etc.... Of gewoon zadel lenen voor een ander paard en te veel zooi meegemaakt...)

Kwam er trouwens ook achter dat ik kennelijk mijn pony maanden geleden al verkocht had :') Via een profiel op een paardensite... "Ik heb een pony..." En dan foto's van je eigen pony zien :') Ik ben kennelijk sponsor geworden :p (Met die gedachtegang snap ik het opeens helemaal, ik ben maar een vervelende sponsorende groom geweest)

Dus mijn lesje even gehad :p Ik rij hem zelf of hij staat lekker buiten... Of er zit een meisje van 4 op, dan loopt ie nog steeds beter dan bij de gemiddelde ruiter... (Iig, lekker naar beneden en ontspannen, dat het alleen stap is, is bijzaak :')) Recreatiehobbel, dus dan mag het zo ;)

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 19:54

Ik heb mijn advertentie maar even aangepast dan :). De bijdrage is toch bijzaak en te bespreken, als dat mensen weerhoudt om te reageren...