Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 17:31

Heb weer gereageerd op een advertentie, wacht het af. Van andere na een ruime week nog geen reactie...

dinniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 18:57

ik ben ook weer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 19:08

Je was er al hoor :+.

dinniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 19:53

Yezzi schreef:

op zoek naar een nieuwe verzorgpony?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 19:57

Leuk om te horen dat sommige voorzien zijn, en jammer dat sommigen opnieuw zich melden om op zoektocht te gaan. Ik heb vandaag met mn verzorgpaard weer bitloos gereden, t'is alsof ze nooit anders gedaan heeft, ze doet het zo zo braaf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 19:58

MorganeR schreef:
Leuk om te horen dat sommige voorzien zijn, en jammer dat sommigen opnieuw zich melden om op zoektocht te gaan. Ik heb vandaag met mn verzorgpaard weer bitloos gereden, t'is alsof ze nooit anders gedaan heeft, ze doet het zo zo braaf!

Helemaal mee eens! Zo jammer!

Hopelijk mag ik Fleur nog een tijdje blijven verzorgen, ook al staat ze helaas te koop. Maja, ik geniet gewoon van wat we kunnen doen want ik ben echt dol op d'r. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 20:14

dinniee schreef:
Yezzi schreef:

op zoek naar een nieuwe verzorgpony?

Ja.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 21:32

Mailtje van iemand terug :D
Weet alleen nog niet of het te ver is... Moet door een onverlichte polder, wat vervelend is.

lovertje98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 10:49

haha ik was nogal brutaal, ik zag een super leuk shetje staan dus ben ik gaan kijken waar de eigenaar woonde, dat was toevallig bij mij op het kamp, ( Ik zelf woon niet op het kamp). ik ben het kamp opgegaan en heb op zijn wagen geklopt met de vraag mag ik uw shetlander verzorgen. Natuurlijk mogt dat! in de 4 jaar dat ik haar nu verzorg zijn er ongeveer al 3 nieuwe pony's bij gekomen 1 shetlandertje, die is uiteindelijk weggegaan, en 2 tinkers waarvan eentje er nog staat, die wordt door een ander meiske gereden.. afgelopen maart kwam er een super vieze en bijna mishandelde barock pinto testaan.. met de vraag kun jij hier iets mee.. ik ben gelijk aan de slag gegaan ze is nu super mooi en loopt super! er is mij zeekerheid gegeven dat zij nooit bij mij weg zal gaan
het is dus maar net hoe het loopt.

ben een beetje brutaal en zoek de mensen op:)

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 11:12

Pfft heb nu op 5 dingen gereageerd wat me wel wat leek en van eentje een nee en van de rrst gewoon geen reactie!!! En twee op fb hebben t zelfs gezien. En die twee oo de mail zonder reactie is al twee weken geleden ofzo. Kan hier zo pissig om worden....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 11:51

liliekska schreef:
Pfft heb nu op 5 dingen gereageerd wat me wel wat leek en van eentje een nee en van de rrst gewoon geen reactie!!! En twee op fb hebben t zelfs gezien. En die twee oo de mail zonder reactie is al twee weken geleden ofzo. Kan hier zo pissig om worden....

Ik begrijp helemaal hoe dat is, het is behoorlijk vervelend. :j Zo heb ik zelfs een keer een afspraak gemaakt, die is afgezegd en niets meer gehoord. Heb toch nog zeker 3 maanden gewacht en daarna gevraagd of ze de mail niet over het hoofd had gezien en dat ik het fijn vond om te horen als het niets zou worden. Nee hoor, niets teruggehad. :)

Verder, ik zou niet pist worden want daar heb je helaas niets aan. Je moet maar zo denken, het is je aandacht niet waard. Lekker verder zoeken. Ik heb nu -uiteindelijk, na 2 jaar zoeken- eindelijk gevonden wat ik zocht maar dan nog beter. :) Het past bij mij en bij de eigenaresse, zo is het namelijk prima. Helaas staat ze wel te koop, maar ik hoop nog een tijd van haar te genieten. Stiekem hoop ik natuurlijk altijd nog dat ze niet verkocht wordt. :j

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 09:34

Ik heb misschien wat gevonden :)

Gaat om een groene E-pony en een minishet. In het begin alleen werken met de Shet, en later helpen met de E-pony :)

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 12:00

ik had al een weekje geleden ongeveer een berichtje terug gehad die rouw heeft helaas voorlopig geen tijd om af te spreken omdat het enorm druk is op het werk

ik was sowieso nog een beetje aan het rond kijken maar er is niet veel soeps in mijn omgeving

ik heb finesse natuurlijk nog wel mar wil er gewoon graag nog iets bij

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 12:06

Hier nog bijrijders 16+, minder dan 80 kg en in omgeving 0546?

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 12:13

helaas niet ik woon in omgeving 2728

_Skinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 13:40

Ik lees al een tijdje mee in dit topic. Gewoon om er achter te komen wat iemand die en verzorgpaard nou zoekt voor een "eisen" heeft. Ik zit aan de andere kant, maar loop steeds tegen de meeste onmogelijke dingen aan. Ik dacht dat ik niet van die hele hoge eisen had, maar mensen kinders nog aan toe, ik wissel sneller van bijrijdster dan van jas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 13:44

Zoals jullie misschien weten heb ik twee verzorg shetjes. Ze zijn echt hartstikke lief en leuk en alles, maar ik kom er niet zo vaak. Niet dat ik dat niet wil, maar de eigenaresse kan niet vaak (zij moet er bij zijn omdat we dat hadden afgesproken dat zij mij dingen gaat leren en helpt met de shetjes dingen leren), soms loopt haar werk uit of is ze ziek, kan gebeuren maar zowat elke week kom ik er maar 1 keer of een keer niet, terwijl we sowieso 2 dagen in de week hadden afgesproken. Mijn moeder vindt dus dat ik hier mee moet stoppen aangezien wij 25,- betalen in de maand hiervoor (soms heeft ze stage en dan betalen wij uiteraard niet, we hadden haar ook een keer opgebeld over dit en gaf zij ook aan niet zo veel tijd te hebben). Maar dat vind ik best wel banketstaaf, want ik ben er pas net (4 maanden) en het is daar super leuk en de eigenaresse is ook heel aardig, en ik zou ook graag door willen met Gijs en Guus.

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 20:58

overleg even met jou jou moeder en de eigenaresse over wat jullie hadden afgesproken en of die 2e dag in de week er nog komt

anders kun je vragen of je voor 1 dag in de week iets minder mag betalen

JootjeXJasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 18:54

helaas kan ik er geen vinden hoe hebben jullie dat gedaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 19:45

HorseLove, inderdaad even met ouders om de tafel heen gaan. :j Is denk ik het beste wat je kan doen.

Jootje, ik heb gewoon vaak gekeken op de bokt markt. Opgelet op verschillende onderschriften, ben een paar keer rond gaan vragen maar dat werkte niet echt. Nu ga ik veel naar fotomeetings en zo heb ik de eigenaresse van mijn huidige verzorgpaardje gevonden. :) Paar maanden later vroeg ze of ik haar paard wil verzorgen en dat doe ik nu.
Verder ben ik vandaag gevraagd het andere paardje te verzorgen dat bij mijn huidige in de wei staat. Dan heb ik er wellicht binnenkort 2. :P Morgen hebben we nog een extra afspraak. :)

Judithxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 21:40

Weet iemand een verzorgpony in de buurt van Assen, max half uur fietsen. Ik ben 13 jaar, rijden is niet noodzakelijk. Vooral verzorgen, wandelen en poetsen vind ik leuk.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:07

Advertentie plaatsen....

Als je afspraken maakt, is het belangrijk dat beide partijen deze nakomen.
Zeker als er een bedrag betaald wordt voor de verzorgpony('s).

waarom mag je niet alleen? bij rijden/wandelen kan ik me dat wel voorstellen.
Echter mesten en poetsen zou toch moeten kunnen...?

xMell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:43

Skinny, waar loop jij tegen aan?
ik heb zelf 2 jaar een paard gehad, en 6 verschillende bijrijders, waarvan sommige niet verantwoord met mijn paard en spullen om gingen, waaarvan er 1 een eigen paard kreeg, en de reat durfde niet meer op mn paard te rijden..

Nu sta ik aan de andere kant, en zoek(zocht) een vz paard.
Inmiddels heb ik er 1 gevonden, en doe hem sinds gister.

Het is als eigenaar zijnde best lastig, je hebt je eissen, maar wilt niet te veeleisend zijn.. maar bijrijders zijn ook ontzettend veeleisend..

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:47

Als bijrijder mag je wel eisen stellen, vind ik, maar niet te hoog (ik wil dit en dit ras, zo hoog, geen klusjes, dat soort dingen vind ik te hoog). Ik ben vrij makkelijk denk ik, het is vooral dat ik niet enkel wil poetsen en mesten, maar ook de mogelijkheid wil hebben om te kunnen werken op de grond (bijv. wandelen ofzo) of in het zadel (rijden hoeft dus niet per se).

Waar loop jij dan inderdaad tegen aan, Skinny?

xMell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:50

Ik zeg ook niet dat een bijrijder geen eisen mag hebben.
Maar dat maakt t wel lastig, beide partijen hebben veel eisen, wat vaak niet met elkaar overeenstemt.

Zo heb ik ook echt wel mijn eisen. Ben blij dat ik eindelijk iets heb gevonden. Eigenaar is een goede vriendin van mij geworden, en het paard is precies wat ik zocht toen ik opzoek was naar een eigen paard. De klik en vertrouwen is er al, en hebben gister onze eerste strandrit gemaakt.