Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne86

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 22:52

Mjah als ik haar morgen zie of zondag ga ik het zeggen. Ze ziet het zelf totaal anders, want die andere is maar voor 2x per week.. Dus dan heeft ze nog wel wat tijd over voor die van mij :S

Maarja.. ik wil minimaal 3x per week... en zelfstandig... dan ben ik happy met mijn 1-2x per week :') (En dan niet intensief, wat rondhobbelen)... Ik heb gewoon echt leuke mensen afgewezen omdat ze maar 1-2x per week wilde en ik dat gewoon te weinig vond... En die konden wel alles zelfstandig...:S

Dood laten bloeden door nooit meer tegelijk te kunnen klinkt zo veel fijner op dit moment :') (Het klinkt zo stom, maar aan de ene kant voelt het als of mijn pony een 2e keus is, leuk voor erbij... En aan de andere kant denk ik weer.. het ging eerst echt leuk... Gewoon ideaal bijna :S)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 23:57

Blijft lastig, echter is dit niet wat je wilt...

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 00:14

Ik snap wel wat je bedoeld, ik heb zelf in ongeveer dezelfde situatie gezeten.
Meisje kreeg mijn pony aangeboden als bijrijdpaard voor 3/4x in de week. Zovaak kon ze niet, ze kon maar 2 keer. Toen heb ik gezegd dat dat oké was.
Het rijden ging op zich oké. Kon beter, maar ja, ze moesten nog aan elkaar wennen. Ik heb er heel veel tijd in gestoken en toen reed ze ineens een pony voor iemand anders ook 2x in de week.. Dus ik hiernaar gevraagd, ze kon die van mij immers maar twee keer rijden..
Zei ze dat ze nu wel vaker kon. Toen heb ik haar gevraagd waarom ze dat dan niet gezegd had, waarop haar antwoord was, dat ze beide pony's wilde rijden.
Hier was ik nu niet bepaald blij mee. Ik had een compromis gesloten en vervolgens deed ze zoiets. Toen heb ik het nog een week aangekeken, maar ze deed ook andere dingen die mij totaal niet aanstonden en had er een grote mond over.
Dus heb ik haar vriendelijk de deur gewezen.

Waarop ze me elke keer als ze me zag vuil aankeek :').

Ik zou diegene gewoon de deur wijzen hoor. Je hebt niets aan iemand die jouw pony voor 'erbij' wil, dit betekent vaak minder motivatie en dus kun je er niet op vertrouwen dat ze jouw pony nog wel fatsoenlijk beweging geeft. Hoe vervelend het ook is, ik zou opzoek naar iemand anders.

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 00:35

Zo had ik ook eens iemand die van de 1 op de andere dag zei ik kom me spullen halen.
Ik vroeg waarom bleek dat ze een andere pony ging rijden ik dacht tja zelf maar weten hoor.
Ik zei ja maar je moet je spullen niet heen en weer brengen want dan kun je ziektes over brengen.
Hierop werd ze vuil en zei je wilt me niet meer als verzorgster ik zei dat zijn jou woorden je ging toch ergens anders heen dat andere meisje die op de Welsh reed ging ook ineens met haar weg.
Ik zei okay dan blijf maar weg ook weg is weg ik run geen opvang toen nog een grote mond.
Bij die andere pony hoeft ze ook niet te komen omdat dat meisje de pony zelf maar besloot te doen.
Bovendien mocht de pony niks kosten eigenaar moest overal voor zorgen.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 00:56

Ik ben hier ook bang dat er zoiets gaat gebeuren... Nouja ze mag me vuil aankijken (ow ik ben daar zo slecht in), uiteindelijk kies ik gewoon voor mijn pony en komt het zo niet uit. Als ik 4x per week mee kon, was ze misschien niet verder gaan zoeken :S Maar als ik 4x per week tijd heb wanneer zij kan, had ik geen verzorgster gezocht :S (In het begin lukte dat... Ik was 1 dag vrij van werk voor studie (heerlijk dat betaald studeren :')) en was altijd op maandagmiddag vrij, dus kon dan ook huiswerk maken en maandagavond mee... Maar helaas, cursus afgelopen, 2e studie weer opgepakt (Wat ik toen al had moeten doen :S maar ok..) dus ik kom er helemaal niet aan toe om vaak mee te gaan. In de weekenden heb ik "tijd" (lees: die ik ook moet gebruiken om af te spreken met vrienden etc.).. En dan is aanpassen ook geen optie meer... (Maar dat is nu even mijn motivatie omdat ze toch een ander zoekt)...

In het begin tijd investeren is gewoon logisch, snap ik ook.. Maar ik ga me echt steeds schuldiger voelen. Ben blij dat meer mensen zoiets hebben meegemaakt (nouja.. ."blij"... Dat ik niet de enige ben) en het is ook zo. Je wilt iemand hebben die gewoon vol voor je pony gaat. Want nu hou ik al maanden een pony voor iemand anders :S Kom ik toevallig (ga niet meer actief op zoek) iemand tegen die hem 5 dagen per week wil rijden, prima... stap ik hem alleen nog uit ;) Boeiend! Maar dan moet diegene gewoon zelfstandig zijn, betrouwbaar en vooral gewoon leuk klikken... Een middag hindernissen opbouwen of op de fiets mee, vind ik ook prima...

En letterlijk horen dat de andere pony leuker is en ze daar mee kan is eigenlijk sowieso een "NO-GO" :')

Waar is die tijd dat mensen blij waren als ze je paard alleen al mochten poetsen? Laat staan rijden? :S

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 07:01

Hier eentje gehad die ging op een andere plek nog een shetje verzorgen.
Snapte er niks van, want die heb ik ook en keek ze niet naar om...?
Daarna hoorde ik dat ze nog een verzorgpony erbij had genomen.
Hier waren we steeds op haar aan het wachten.
Kwam 9 vd 10 keer te laat, zei ook makkelijk af als ze iets anders/leukers kon gaan doen.
Nooit goed gesnapt, dat gebrek aan betrokkenheid. Hadden toen nog 16 pony's, dus vervelen hoefde echt niet...
Ze kon hier alles leren, meemaken en ervaren.
Toch nam ze er nog op twee plekken een andere verzorgpony bij.
Blijkbaar is voor sommigen 1 plek niet genoeg.
Mijn eis bij een verzorgster is dan ook dat hier de verzorgplek is. Hebben ze meer tijd of behoefte, komen ze maar vaker/langer.
We doen hier niet aan "tweede keus" zijn.
Daarvoor is de hobby voor mij veels te belangrijk.
Wil gemotiveerde, betrokken en meedenkende personen om me heen.
Eentje komt nu een jaar, die doet het heel goed. Helaad rondom het rijden niet echt enthousiast.
Sinds kort komt een tweede, vandaag voor de derde keer.
Morgenmiddag gaat ze de drie hier thuis zelfstandig verzorgen en voeren.
Wel ff spannend hoe dat zal gaan.

Als de irritatie/frustratie groter is dan het genot/plezier dat je ervaart omdat je een verzorgster hebt. Het praten geen of te weinig verandering heeft opgeleverd, kun je er het best mee stoppen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 09:56

Een bijrijder/verzorger die iedere keer van stal naar stal hopt (omdat blijkbaar 1 niet genoeg is) mag wat mij betreft ook liever wegblijven.
Want dat zijn ook de verspreiders van allerlei ziekte's die op een stal kunnen heersen.
Kijk ik heb er helemaal geen moeite mee als ze een keertje bij een vriendinnetje op stal gaan kijken, maar wel dan schone kleding (en schoensel schoonmaken) als ze weer bij ons op stal komen.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 10:58

Die verzorgers ken ik ook helaas. Meestal gaat het niet eens om de pony's of paarden maar om tegen de vriendinnen te kunnen zeggen dag ze wel 5 verzorgpaarden heeft..

En dan staat in de advertentie op bokt: diverse verzorgpaarden gehad het afgelopen jaar. Dat is niet iets om trots op te zijn...

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 12:22

Tja, ik heb het zelf ook jaren gedaan, maar eigelijk voel ik me niet echt aangesproken. De situatie van Lianne snap ik nl wel, dat het gewoon niet leuk is om te voelen alsof je pony tweede keus is. Qua spullen betreft ben ik heel duidelijk (inmiddels.) Koop ik wat voor de paard, dan blijft dat daar, en zeg ik dat ook wanneer ik het geef. Jaar of 15 geleden heb ik een leasepaardje gehad, spullen gekocht, maar op een vervelende manier weg gegaan. Toen heb ik wel een aantal spullen meegenomen. Dat was een wijze les om dus zelf duidelijk te zijn in wat je geeft (of aanneemt).
Met die spullen van de meisje: Zeg dat ze ze op mag halen wat ze wil houden. Kan alles zijn, kan ook gedeelte zijn wat ze dan aan de pony geeft. Maar dan ook geen gezeur over een tijd dat ze iets toch nog wil meenemen.

Ik heb tot vorig jaar, ook drie verschillende bijrijdpaarden/pony tegelijk gehad. Waren ook wel de omstandigheden trouwens: Ik verzorgde en reed een pony van buurmeisje. Kreeg hiervoor betaald en begeleidde haar ook. Een vriendin werd geopereerd, dus haar paard zou ik ook gaan bijrijden voor een periode. Plus dat ik na lang zoeken weer contact kreeg met de eigenaren verzorgpaard van toen 12 jaar geleden... Ik ging mijn oude vp rijden, en daarna ook zijn broertje die ingereden werd.

Dus ja, toen had ik ineens op drie plekken wat. Inmiddels doe ik alleen nog de eerste pony: dat is nl mijn eigen pony geworden! (De paarden zijn verhuisd naar Duitsland, dus toen werd die afstand en vooral de tijd me echt te veel)

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 12:25

Maar dat is toch wel een andere situatie dan die meiden die verzorgpaarden actief blijven zoeken.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 13:47

Dat je iets "tijdelijks" oppakt is iets anders dan iets hebben en door blijven zoeken. Dit is sinds september namelijk al paard nr 3... Ze reed bij ons op stal een paard, eigenaresse wilde er zelf meer mee gaan doen, dus toen ik iemand zocht "Vraag haar maar, want ze kan straks zo veel minder, dus dan kan dat er wel bij"... Binnen paar weken werd er niet meer naar het oude paard omgekeken (alleen nog even af en toe longeren, als dat er al van kwam... (Heel cru hier gezegd, wil ik dat iemand hem longeert, dan kan ik dat ook mijn moeder laten doen :') geen frustraties dan :p)

Maar ook al rijdt iemand 10 paarden, prima, zolang die van mij maar dan de aandacht krijgt die hij nodig heeft. Dat is al niet het geval... + Ze kan het niet zelfstandig. Dus als zij gezellig met de andere eigenaresse gaat rijden, mag ik als haar groom komen opdraven om mijn paard op te zadelen en ze uit te zwaaien? :S

3-4x per week, zelfstandig iemand.. Dat was wat ik wilde. Voldoet ze na die maanden nog niet aan, dus exit. Zo simpel moet ik het gewoon kijken... Als ik bij een bedrijf ga werken en ik blijk niet naar behoren te functioneren dan is het ook exit :') Puur zakelijk bekijken..

Nu gaat het nog een stapje verder. Ze wil hem graag in de andere stal hebben, nu staan we in een containerstal (tijdelijk) en die andere stal, is natuurlijk leuker, meer mensen, meer paarden, gewoon luxer, groter.. Of misschien zelfs terug naar de andere stal... Binnenbak hè? :') Dus mjah.. Krijg ik een appje "hij is op deze stal zo onrustig, heel de tijd draaien en blabla" :S Naar de staleigenaar gegaan die daar heel de dag rond loopt met zijn vrouw... En hun kids ook de halve dag... Maar hen was niets opgevallen... Als ie helemaal gek staat te draaien zie je dat ook aan de stal. Zelf ook op verschillende tijden geweest... Altijd rustig, als zijn maatje weg gaat misschien even wat drukker... Maar allemaal dingen waardoor ik me thuis druk ga zitten maken terwijl er niets aan de hand is...

(Jaja begin bozer te worden dat het echt niet kan :) Dat scheelt... Wordt het makkelijker hoop ik.. weg met dat onnodige schuldgevoel!)

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 13:57

Het hangt ook gewoon van de situatie af.Mijn verzorgster komt 2 dagen doordeweeks, als ze vaker wil kan dat in overleg.Maar ze kan bijvoorbeeld niet in het weekend komen omdat die dagen van mij zijn. Als ze ergens anders in het weekend mag komen vind ik dat prima. Als ze echter minder vaak door de weeks zou kunnen omdat ze er een tweede paardje bij heeft vind ik dat niet leuk.

gelukkig gaat het hier helemaal prima, kreeg een berichtje dat er een knoop in de manen zat en dat ze hem er niet uit kreeg, fijn dan kan ik zelf beslissen wat er mee gedaan moet worden.
Ik ben heel handig met knopen dus ze mag hem lekker laten zitten, kan ik lekker prutsen :+

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 14:02

Lianne86 schreef:
Dat je iets "tijdelijks" oppakt is iets anders dan iets hebben en door blijven zoeken. Dit is sinds september namelijk al paard nr 3... Ze reed bij ons op stal een paard, eigenaresse wilde er zelf meer mee gaan doen, dus toen ik iemand zocht "Vraag haar maar, want ze kan straks zo veel minder, dus dan kan dat er wel bij"... Binnen paar weken werd er niet meer naar het oude paard omgekeken (alleen nog even af en toe longeren, als dat er al van kwam... (Heel cru hier gezegd, wil ik dat iemand hem longeert, dan kan ik dat ook mijn moeder laten doen :') geen frustraties dan :p)

Maar ook al rijdt iemand 10 paarden, prima, zolang die van mij maar dan de aandacht krijgt die hij nodig heeft. Dat is al niet het geval... + Ze kan het niet zelfstandig. Dus als zij gezellig met de andere eigenaresse gaat rijden, mag ik als haar groom komen opdraven om mijn paard op te zadelen en ze uit te zwaaien? :S

3-4x per week, zelfstandig iemand.. Dat was wat ik wilde. Voldoet ze na die maanden nog niet aan, dus exit. Zo simpel moet ik het gewoon kijken... Als ik bij een bedrijf ga werken en ik blijk niet naar behoren te functioneren dan is het ook exit :') Puur zakelijk bekijken..

Nu gaat het nog een stapje verder. Ze wil hem graag in de andere stal hebben, nu staan we in een containerstal (tijdelijk) en die andere stal, is natuurlijk leuker, meer mensen, meer paarden, gewoon luxer, groter.. Of misschien zelfs terug naar de andere stal... Binnenbak hè? :') Dus mjah.. Krijg ik een appje "hij is op deze stal zo onrustig, heel de tijd draaien en blabla" :S Naar de staleigenaar gegaan die daar heel de dag rond loopt met zijn vrouw... En hun kids ook de halve dag... Maar hen was niets opgevallen... Als ie helemaal gek staat te draaien zie je dat ook aan de stal. Zelf ook op verschillende tijden geweest... Altijd rustig, als zijn maatje weg gaat misschien even wat drukker... Maar allemaal dingen waardoor ik me thuis druk ga zitten maken terwijl er niets aan de hand is...

(Jaja begin bozer te worden dat het echt niet kan :) Dat scheelt... Wordt het makkelijker hoop ik.. weg met dat onnodige schuldgevoel!)

Ooh daar was ik heel erg snel klaar mee geweest.
Jij bepaald toch waar je paard staat of niet. Paard boeit t niet zolang ie maar een dak boven zn hoofd heeft.
Ik was waars zo boos geworden dat ik dr op een nogal onredelijke manier de deur had gewezen :o

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 14:16

Ik ben ook zo iemand die heel veel toe laat en dan opeens ontploft :+ Frustraties bouwen op...

Met de vorige verzorgster reed ik er 1-2x per week op en zij 3x :) Ging ideaal.. Alles zelfstandig... Netjes afspraken maken "Welke dagen zijn voor jou handig?" ivm onregelmatig werken enzo... Top :) Meisje reed ook meerdere paarden op stal en toen ze uiteindelijk een paard kreeg wat ze meer moest gaan trainen, ook netjes in overleg gegaan ze een hele leuke kans kreeg en dat het moeilijk was om dat te combineren. Ik wist vooraf dat ze graag wedstrijden wilde rijden en eigenlijk een paard daarvoor zocht, dus vond het oprecht fijn voor haar :) (Heel stom gezegd, ik wist dat ik haar niet altijd ging houden, was al lang blij dat ze me zo even vooruit kon helpen) Heeft toen ook mee gekeken naar een verzorgster enzo... Maar dat was op dat moment gewoon even win-win, zij had tijd over en wilde het graag, ik had iemand nodig.. De pony zag je gewoon vooruit gaan.. Maar ook daarna was ze er nog als ik vast zat. Maar dat meisje had gewoon te veel ambities voor mijn pony.

Kan er ook niets slechts over zeggen... Ik zat met mijn handen in het haar en ze heeft me toen super geholpen. Dus het hoeft geen ramp te zijn, mochten ze meer paarden rijden. Zolang ze het kunnen combineren en doen wat je verwacht :S

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 14:30

Ja klopt, die situaties zijn ook anders. Vind wel dat je erg veel geduld hebt hoor, en dat je er graag de ander wil plezieren maar daarbij jezelf wegcijfert. Dan krop je dingen op, en moeten die frustraties er toch eens uit..

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 16:01

Ik ben eigenlijk helemaal niet zo torelant qua gedrag van bijrijders :+ .

Bij de eerste bijrijder nog wel, maar ik ben er al heel snel achtergekomen dat als je te makkelijk bent, bijrijders gewoon doen wat ze zelf willen. Vooral na diegene die met sporen reed, terwijl ik duidelijk nee had gezegd, heb ik niet zoveel geduld meer.

Maar wat mij betreft hoeft dat ook niet. Ik ben verantwoordelijk voor de pony en zijn welzijn. Gebeurt er iets, dan kan ik dat oplossen of betalen, dus ik beslis ook wat er wel en niet gebeurt en hoe het gebeurt.

Met suggesties als een andere stal of wat dan ook kan ik ook helemaal niets. Ik ben ook heel duidelijk in dat soort dingen, daar heb ik geen zin in. Ik doe wat ik doe, omdat ik hem ken en weet wat goed voor hem is.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 20:33

Duidelijk zijn, is heel belangrijk. Regels afspreken en grenzen aangeven.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 22:15

Gedaan! Gewoon netjes.... Voelde me echt heel banketstaaf toen ze ging huilen, maar het netjes afgesloten :) Kunnen elkaar nog gewoon recht aankijken enzo :)

Wel even raar.. Qua spullen etc moeten we nog even het een en ander regelen (haar spullen moet ze nog komen ophalen) maar fijn zo gegaan :)

(Blijf me half schuldig voelen, want nu blijkt dat ze het andere pony'tje maar eventjes heeft... Tot de eindexamens :S) Maarja... Ze is wel zelf verder gaan zoeken, dus ze was binnenkort toch weg geweest...

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 22:22

Ahw. Kan me voorstellen dat als ze gaat huilen t ff lastig is. Maar goed gedaan! Ga je nu nog verder zoeken?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 22:23

Nee! Sorry dat ik het zeg, jullie zoeken allemaal nog happy, maar echt no way... :') Heb op stal al van 3 mensen een aanbod gehad dat als ik geen tijd heb, zij hem willen rijden... Dus komt helemaal goed!

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 23:37

Mijn vorige eigenaresse vertelde het via whats app..

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 23:48

Dat vond ik dus niet kunnen :) Dit soort dingen doe je gewoon netjes face to face... Kun je ook makkelijk de nodige uitleg geven etc. (Heb dat trouwens wel een keer, maar dat was gewoon te maf... Moeder belde op of ik voor haar kon liegen dat ik geen tijd had/niet kon die dag, want ze durfde het haar eigen kind niet te zeggen... Vervolgens nog een heleboel rare acties.. dat ik dan maar op woensdagmiddag vrij moest nemen, want dat kwam voor haar het makkelijkst uit.. Ging allemaal via de app.... dus dat ook afgekapt :') maar dat meisje heeft de pony nooit echt gereden ofzo)

Heb ook geen ruzie met haar, maar ze pakte het gewoon niet slim aan... Had een kei leuk paardje (of nouja vind ik) kunnen hebben... Maar mjah... Tijd in iets stoppen wat toch niet gaat werken (omdat ze zelf verderzoekt..), is zonde :)

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 00:31

Ik vond het ook behoorlijk laf via een appje ben later nog naar haar toe gegaan face to face maar ik kreeg mijn spullen en mocht vertrekken...

Charly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 09:00

via een app vind ik ook niet kunnen.
Het is denk toch ook fijn om te weten waarom/hoe en wat enz? en via een app kan je dat nooit allemaal goed uitleggen. En kan de ander zich ook niet of nauwelijks verdedigen.

En Lianne goed gedaan +:)+ het is even moeilijk maar dit scheelt een heleboel irritaties:) kan je weer lekker genieten van je pown :)

Ik heb een super bijrijdster maar ga helaas eind maart verhuizen naar een andere stal. (oude stal gaat dicht) En deze is te ver voor haar. Wel een stal in het midden kwa reisafstand overwogen maar die zijn meteen een stuk duurder en moet ik nog een heleboel zelf doen. Dus toch maar de knoop door gehakt.
Heb haar nu aangeprezen bij stalgenootjes, want ze is echt leuk:) en heeft het gevoel met rijden en past zich aan hoe jij met je paard omgaat:)
Voorlopig laat ik het ff zitten, wil er toch de eerste tijd steeds bij zijn en straks eerst maar wennen op de nieuwe stal.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 15:06

En nu zeg je dat ze bij mij om de hoek woont ;)

Maar wel rot ja, als je een fijn iemand hebt. Maarja, uiteindelijk moet je echt voor jezelf kiezen. (Ik heb er nu heel weinig vertrouwen in, maar ze kunnen bij wijze van zeggen "morgen kom ik niet meer" en dan zit jij met die duurdere stal waar je ook veel zelf moet doen....

Hopelijk vindt ze snel een ander paardje! Maar mondelinge reclame doet het vaak wel goed!