Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:10

Ik vind het op zich een eerlijke deal, maar ik betwijfel of je er reactie op zult krijgen eerlijk gezegd.
Bij ons op stal hadden we ook iemand nodig, maar dat was nog een flinke uitdaging om iemand te vinden. (En dat is dan betaald, ook wel iets meer werk, maar toch).
denk dat je echt iemand moet treffen die het leuk vind en de tijd ervoor heeft, en helemaal in de winter is dat minder aantrekkelijk..

Hoop dat je iemand kunt vinden.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:26

myk_en_shant schreef:
Ik gooi even een vraag de groep in.
Aangezien mijn vader niet de jongste meer is, wil ik eigenlijk hem een beetje verlichten door hulp voor hem te zoeken met het voeren en mesten in de ochtend.
het gaat om vier stallen mesten en drie paarden en 1 pony voeren en ook het naar buiten en weer binnen zetten van de vier.

Uiteraard wil ik dit met een gesloten portemonnee doen, dus ik dacht voor drie a vier x in de week de ochtend mijn vader helpen ( denk als je het samen doet dat het met een uurtje wel bekeken is) en dat hij / zij gratis 1 van de paarden mag rijden en eens in de 2 weken gratis priveles van mij krijgt.

zou dit een eerlijke deal zijn.

Ik denk dat dat wel lastig is. Diegene moet namelijk ook op en neer komen, ik weet niet of er dan ook direct gereden kan worden of dat ze daarvoor nog terug moeten komen. Er zijn maar weinig mensen in de ochtend beschikbaar (hoewel, misschien iemand met schoolgaande kinderen ofzo?). Je zoekt iets heel specifieks, dat is al vaker lastig gebleken. Maar, gewoon proberen toch, enige manier om erachter te komen.

myk_en_shant

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 19:06

Na het mesten en voeren kan er in principe gelijk gereden worden, daarvoor hoef de persoon niet voor terug te komen. In de ochtend zijn de paarden over het algemeen vrij, dan heb ik geen lessen staan.

Ik denk ook da het lastig gaan worden, ik kan wellicht proberen. Ik zeg altijd: nee heb je, ja kun je krijgen.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 19:28

Het probleem is dat veel mensen met school/werk zitten :S Ik zou bijvoorbeeld niet voor mijn werk kunnen gaan mesten/rijden etc. (Of ik moet er om 4 uur zijn :') maar dat is ook zoiets ;)) Dus dan vallen daardoor al veel mensen af...

Maar proberen kan natuurlijk altijd :) Hoop iig dat je wel iemand vindt die dat kan en wil doen!

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 19:43

Ik denk ook dat de tijden het probleem gaat zijn.wat de verzorger moet doen en wat ze er voor terug krijgt is heel reëel, maar denk idd dat maar weinig s ochtends kunnen. Eind van de middag of begin van de avond zou veel makkelijker zijn wat dat betreft..

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 20:08

er zijn natuurlijk ook mensen die in ploegendiensten werken en voor hen zou het wel haalbaar zijn, dus ik zou het zeker proberen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 20:34

Baal nu wel :(
Zadelmaker zou vandaag langskomen maar belde wegens ziekte gisteravond af.
Nu wachten tot de 10e....
Zadel ligt niet helemaal 100 meer dus die leg ik er niet meer op, maar nu nog ff langer wachten.
Is overmacht, maar wel jammer hihi

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 22:06

Vervelend vd afspraak met de zadelmaker.

Op zich goede deal, alleen de ochtend. Dat zullen er maar heel weinig zijn die dan kunnen.

joyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 22:38

myk_en_shant schreef:
Ik gooi even een vraag de groep in.
Aangezien mijn vader niet de jongste meer is, wil ik eigenlijk hem een beetje verlichten door hulp voor hem te zoeken met het voeren en mesten in de ochtend.
het gaat om vier stallen mesten en drie paarden en 1 pony voeren en ook het naar buiten en weer binnen zetten van de vier.

Uiteraard wil ik dit met een gesloten portemonnee doen, dus ik dacht voor drie a vier x in de week de ochtend mijn vader helpen ( denk als je het samen doet dat het met een uurtje wel bekeken is) en dat hij / zij gratis 1 van de paarden mag rijden en eens in de 2 weken gratis priveles van mij krijgt.

zou dit een eerlijke deal zijn.

Absoluut! Lijkt mij een erg goede deal. Maar hoevaak zou diegene dat paard dan mogen rijden? Dat telt wel mee. Zoals ik het nu begrijp elke dag? Voor drie a vier dagen in de week is het nog een erg goede deal.
Ik zou dat maar al te graag willen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 22:57

Elke dag gratis rijden? En om de week gratis priveles.. In ruil voor 4 uurtjes werk per week.
Dat klinkt als een te mooi om waar te zijn deal, of een TOP-deal

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 23:28

Iemand moet me een schop onder mijn kont geven, al het rare fatsoen/schuldgevoel uit mijn lijf schoppen :') Bang, niet alleen willen opzadelen, een andere pony zoeken, nu die bijna een maand stil staat (en minder naar buiten gaat (ivm weer)) wel willen gaan buitenrijden met de eigenaresse van de andere pony...

Via whatsapp gezegd dat ik buitenreden niet zo verstandig vond nu... Zeggen dat ik het helemaal niet meer zie zitten zo (op een positieve manier, met dank aan :')) via whatsapp kan niet he? (ze slaapt nu al... en dan kan ik morgen mijn telefoon heel de dag uitzetten en dan :+) De reden dat ik geen dokter ben... "Slecht nieuws" brengen is het niet :') en weet gewoon zeker dat als ik het afkijk, dat ik dan zo veel "fijner" kan zeggen "Het werkt zo niet"... Omdat ze zich toch op die andere pony gaat richten en ik niet zo nodig een 2e keus paard "met gebrek aan beter", wanneer het haar uitkomt.... Kan ze zich beter volledig gaan richten op het andere paard en niet half half die van mij erbij doen :S

Ja.. en dan bied je dus iemand een gratis eigen pony aan, waar je zelf vaak bij bent, mee fietst in het bos, jezelf maar niet meer laat rijden, omdat ze het zo graag wil en je wilt zien hoe het gaat en wat tips mee wil geven, mijn zadel heeft zelfs roze beugels nu (het zijn fijne beugels :') maar toch) :')

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 23:39

Ik kan het mw voorstellen, maar ik zou toch gewoon zeggen dat het zo niet werkt.
Eventueel een voorzetje geven door te vragen hoe zij vind dat het gaat? En waarom ze een ander paard zocht?

Oh jaa.. *schop* :')

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 23:41

Schop :P

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 23:54

Dat voorzetje is wel een heel goed idee! Dankje!

Maar echt... Ik hoef toch niet mezelf schuldig te voelen... Mijn pony....

(even nog wel wat praktisch.. ze heeft overenthousiast wel wat dingen voor hem gekocht... (laat ik het zo zeggen, ze vindt setjes mooier en heeft nog 2 hoofdstellen gekocht (want ik had er pas 3, maar zonder lak en blingbling)... Wat daarmee te doen? Vergoeding geven omdat ze ze altijd met verlies gaat verkopen, gewoon zeggen haar probleem "voor de volgende pony", overkopen? :S Moet ik uberhaubt daar over beginnen? (Ja, want ik wil dat niet meer in mijn kast hebben :S maar aargh :S)

(Ik maak me om de domste dingen druk ja...)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 23:57

Lianne86 schreef:
Dat voorzetje is wel een heel goed idee! Dankje!

Maar echt... Ik hoef toch niet mezelf schuldig te voelen... Mijn pony....

(even nog wel wat praktisch.. ze heeft overenthousiast wel wat dingen voor hem gekocht... (laat ik het zo zeggen, ze vindt setjes mooier en heeft nog 2 hoofdstellen gekocht (want ik had er pas 3, maar zonder lak en blingbling)... Wat daarmee te doen? Vergoeding geven omdat ze ze altijd met verlies gaat verkopen, gewoon zeggen haar probleem "voor de volgende pony", overkopen? :S Moet ik uberhaubt daar over beginnen? (Ja, want ik wil dat niet meer in mijn kast hebben :S maar aargh :S)

(Ik maak me om de domste dingen druk ja...)

Wegsturen is jou keuze, maar die spullen zijn haar eigendom, neem aan dat ze die gewoon meeneemt? :)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 23:58

Mjah, dat sowieso.. Maar wat is normaal als iemand wat voor je paard heeft gekocht en je stuurt haar weg :S (als iemand zelf gaat.. dan heb ik zoiets van "eigen probleem".. maar nu heb ik zoiets van :S help?)

(Ik heb liever mensen die zoiets stoms doen dat je boos bent en zegt "GA WEG!!!" :'))
Laatst bijgewerkt door Lianne86 op 29-01-15 23:59, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 23:59

Ja daaaggggg zij koopt zelf die spullen, die moet je niet gaan overnemen hoor. Dat is het risico wat zij zelf genomen heeft door ze aan te schaffen voor een verzorg pony.

Oja, SCHOP := ~~}>

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 00:05

+1 haar spul, haar probleem

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 08:27

Idd, Lianne, haar spullen, haar risico. En joh, een hoofdstel is vaak best makkelijk passend te maken voor een ander paard. Ik zat trouwens te denken, misschien zegt ze wel dat ze Bas ook blijft doen omdat ze bang is dat jij teleurgesteld zult zijn als ze zegt dat ze stopt. Dan is het voor haar ook wel een beetje een opluchting als jij de knoop doorhakt.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 09:03

Ten eerste is het idd haar risico om wat voor de pony te kopen...Daarbij heb jij veel tijd erin gestoken om haar te helpen -> zie dat als priveles en dan nog het gratis rijden...
Ze heeft meer dan genoeg gehad.
Als het niet gaat, dan gaat het niet -> tis jouw pony

Charly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 09:51

Lianne kies voor jezelf en je pony.
Het is even moeilijk, maar gaat denk ik een heleboel frustratie etc schelen.
En haar spullen, haar probleem hoor!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 10:35

Ik weet het... Maar ik ben gewoon zo'n stomme softie... Heb haar iig geappt hoe ze het precies wil gaan doen. En Amable, stiekem hoop ik dat.. Maar ben bang dat ze het vooral gezellig vind een plan b te hebben als de andere eigenaresse zelf rijdt...

Komt goed... Dit 4weekend!!

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:01

Kan je het niet in de richting sturen van dat je het leuk voor haar vind dat ze een pony heeft gevonden waar het beter mee klikt. Je vind het wel een beetje veel werk voor haar om 2 pony's te doen dus kan ze haar aandacht beter op de nieuwe pony richten. Jij bedankt haar voor de tijd die ze in de jouwe heeft gestoken. Voorlopig zal jij jouw pony zelf doen en je meld dat je nu op zoek gaat naar een nieuwe verzorgster.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:54

Zoiets gaat het ook worden :) Gewoon geen wijzend vingertje (ook al voelt het helemaal niet zo goed..) Maar wel duidelijk dat ik het niet zie werken.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 13:20

Ik vind het logisch dat je iemand wil die vol voor jouw pony kiest.
Als je ermee wil stoppen, dit gewoon aangeven. Je hoeft geen uitgebreide uitleg te geven,
tenzij daarom vraagt. Dan is het wel zo netjes om aan te geven welke punten jou zo gestoord hebben.
Spullen die ze zelf gekocht heeft, moet ze zelf beslissen. Achter laten of meenemen.

Maak er niet teveel jouw probleem van. Knoop doorhakken, duidelijk zijn. Dat is achteraf het fijnst voor alle betrokkenen.