Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 21:55

Volgens mij zitten er nu weer meer verzorgers/bijrijders in het topic te praten, dan eigenaren.

Nee het is niet raar om een bijdrage te vragen.
Een eigenaar heeft het paard betaald, heeft alle onkosten (en taken).
Iemand die mee wil genieten, mag ook iets bijdragen, financieel of met taken/klussen.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 22:02

AshleyRol schreef:
Is het dan zo gek dat ik er geld voor vraag??

Gek is het niet.
Mijn ervaring is dat je een hoop mensen weg filtert die graag gratis rijden en vinden dat je blij moet zijn met hun" hulp."

Ik heb beide gehad, gratis en die een bijdrage gaven.
Voor gratis heb ik nooit een advertentie gehad, dat was gewoon viavia. Dan weet je wat meer dan via Internet.

kiki1976

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 22:41

@Ashley, ja bent idd bij ons op stal wezen kijken. We hebben elkaar toen en al eerder gesproken via bokt.

Nee ik vraag ook geen bijdrage, maar zou wel graag zien dat er les genomen word. Maar dat is mede meer door de leeftijd van het paard dat toch nog wel het een en ander moet leren.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 22:45

Via via werkt ook niet altijd... Maar is wel fijner ;) Want dan kun je wat navragen, wel uitkijken met "vriendinnetjes die een verzorgpaard zoeken" want sommige zoeken alleen een rijmaatje en kijken niet naar hoe de ruiter rijdt ;)

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 22:55

Via via is mij niet bevallen. Die denken dan plots dat ze alles kunnen en mogen, omdat ze vrienden met die en die zijn. Tenminste, dat is mijn ervaring. Ook wat hierboven gezegd wordt.
Ze worden gevraagd, dus ze he ben het idee dat jij hen nodig hebt en maar moet accepteren wat zij doen, maar ik kan ook gewoon pech gehad hebben daarmee :P

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 23:33

Het valt gewoon allemaal niet mee om iemand te vinden die het echt doet zoals jij het graag zou willen. :(
We kijken er allemaal anders tegenaan, wat voor de 1 normaal is is voor de ander niet zo.
De 1 heeft er geld voor over en de ander niet en dat blijft een eindeloze discussie ik vind dat iedereen dat voor zich moet weten.
Het enige wat mij tegen staat als er geld gevraagd word is dat mensen het zelf niet kunnen betalen dus geld moeten vragen om hun paard te kunnen houden, ik snap het wel, maar ik vraag me dan af hoe ze het dan gaan doen als een paard ziek word...Ik zag pas een advertentie voor een veulen voorbij komen er werd iemand gezocht voor halve stal dan denk ik echt begin er dan niet aan.
Als je geen bijdrage vraagt zou ik het van een bijrijder/verzorger wel normaal vinden als ze eens een zak voer meenemen of eens een keer een halster oid gewoon uit bedankje dat je je paard gratis aan ze aanbied, maar dat komt bij de meeste niet in zich op. ik geloof dat ik ooit 1 keer een halster heb gekregen Ik heb het ook wel eens aangegeven dat als er intensiever gereden werd er meer voer in moest en dat dat best betaald mocht worden..jaja ik zal een zak halen en dat hoorde in zo ongeveer elke week en daarbij o verdorie nu ben ik hem al weer vergeten, hij is nooit gehaald. :+
Hier verwacht ik eerlijkheid, ik hoor liever dat iets niet goed gegaan is dan dat ik weet dat het niet goed gegaan kan zijn en er steeds maar gezegd word dat het goed gaat.
Er kan hier ontzettend veel, er mag hier heel veel, zolang het in overleg gaat.
Ik ben niet moeilijk, maar ook niet makkelijk ;) Ik hou van duidelijke afspraken maken en als die niet nageleefd worden is het bij mij al gauw klaar.

AshleyRol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 23:40

Dacht ik al Kiki, doe je de groetjes aan Karin hihi.
Heb nu een eigen auto dus sta nu aan het strand maar moest toen nog alles doen op me scootertje, brrr.

Ik vraag geen bijdrage omdat ik het niet kan betalen.
Heb ten eerste een volle spaarrekening + een verzekering.
Meer om het serieus te houden, dat er niet bij elke regenbui word afgezegd bijvoorbeeld.

En tja als ze op een manege rijden kost het veel meer en mogen ze vrij weinig.
Maar iedereen heeft daar idd zijn eigen mening over.

Heb er ook een advertentie op gezet zonder kosten en daar kwamen toch hele andere ruiters op af.

Vind het ook gewoon leuk om mensen een kans te bieden voor weinig een eigen paard te hebben en dat voor 2 dagen in de week. Wel de lusten en niet de lasten.
Heb zelf op zich ook tijd zat dus zeker geen haast.

Ik ga vast een leuke bijrijder vinden en jullie allemaal vast ook =D

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 23:54

Mijn ervaring is dat mensen ook als ze moeten betalen er niet serieuzer van worden.

Op de manege betalen ze verhoudingsgewijs vaak minder alleen ze leren in een prive les op een prive paard veel meer helaas zien de meeste dat niet.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 00:23

hey Ashley, zal ik doen, maar er staan al meer bekende van je (stuur je ff een pb)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 07:53

Ik probeer juist bij een financiele bijdrage mbt rijden erop te letten, dat het inclusief les, overeenkomt met de leskosten bij een manege. Zodat dit vrijwel geen verschil uitmaakt.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 08:15

ZoZenn schreef:
Via via is mij niet bevallen. Die denken dan plots dat ze alles kunnen en mogen, omdat ze vrienden met die en die zijn. Tenminste, dat is mijn ervaring. Ook wat hierboven gezegd wordt.
Ze worden gevraagd, dus ze he ben het idee dat jij hen nodig hebt en maar moet accepteren wat zij doen, maar ik kan ook gewoon pech gehad hebben daarmee :P

Viavia heb ik er juist veel afgewezen omdat ik hun opvoeding ken ;-)
aan mijn buurmeisje heb ik op zich een fijne.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 08:22

mnkortleve schreef:
Mijn ervaring is dat mensen ook als ze moeten betalen er niet serieuzer van worden.

Op de manege betalen ze verhoudingsgewijs vaak minder alleen ze leren in een prive les op een prive paard veel meer helaas zien de meeste dat niet.

Ik heb dat idee wel, dat zeker ieder zijn met een bijdrage.
Heb er veel energie in gestoken en als ze dan vroegtijdig stoppen, heb ik er toch iets voor terug gehad. Was het zat om alleen maar te geven....

ik rekende gewoon de stal kosten uit voor de dag dat ze reden. Dat kost het paard "aan benzine" :-)

Nu dus alleen nog mijn buurmeisje die gratis rijdt

Charly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 09:48

Ik gebruik de bijdrage echt voor het paard, heeft hij er ook nog wat aan.
Nu een hele fijne bijrijder, maar moet verhuizen omdat de pensionhoudster ermee stopt en dan raak ik haar misschien kwijt.
Ik was echt op zoek naar iemand voor het rijden. Zij wil graag ook een band opbouwen en met hem wandelen enz. Wat ik alleen maar super vindt!

Ik heb een nichtje, heeft 10 jaar op de manege "gereden"en denkt het allemaal te weten, want ja ze rijdt al 10 jaar!
Het geprobeerd uit te leggen dat het heel anders is als je echt dressuurmatig aan het werk gaat en je de spieren enz gaat trainen en haar een x les gegeven, maar ze staat er niet voor open. Die wilde idd even rond hobbelen en dan was het weer genoeg. Na die les heeft ze niet meer gevraagd of ze nog een x mee mag.......

Het is vooral de instelling, ik wilde juist een lease/ bijrijpaard om te leren rijden en beter te worden en niet gezellig een uurtje rond te hobbelen.
Want gezellig vond ik het wel op de manege.

En merk dat veel jonge meiden idd de instelling hebben dat ze het allemaal wel kunnen. Ook omdat ze op de manege in de gevorderde les rijden.
Ik heb toen ook moeilijke paarden gereden, maar als ik er nu aan terug denk was het niet echt rijden te noemen:p

AshleyRol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 10:36

Maar wat kost een losse les bij een manege tegenwoordig?

Bij mij omgerekend 6/7 euro per keer als ze komen. Met les komt daar dan een tientje bij maar dat is echt priveles.
Bij een manege ofzo betaal je dan ook alweer veel meer.

Ik heb ook nooit bij een manege gereden, veelste druk met zoveel paarden te gelijk haha.
Altijd rustige stallengehad waar ik prive les kreeg of met een heel klein groepje waardoor ik dus veel meer leerde en zelfs dat was veel goedkoper dan de manege :)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 10:41

Verschilt per omgeving... In de randstad zat ik rond de 20+ euro :) (gewoon voor de gein gekeken, niet gereden, want dan was gewoon naar Brabant naar mijn paard rijden goedkoper :'))

En hier zit het denk ik ook alweer rond de 15-20 euro voor een volwassene? :S

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 11:44

Ik betaal op de manege ongeveer 11u voor les. En ik moet zeggen dat als ik het vergelijk met andere maneges het rijtechnisch best hoog niveau is. Maarja het blijft natuurlijk een manege :)

Kinderen en jeugd zijn nog goedkoper btw

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 12:27

Hier is het met kwartaal kaart 17,50 per uur, losse les is 21,50. Privé les van half uur is 25 euro. Dit is in Zandvoort.

3 kwartier privé les bij de instructrice waar ik nu met verzorg paard is 30 euro. Inclusief reiskosten.
Voor mij is het verzorg paard doen goedkoper dan lessen op de manege en mag vaker komen. Alleen met lessen er bij ben ik een stuk duurder uit.

Edit: en nu ga ik weer in mijn meelees modus als verzorger.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 12:50

Nog even terug komend op de bijdrage, ik had deze keer in de advertentie gezet dat ik een bijdrage van 50 euro vroeg. Het aantal keer dat iemand mocht komen was in overleg, maar een keer of 3 ging mijn voorkeur wel naar uit. Voor dat bedrag rij je dus ook 2 verschillende paarden op een stal met binnen en buitenbak en bos om de hoek. Waar ik voorheen zonder bijdrage altijd overspoelt werd door reacties bleef het dit keer behoorlijk stil. Uiteindelijk werd ik na een week gebeld door een iemand van 43, haar paard was een paar maanden terug overleden, ze miste het rijden uiteindelijk toch wel en vroeg zich af of ik haar niet misschien niet te oud vond. Ze bleek een erg fijne amazone, die fijn met mijn beide paarden weg reed. Enthousiast om te lessen en geen probleem om na het rijden nog even de containerstal te mesten en hooi op te hangen. En de bijdrage? Zoals ze zelf zegt, een eigen paard was toch echt een heeeel stuk duurder! Super dus, perfecte match! En ook nu een paar weken later nog steeds heel blij met haar, vooral omdat ik momenteel midden in een verhuizing zit en zelf even krap in tijd zit, paardjes krijgen toch fijn 3 keer per week hun aandacht.

Mijn ervaring nu met het vragen van een bijdrage? Serieuzere reacties, mijn zoektocht was dit keer veel korter en eenvoudiger. Dus wat mij betreft zou ik het een eventuele volgende keer weer zo doen :j

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 12:55

Ik als eigenaar vraag geen geld of bijdrage.
Heb wel een eis en dat is dat ze minimaal 1x per week les nemen van een instructeur. En ik wil dat ze 1x in de week naar de clubles gaan. Die kosten zijn voor eige rekening. Verder zijn ze helemaal vrij

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 12:56

BokitoZ schreef:
Ik als eigenaar vraag geen geld of bijdrage.
Heb wel een eis en dat is dat ze minimaal 1x per week les nemen van een instructeur. En ik wil dat ze 1x in de week naar de clubles gaan. Die kosten zijn voor eige rekening. Verder zijn ze helemaal vrij

2x per week lessen dus? Vind ik persoonlijk vrij fors. Hoevaak per week is het rijden?

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 12:57

Dit meisje komt 6 dagen in de week.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 17:38

Dan klopt het in verhouding wel.
Echter denk ik dat ze met leskosten meer kwijt is dan zoals hierboven een bijdrage van 50,-/maand

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 17:44

Zelfs als de mensen duurder uit zijn.. Je leert en kan toch veel meer met een eigen paard dan een manegeknol? (Sorry voor de benaming maar de dieren die daar gehouden worden vallen meestal niet meer te vergelijken met een paard)

AshleyRol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 17:46

PaulinBijoux schreef:
Zelfs als de mensen duurder uit zijn.. Je leert en kan toch veel meer met een eigen paard dan een manegeknol? (Sorry voor de benaming maar de dieren die daar gehouden worden vallen meestal niet meer te vergelijken met een paard)

idd, zo zie ik het ook!

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:07

Ik gooi even een vraag de groep in.
Aangezien mijn vader niet de jongste meer is, wil ik eigenlijk hem een beetje verlichten door hulp voor hem te zoeken met het voeren en mesten in de ochtend.
het gaat om vier stallen mesten en drie paarden en 1 pony voeren en ook het naar buiten en weer binnen zetten van de vier.

Uiteraard wil ik dit met een gesloten portemonnee doen, dus ik dacht voor drie a vier x in de week de ochtend mijn vader helpen ( denk als je het samen doet dat het met een uurtje wel bekeken is) en dat hij / zij gratis 1 van de paarden mag rijden en eens in de 2 weken gratis priveles van mij krijgt.

zou dit een eerlijke deal zijn.