Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 20:15

Ik heb sinds kort een bijrijdster gevonden, en ik heb denk ik veel geluk. Voorheen reden af en toe meisje op stal ermee, maar dat was steeds gezeur en bekvechten over wie er nou op mocht. Dus toen maar buiten stal gaan kijken. Merrie was nog niet zo ervaren en niet groot dus niet makkelijk iemand te vinden. Maar fingers crossed, maar bijrijder is echt gemotiveerd, probeert liefst zo vaak mogelijk te gaan, rijden moeten ze nog samen veel leren, maar sinds kort lessen zelf weer overgenomen van instructrice, pony weet nl wel wie er in de bak staat en ik ken ze een beetje meer. en gaat tot nu toe goed. Alles gaat altijd in overleg en ze weet waar zich aan te houden, ideaal. blijft het veilig en leuk voor beide. Straks wordt mn merrie drachtiger, maar het is wel het type bijrijder die zelfs dan leuk gaat rondstappen met der, ook als ze er niet meer op kan. Jonge merrie moet ook tuigmak gemaakt worden, dus daar kan ze ook aan meehelpen.

Ezzzyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 19:20

Ik heb nog steeds geen verzorgpaard/bijrijdpaard gevonden hier in de buurt na 2 jaar zoeken. Of mensen vragen 16/18+ en/of ze vragen minimaal een bijdrage van €60,-. Ik snap het best met de verantwoordelijkheid en de verzekering, maar af en toe.. Ik snap best dat mensen mij niet kennen, maar iedereen is anders. Eerlijk gezegt denk ik, en dat zeggen de mensen altijd eerlijk, dat als ik ouder was geweest dat ik het zo had kunnen doen. Ik denk ook dat als ik een mailtje zou sturen zonder mijn leeftijd, ik allang een verzorgpaard had gehad. Misschien ben ik wel heel anders dan een volwassenen, misschien kan ik wel met zijn/haar paard omgaan en een volwassenen niet. Ik snap best dat er heel veel aan verbonden zit, maar ik vind ook dat ik wel een eerlijke kans verdien. Het is gewoon heel irritant dat ik de tijd en het geld niet heb voor een eigen paard, maar ik denk dat de eigenaren vroeger ook een verzorgpaard/pony wouden. Maar ja.. ik denk dat ik het maar weer even laat rusten..

In ieder geval, succes iedereen die een bijrijd(st)er zoekt!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 09:18

nah....die 27 jarige mams van mij.......stuurt alleen een mailtje vlak voor de weekeinden.......zegt dat haar man vind dat ze er geen tijd voor heeft maar wil wel nog een keer mee om te kunnen rijden(sure)......komt er vervolgens op terug en zegt dat haar man toestemming heeft gegeven??????? Leek me toch geen type wat zich de wet voor liet schrijven maar goed.........
Back to nothing.......
Ik heb er geen zin in al met een boel gezeur te beginnen hoor.
Het is wel graag of anders liever niet, er is geen haast of nood bij gelukkig.

Verder nog een 19 jarige die wel lekker met haar vriendin wilde gaan boscrossen.
Ik had er nog wel bij gezegd dat het dier peesblessures had gehad en dus niet kan springen en dat ze qua karakter ook niet geschikt is om buiten mee te rijden pppffff

Ik sta nu even op het punt het maar op te geven en lekker zelf met mijn meissie verder te gaan.
Het zou er op neer komen dat ze dan 2 dagen in de week niets zou doen.......lijkt me ook geen drama toch?

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 09:32

alison_belle @ als ze in die 2 dagen ook haar box uit komt is er toch niets aan de hand?
24 uur op box laten staan is wel een ander verhaal.

ik zoek geen verzorgster maar ik heb wel een beestje over waar een beetje mee gekeutelt kan worden.
als iemand hard zoekt in zeeland?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 00:00

mariska32 schreef:
alison_belle @ als ze in die 2 dagen ook haar box uit komt is er toch niets aan de hand?
24 uur op box laten staan is wel een ander verhaal.

ik zoek geen verzorgster maar ik heb wel een beestje over waar een beetje mee gekeutelt kan worden.
als iemand hard zoekt in zeeland?

ja ze komt haar stal wel uit hoor, minimaal 4 uur per dag in de winter gaat ze de weide in :D
De stal word gemest en ze krijgt haar medicatie op tijd.
Zoals ik al zei, gelukkig is er geen nood of haast bij

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 00:11

na een hoop gedoe en teleurstellingen heb ik nu ook weer een bijrijdster, leuke gezellige meid met dezelfde instelling als ik, dus we gaan er weer voor

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 00:19

ik heb nu ook een leuke bijrijdster, ze is 2 jaar ouder dan ik, ietsje kleiner, maar is dol op Nootje en is heel lief voor m :D
paardje neemt haar af en toe nog in de maling maar meestal lukt het haar om mijn eigenwijze meneer braaf de bak door te laten lopen :Y) ze betaalt €70 in de maand voor 2x per week rijden.

RF_Pictures

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 14:49

mijn probleem is ook dat ik geen bijrijdpaard kan vinden ;(

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 14:53

Ik was op zoek naar een ruiter voor mijn shetlander , nadat de eerste niet was komen opdagen...
Advertentie op meerder advertentie site en ik kreeg wel wat reacties. had duidelijk aangegeven niet groter dan 1,40m

maarja dan heb je natuurlijk nog van die meisjes die niet lezen;'' ja ik ben 1,55m en en ik kan ook zonderzadel rijden'' ik ben 1,60m maar ik kan ook wandelen en poetsen'' en dat soort dingen. Maarja dat kan ik zelf ook al te goed ik zoek een ruiter :+

Ik had zelf ook wat gereageerd op wat advertenties en daar is wel wat goeds uitgekomen. heb nu een afspraak met de ouders gemaakt van een meisje van 9. die komt binnekort proef rijden! :D

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 22:48

GamblersCup schreef:
Mijn bijrijdster is er toch mee gestopt :(
Nu dus weer op zoek, gaat moeilijk worden denk ik. Wat een verschil met vroegah; had ik een briefje opgehangen in de ruitersportzaak en ik was nog niet thuis of de telefoon begon te rinkelen. En dat was met een fikse bijdrage, stal buiten de stad dus een aantal kilometer rijden, met alleen een buitenbak. Nu zoek ik iemand voor een hartstikke lieve Friese merrie, met binnenbak, buitenbak, super uitrij mogelijkheden en een kleine bijdrage, maar hier heeft iedereen geloof ik al eigen paarden en ze zelfs aan huis staan. Ga er ook niet van uit dat ik snel iemand vind.

En vanaf vandaag heb ik weer een bijrijdster voor in ieder geval 3 dagen in de week *\o/*
Ze reed al een Haflinger van de staleigenaar 2 keer in de week, maar mijn mooie superlieve Friese merrie sprak haar toch meer aan en ze was laaiend enthousiast. De staleigenaar dacht dat ze misschien wel interesse had, en stuurde haar naar mij toe. Voor de Haflinger heeft ze zo weer een nieuw meisje, mijn merrie is zoals eerder beschreven niet zo makkelijk.
Vandaag heeft ze proef gereden en dat deed ze super! Ze betaald 50 euro in de maand waarvoor ze dan 3 vaste dagen krijgt, en de rest flexibel. Ze "moet" wel 1x in de week bij mijn instructrice lessen, maar les had ze al (moet alleen van instructrice wisselen) en ik betaal daarvan de helft. Ik heb drukke perioden op mijn werk en moet hier en daar naar het buitenland, en dan kan ze rustig de hele week rijden bijvoorbeeld. Ze ziet het helemaal zitten en ze vind mijn Friezel helemaal übercool!

En een leuk detail: ze is 16 :D

Maar van dit meisje is bekend hoe ze met paarden om gaat, ze is al 9 jaar op deze stal, ze heeft al die tijd al bewezen dat ze serieus is. Ik ben alleen een beetje voorzichtig met buiten rijden, dat zou ze heel graag willen, mijn paard is braaf buiten, maar daar heb ik toch wat moeite mee op de één of andere manier...

laura_power

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 16:12

nou ik vindt het juist super lastig om een bijrijdpaard te vinden! ik woon in Nijkerk. rijdt nu wel een super paard. maar dat is voor 3 dagen in de week en op een gegeven moment door omstandigeheden nog maar 1 dag in de week. dus wil ik een nieuw paard erbij of een ander paard. dat is maar net hoe het zal lopen.
en het is zo moeilijk! heb adv. op bokt geplaatst en kreeg maar niks, op marktplaats ook nooit.
en dat terwijl ik aardig ervaren ben. veel paarden heb gereden waaronder ik ook spring & dressuur les heb gehad.
en dat ik al bijna 18 ben!
en dan willen ze ook nog een bijdrage! snap ik best, maar als bijna 18 jarige moet je toch echt voor je rijbewijs sparen. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 16:15

je moet ook geen buitenrijder willen vinden je moet er een zoeken! :d haha. maarja de goede zijn of bezet, of hebben een eigenpaard. zo is dat nou eenmaal

laura_power

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 16:19

nee hoor ik ben ook (vind ik :P ) een goede, maar heb geen eigenpaard en over een poosje niet bezet!

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:19

Ben ook opzoek naarr een paard in de omgeving Amersfoort Utrecht.
Moet met het ov goed bereikbaar zijn.
Heb zelf 7 jaar een eigen paard gehad, weet wat voor verantwoordelijkheden het met zich mee brengt.
Kon alleen het geld er niet voor opbrengen.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:29

Ik heb heel erg veel moeite gehad met een bijrijder. Mijn 1e was een stalgenootje maar die ging verhuizen, dus toen hield het feest voor mij op :\ Zij was echt geweldig <3 ( Sjelle @ bokt ) Daarna nooit meer een fijne gevonden, en nu is ze verkocht :)

Ik heb wel zelf een geweldig paard in mijn schoot geworpen om te rijden! Maar ook dat vond ik altijd heel moeilijk :j Dus ik heb nu zó geluk!

HuppeltjeZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 18:51

Toen ik nog maar pas reed was ik niet opzoek naar een verzorgpony/bijrijdpony maar op een dag kwam mijn mama thuis met het nieuws dat iemand wou dat ik zijn pony's (veulen en shetlander) kwam verzorgen, dit doe ik na bijna een jaar nog steeds maar ik was zo dom om een vriendin mee te nemen die ze nu een beetje heeft ingepikt en ook een ander meisje is er beginnen verzorgen en dus ja, 3 mensen voor 2 pony's is teveel naar mijn idee := Ik ga nu nog altijd na school eten geven en poetsen maar nu heb ik ook het geluk gekregen om nóg een verzorgpony erbij te nemen, met deze kan ik wel rijden en ben ik de énige verzorgster en dat blijft zo! (Intussen heb ik wel uit mijn fouten geleerd :)) ) Dus voor mij is het al bij al nog geen enkel probleem geweest om een vp te vinden! :D

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 11:46

Wauw, Gambler super. Gefeliciteerd en een erg leuke tijd gewenst.

Ik heb sinds eergisteren ook 2 bijrijdsters bij 7 paarden en 2 pony'tjes :o . Ok, ze hebben ze nog niet gezien, maar er zit vast iets tussen waar ze een klik mee hebben, dus het is nog even onder voorbehoud.

Een van beide meiden (20 jr.) had een advertentie gezet wat mij zeer aansprak. Haar vriendin zocht indirect ook iets, dus zij komt 2x per week. Hoe vaak de eerste komt, wordt allemaal nog besproken en het is zeer pril allemaal, maar ze zijn zeer enthousiast.

Het zijn 2 totaal verschillende meiden qua type paarden en ook dat lijkt te passen.

Maar nogmaals is alles zeer pril. Na het weekend weet ik meer (en zij ook uiteraard) 8-)
Houd jullie op de hoogte.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 11:52

Valencia, I cross my fingers dat het gewoon hartstikke leuke meiden zijn die leuk met de paarden op kunnen schieten!!!

CandyDeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 19:18

Het is bij mij meer het probleem dat ik geen leuk paard kan vinden die ik mag verzorgen/berijden.. Best jammer, vooral omdat ik flexibel ben en eigenlijk elke dag kan! zowel overdag als in de avond uren!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 19:25

CandyDeluna schreef:
Het is bij mij meer het probleem dat ik geen leuk paard kan vinden die ik mag verzorgen/berijden.. Best jammer, vooral omdat ik flexibel ben en eigenlijk elke dag kan! zowel overdag als in de avond uren!

beesd??
1 afslag voorbij everdingen????

xGaab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 19:26

Het vinden valt nog wel mee, het houden is onderhand nog moeilijker! Mijn bijrijder belooft van alles, maar 9 van de 10 keer komt ze niet, waardoor mijn paard toch stil staat, terwijl ik haar daar juist voor zocht!

CandyDeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 19:31

alison_belle schreef:
beesd??
1 afslag voorbij everdingen????

Helaas is dit voor mij te ver, ik woon zelf namelijk in Vleuten en heb helaas nog niet mijn rijbewijs (Binnenkort beschrik ik hopelijk wel over een rijbewijs dan kan ik het allemaal iets verder zoeken, maar nu helaas nog niet)

x

CandyDeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 19:32

@xGaab.

Dat is erg vervelend ja, wat ik soms echt niet begrijp want het lijkt mij een hele eer dat iemand het vertrouwen in je neemt en je de mogelijkheid biedt om jou paard te verzorgen/rijden.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 20:45

;( jammer.

gut, ik heb wel gehoord van iemand die een bijrijdster had, mocht zelf echt alles met het dier.
Maar liet altijd anderen er op rijden wetende dat het paard dat echt niet leuk vond.
Het paard was juist uit de lessen gehaald omdat die er niet vrolijk van werd.
eigenares betaalde de bijrijdster zelfs de benzine om naar het paard toe te komen.
Uiteindelijk is dat ook stuk gelopen.

Ik zou het zelf ook niet prettig vinden als iemand anders besluit meer mensen er op te laten.
Maar mijn merrie is dan ook de makkelijkste niet :+
Ze is echt voor wie van een uitdaging houd, en zie die maar eens te vinden

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:52

Iemand omgeving Egmond nog op zoek? PB, anders even.