Ik ben er eigenlijk een beetje ingerolt Toen ik een jaar of 6 was ging ik weleens naar hele goede vrienden van ons toe. Die wonen in de polder en daar tegenover is de stal waar mijn verzorgpaardjes staan. Toen ik begon met paardrijden wilde ik altijd naar de stal om de paarden te aaien. Dat heb ik heel lang gedaan en dan mocht ik soms op een paardje een rondje stappen (dan was ik echt in de zevende penny-hemel).
Totdat een keer de andere verzorgster van mijn verzorgpony naar me toe kwam en me vroeg of ik een keertje op die pony op buitenrit wilde, want ik paste er mooi op en dan deed hij ook weer wat. Dit gebeurde steeds vaker en zo ben ik erin gerold bij Pastoor.
Na een paar jaar kreeg ik de vraag van iemand anders op stal of ik haar Haflinger wilde verzorgen, natuurlijk wilde ik dat. Helaas is ze een paar maanden later ingeslapen. Dit was Juli 2012. Uiteindelijk heeft iemand anders op stal mij gevraagt of ik haar paard wilde verzorgen en een paar dagen later vroeg nog iemand me. Zo kom ik aan mijn verzorgpaardjes.
xnaomivdh
Geplaatst: 17-05-13 21:58
Marktplaats, maar het werd niks bij hem dus heeft hij me doorverwezen naar een instructrice die een bijrijdster zocht
Woopy_x
Geplaatst: 22-05-13 15:02
ik had er een in oldenzaal maar toen gingen we verhuizen
we gingen naar borne en nu zoek ik dus iets in borne of hengelo dicht in de buurt dus als je iets weet
ik reed samen met een vriendin van mij op een manege. zij had een verzorgpony die van een kennis van haar was. dus ik vroeg of ik een keertje mee mocht. dus daar was de dag ik ging mee, ik mocht er op rijden van die vriendin. op links gaat hij nooit in galop meteen op het goede been. ik ging galloperen op de linker kant en hij ging meteen goed! dus die vriendin naar dr kennis van dr en vertelde dat hij bij mij meteen goed in galop ging. ik mocht van die eigenaar die pony (Lucky) doen. naar 3jaar op hem gereden te hebben voelde ik me te groot voor hem (shetlander). dus ik naar die eigenaar en zei dat ik me te groot voelde. zij zei dat de eigenaar van die stal nog 2 pony's had staan om te verzorgen ik mocht kiezen uit een haflinger met een peesblessure of een schimmel/Welsh die alles kon. ik koos naar tuurlijk voor de shimmel/Welsh.nu doe ik sinds oktober bobo en ben super blij met hem.
Ik zocht al 3 jaar naar een verzorgpony en toen zei de eigennaares van de manege dat ze iemand kende die ene verzorgster zocht. Ik probeerde de eigennaar de hele zomervakantie te berijken en dat lukte niet. Maar na de vakantie kreeg ik plots contact en mocht een kleine jonge welsh verzorgen! Ik was heel erg blij. Ik heb super veel gave dingen geleert. Ik ben inmiddels helaas te groot voor hem. Woensdag stond ie plots op de manege en toen mocht ik nog even rijden. Ik mis hem heel erg. Nu gaat mijn zoektocht naar verzorgpony opnieuw verder... Ghost Buster I love you for ever!
Ik heb in April een shetlander van mij in moeten laten slapen vanwege acute hoefbevangenheid. In mei kwam ik een keer met iemand in gesprek die vroeg of ik nog een shetlander erbij zocht. Toen vertelde ik dat ik in september weer naar de paardenmarkt in Elst ga, om te kijken of daar iets voor mij zou staan. Vorig jaar heb ik daar een hele gave vosbonte shetlanderhengst gekocht. (zie mijn profiel) Zij vertelde toen dat ze voor een 7 jarige merrie een goed thuis zocht. Ik had haar verteld dat ik wel weer een grote maat zocht en dat zou zij zijn. Dus toen toch maar gaan kijken (22 mei) als zij boven de meter was zou ik haar zo wie zo nemen als zij daar onder kwam zou ik er over na gaan denken. Daar aangekomen sprak de pony mij wel aan en toen haar opgemeten. 97 cm hoog was ze maar toen we haar op klinkers zette was ze gelijk een meter en toen wist ik het deze gaat met mij mee naar huis ze was zo ontzettend braaf. http://i163.photobucket.com/albums/t295 ... ung249.jpg Zaterdags 25 mei werd ze thuis gebracht en ik heb er geen moment spijt van gehad.
Daphne__
Geplaatst: 20-07-13 03:10
Mijn shetlandmerrie van 15 jaar heb ik gevonden via bokt. En dan niet op de markt ofzo, maar door een topic. Was een topic over dat er een shetlandpony met een gebrek verwaarloosd werd... Topic is toen verwijderd omdat de pony van een bokker was en te koop stond op bokt. Foto's bij de advertentie waren oud en ze zag er veel slechter uit in het echt. Ben gaan kijken en schrok me kapot van hoe ze er uit zag, ze leek wel dronken met lopen, zo zwak. Heb haar direct gekocht en ze staat nogsteeds bij mij en ze blijft hier ook lekker, het is een schat.
Toen ik 11 jaar was, zijn we verhuisd, ik kende niemand in de buurt. Was ook langs een grote weg en weinig paarden in de buurt, ik vond het doodsaai !! Op een dag heb ik mijn stoute schoenen aangetrokken (was toen nog erg verlegen) en ben overal gaan rondfietsen. Ver weg in een weide zag ik een vrouw een paard longeren. Ik moest zoeken hoe ik daar kon geraken door de velden met mijn fiets. Daar gekomen heb ik die mevrouw aangesproken (sta er nog van te kijken dat ik het durfde) en uitgelegd wat ik wou : een verzorgpaard. Ze vond het wel ok, maar wou eerst met mijn ouders praten. Die waren helemaal tegen paardrijden en alles er omheen. Gelukkig kon die mevrouw mijn moeder overtuigen en mocht ik de dag erna al beginnen. Ik ben haar nog steeds eeuwig dankbaar Mijn verzorgpaard Oscar, was toen 7 jaar en pas een jaar ervoor gecastreerd en ingereden, een echt karakterpaardje. Ik kwam er dagelijks om hem te borstelen, stal te doen, te helpen met hooi binnen sleuren, weide onderhouden, noem maar op. Een jaar later speelde ik met hem in de weide en mocht ik hem instappen en weer droogstappen, nog later ging ik mee op wedstrijden als groom. Na een tijd hadden we zo'n vertrouwen in elkaar dat ik hem echt mocht rijden, heerlijk was dat !! Het paard is jammer genoeg net voor hij 20 werd ingeslapen. Iemand heeft hem willen stelen, er was in onze buurt toen een bende bezig met paardendiefstallen, ze hebben hem te zware verdoving gegeven en daardoor is hij neergegaan. Hij is dan niet meegenomen, maar had er zware schade aan de lever en nieren aan overgehouden. Het was een heel moeilijke periode voor mezelf en de eigenaar, ook omdat die mensen geen kinderen hadden en het paard echt alles voor hun betekende. Nu kom ik dus nog wekelijks bij dat lieve koppel, heb ze zowat geadopteerd als "reserve-ouders".
Muchacha
Geplaatst: 22-07-13 20:39
fietste langs de weg en werd gevraagd of ik een paardje wilde rijden dit is al heeeel wat jaren terug nu ondertussen al bijna 10 jaar mijn eigen paarden
Ariannee
Geplaatst: 01-08-13 22:36
heb een advertentie op bokt gezet na paar dagen had ik al antwoord
Woopy_x
Geplaatst: 01-08-13 23:45
ik heb 2 adresjes
eentje via marktplaats je moet wel geduld hebben ahah met drie friezen ook een hond en poes en ook super leuke mensen (geweldig) en een adresje: in mijn woonplaats kwamen allemaal mensen met koetsen langsrijden en toen gewoon wat mensen gevraagd en toen kwam ik bij een mevrouw die mij toewees naar iemand en waar ik nu al een paar maandjes loop en het echt geweldig is♥ 5 paarden 1hond allemaal poesen en kitten's echt gewoon super
ik vind paarden top maar ik vind alle andere dieren ook super leuuk♥!
Ik was 7 (2005) toen ik me verzirgshetjes kreeg. Me vader kende nog mensen met shetjes dus daar hadden ze heen gebelt en ik mochr een x komen kijken de ponys waren niet gewent om aan een touw te lopen maar ii vond alleen borstelen al geweldig toen in 2009 zei de eigenaar een x vor de gein dat simone een veulentje van toen gespeend moest worden en dat ze wel bij ons kon komen (hij wist dat me ouders die helmaal niks met paarden hadden hetnooit goed zouden vinden) uiteindelijk vonden ze het toch wel goed en ze zou voor ong 4-6 weken komen uiteindelijk werd het tot de winter toen het gras op was. In het voorjaar kwam het veulen wat in september 2009 geboren was bij ons en ook die bleef tot de winter en ging toen weer terug in 2011 was er pas op 1 april een veulen geboren (Jo) maar ik wou natuurlijk graag weer een pony dus ik koos simone weer in oktober kwam Jo ook bij mij thuis en toen de eigenaar haar bracht zei hij ook meteen dat ik simone mocht houden waaroo ik natuurlijk meteen me ouders aankeek of zij het ook goed vonden maar die vonden hdt gelukkig goed nig steeds staat Jo eeen groot deel van het jaar bij simone als gezelschap en natuurlijk kom ik nog steeds bij de andere shetjes om ze te verzorgen
Ik was 7, verzorgde 2 shetties en de 3e shet was van een meisje die een grotere pony kreeg en dus stond de shet te koop. Mij ouders zijn met de staleigenaar gaan praten en toen had ik een shettie. Ook al kan ik er nu niet meer op, hij blijft gewoon. Zijn nu met een karretje bezig mn verzorgpaard is een ander verhaal, ik stond met mijn moeder in de rij om een staatsloterij fiets op te halen (de prijs was in ons dorp gevallen) en achter ons stond een vrouw die paarden had en ze wist dat ik ook reed. Ze vroeg hoe het met mn shet ging en of ik nog reed. Op dat nmoment was ik net gestopt met een verzorgpaard en was ik op zoek naar een andere, ze vroeg of ik op haar paard wilde rijden! De volgende dag afgesproken en ik had een nieuw verzorgpaard. Inmiddels staat mijn shet bij mn verzorgpaard, ideaal dus
2 van marktplaats en 2 overgekocht omdat de eigenaren zich niet meer interesseerden in hun
Dropneus95
Geplaatst: 03-08-13 21:51
door mijn moeder die een gekke bui had en had gereageerd op een advertentie op marktplaats ondertussen rijden we samen al 4 jaar op onze tinker knollie
CoonArt
Geplaatst: 04-08-13 09:41
Muchacha schreef:
fietste langs de weg en werd gevraagd of ik een paardje wilde rijden dit is al heeeel wat jaren terug nu ondertussen al bijna 10 jaar mijn eigen paarden