Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

dancer_

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:58

Ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie van mijn advertentie vonden toen der tijd!

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 17:02

Welke advertentie? dancer_

larissa488

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 17:04

Ik vind zelf die ''eisen-lijst'' verschikkelijk.. ik doe dat dus ook absoluut niet in mijn advertentie ! :)
Maar als ik dat eens wat vind, dan is het verzorger moet 16jaar of ouder zijn.. Waarom willen jullie dit persé? Of ligt het er maar net aan wat voor ervaring jullie hebben van jongere kinders? :?

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 17:08

Bij mij geen eis... Ben zelf ook met mijn oude verzorgpaardje begonnen toen ik 13 was...

En ik ken genoeg 18jarige en zelfs 25+jarige waarvan je niet op aankunt en die slechter met de verantwoordelijkheden omgaan dan sommige mensen van 13/14 dus :)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 17:08

Hier:
Hallo,leuk dat u kijkt, ik ben Marinde 14 jaar en op zoek naar een verzorg/lease of bijrijpony of paard. Het liefst in de omgeving van KNIP omdat ik op de fiets moet komen. Ik heb nu 6 jaar ervaring: poetsen,rijden etc. maar ook klusjes zoals uitmesten, voeren vind ik geen probleem. Ik heb al eerder een verzorgpaard gehad dus ik weet wat het verzorgen inhoud. Ik vind het heerlijk om lekker aandacht te geven aan uw paard. Dus zoekt u nog een betrouwbare verzorgster stuur mij maar een e-mail! Met vriendelijke groet, Marinde

Hier heb ik dus mijn hudige verzorgpony mee gekregen

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 17:09

larissa488 schreef:
Ik vind zelf die ''eisen-lijst'' verschikkelijk.. ik doe dat dus ook absoluut niet in mijn advertentie ! :)
Maar als ik dat eens wat vind, dan is het verzorger moet 16jaar of ouder zijn.. Waarom willen jullie dit persé? Of ligt het er maar net aan wat voor ervaring jullie hebben van jongere kinders? :?

Nou, ik snap het wel degelijk. Het is wel je paard die je aan kinderen toevertrouwd, ik bedoel niet dat kinderen niet te vertrouwen zijn maar ze hebben toch minder inzicht als 16 jarige en ze hebben meestal meer ervaring, consequenter en zo kan je nog wel meer dingen opnoemen.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 17:13

SunxLove schreef:
larissa488 schreef:

Nou, ik snap het wel degelijk. Het is wel je paard die je aan kinderen toevertrouwd, ik bedoel niet dat kinderen niet te vertrouwen zijn maar ze hebben toch minder inzicht als 16 jarige en ze hebben meestal meer ervaring, consequenter en zo kan je nog wel meer dingen opnoemen.

Geloof me... ik had een huisgenootje met paarden en die leende mijn paard wel eens (9 van de 10x ongevraagd ;))... jongen is nu 30... toen 28... Maar die nam hem zo maar ongevraagd mee op een buitenrit omdat ie er even tussenuit wilde... (zijn paard was jong, dus kon nog niet een paar uur de bossen in ivm conditie) We deden toen samen de paarden (weitje met stallen gehuurd) maar echt.... Ik geloof niet zo in leeftijd, hangt van de persoon af ;)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 17:14

Gelukkig keek deze eigenaar ook niet naar de leeftijd, alhoewel ze veel tegenslagen met verzorgsters heeft gehad; gillende meiden omdat ze m niet konden vangen, afhakers etc. (allemaal onder de 16) maar ook ik ben 14.

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 17:21

Serendip90 schreef:
SunxLove schreef:

Geloof me... ik had een huisgenootje met paarden en die leende mijn paard wel eens (9 van de 10x ongevraagd ;))... jongen is nu 30... toen 28... Maar die nam hem zo maar ongevraagd mee op een buitenrit omdat ie er even tussenuit wilde... (zijn paard was jong, dus kon nog niet een paar uur de bossen in ivm conditie) We deden toen samen de paarden (weitje met stallen gehuurd) maar echt.... Ik geloof niet zo in leeftijd, hangt van de persoon af ;)

Oké, er zijn uitzonderingen. Maar de enige kinderen die echt goed kunnen rijden en er verstand van hebben, hebben al een eigen pony('s). Ken bijna geen kinderen die ervaring hebben die een verzorgpony zoeken (onder 12 jaar). En ik geloof dat er meer 'ongeschikte' kinderen zijn dan volwassene

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 17:28

Het zijn wel de uitzonderingen, alhoewel je soms echt wel kindjes hebt die netjes rijden en weten wat ze moeten doen... (En het scheelt ook wat je met je paardje wilt etc.)

Aestrith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 17:36

Ik ben mijn hele paardenleven al bijrijder/verzorger geweest, ik had eigenlijk het voornemen dat nu echt niet meer te doen, omdat ik mn eigen heb. Maar die is nog maar 2,5 en blijft nog een jaar in de opfok staan, en ik mis het rijden best wel.

Dus iemand die in omgeving Harlingen iemand goed kan gebruiken om zijn of haar paard te verzorgen, laat me weten waar je naar op zoek bent!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:00

larissa488 schreef:

Alle klusjes moeten ook door de verzorger gedaan gedaan worden.
Dus niet alleen rijden!
Ik merk dat ook 13 jarigen dan toch vaak afhaken.
Of vader en moeder vinden het te zwaar of te ver.

Bovendien is de merrie verzekerd, dat houdt in dat er tot 16 niet alleen mee buiten gereden kan worden, alleen onder begeleiding van volwassene.
De pony is pertinent geen beginners pony, als je dan vragen krijgt van ik rij in de F3, tja.....
Kan wel maar dan alleen als paps of mams meekomen en weten wat ze doen en waar ze aan beginnen.
Of meiskes die denken dat ze vanuit Breda wel hierheen kunnen fietsen...

Ik heb een 13 jarige gehad die de sterren van hemel reed! Haar mama kwam altijd mee en samen deden ze alles, ook rijden.
Ideaal!! Helaas na half jaar eigen paard gekocht....
Een keer flink ruzie hier gehad, dochterlief vond wel dat ze het kon maar paps en mams vonden het te zwaar.
Een keer een "volwassen" verzorgster gehad maar dat werkte op den duur ook niet, stelde zaken uit, was uren bezig en meldde zich als ik mazzel had ziek, of liet haar mams vlak voor ze moest komen afbellen...

Overigens staat er nu geen leeftijd bij.....

Ik zie het overigens niet zo zeer als eisen lijstje, maar ook meer als goed aangeven van mijn verwachtingen en de mogelijkheden die er zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:07

Ik vind het een prima advertentie dancer
Maar ben blij dat je een leuk paardje hebt gevonden!

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:10

Sylvia_B schreef:
Ik vind het een prima advertentie dancer
Maar ben blij dat je een leuk paardje hebt gevonden!

Fijn, was de 1e en de laatste reactie die ik gehad heb :))
Jij nogsteeds succes!

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:13

Hoe moet je hier op reageren:

Je fietst naar stal, tegen de wind in, paarden staan al binnen, dus het enige wat je kan doen is voeren. Dus dat doe ik. Ik voeren. Daarna zou ik weer naar huis gaan, maar toen kreeg ik de vraag, wil je nog even mee helpen hooien? Okee, maar dat heb ik nog maar 2x gedaan. Dus ik hooien beetje bedenken wat ze nou moeten hebben enzo. Ik ben klaar. Gaan ze in elke stal kijken hoeveel er in licht. Hoe moet je hier nou op reageren? Zo van, ze kijken gewoon of ik het goed gedaan heb of ze vertrouwen me niet?

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:16

Maar jij 'werkt' natuurlijk hé en niet verzorgen. Ik weet niet, ik snap het opzich wel, het is een stal met drukke bezigheden volgens een schema. Wel jammer dat je dan niet zoveel kunt doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:17

Vragen waar ze naar kijken idd heb ik het goed gedaan of wil je het liever anders zien, voortaan gelijk aangeven dat je dat nog niet veel gedaan hebt en graag wil weten wat zij er onder verstaan en hoe veel ze moeten hebben omdat je dat graag wilt leren...

Overigens ook staan de pony's al binnen is er misschien toch nog wel wat te doen, vraag erom.
Misschien kan je een pony extra poetsen, manen doen, voetjes geven oefenen....
Of is er tuig dat nagekeken moet worden, gepoetst enz.
Gang bijvegen enz.

dancer, wat bedoel je met jij werkt?
snap het even niet zo goed...

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:19

Gewoon kijken of je het goed hebt gedaan. Weten ze volgende keer dat ze zonder zorgen jou kunnen vragen. En als er teweinig in lag, hadden ze dat vast netjes aangegeven zodat je het weet voor volgende keer.

Je kan het beter dóen en dan te horen krijgen of het zo goed was, dan dat ze helemaal moeten uitleggen hoeveel hooi ze moeten. Zoveel kilo/ons, dus ongeveer zo'n pluk.. Dat werkt toch niet?

Maar das mijn insteek :Y)

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:21

@dancer_ Ik vind het een goede advertentie! Ik zou hem zo kunnen kopiëren en plakken haha :P

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:23

Nou ze helpt op een stal en heeft geen vast verzorgpaars

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:24

SunxLove schreef:
@dancer_ Ik vind het een goede advertentie! Ik zou hem zo kunnen kopiëren en plakken haha :P

Thanx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:25

Oh ik snap het , oke

Dan gaat bovenstaande nog op denk ik, tenzij je weet dat men daar niet van gediend is.
Overigens hooien is voor mij iets anders dan hooi geven en ik zou dat wel zeker een eerste paar keer samen doen zodat het gebeurt zoals ik dat wil.

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:30

Bedankt voor de reactie's!

Idd ik "werk" op een stal. Er staat een heel lief paardje waar ik ook vaak bij sta, maar die word elke dag gereden dus dan is ie al gepoetst enzo. Maar verder is er niet zo veel wat ik kan doen.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 23:02

Ik kom mij hier ook maar melden, in 2 jaar tijd heb ik iets van 6 bijrijders gehad waarvan de laatste 5 in het afgelopen half jaar. De huidige wil graag een eigen paard kopen, niks mis mee maar het zo lastig om een nieuwe te vinden, ik vraag er helemaal niks voor en je mag bijna alles met mijn paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 23:12

Vrijwilligers werk is ook werk vind ik. En vaak erg goed en noodzakelijk werk.
Dat er verder niet zo veel te doen is kan best zo zijn, dat weet ik niet want ik ken de situatie niet.
Maar misschien is het ook een kwestie van een bezigheid zoeken.

Oei fordjes, klinkt me bekend in de oren.....