bijrijders die niet willen betalen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NiNa_14

Re: bijrijders die niet willen betalen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:09

ik vind het wel redelijk als iemand geld vraagt aan een bijrijdster (wel in verhouding met het aantal dagen en de dingen die gedaan mogen worden)
maar ik kan het nu niet opbrengen, heb wel een weekendbaantje maar studeer verder ook nog en wil op de manege waar ik nu rijd blijven rijden dit omdat ik hier gewoon nog steeds ontzettend veel van leer.

maarja misschien heb ik omdat ik niet kan betalen nog steeds niks gevonden :+

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:08

Tja, ik vind het ook niet meer normaal dat je voor een verzorg/lease paard moet betalen! heb ik ook altijd gedaan, maar dan had ik wel goede facaliteiten tot mijn beschikking. Zelf ben ik nu ook opzoek naar een leaser voor 3 dagen, en val volgens sommige onder het kopje 'afzetters 'omdat ik 125 euro per maand vraag. Vind het zelf niet meer dan normaal als iemand alleen hoeft te rijden, 2 binnen en buitenbakken tot zijn beschikking heeft, wedstrijden mag rijden en op een pony rijd waar Z knopjes opzit en M1 met wp is..
Maargoed, ik heb dan een makkelijk paardje, ik heb ook paarden gereden die erg moeilijk waren of waar je moest mesten en voeren, dan vind ik het wel een erg groot bedrag..

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 15:09

gewoonmarie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 20:01

ik vind het in elke situatie anders of er betaald moet worden of niet.

als jou nou een heel goed paard hebt en je wilt iemand de kans geven om daar van te leren en plezier van te hebben dan vind ik het niet raar dat de bijrijder iets betaald.

als je nou een paard hebt en wilt er een zo'n goed mogelijke ruiter op hebben die het paard vanalles bijbrengt en in de sport uitbrengt, waardoor het paard dus meer waard word, is het normaal dat de ruiter geld krijgt.

en als het daar nou een beetje tussen inhangt zoals in mijn situatie. dan krijg je geen geld, maar betaald ook niet. ik rijd een pony voor iemand, toen ik haar kreeg was ze zo verpest dat ze niet eens recht kon lopen! en komende week heb ik m'n eerste wedstrijd met haar! :D dus heb haar echt wel wat bijgeleerd en ben natuurlijk nog lang niet klaar... maar, ik ben zeker geen TOPruiter! én het is de bedoeling dat mijn pony verkocht word.... ik betaal hier dus niks voor ook de lessen en wedstrijden niet omdat het een win-win situatie is.
hij pony gaat nu goed en ik kan fijn rijden! +:)+

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 13:27

gewoonmarie1: geloof wel dat jij in het voordeel bent hoor ;)
Dat de pony straks wordt verkocht is een groot nadeel, maar een opleiding voor je betalen (incl de tijd) kost meer dan de opbrengst van de verkoop. (uitzonderingen daar gelaten)
Zeker als het gaat om verkoop, dan is een ruiter met wedstrijdervaring een stuk sneller, want deze hoeft niet meer de gehele klasses door.
Fijn dat het zo goed gaat én dat jullie er beide plezier aan beleven, want dat is denk ik het belangrijkste ;)

gewoonmarie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 19:07

superwoman schreef:
Zeker als het gaat om verkoop, dan is een ruiter met wedstrijdervaring een stuk sneller, want deze hoeft niet meer de gehele klasses door.
;)

daar heb je wel gelijk in, maar het gaat dus om een pony en ze was zo lastig dat de meisjes die wat ouder zijn maar nog bij de pony's mogen rijden gewoon niet aan haar wouden beginnen omdat ze vreselijk lastig leek. en een echte goede ruiter met veel wedstrijd ervaring wil weer niet omdat het een pony is!

dus dat is mijn grote voordeel! :)

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 19:09

De pony's die ik reed waren helemaal gratis! Hoefde er niks voor te betalen. Alleen lessen. Verder daar super leuke tijd gehad!

SCR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 19:49

Ik ben nu 5 jaar bij 2 verzorgpony's. Ik hoef er niet voor te betalen want ik doe mega veel op stal en heb echt een super band met de eigenaar. Ze zegt, je mag de paarden echt zien als je eigen!
Ik betaal dan wel zelf de spullen die ik voor ze wil hebben en betaal zo nu en dan ook brokken en de hoefsmid.(wat eigenlijk niet hoeft) Ik hoefde in het begin er ook niet voor te betalen, want zij hadden mij gevraagt of ik de kleine pony wilde rijden omdat die zo dik was en ik hun niet. Toen ik daar te groot voor was mocht ik verder op de haflinger, maar daar stond wel tegenover dat ik de stal moet bijhouden van de kleine pony, en dat doe ik. Ik ken wel mensen die er wel wat voor vragen maar dat is ook echt niet veel. Ze hadden me verteld dat als er iets gebeurt, iets met een ongeluk ofzo, dat ze daarvoor het geld gebruiken. Maar zo heel precies weet ik dat ook niet meer.

Maar 100euro vind ik erg veel geld, vooral voor kinderen van mijn leeftijd (14jaar)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 20:23

SCR schreef:
Maar 100euro vind ik erg veel geld, vooral voor kinderen van mijn leeftijd (14jaar)

Dat is zeker een hoop geld, maar als eigenaar kijk je toch naar de kosten van het paard en niet naar de leeftijd van de bijrijder of dat voor hen ook te betalen is.
Nu speelt het natuurlijk wel mee hoeveel vraag en aanbod er is.

gewoonmarie1: Mazzel!! Lekker van genieten hoor! *\o/*

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 13:10

is het normaal dat iemand 100 euro vraagt voor een lease paard waar je maar 2 keer per week op mag rijden ?

groetjes saskia

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 13:19

ponylies schreef:
is het normaal dat iemand 100 euro vraagt voor een lease paard waar je maar 2 keer per week op mag rijden ?

groetjes saskia

:j waarom niet?
je mag vragen wat je wilt.

en het is aan jou de keus of jij dat wil betalen.......of niet en verder zoekt :D

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 13:23

ja dat is waar,
maar voor dat geld kun je bijna een eigen pony op een stuk land onderhouden ;)
als je 50 euro bijlegt snap je?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 13:30

ponylies schreef:
ja dat is waar,
maar voor dat geld kun je bijna een eigen pony op een stuk land onderhouden ;)
als je 50 euro bijlegt snap je?

ja, idd een kleine pony kan je daar in de zomer wel voor houden
als er stallen in jouw buurt zijn voor dat bedrag

maar een eigen paard kost meestal wel wat meer dan 150 euro p/m :j

mijn stal kost 225p/m
daar komt bij
smid, wormenkuur,vliegenspul,af en toe wat lekkers voor paard,DA ongelukje is snel gebeurd ,verz

en bij een lease heb jij deze kosten niet, misschien wat lekkers maar de rest is voor de eigenaar.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 13:34

ponylies schreef:

groetjes saskia

Ik zou het er niet voor over hebben. Maar zijn geen vreemde bedragen ik zie ze wel vaker.
Persoonlijk ligt het voor mij ook aan de stalling. Als het paard nu ergens staat waar alles gedaan wordt en je dus zelf ook niet hoeft te uit te mesten, voeren enzo en je hebt een binnenbak en je mag eigenlijk alles met het paard. Heb ik daar uiteraard meer voor over dan wanneer een paard in een wei staat waar geen bak is en je alleen naar buiten kan.
Maar voor 100 euro staat mijn paard lekker gestald dus in verhouding zou ik dat natuurlijk niet gauw betalen.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 13:36

het paard staat inderdaad gewoon op een weide maar dankjullie wel ik weet genoeg ik zoek even verder:))
groetjes

marijedublin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 12:40

ik zou best willen betalen. maar het ligt er gewoon aan hoeveel. en wat je dan met het paard mag!

maar 100 euro voor 2x in de week vind ik wel heeel veel.

ik ben trouwens ook nog opzoek. :D omgeving van zwolle??

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 12:48

Ik heb vroeger ook een bijrijdpaard gehad en ik vond het niet meer dan logisch dat ik daar ook voor betaalde. Wij deelden 50/50 de stallingskosten. Da en hoefsmid waren voor kosten van de eigenaresse. Ik reed met haar harnachement. De dagen waarop gereden werd, verdeelden we eerlijk. Op gegeven moment reed ik soms zelfs vaker dan de eigenaresse (was een vriendin van mij). Of ik met het paard in de bak reed of mee nam voor een buitenrit moest ik zelf weten.
We hadden afspraken contractueel vastgelegd.

klikmaareven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 15:20

ik vindt het oneerlijk als je heelveel voor een bijrijpaard meer dan 20 euro zou moeten betalen
jij rijd er tenslotte op dus eigenlijk doe jij al het werk met rijden,verzorgen en de stal schoonmaken

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 15:27

Ga daar niet vanuit.

Onze bijrijders hoeven echt geen klusjes te doen, alleen maar te rijden, lief te zijn voor mens & paard.
Het mesten, vegen, voeren ed. hebben zij geen omkijken naar.

Bij ons betaal je tenminste 150€

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 15:33

Chaos schreef:
Ga daar niet vanuit.

Onze bijrijders hoeven echt geen klusjes te doen, alleen maar te rijden, lief te zijn voor mens & paard.
Het mesten, vegen, voeren ed. hebben zij geen omkijken naar.

Bij ons betaal je tenminste 150€

zelfde hier! en dan nog een binnenbak van 75x30 en een van 20x40, 2 buitenbakken, recht aan het bos met ruiterpaden!
was een dag na plaatsing advertentie al voorzien :D

klikmaareven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 15:34

babydolll schreef:
Tja, ik vind het ook niet meer normaal dat je voor een verzorg/lease paard moet betalen! heb ik ook altijd gedaan, maar dan had ik wel goede facaliteiten tot mijn beschikking. Zelf ben ik nu ook opzoek naar een leaser voor 3 dagen, en val volgens sommige onder het kopje 'afzetters 'omdat ik 125 euro per maand vraag. Vind het zelf niet meer dan normaal als iemand alleen hoeft te rijden, 2 binnen en buitenbakken tot zijn beschikking heeft, wedstrijden mag rijden en op een pony rijd waar Z knopjes opzit en M1 met wp is..
Maargoed, ik heb dan een makkelijk paardje, ik heb ook paarden gereden die erg moeilijk waren of waar je moest mesten en voeren, dan vind ik het wel een erg groot bedrag..

het is normaal dat je voor een lease paard moet betalen want die beschouw je eigenlijk bijna als je eigen paard /3 :+

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 20:08

Weet niet of dit topic nog heel relevant is of niet, maar ik vind het heel normaal om te betalen voor een verzorg/bijrijdpaard.
Het is een bijdrage in de kosten van een paard waar jij ook plezier van hebt, voor een eigen paard moet immers ook betalen.

Ikzelf heb bij mijn verzorgpaarden ook altijd betaald, afhankelijk van hoeveel dagen ik per week ging.

Blazie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 21:04

De eigenaresse van mijn verzorgpony heeft 2 paarden, waarvan ik er 1 doe. Ze zwemt echt niet in het geld, maar ik hoef niks te betalen, omdat ze al blij is dat ze iemand heeft.
Ik vind het zelf ook een beetje onzin om te betalen, en 100 euro vind ik wel een beetje veel voor een verzorgpony. Ik mag zelf alles doen met hem, buitenritjes maken, lessen en ga binnenkort ook in de B beginnen (zij rijdt zelf alleen op haar andere pony).

Ik betaal wel de hoefsmid, maar die komt maar 1 keer in de 3 maanden!
En als ik zou moeten betalen, zou ik 50 euro wel max vinden.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 15:49

Blazie schreef:
Ik vind het zelf ook een beetje onzin om te betalen, en 100 euro vind ik wel een beetje veel voor een verzorgpony.

Waarom vind je het onzin om te betalen? Vind je dat je recht heb op een gratis hobby -> bedoel dat je met een eigen pony ook dat "werk" zou doen en daar wel voor zou betalen...
En van die 100,- , waarom vind je dat veel? Vind je dat veel omdat het voor jou veel geld is, of omdat de kosten van de pony geen 100,- pm zijn en zou je het ook een beetje veel vinden als de stallingskosten alleen al 250 zijn?

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 15:58

Ik snap wel dat je een kleine vergoeding zou willen als iemand je paard rijdt, en er ook alles mee doet.
Ik rijd zelf ook een paard voor iemand, en ik betaal gewoon de hoefsmid. Verder hoef ik niks te betalen.