Ahhh... bijrijdster-frustraties!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ahhh... bijrijdster-frustraties!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 20:11

Misschien kun je er wel heen om lekker te poetsen en kennis te maken. :)

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 01:44

kiwi1990 schreef:
iemand tips waar je een goedkoop dressuurzadel kan vinden? en wat voor zadel fijn is?

Ik heb een leuk beestje aangeboden gekregen, maar de eigenaar wil graag dat je een eigen zadel aanschaft :/
iedereen die daar bij wil rijden moet een eigen zadel kopen, en als hij er een zou kopen voor mij vond hij dat niet eerlijk tegenover de anderen :)

Oh dat klinkt bekend! Zusje van een vriendin van mij heeft ook bij zon man een verzorgpaard. Moest ook een eigen zadel meenemen. Verder mag ze doen en laten wat ze wil!
Ze woont zelf in Rijkerswoerd maar weet niet waar ze der verzorgpaard heeft staan.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 09:18

Hmm wel een beetje vreemd. :P
Ik zelf heb een Wintec Pro dressuur zadel vind ik een erg fijn zadel. :j

mayOOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 16:39

kiwi1990:
Zelf heb ik geen dressuurzadel maar alleen springzadels en veelzijdigheids zadels.. maar als ik jou was zou ik gaan kijken naar een 2ehands merk zadel en niet van de zadelmarkt want daar hoor je niet altijd goede dingen over!

Het ziet er naar uit dat het bij die van mij niet meer lang gaat duren en zelf denk ik dat ze nog ongeveer 2 keer langs gaat komen! Ze heeft al 1,5 week niks meer van zich laten horen, en ik moet haar smsen om wat van haar te horen wanneer ze gaat komen ze zou mij vandaag ook smsen hoelaat ze zou komen heb niks van haar gehoort! erg jammer.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 16:56

Ik heb ook een paard gedaan waar ik zelf dingen voor moest aanschaffen.
Merrie werd gebruikt als fokmerrie, mocht erop rijden maar moest wel zelf dekjes etc. kopen.
Zadel had hij gelukkig nog en pastte ook, heb niet zolang op dat paard gereden.
Maar anders had ik ook een wat beter zadel voor dat paard gekocht.
Op marktplaats en op bokt staan vaak 'goede' tweedehands zadels, hoop dat je een leuk zadel vind :)

Ik ga ook misschien weer een paardje verzorgen & rijden.
Had toch op bokt weer een advertentie gezet (inmiddels alweer verwijderd :')).
Na ongeveer 15 minuten had ik al een pb-tje, heb nu contact met haar.
Paard staat nog niet hier (april-mei pas) dus waarschijnlijk ga ik in die tussentijd een keer mee.
Volgens mij is het een onwijs leuk paard met een super leuke eigenaar :)
Heb er zin in om een keer mee te gaan, hoop dat dit wat word!

Quinc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:46

Wat jammer voor je.. Ik hoop dat je ooit nog een goeie verzorger vind!

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 12:38

Ik heb het opgegeven een goede verzorger te vinden! :(
Man man man man wat een frustraties.
Ik heb gewoon nu 3 paardjes, dan houden ze elkaar maar gezeldschap en zien ze maar wat minder mensen :j

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 14:04

kiwi1990 schreef:
iemand tips waar je een goedkoop dressuurzadel kan vinden? en wat voor zadel fijn is?

Ik heb een leuk beestje aangeboden gekregen, maar de eigenaar wil graag dat je een eigen zadel aanschaft :/
iedereen die daar bij wil rijden moet een eigen zadel kopen, en als hij er een zou kopen voor mij vond hij dat niet eerlijk tegenover de anderen :)

Wat noem jij een goedkoop zadel? Tot 300 euro? Tot 600 euro?
Oppassen met zelf een zadel kopen... Er zijn genoeg 'goede' zadels te vinden, ook tweedehands. Alleen kun je nooit op afstand zien of het zadel ook goed is voor het paard waar het op komt te liggen. Zelfs een Wintec past niet op elk paard, dus kijk daar mee uit. Je kunt de boom wel verwisselen aan de voorkant, maar that's it. De achterkant wordt nooit breder en het zadel kan ook nooit korter worden. Mensen denken vaak: ik koop een Wintec (of soortgelijk zadel met verwisselbare boom) want dat past altijd, maar dat is dus niet zo.
Je kunt naar een aantal zadelmakers of ruitersportzaken (met zadelpasservice) bellen met de vraag of ze zadels in jouw prijsklasse hebben. Dan komen ze langs en kun je een aantal zadels proberen.
Ik hoop dat degene die bij die eigenaar rijden niet van die beunhazen zijn die er maar een willekeurig bemachtigd zadel op gooien. :x

mayOOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 14:05

1Boefje:
Misschien komt er onverwachts wel iemand langs die toevallig verzorgpaarden zoeken.
Zelf ben ik nu ook opzoek gegaan naar een nieuwe, Ik heb dan 5 paarden maar ik kan ze niet te lang stil laten staan want ze gaan ook mee op concours maar zelf ben ik ook iedere dag druk bezig om ze allemaal te rijden of beweging te geven :j . Maar het was gewoon makkelijker geweest als zei er ook was dat scheelde dan ook weer
een paard voor mij.
Van het meisje die ik nu heb nog niks gehoort haar spullen staan hier nog wel.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:07

mayOOo schreef:
1Boefje:
Misschien komt er onverwachts wel iemand langs die toevallig verzorgpaarden zoeken.
Zelf ben ik nu ook opzoek gegaan naar een nieuwe, Ik heb dan 5 paarden maar ik kan ze niet te lang stil laten staan want ze gaan ook mee op concours maar zelf ben ik ook iedere dag druk bezig om ze allemaal te rijden of beweging te geven :j . Maar het was gewoon makkelijker geweest als zei er ook was dat scheelde dan ook weer
een paard voor mij.
Van het meisje die ik nu heb nog niks gehoort haar spullen staan hier nog wel.

Ik heb er wel 1 nu, een nieuwe. Maar die is te onzeker om te rijden. Als Cisco moeilijk doet draait ze maar om :n
Gevolg: ik wilde hem net pakken om te poetsen en heb wel 10x zijn achterhoeven de lucht in zien gaan omdat hij denkt dat hij toch de baas wel kan spelen!
Probleem zal grotendeels opgelost zijn als mijn rijbak klaar is.........

mayOOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:37

Citaat:
Ik heb er wel 1 nu, een nieuwe. Maar die is te onzeker om te rijden. Als Cisco moeilijk doet draait ze maar om :n
Gevolg: ik wilde hem net pakken om te poetsen en heb wel 10x zijn achterhoeven de lucht in zien gaan omdat hij denkt dat hij toch de baas wel kan spelen!
Probleem zal grotendeels opgelost zijn als mijn rijbak klaar is.........

Dan zou ik erg met dat meisje gaan oppassen, strax nemen jou paarden het gedrag aan wat zei hun aanleert, en dan ben je verder van huis!
Heb ik ook met een paard van mij gehad meisje heeft hem met het opstappen in de flanken getrapt zei is er afgevallen paard is over haar heen
gelopen en het paard is nu nog steeds erg onzeker met opstappen en draait rondjes als je erop wil!
Ik zou als ik jou was eens met haar gaan praten, misschien dat ze wat minder onzeker word en dat het strax wel goed gaat
maar blijft ze onzeker dan zou ik toch met haar gaan stoppen.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:14

mayOOo schreef:
Dan zou ik erg met dat meisje gaan oppassen, strax nemen jou paarden het gedrag aan wat zei hun aanleert, en dan ben je verder van huis!
Heb ik ook met een paard van mij gehad meisje heeft hem met het opstappen in de flanken getrapt zei is er afgevallen paard is over haar heen
gelopen en het paard is nu nog steeds erg onzeker met opstappen en draait rondjes als je erop wil!
Ik zou als ik jou was eens met haar gaan praten, misschien dat ze wat minder onzeker word en dat het strax wel goed gaat
maar blijft ze onzeker dan zou ik toch met haar gaan stoppen.

Mee eens :j!

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:03

ARGHH

Ik zit 'van de andere kant'. Ik zoek een bijrijdpaard/pony, maar waar ik ook reageer krijg ik (als ik al een reactie krijg) : Je bent té jong.

Ik ga hier helemaal kapot van. Klinkt heel kinderachtig, maar ik ben 12 (over 1/2 maand 13) En rijd bijna 7 jaar. In bezit van F6 en Ruiterbewijs.
En vervolgens nam iemand waarmee ik contact had gehad iemand van 16 die 'niet' goed kon rijden ( geen goede bevestigende zit, heel schudderig/wiebelig etc.) Puur om de leeftijd 8)7

Maar het zal wel aan mij liggen.

mayOOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:30

Naborah schreef:
ARGHH

Ik zit 'van de andere kant'. Ik zoek een bijrijdpaard/pony, maar waar ik ook reageer krijg ik (als ik al een reactie krijg) : Je bent té jong.

Ik ga hier helemaal kapot van. Klinkt heel kinderachtig, maar ik ben 12 (over 1/2 maand 13) En rijd bijna 7 jaar. In bezit van F6 en Ruiterbewijs.
En vervolgens nam iemand waarmee ik contact had gehad iemand van 16 die 'niet' goed kon rijden ( geen goede bevestigende zit, heel schudderig/wiebelig etc.) Puur om de leeftijd 8)7

Het gaat niet alleen om het rijden, het gaat om de verantwoordelijkheid.
Ik wil liever ook niet iemand die jonger is dan 15, en waarom?
Omdat ik wel iemand wil die verantwoordelijkheid heeft en iemand van 16 is toch nog even wat sterker dan iemand van 12.
Snap je nu waarom?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:37

mayOOo schreef:
Naborah schreef:
ARGHH

Het gaat niet alleen om het rijden, het gaat om de verantwoordelijkheid.
Ik wil liever ook niet iemand die jonger is dan 15, en waarom?
Omdat ik wel iemand wil die verantwoordelijkheid heeft en iemand van 16 is toch nog even wat sterker dan iemand van 12.
Snap je nu waarom?

Denk dat ze dat wel snapt. Alleen is het gewoon niet altijd waar dat een 16 jarige meer verantwoordelijkheidsgevoel heeft dan een 14 jarige. Ja vaak zal het wel zo zijn, maar ik vind dat er ook regelmatig uitzonderingen zijn die imo gewoon de kans zouden moeten krijgen om tenminste kennis te maken. Genoeg 16 jarige die gewoon niet komen opdagen en niet weten wat ze doen. Leeftijd zegt ook niet alles.

mayOOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:42

Ja daar heb je gelijk in.
Maar er word meestal wel zo tegen aan gekeken, zelf moet ik ook eerlijk zeggen zo kijk ik er wel tegen aan.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:24

Denk ook eens aan het rijden op de weg. Ik zou het niet op mijn geweten willen hebben dat een 12-jarige onder een auto zou belanden omdat ze niet precies weet hoe ze moet reageren bij bepaalde gekkigheden van mijn paard.
Moest ik nu mn rijbak hebben dan kan ik ze enkel in de bak laten rijden, maar op den duur vind een verzorgster dat toch ook maar sáái?

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:55

Ik denk dat de leeftijd er niet zo heel veel toe doet, als het gaat om reageren in bepaalde situaties. Waarom zou een 16-jarige wel weten hoe te reageren bij gekkigheid van je paard en een 12-jarige niet?
Ik zou eerder kijken naar de persoon. Mensen die niet fatsoenlijk een beleefd stuk tekst kunnen typen, zou ik sowieso niet serieus nemen. Maar volgens mij zijn juíst de meisjes van 12 gemotiveerd, met 16 jaar zijn er vaak andere interesses naast paarden, en het zijn echte pubers. En als iemand van 12 een ruiterbewijs heeft en leuk kan rijden, dan is dat helemaal super. Bij ons op stal zijn de meisjes <13 het meest fanatiek, en ze willen met alles helpen, ook de klusjes als uitmesten en vegen.
Kijk, je moet natuurlijk wel een beetje 'brutale' meid hebben, een die het paard durft te corrigeren en die om hulp durft te vragen indien nodig, en die van aanpakken houdt. Geen timide meisje die niets over het paard te zeggen heeft. En het ligt er een beetje aan wat voor paard je hebt. Iemand van 12 jaar zou ik maximaal een e-pony qua hoogte laten verzorgen/bijrijden.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:59

Girl In The Mirror schreef:
Ik denk dat de leeftijd er niet zo heel veel toe doet, als het gaat om reageren in bepaalde situaties. Waarom zou een 16-jarige wel weten hoe te reageren bij gekkigheid van je paard en een 12-jarige niet?
Ik zou eerder kijken naar de persoon. Mensen die niet fatsoenlijk een beleefd stuk tekst kunnen typen, zou ik sowieso niet serieus nemen. Maar volgens mij zijn juíst de meisjes van 12 gemotiveerd, met 16 jaar zijn er vaak andere interesses naast paarden, en het zijn echte pubers. En als iemand van 12 een ruiterbewijs heeft en leuk kan rijden, dan is dat helemaal super. Bij ons op stal zijn de meisjes <13 het meest fanatiek, en ze willen met alles helpen, ook de klusjes als uitmesten en vegen.
Kijk, je moet natuurlijk wel een beetje 'brutale' meid hebben, een die het paard durft te corrigeren en die om hulp durft te vragen indien nodig, en die van aanpakken houdt. Geen timide meisje die niets over het paard te zeggen heeft. En het ligt er een beetje aan wat voor paard je hebt. Iemand van 12 jaar zou ik maximaal een e-pony qua hoogte laten verzorgen/bijrijden.

Nee ik wil die verantwoordelijkheid niet dragen, das iets heel anders!

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:52

En waarom zou je wel verantwoording willen dragen bij iemand van 16, als ik vragen mag?

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:54

Girl In The Mirror schreef:
En waarom zou je wel verantwoording willen dragen bij iemand van 16, als ik vragen mag?

Nee, ook niet bij 16. Ik wil een bijrijdster pas vanaf 18!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:18

1Boefje@ zat meiden van 16 die de zaakjes prima kunnen regelen hoor ;) ik heb ook mijn eigen merrie staan en mijn ouders weten ook niks van paarden.

Ik zit vanaf mijn 5e te paard, en ik denk dat dat ook veel belangrijker is om naar te kijken dan naar de leeftijd van de persoon. Iemand van 20 kan stukken minder goed met je dier kunnen opschieten dan iemand van 16, wie heb jij dan liever bij je paard?

En in echte gekke situaties maakt leeftijd niet uit hoor ;) dan gaat het om je reactiesnelheid en ervaring, en vaak is dat bij niemand genoeg als het niet jou schuld is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:20

Jammer dat er soms verhalen worden verteld die niet (of maar half) waar zijn...

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:21

hoezo ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:22

Ik krijg af en toe n.a.v dit topic pb'tjes van eigenaren van bepaalde pony's.
Dan heeft een ex-verzorgster een verhaal verteld en dan lees ik dat het eigenlijk heel anders is gegaan.