Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kiwi1990 schreef:iemand tips waar je een goedkoop dressuurzadel kan vinden? en wat voor zadel fijn is?
Ik heb een leuk beestje aangeboden gekregen, maar de eigenaar wil graag dat je een eigen zadel aanschaft :/
iedereen die daar bij wil rijden moet een eigen zadel kopen, en als hij er een zou kopen voor mij vond hij dat niet eerlijk tegenover de anderen
kiwi1990 schreef:iemand tips waar je een goedkoop dressuurzadel kan vinden? en wat voor zadel fijn is?
Ik heb een leuk beestje aangeboden gekregen, maar de eigenaar wil graag dat je een eigen zadel aanschaft :/
iedereen die daar bij wil rijden moet een eigen zadel kopen, en als hij er een zou kopen voor mij vond hij dat niet eerlijk tegenover de anderen
mayOOo schreef:1Boefje:
Misschien komt er onverwachts wel iemand langs die toevallig verzorgpaarden zoeken.
Zelf ben ik nu ook opzoek gegaan naar een nieuwe, Ik heb dan 5 paarden maar ik kan ze niet te lang stil laten staan want ze gaan ook mee op concours maar zelf ben ik ook iedere dag druk bezig om ze allemaal te rijden of beweging te geven. Maar het was gewoon makkelijker geweest als zei er ook was dat scheelde dan ook weer
een paard voor mij.
Van het meisje die ik nu heb nog niks gehoort haar spullen staan hier nog wel.
Citaat:Ik heb er wel 1 nu, een nieuwe. Maar die is te onzeker om te rijden. Als Cisco moeilijk doet draait ze maar om
Gevolg: ik wilde hem net pakken om te poetsen en heb wel 10x zijn achterhoeven de lucht in zien gaan omdat hij denkt dat hij toch de baas wel kan spelen!
Probleem zal grotendeels opgelost zijn als mijn rijbak klaar is.........
mayOOo schreef:Dan zou ik erg met dat meisje gaan oppassen, strax nemen jou paarden het gedrag aan wat zei hun aanleert, en dan ben je verder van huis!
Heb ik ook met een paard van mij gehad meisje heeft hem met het opstappen in de flanken getrapt zei is er afgevallen paard is over haar heen
gelopen en het paard is nu nog steeds erg onzeker met opstappen en draait rondjes als je erop wil!
Ik zou als ik jou was eens met haar gaan praten, misschien dat ze wat minder onzeker word en dat het strax wel goed gaat
maar blijft ze onzeker dan zou ik toch met haar gaan stoppen.
Naborah schreef:ARGHH
Ik zit 'van de andere kant'. Ik zoek een bijrijdpaard/pony, maar waar ik ook reageer krijg ik (als ik al een reactie krijg) : Je bent té jong.
Ik ga hier helemaal kapot van. Klinkt heel kinderachtig, maar ik ben 12 (over 1/2 maand 13) En rijd bijna 7 jaar. In bezit van F6 en Ruiterbewijs.
En vervolgens nam iemand waarmee ik contact had gehad iemand van 16 die 'niet' goed kon rijden ( geen goede bevestigende zit, heel schudderig/wiebelig etc.) Puur om de leeftijd![]()
Maar het zal wel aan mij liggen.
mayOOo schreef:Naborah schreef:ARGHH
Ik zit 'van de andere kant'. Ik zoek een bijrijdpaard/pony, maar waar ik ook reageer krijg ik (als ik al een reactie krijg) : Je bent té jong.
Ik ga hier helemaal kapot van. Klinkt heel kinderachtig, maar ik ben 12 (over 1/2 maand 13) En rijd bijna 7 jaar. In bezit van F6 en Ruiterbewijs.
En vervolgens nam iemand waarmee ik contact had gehad iemand van 16 die 'niet' goed kon rijden ( geen goede bevestigende zit, heel schudderig/wiebelig etc.) Puur om de leeftijd![]()
Maar het zal wel aan mij liggen.
Het gaat niet alleen om het rijden, het gaat om de verantwoordelijkheid.
Ik wil liever ook niet iemand die jonger is dan 15, en waarom?
Omdat ik wel iemand wil die verantwoordelijkheid heeft en iemand van 16 is toch nog even wat sterker dan iemand van 12.
Snap je nu waarom?
Girl In The Mirror schreef:Ik denk dat de leeftijd er niet zo heel veel toe doet, als het gaat om reageren in bepaalde situaties. Waarom zou een 16-jarige wel weten hoe te reageren bij gekkigheid van je paard en een 12-jarige niet?
Ik zou eerder kijken naar de persoon. Mensen die niet fatsoenlijk een beleefd stuk tekst kunnen typen, zou ik sowieso niet serieus nemen. Maar volgens mij zijn juíst de meisjes van 12 gemotiveerd, met 16 jaar zijn er vaak andere interesses naast paarden, en het zijn echte pubers. En als iemand van 12 een ruiterbewijs heeft en leuk kan rijden, dan is dat helemaal super. Bij ons op stal zijn de meisjes <13 het meest fanatiek, en ze willen met alles helpen, ook de klusjes als uitmesten en vegen.
Kijk, je moet natuurlijk wel een beetje 'brutale' meid hebben, een die het paard durft te corrigeren en die om hulp durft te vragen indien nodig, en die van aanpakken houdt. Geen timide meisje die niets over het paard te zeggen heeft. En het ligt er een beetje aan wat voor paard je hebt. Iemand van 12 jaar zou ik maximaal een e-pony qua hoogte laten verzorgen/bijrijden.