Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:05

sneeuwpop schreef:
Dekje moet wel goed schoongehouden worden en hoofdstel wil ik zelf controleren.
Ook wil ik het niet op stal als het niet vaak genoeg wordt gebruikt ivm de ruimte die het in neemt ;)
Heb zelf al zoveel troep.

Okey ja hoofdstel laat ik sws nog controleren of het goed zit dekje moet ik nog even wassen (weet niet hoe dit moet gewoon in de wasmachine?) zitten voornamelijk haren op.

Wel heel leuk is dat de eigenaresse peesbeschermingsset heeft in precies diezelfde kleuren dus dan heb je een hele set :) vind ik altiid wel heel leuk hahaha
(Penny gehalte slaat beetje door hihi)

AshleyRol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:13

Ik zou eigen spullen ook prima vinden, maar wel passend!
Heb net een op maat gemaakt zadel dus een ander zadel zou niet mogen maar verder mag alles als dit goed past :)

Alleen wat al gezegd werd, het moet wel vaak gebruikt worden.
Anders is het zonde van de ruimte, mijn kast zit ook bommetje vol :')

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:46

AshleyRol schreef:
Ik zou eigen spullen ook prima vinden, maar wel passend!
Heb net een op maat gemaakt zadel dus een ander zadel zou niet mogen maar verder mag alles als dit goed past :)

Alleen wat al gezegd werd, het moet wel vaak gebruikt worden.
Anders is het zonde van de ruimte, mijn kast zit ook bommetje vol :')

Voor mij geen probleem om evt steeds naar huis te nemen of in de kast te hangen zodat andere bijrijder hem ook kunnen gebruiken

Ik had hem nodig voor mijn vorige verzorgpony die paste totaal niet en viel bijna uut elkaar

Lianne86

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:29

Ik voel me nu zo stom... Mijn kast staat vol met spullen van de verzorgster anders moest ze dat meeslepen en nu liggen er in de garage spullen in een zadelkast, in de huiskamer hangt mijn hoofdstel etc. :') Alle dekjes die geen setje waren, zijn niet goed zat, dus die liggen nu ook thuis... Gelukkig is mijn pony ook niet goed zat... (Waarom zoek je anders verder?) Binnenkort ook maar eens regelen denk ik :')

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:31

Lees al even mee en sorry dat ik nu reageer maar kappen met die meid!! Ze moet er helemaal voor gaan en doet ze dat niet heb jij er helemaal niets aan, wie weet vind je iemand die wel verliefd word op je pony en wel graag wil!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:38

Ga hem lekker zelf weer doen, was toen nodig omdat hij op de vorige stal maar een dagdeel buiten kwam... En dan wilde ik dat er wat meer mee gedaan wordt. Nu staat ie heel de dag buiten en is een paar dagen stil staan geen ramp. + de tijd die ik er in stak, als ik die zelf pak om te rijden, loopt ie nog evenveel :')

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:59

Hey Ashley welkom bij de club, hier in de kop van NH is het maar magertjes met goede verzorgers.

Lianne, kappen met die meid hoor!

Eigen spullen vind ik niet erg, maar wel schoon! Zadel is een absolute NO GO! Ik heb nu eindelijk een zadel wat past, al moet die nu eerst weer bijgevuld worden. Maar dat is vanwege de 20 uurs controle.
Ze heeft een lastige rug en zijn maar weinig zadels die bij haar goed liggen.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 12:47

Heb zojuist dit topic gevonden en wil me graag melden. Wat een drama is het om een verzorger te vinden!

Mijn paard is nog jong en word momentele doorgereden. Dus zeker niet elke dag gereden. Verzorgers willen alleen maar rijden. Blijkbaar is longeren en grondwerk niet "leuk".

Vind de leeftijd niet eens zo belangrijk maar zolang ze maar willen leren en eerst een band willen opbouwen voordat ze gaan rijden. Is dat zo gek?

En ik sta toevallig blak bij de duinen, zijn ze beledigd wanneer ik aangeef dat dit de komende tijd nog niet zal mogen! Ik ben in de duinen geweest met haar en weet hoe geweldig ze dit vind inclusief bijbehorende vreugdesprongen. Nee je mag niet meteen de duinen in en nee je mag niet direct naar buiten.

Ben ik nou zo kieskeurig of zijn de eisen van de bijrijders zo hoog?

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 12:53

PaulinBijoux schreef:
Heb zojuist dit topic gevonden en wil me graag melden. Wat een drama is het om een verzorger te vinden!

Mijn paard is nog jong en word momentele doorgereden. Dus zeker niet elke dag gereden. Verzorgers willen alleen maar rijden. Blijkbaar is longeren en grondwerk niet "leuk".

Vind de leeftijd niet eens zo belangrijk maar zolang ze maar willen leren en eerst een band willen opbouwen voordat ze gaan rijden. Is dat zo gek?

En ik sta toevallig blak bij de duinen, zijn ze beledigd wanneer ik aangeef dat dit de komende tijd nog niet zal mogen! Ik ben in de duinen geweest met haar en weet hoe geweldig ze dit vind inclusief bijbehorende vreugdesprongen. Nee je mag niet meteen de duinen in en nee je mag niet direct naar buiten.

Meld me hier ook maar even. Hier precies hetzelfde. Zoek ook al geruime tijd maar rijden is in begin niet aan de orde. Niemand lijkt dat te willen begrijpen. Ik dacht ook: eerst band opbouwen en dan pas rijden, lijkt me heel logisch, maar blijkbaar dus niet.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 12:58

Ik snap het echt niet.. Krijg ik een reactie: ik rij al 4 jaar op een manege, ook op de moeilijke paarden. Ik kan jouw paard dan ook wel aan hoor.

Je rijdt 4 jaar op afgestompte paarden en je denkt mijn hoog in het bloed staande, 4 jarige, dominante merrie te kunnen rijden? Nee dank je.

Als datzelfde meisje nou had gezegd: ik rij 4 jaar op een manege maar wil graag leren hoe je met paarden omgaat en wil graag de tijd erinsteken om een band op te bouwen dan had ik haar graag langs laten komen. Ik word er zo moe van...

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:02

Manege ruiters realiseren zich vaak niet wat een verschil het is.
Toen ik mijn pony kocht kwam ik ook van een koude kermis thuis.
Ik dacht ook dat ik wel wat kon, reed al jaren in de gevorderde les en ook de 'moeilijke' paarden waren geen punt.
heb me nog nooit zo'n beginner gevoeld als t eerste jaar met mn eigen paard.. verschil van dag en nacht.

Denk dat veel manege ruiters idd denken dat ze flink gevorderd zijn.

Ik vind eerst grondwerk/longeren zeker geen rare eis. Het is iets wat ik wekelijks meeneem juist omdat het leuk is

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:03

Wij zoeken ook een bijrijder. Pony loopt l2 dressuur, springt een meter, klasse 3 marathon en is ideaal buiten te rijden. Meisjes allemaal kei enthousiast

Tot ze horen dat het een fjord is, dan willen ze in eens niet meer. Is Niet 'cool' genoeg, denk ik...

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:35

Misschien moet je erbij zetten dat het een kennis is van Totillas, dan is het wel cool :=

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:43

@PaulinBijoux, nou nee ik vind dat dus echt niet raar. Meer niet meer dan normaal.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:47

PaulinBijoux schreef:

Als verzorgster wil ik zeggen dat dit geen rare eisen zijn, dit zijn dingen die ik zelf ook zocht en ondertussen aardig heb gevonden :)

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:58

Jeej! Een fatsoenlijke verzorger! Goed van je EskeGirl!

Toevallig geen vrienden met dezelfde instelling in Noord-Holland?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 14:05

Mochten mensen toevallig nog op zoek zijn naar een verzorger/bijrijder in de top van Zuid-Holland, ik ken iemand die aan vrijwel alle eisen voldoet die hier voorbij komen. :j
Het is zo jammer dat die verzorgsters echt wel bestaan, maar helaas niet in de buurt! Zie heel vaak dat de 'perfecte' combinaties zo ver uit elkaar staan.

Succes iedereen met zijn zoektocht, geef de moed niet op, want ze bestaan echt wel! Nu ga ik weer in de meeleesmodus. :))

Zelf denk ik het hetzelfde over als Eskegirl, ik ben ook een verzorgster die alleen maar poetst, longeert en wandelt. Al heb ik de eerste tijd zelfs alleen maar in de wei gepoetst en geknuffeld. Ik heb het fietsen (uur retourtje) en alles eromheen echt voor over. :D Vind inderdaad dat jullie absoluut geen rare eisen stellen, en ik zou de eisen ook zeker niet aanpassen! Niet voor minder doen hoor.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-01-15 14:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 14:06

Eske Girl: dan ben je wel een uitzondering! Maar het geeft wel een beetje hoop, ze bestaan dus wel *\o/*

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 14:18

Wij zoeken wel iemand die wil rijden, maar dan ook echt 3 a 5x in de week. daar hebben ze ook vaak geen zin in. Verder zoeken we iemand die mee wil helpen in de verzorging, dus ook eventjes op en neer wil fietsen om even te mesten en binnen te zetten.

Is dit echt zo veel gevraagd? vragen geen bijdrage, hebben een 30x60 buitenbak met springmateriaal, heide en bos om de hoek... en gewoon niks fatsoenlijks kunnen vinden. Na een paar maanden, als het slechter weer wordt of er een vriendje komt, haakt het allemaal af.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 14:32

l2 en een meter springen! Dan maakt het toch helemaal niet uit of het een fjord is? Ik heb zelf hier in de buurt vorig jaar ook gezocht naar een bijrijdpaard, omdat paardlief nog thuis staat en toen zocht ik een dressuurpony. Dan had het mij niet uitgemaakt of het een fjord was!

Met mijn bijrijder gaat het verrassend goed. Ik heb haar zondag even les gegeven en ik kon wel zien dat ze dat nodig heeft, ze rijdt nog niet echt (actief laten lopen, been erbij in buiging etc) , maar verder zijn ze een super leuke combo. Hij liep ook al lekker ontspannen aan de teugel en ze begon zelf over les wanneer de bak beter is. volgensmij heb ik een beetje geluk :+

ikkelies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 14:38

Jullie klinken allemaal als echt super fijne paarden eigenaren.

Renee_S dit is echt niet raar ik heb dit jaren gedaan bij mijn vorige verzorgpaard! In ruil dat ik het paard volledig zelf reed en de lessen betaalde hielp ik de eigenaar met voeren en toen de tijd deden wel 16 boxen in het weekend uitmesten met ze 2. Daar heb ik 5 jaar gereden op verschillende paarden tot dat ik ging studeren. Voor mijn de beste plek ooit! Toch een eigenpaard maar dan niet de kosten want dat wilde mijn ouders niet.

Toen in den haag ook begonnen met een paardje die herstellende was van een blessure 2 maanden lang 1 a2x per week mee gewandeld en later stap ritjes onder het zadel en op die manier een band opgebouwd.
Echt geen rare eisen stellen jullie!

Zelf zou ik niet snel 80 euro + per maand voor een bijrijd paard betalen puur omdat ik dat nu in mijn studenten tijd niet kan missen. Maar voor mijn huidige paardje betaal ik ook een bijdragen voor 2x per week en schep ik even de mest eruit en zet ze lekker buiten en ben ik ook aan het rijden. Hier wederom zo dat ik ook graag wil leren dus zelf nog de lessen betaal. En ook nu het paardje kreupel is gewoon lekker wandelen en knuffelen/poetsen ook heerlijk hoor! Hoort nou eenmaal bij een paard

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 14:49

Hier was het gewoon zo dat ze bedacht heeft dat ze beter verder kon zoeken. Dus m.a.w. mijn pony is niet goed zat, geen binnenbak meer dus van 4x in de week ging het al naar 1x :') en mjah... Maar nog wel mijn pony willen meenemen op buitenrit als de eigenaresse van de andere pony op der eigen pony het bos in wil :S

Waarschijnlijk ziet ze het zelf heel anders en niet zo van "niet goed zat" en vindt ze het lief dat ze niet eens stopt met de mijne terwijl ze nu iets beters heeft :') (Nouja proefrijden vandaag)...

Maar ik zie het echt als een soort "mijn paard is 2de keus" en dat vind ik best vervelend ;)

Ik weet niet wat ik nog meer moet aanbieden om iemand te houden :S Gratis, 7 dagen per week, ik fiets mee als ze naar het bos willen, spullen komen er als ze nodig zijn en er nog niet zijn, volpension, dus geen klusjes...

Hoe ga ik subtiel brengen dat ik het zo niet zie zitten... En de keuze alles zelf doen klinkt zo fijn nu, maar vraag me af of het eerlijk is, zou het aan de ene kant wel fijn vinden als iemand hem 2-3x per week zou willen bijrijden :s (Hij staat buiten, kan zelf 2-4x maar ben niet zo fanatiek en voor mij hoeft het rijden niet zo :o)

IsahxGrace

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 16:59

PaulinBijoux schreef:

Nee, je eisen zijn niet hoog hoor ^^ Ook heel begrijpelijk dat je niet wilt dat iemand voorlopig met haar naar de duinen gaat. Ik ben zelf de verzorgster van een 3,5 jarige dominante kwpn merrie en doe nu 3 maanden grondwerk met haar. Erg leerzaam! Bij grondwerk bouw je veel sneller een band op, naar mijn mening, en het is nog leuk ook! :D
Ik snap niet dat mensen dit niet leuk vinden, maar ja... iedereen zijn mening. Rijden is natuurlijk leuk, maar dat is niet het enige wat er is.
Mijn verzorgpaard staat nu alleen te ver voor mij (ze is verhuist omdat ze weg moest van oude stal) en nu zijn we dus opzoek naar een andere stal, maar als dat niet lukt zou ik moeten stoppen |( Ik zou haar mogen inrijden/doorrijden wat me erg leerzaam leek om te doen (heb dit nog nooit gedaan), dus ja... Hoop dat ik haar kan blijven verzorgen en anders maar weer opzoek naar ander paardje... :(

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 17:17

Bij mij hoeven ze alleen maar te poetsen, op te zadelen en te rijden :') maar als dit afgekapt is :) Ben ik overal van af.... Twijfel nog steeds of ik niemand erbij ga zoeken omdat het voor mij zo'n "fijn gevoel' is, als er nog iemand hem aandacht geeft, wil rijden etc. Maar uiteindelijk is het vooral frustratie :p

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 17:21

Ik snap op zich wel dan mensen een beetje afknappen op alleen grondwerken. Ik vind het zelf met m'n eigen pony erg leuk om te doen, VD ook en longeren doe ik ook veel, maar ik ben toch een echte ruiter. Om nu een hele maand grondwerk te doen, daar vind ik ook niets aan. Ik snap jullie standpunt ook, dat je eerst een band moet opbouwen. Maar dan zou ik zeggen laat iemand dan ook 1x per week aan de longeerlijn rijden ofzo.

Overigens vind ik het heeeeel normaal dat je niet meteen de duinen in mag! Mijn bijrijder mag ook nog niet op buitenrit, als ik dit überhaupt ooit goed ga vinden. Gaat het mis-> kosten zijn voor mij.

Ik dacht ook een heel jaar dat het alleen frustratie is, maar nu per toeval toch een goede gevonden! (zelfs met uitmesten :p)