Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MxW

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 21:34

Oh jeetje. Dat de bijrijder(s) (ook van een stukje hierboven) dan niks zeggen! Ik app altijd naar de eigenaresse (toevallig een vriendin van mij) hoe het is gegaan. Of hij braaf was, of hij weer liep te stuiteren en of alles verder goed is gegaan. Dit is dan mijn bijrijdpaard. Bij mijn verzorgpaard app ik niet meer naar de eigenaresse. Die verzorg ik nu al 5 jaar, na 5 jaar weet ik denk ik wel hoe ik hem moet longeren en poetsen. Ik app alleen nog als hij echt héél erg vervelend was of als er iets leuks/ergs gebeurd is. Rijden doe ik alleen afentoe met haar erbij dus daar hoef ik ook niet over te appen.

Las ook nog over boos worden met de eigenaresse erbij... Daar heb ik bij mijn verzorgpaard meer moeite mee dan bij de bijrijdpony. En omdat ik geen enkele angst heb voor de pony (het is een haflinger en om een of andere reden lukt het me niet om van haflingers af te vallen. Dus dan durf ik hem nog wel op zijn donder te geven). Maar bij mijn verzorgpaard heb ik er afentoe nogsteeds moeite mee omdat hij dat zelf niet tolereert. Geef hem een keer op zijn donder tijdens het rijden en hij gaat gigantisch uit zijn plaat. Daarna kun je er wel weer alles mee, maar dan moet je wel zijn blijven zitten. En dat is me nog niet gelukt haha. Maar gelukkig word ik daar wel mee geholpen door haar.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 21:40

Ik werk sinds ik een verzorgster heb met een logboek. Ik heb hiervoor een eenvoudige agenda gekocht. Zowel zij als ik schrijven elke keer op wat we gedaan hebben en hoe het ging. Als er echt grote dingen zijn dan kan ze me bellen of appen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 22:22

Dat soort dingen lijken me wel heel erg, dat er dingen gebeuren en dat verzwijgen.
Kijk iedereen kukelt er wel eens af, denk dat er geen ruiter is die er nog nooit is afgevallen. Degene die dat zeggen hebben naar mijn idee alleen maar op een paard in de draaimolen gezeten haha.

Maar wat je zegt Lianne, dat vind ik helemaal niet correct als ze dat verzwijgen. Want dat zijn toch wel serieuze dingen die een eigenaar hoort te weten vind ik.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 22:33

Verzwijgen is vertrouwen kwijt en ik ben niet van de 2e kansen als het om vertrouwen gaat, zeker niet als het om mijn paarden gaat.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 23:43

Dingen moeten gewoon netjes gecommuniceerd worden. Merk het nu ook dat mijn verzorgster dingen niet durft... Maar volgens mij schopt der moeder haar dan wel onder haar kont om het toch samen op te lossen ;) (Toegeven dat dingen niet goed gaan, is natuurlijk niet fijn, maar dan kun je wel samen verder komen)

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 23:57

Zouden er ook verzorgers zijn die enkel willen en kunnen longeren? Of VD? En natuurlijk borstelen plus stalletje rechtleggen. Dat vergroot mijn zoekgebied namelijk.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 23:59

J e tekortkomingen (of gebrek aan ervaring) durven aangeven is juist positief in mijn ogen, want dan zie je ze en kan je eraan werken.
Niemand is perfect denk ik dan altijd maar, en we kunnen allemaal nog dingen leren.
En ja wel hebben allemaal wel eens dingen waarvan we later denken, mmmm dat had ik misschien anders op moeten lossen.

Maar ze verzwijgen of niet toe willen of durven geven denk ik altijd van waarom? Bang dat ze anders naar je gaan kijken? Bang voor commentaar?

Ik vind het juist een pre als ze eerlijk zijn en dingen durven aangeven als ze bv bang zijn.
Nu zit er wel een verschil tussen bang en bang. Want idd bij sommige bangigheid is een schopje onder hun achterste net het goede zetje in de juiste richting.

@Starbreeze, dat denk ik wel hoor. Er zijn er genoeg die het trutten etc leuker vinden dan rijden.
Maar in dat soort gevallen denk ik wel dat je geen bijdrage moet gaan vragen, want dan zijn er maar weinig die dat ervoor over hebben.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 00:01

Mjah dat hoop ik hier dus ook :) Omdat het eerst wel goed ging en toen opeens niet meer en geen idee waaraan het ligt... (Waarschijnlijk pony die ruiter te goed aanvoelt en heel goed weet dat als iemand gespannen zit, en hij maakt een hupsje dat de ruiter dan nog langzamer wil :S)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 00:04

Hihihi jij ook al zo'n spook Lianne.
Tja gebruik maken van de mogelijkheden die er geboden worden, en aan de andere kant, geef ze eens ongelijk. Wat hadden we zelf gedaan :+

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 00:07

Dat is het ook... Hij is daar echt zo geweldig in... Hij kan bij iemand om de 3 meter wegspringen, spoken zien in een hoek... En dan komt er een 4-jarig meisje de bak inhuppelen die hem wil aaien en er even op wil zitten en meneer durft alles weer aan... Maar hij spiegelt ook heel erg, ben ik in een rotbui, hoef ik ook niet op te stappen, dan zijn we allebei alleen aan het ruzie maken.... "NEE NEE NEE EN NOG EENS NEE" (denk echt, als het een kleuter zou zijn geweest, zou die dan op de grond liggen krijsen en stampen ;)

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 01:09

kiki1976 schreef:
@Starbreeze, dat denk ik wel hoor. Er zijn er genoeg die het trutten etc leuker vinden dan rijden.
Maar in dat soort gevallen denk ik wel dat je geen bijdrage moet gaan vragen, want dan zijn er maar weinig die dat ervoor over hebben.

Betalen hoeft sowieso niet ;) ben al blij dat iemand tijd erin wil steken. Zal er toch eens over nadenken, alleen kán mijn paard met longeren wel eens ehm... onstuimig zijn zeg maar. Voor de rest is het een engel. Tutten vindt ie heerlijk.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 04:22

Hier verschilt het van eigenaar tot eigenaar. Bij de huidige waar ik maar 2 x in de week kom Is de afspraak dat ik op dr kalender even zeg wat ik gedaan heb. Bijvoorbeeld eerste letter paard en dan gw voor grondwerk of r voor rijden. Dan weet ze wat er gebeurt Is en wat zij gaat doen of juist niet.
Verder Is er geen afspraak Maar als er iets Is bijvoorbeeld paard liep niet lekker, dan zeg ik dr Dat. Kijk dan aan de loge nog Ff of ik wat zie en ook dit vermeld ik haar. Zou er een ongeluk gebeurt zijn Dan word dit ook veverteld? Gaat er wat kapot dan ooK. Vind ze ook heel fijn. VErder hoef ik haar niet te laten weten hoe heet hij WaS of hoe fijn hij Reed. Maar aF en toe kom ik zo'n mooi fotomoment tegen (bv in de ochtend met een opkomende zon, of in de ochtend met laaghangende mist onderaan een berg. En dan moet ik gewoon oortjes foto's maken en meestal kan ik het niet laten haar dan iets ervan te sturen :)
Ze heeft enorme pech gehad met bijrijders (liegen, alleen de leuke dingen doen en een heeft haar zelfs laten zitten op vakantie!!) paarden staan op een wei/paddock dus niet komen Is gelijk geen eten en drinken (buiten gras als ze op te weideseizoen staan) ik vind dat echt niet kunnen. Als ze weg Is en ik moet gaan dan ga ik ook, ben al vaker dood ziek gegaan! Desnoods met hulp. Beestje moet op zn minst de basis verzorging hebben Als eigenaar er niet Is om bij te springen.
Was natuurlijk heel fijn te horen en te zien dat ze nu vaker weg gaat en gewoon weet dat t goed kom, jammer dat het maar voor 2 dagen Is...zoek dan ook nog wat erbij gezien ik tijd genoeg heb en gemis van een eigen anders erg groot Is maar ik vind maar niks helaas.

Bij andere vertelde ik ook als er iets niet lekker WaS. Verder eigenlijk niks. Maar ik vertel dan toch soms wat :)

Hoe dan ook, vertrouwen Is inderdaad heel belangrijk en daar Is openheid voor nodig.

Wat betreft eigenaar die erbij Is. Ik ben blij dat ik voor 95% mensen tegen kom die of met mij samen een rondje stappend naar buiten gaan (hun op ander paard) of me kennen via via en al wat weten of gewoon vertrouwen hebben en me gelijk alleen laten zonder proefrijden etc. Ik altijd blij want ik ben zo nerveus in bijzijn van mensen dat ik met poetsen nog alles fout doe. Gewoon totaal in paniek dan. Terwijl ik het alleen goed geregeld krijg.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 08:17

Als het zo goed gaat, zou ik gewoon aan de eigenaar vragen of je hem op wat extra dagen mag komen verzorgen...

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:52

Starbreeze schreef:
Zouden er ook verzorgers zijn die enkel willen en kunnen longeren? Of VD? En natuurlijk borstelen plus stalletje rechtleggen. Dat vergroot mijn zoekgebied namelijk.

Ik ben dan vooral bang voor kunstjes waar ik last van krijg. Dus bedelen etc. Ook heb ik mijn buurmeisje bezig gezien met haar pony en dat zag er ook niet zo fijn uit.
Bij gebrek aan kennis.......
pony overleeft het wel hoor ;)

En verzorgsters die het rijden toch missen en toch weer vroegtijdig ermee stoppen.

Maar ik geloof dat er zeker wel mensen zijn die het graag willen (proberen) , die het leuk lijkt.

Ik vind het er ook wel leuk uit zien op de foto's, maar zelf doen viel me tegen. Ben er snel mee gestopt. Heb meerijden veel meer geduld.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:36

Starbreeze schreef:

Zo'n verzorgster ben ik haha. Ik longeer en poets alleen en begin mu zelf een beetje met Vd (Eigenaresse heeft daar geen interesse in, dus mag ik dat met hem doen). Gewoon een advertentie plaatsen en het er al duidelijk bij zetten. En ookal is hij een beetje onstuimig met longeren, boeiend. Leert de verzorgster des te meer van. Ik heb 3 verzorgpaarden gehad die hartstikke braaf waren met longeren en toen kreeg ik ineens spetter, die me de hele bak Door sleurde. Heb van hem wel geleerd om meer op de houding van het paard te letten zodat je kan zien wat hij aan het plannen is.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:29

"Ik ga een andere pony morgen proefrijden" (die nota bene naast de mijne staat :S) en ze wil hem wel blijven rijden want dan kan ze met de eigenaresse lekker naar buiten :')

Wat moet ik doen? Gewoon totaal iemand anders gaan zoeken... want voor 2 paarden heeft ze geen tijd :S en dan komt de mijne op de 2e plaats erbij... Morgen afwachten terwijl ik weet dat ze iets anders zoekt? Ehm??? HELP? Of gewoon afkappen :S want stiekem hier niet zo veel zin in dat ze hem gewoon "pakt wanneer ze hem kan gebruiken" :S

(Ja, ik zou elke keer meegaan want alleen opzadelen ging niet goed...)

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:34

Lianne86 schreef:
"Ik ga een andere pony morgen proefrijden" (die nota bene naast de mijne staat :S) en ze wil hem wel blijven rijden want dan kan ze met de eigenaresse lekker naar buiten :')

Wat moet ik doen? Gewoon totaal iemand anders gaan zoeken... want voor 2 paarden heeft ze geen tijd :S en dan komt de mijne op de 2e plaats erbij... Morgen afwachten terwijl ik weet dat ze iets anders zoekt? Ehm??? HELP? Of gewoon afkappen :S want stiekem hier niet zo veel zin in dat ze hem gewoon "pakt wanneer ze hem kan gebruiken" :S

Wat raar van dat meisje! Ik zou dat niet zomaar pikken hoor. Waarom wilt ze opeens een ander paard? Ik zou als ik jou was een ander gaan zoeken, dit klinkt erg apart..

AshleyRol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:50

Ik meld me hier ook eens!

Wat een drama om een goede bijrijder te vinden zeg pff :P
Had een super leuke bijrijder maar zij raakte zwanger en stopte er dus mee. Ze wil af en toe nog wel eens voor de leuk poetsen enzo maar telt niet echt meer mee als 'bijrijder'.

Vervolgens de kans gegeven aan een 17 jarig meisje maarja mijn paard heeft een trauma bij haar oren waardoor het hoofdstel helemaal los moet en dan achter de oren weer opnieuw alles vast.
Dat leerde ze maar niet waardoor het hoofdstel na 10x nog verkeerd zat. Bit vast aan de neusriem etc. En elke keer zeggen dat het lukte en als ik dan weer kwam zat het hele hoofdstel weer anders helaas. Ook reed ze alleen maar met een lang teugeltje en nou is dat voor eens prima maar bij haar mocht mijn paard alles, dus ook klieren en tja daar kreeg ik dan dus last van omdat het bij mij niet mocht.
Met haar dan ook gestopt.

Vervolgens leuk meisje van 19 gevonden die wel pittig rijden kon.
Maar duidelijk aangegeven dat mijn eis was dat er gelest moest worden.
Kwam er ook elke keer niet van en zodoende kwamen er steeds discussies. Die les kon alleen zaterdag ochtend en dat was voor haar te veel verplichting blabla.
Heb er toen alvast een advertentie op gezet waardoor ze helemaal door het lint ging maarja zolang zij het lessen een verplichting vond zou ik toch opzoek gaan naar iemand anders, klinkt nou niet echt positief als je bijrijder het een verplichting vind, het moet wel leuk blijven.
Uiteindelijk af gesproken dat ze dan eens in de 3/4 weken gaat lessen maar ze begon zich met mij te bemoeien en super bijdehand te doen enja ook tussen bijrijder en eigenaar moet het leuk blijven en heb ik geen zin om me elke keer als stront te laten behandelen. Het blijft nou eenmaal mijn paard.
Dus die zojuist verteld dat dat ook niks word en ze beter een ander paard kan zoeken.

Dus als iemand nog een leuk paard zoekt om 2 dagen in de week te rijden, ze staat in Callantsoog aan het strand =D

Vraag me wel af waar al die leuke bijrijders zijn hihi!

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:12

AshleyRol schreef:

Had een super leuke bijrijder maar zij raakte zwanger en stopte er dus mee. Ze wil af en toe nog wel eens voor de leuk poetsen enzo maar telt niet echt meer mee als 'bijrijder'.

Vervolgens de kans gegeven aan een 17 jarig meisje maarja mijn paard heeft een trauma bij haar oren waardoor het hoofdstel helemaal los moet en dan achter de oren weer opnieuw alles vast.
Dat leerde ze maar niet waardoor het hoofdstel na 10x nog verkeerd zat. Bit vast aan de neusriem etc. En elke keer zeggen dat het lukte en als ik dan weer kwam zat het hele hoofdstel weer anders helaas. Ook reed ze alleen maar met een lang teugeltje en nou is dat voor eens prima maar bij haar mocht mijn paard alles, dus ook klieren en tja daar kreeg ik dan dus last van omdat het bij mij niet mocht.

Kwam er ook elke keer niet van en zodoende kwamen er steeds discussies. Die les kon alleen zaterdag ochtend en dat was voor haar te veel verplichting blabla.
Heb er toen alvast een advertentie op gezet waardoor ze helemaal door het lint ging maarja zolang zij het lessen een verplichting vond zou ik toch opzoek gaan naar iemand anders, klinkt nou niet echt positief als je bijrijder het een verplichting vind, het moet wel leuk blijven.
Uiteindelijk af gesproken dat ze dan eens in de 3/4 weken gaat lessen maar ze begon zich met mij te bemoeien en super bijdehand te doen enja ook tussen bijrijder en eigenaar moet het leuk blijven en heb ik geen zin om me elke keer als stront te laten behandelen. Het blijft nou eenmaal mijn paard.
Dus die zojuist verteld dat dat ook niks word en ze beter een ander paard kan zoeken.

Dus als iemand nog een leuk paard zoekt om 2 dagen in de week te rijden, ze staat in Callantsoog aan het strand =D

Hier :wave: hahahaha

AshleyRol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:22

lienieminie schreef:
AshleyRol schreef:

Verhuis jij dan even naar Callantsoog? whaha

Aan de ene kant is Callantsoog beetje afgelegen maar aan de andere kant is het heerlijk bij het strand en een klein bos. Zomers heel toeristisch gebied .
Maar misschien ben ik wel te veel eisend?
Eigenlijk vraag ik alleen om te lessen en verder mag alles. Ze mogen zelfs met mijn trailer op pad dus ben heel makkelijk met alles

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:25

Em_ schreef:
Lianne86 schreef:

Wat raar van dat meisje! Ik zou dat niet zomaar pikken hoor. Waarom wilt ze opeens een ander paard? Ik zou als ik jou was een ander gaan zoeken, dit klinkt erg apart..

Mjah.. Weet niet wat ik moet denken... 7 dagen per week een gratis pony, alleen poetsen en rijden en dan verder kijken... Even aarghmomentje...

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:45

lienieminie schreef:
AshleyRol schreef:

Verhuis jij dan even naar Callantsoog? whaha

Aan de ene kant is Callantsoog beetje afgelegen maar aan de andere kant is het heerlijk bij het strand en een klein bos. Zomers heel toeristisch gebied .
Maar misschien ben ik wel te veel eisend?
Eigenlijk vraag ik alleen om te lessen en verder mag alles. Ze mogen zelfs met mijn trailer op pad dus ben heel makkelijk met alles[/quote]

Niet erg hoor! Alleen ben ik 16 misschien beeeeeetje jong hahahaha
Als ik in de buurt woonde (woon nu in huizen ook niet de meest bruisende stad hahahahaha) dan had ik sowieso gekeken of de klik er was!

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:50

Hoe staan jullie als eigenaren tegenover het gebruik van eigen harnachement? Ik heb namelijk een dekje en hoofdstel in maat van mijn verzorgpony maar hoe staan jullie daar tegenover? Het is een set van harry's horse

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:50

Dat zou ik prima vinden, maar wel zijn eigen zadel en been bescherming gebruiken.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:54

Dekje moet wel goed schoongehouden worden en hoofdstel wil ik zelf controleren.
Ook wil ik het niet op stal als het niet vaak genoeg wordt gebruikt ivm de ruimte die het in neemt ;)
Heb zelf al zoveel troep.