Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

0407Tamar

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 10:24

Huiswerk maak ik in pauzes en S'avonds na 19:00 op dinsdag en donderdag doe ik 1 can De twee en vrijdag mn vaste wandeldag met de Shet dus dat combineren zit wel goed en door de weeks mag ik ook naar de Shet ik verzorf hem al 7 jaar

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 10:26

En de paardjes zijn zo gezobd als een vis en doe nooit dezelfde kleding naar beide ponies aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 10:27

Maar ik vraag je wat je op dit moment voor school doet? Nu al kan ik je vertellen dat het niet zo makkelijk blijft. Je moet ook in de toekomst kijken. ;)

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 10:35

Ik ga komens jaar naar MAVO 3 en of ik het druk krijg of niet ik zal voor ze vechten Ik laat me door niks tegen houden dan maar een uurtje later naar bed hh ^^

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 10:36

Ik zit ongeveer een uurtje per dag aan mn hw

bruja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 11:52

Ik heb vroeger altijd veel plezier gehad met verzorg- en bijrijdpaarden/pony's! Nu heb ik zelf een heel leuk paard en ik dacht: kom, laat ik op zoek gaan naar een verzorger (evt later te bevorderen naar bijrijder;))
Eerlijk gezegd had ik verwacht dat er meteen tientallen potentiële verzorgers klaar zouden staan, maar dat is duidelijk niet het geval...
Mailcontact verliep vaak al slecht, niet reageren bijvoorbeeld, afspraken tig keer verzetten, of twee keer komen en dan niets meer laten horen....zucht!
Ik ga ook niet op de klassieke manier om met mijn paard, gebruik natural horsemanship, rijd bitloos, werk aan de hand, op de grond (en ook in het zadel) en rijd zo toch een keurige dressuurproef!
Nu 'zoek' ik (niet actief) juist een verzorger/bijrijder omdat ik het leuk vind om de kennis over deze methodes te delen en te verspreiden.
Ik vraag geen geld, ook ivm mijn eigen verzekeringen die ik dan aan zou moeten passen...
Zijn meiden die niet hoeven te betalen minder gemotiveerd? Of zou natural horsemanship niet aanspreken?
Ik heb niet per se een verzorgster nodig, kan alles prima zelf, maar dit was wel even de deksel op mijn neus:(

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 11:59

Dat is niet heel netjes bruja!

Ik heb juist al enkele mailtjes verstuurd naar mensen die een verzorger zoeken, en ik krijg totaal geen reactie terug! Niet eens een mailtje met 'sorry, we hebben al iemand anders gevonden', of 'ik zoek iemand met meer wedstrijdervaring'. Gewoon niks. Dat vind ik dan wel een beetje jammer.. En haalt mijn aanvankelijke enthousiasme een beetje weg. Maar ik blijf zoeken! :)

Edit: overigens, bruja, zie ik goed dat jij in Doorwerth zit? Dat is met bus maar een halfuurtje van mijn huis in Arnhem! Ook ik ben geïnteresseerd in bitloos, vrijheidsdressuur, etc.. Misschien kunnen wij een keer mailen? :) :o

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 12:07

Ah jammer bruja, had mij wel leuk geleken. Ik weet niks van nh af :=

Dat heb ik hier ook gehad voor Ygritte! Ook een keer een mailtje verstuurd krijg ik 3 maanden later terug, sorry we hebben al iemand gevonden :\

Nou ja, ik heb nu iets leuks gevonden waar ik heel veel vrijheid krijg, dus ik ben happy :D Kostte me wel 2 jaar zoeken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 12:10

Shaddie, je moet het natuurlijk zelf weten. Maar wellicht is het huiswerk anders op de mavo dan op het gymnasium. Dat kan natuurlijk ook. :)

Bruja,
Jammer dat je te ver weg bent en ik (hoop ik) iets heb gevonden!
Het is niet netjes dat mensen niet reageren, maar ik zou zeggen, niet aan jezelf twijfelen maar ook niet aan verzorgers/bijrijders. Van onze kant (zoekend naar paard/pony) is het precies hetzelfde. Eigenaren die niet reageren, geen afspraken willen maken etc. Het is echt verschrikkelijk!

Het is ontzettend gaaf wat jij doet, maar natuurlijk wel net iets anders. :j Ik zou zeker geen bijdrage vragen. Voor mij is het bijv. niet mogelijk om die te betalen, terwijl ik wel heel erg gemotiveerd ben voor zulke dingen. Maar ook omdat je eerst alleen nog maar mag verzorgen, tja, veel mensen zullen daar niets voor willen betalen. Verder raad ik je aan niet voor een bepaalde leeftijd te zetten! Gewoon per persoon kijken, dat is namelijk heel erg verschillend. Verder kan je een jonger iemand natuurlijk helemaal naar je eigen hand zetten. :Y) (Handig als je het net iets anders doet!)

Het is lastig om een goede bijrijder/verzorger te vinden, evenals een verzorg/bijrijd paard/pony. Zo zoek ik bijv. al 2 jaar! Hoop natuurlijk dat het bij jou sneller gaat. :P

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 12:11

Hier rij ik ook bitloos en het heeft echt jaren geduurd voordat ik eindelijk iemand heb gevonden die dat ook leuk vind. De meeste willen gewoon rijden en gaan echt niet moeilijk doen en verder kijken dan hun neus lang is...
Gister nog een gehad die mijn pony niet eens kon sturen, kreeg de opmerking dat dat ook normaal was omdat ze bitloos moest rijden hihihi

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 12:15

Op alle advertenties waar ik op heb gereageerd heb ik gewoon geen antwoord gekregen, één iemand antwoordde, dat haar paard wel sterk was en of ik het wel kon houden. Dus ik antwoordde netjes terug dat ik wel vaker met sterkere paarden werk, maar dat ik dat vanaf hier niet kon weten dus zei ik dat we het konden proberen en kijken hoe het gaat, daarna nooit meer antwoord gehad. En nu zie ik telkens nieuwe advertenties van diezelfde eigenaar die nog steeds een verzorger zoekt, nou ik reageer niet meer! Ik heb wel één keer iemand gehad toen ik wat jonger was die heel netjes terug had geantwoord dat ze heel veel reacties had gekregen en dat ze mij net wat te jong vond, jammer.. Maar was wel heel blij met een antwoord, anders zit je dagen is spanning te wachten op een reactie.. :\

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 12:23

Ik vind het dan altijd zo lastig om te bepalen wat ik dan moet doen.. Nog een keer iets sturen lijkt misschien onbeleefd of opdringerig, maar aan de andere kant.. misschien is ze die advertentie ook al wel weer vergeten of heeft ze enkele weken geen mail gekeken. Dan is een reminder, zo van 'Hallo! ik had begrepen dat je een paard had staan. Heb je daar al iemand voor gevonden?' misschien ook wel handig.. Als ze niet reageren of niemand meer willen kunnen ze de advertentie toch stopzetten, in plaats van niet reageren?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 12:24

Dat ken ik, had ik ook bij een andere advertentie, terwijl m'n PB gewoon was gelezen! Een andere had wel het fatsoen om nog terug te sturen dat ze al iemand had...

bruja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 12:25

@ygritte: je krijgt zo pb! Moet wel ff mn profiel aanpassen, paard is verhuisd naar Bennekom... Maar mss is,dat ook nog in de buurt;)
@deetjeeuh: ik kijk idd niet naar leeftijd, hield zelf vanaf m'n 12e al op een stal met 25 paarden, inrijden, voeren, alles. Soms zijn jonge meisjes juist nog lekker fanatiek, en idd, heel leergierig. Maar hetzelfde kan gelden voor oudere bijrijders, dus leeftijd op zich is idd geen directe eis. Zeker niet omdat ik (in het begin) niet iemand alleen bij mijn paard wil laten, zal er toch eerst bij zijn!
@patriciah: haha! Bitloos rijden is idd hetzelfde als niet kunnen sturen!:) hilarisch!

Anley4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 12:31

Iemand op zoek naar een verzorgpony en/of bijrijdpaard in omgeving Den Bosch?
Hier een haflinger en 2 shetlanders ter beschikking

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 12:53

@PatriciaH... Goh die heb ik nog nooit gehoord :+ Er zijn zat mensen die niet eens een hoofdstel nodig hebben om te rijden en sturen. Dus dat is echt onzin hahaha. Maarja, dan weet je ook meteen wat voor instelling zo'n persoon heeft. Iets lukt niet? Nee dat is niet hun fout! Dat is het bit/zadel/hoofdstel/halster/de ijzers/koppig paard/Enz. Jaaaaa hooooor >;)

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:04

Daarover gesproken Ik rijd met een Welsh die Ik verzorg gewoon met een touw om de nek springen hoor. En die vorige eigenaar beweren dat ze onhandelbaar was. Ze wasin het begin heel schuw maar daar zie je niks van terug. Zo zie je maar dat een probleem vaak bij de ruiter/verzorger/eigenaar ligt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 13:52

Bruja, dat maakt het zoeken toch zeker wel weer wat makkelijker! :D
Anley, hmm, misschien weet ik wel iemand! Kan je me even pb'en?

Morgane, die mensen zijn echt raar ja. :')

Ik kan vanaf vandaag zeggen dat ik mijn zoektocht kan stoppen, heb eindelijk iets gevonden! Een heerlijke haflinger merrie <3 Heb in iets meer dan een uurtje al heel veel meer geleerd haha.

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 13:54

Wat ontzettend leuk dat je wat hebt gevonden!
Ik zou zeggen, geniet er van. ;)

Niina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:08

Leuk! Veel plezier met haar :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:10

Leuk! Leeftijd? Evt naam? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 17:14

Dankjewel beide! :D Ik zal hier nog wel eventjes mee blijven kletsen, komen ook mensen voorbij waar ik zo wat voor had gevonden, als ik het eerder wist. :Y)

Ze is nu 7 jaar en heet Fleur. :)

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 17:18

Ik ga mijn zoektocht weer oppakken en ga nu bezig een nieuwe advertentie te maken.
Als jullie nog tips hebben? :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 17:26

Wat heb je tot nu toe als ad? :)

bruja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 18:01

Leuk deetjeeuh! Veel plezier!