Ik heb vroeger altijd veel plezier gehad met verzorg- en bijrijdpaarden/pony's! Nu heb ik zelf een heel leuk paard en ik dacht: kom, laat ik op zoek gaan naar een verzorger (evt later te bevorderen naar bijrijder;))
Eerlijk gezegd had ik verwacht dat er meteen tientallen potentiële verzorgers klaar zouden staan, maar dat is duidelijk niet het geval...
Mailcontact verliep vaak al slecht, niet reageren bijvoorbeeld, afspraken tig keer verzetten, of twee keer komen en dan niets meer laten horen....zucht!
Ik ga ook niet op de klassieke manier om met mijn paard, gebruik natural horsemanship, rijd bitloos, werk aan de hand, op de grond (en ook in het zadel) en rijd zo toch een keurige dressuurproef!
Nu 'zoek' ik (niet actief) juist een verzorger/bijrijder omdat ik het leuk vind om de kennis over deze methodes te delen en te verspreiden.
Ik vraag geen geld, ook ivm mijn eigen verzekeringen die ik dan aan zou moeten passen...
Zijn meiden die niet hoeven te betalen minder gemotiveerd? Of zou natural horsemanship niet aanspreken?
Ik heb niet per se een verzorgster nodig, kan alles prima zelf, maar dit was wel even de deksel op mijn neus:(