Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

"Doet ie het niet, pak maar een springzweep, daarmee kun je harder slaan, staakt ie dan nog? Teugels in 1 hand en meppen maar... Nog geen reactie, doe maar sporen om en prik hem maar vooruit..." Je hebt ze er echt bij zitten :S) 
. Sheran schreef:Gokje: (bijna) volwassen, ervaring met jonge/pittige paarden, zelfstandig, houdt zich aan afspraken en is netjes met je spullen, kan goed en correct rijden zodat het paard geen verkeerde dingen aanleert.
Zoiets is al bijna onmogelijk.
Starbreeze schreef:Ik vind dat toch erg negatief gesteld hoor. Bij ons op stal zijn meerdere bijrijders die aan dat profiel voldoen. Zelf was ik ook zo toen ik nog paarden (bij) reed voor iemand anders.
Hij gaat wat meer op andere letten, zij merkt dat ze hem kwijt is en gaat stappen, hij wint...)
Dat helpt wel.. En gewoon weer vertrouwen krijgen. Omdat het in mijn situatie is dat ie alleen minder actief gereden word, is het niet zo dat ik bang ben voor ongelukken.
Paar keer samen oefenen en met opzadelen lukt het wel... Dan een paar keer lekker met een groep buitenrijden, ziet ze hoe braaf die is met andere paarden en is ze in de bak ook der angst kwijt als er andere paarden bij rijden
Sheran schreef:Starbreeze schreef:Ik vind dat toch erg negatief gesteld hoor. Bij ons op stal zijn meerdere bijrijders die aan dat profiel voldoen. Zelf was ik ook zo toen ik nog paarden (bij) reed voor iemand anders.
Maar waarschijnlijk krijgen die bijrijders al aan de lopende band paarden aangeboden op die stal? Dat had ik tenminste wel, ik kon uit heel veel paarden kiezen, waaronder de 7 van mijn instructrice. Dan ga ik niet nog naar een paard op een andere stal...
maar het is niet onmogelijk toch? Daarnaast kan ik echt niet een manegekind op mijn paard zetten, dat loopt gewoon niet goed af. Het is een heet paard en je moet hem wel echt rijden. En met longeren wil hij ook wel eens uit zijn plaat gaan, dan zie ik liever ook geen 14 jarige in het midden staan.
Daar leren de mensen vooral slaan en van het zagen wordt niets gezegd :S Vreselijk (ben een keer gaan kijken en keek mijn ogen uit
)

Nog fijner als je er tijd in gestoken hebt en alles..)