Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:20

Mwah.. Ik heb met m'n vorige paard ook nog gewoon op de paarden van anderen gereden. Vond ik maar wat leuk :+ Iedereen mag toch zelf kiezen of dat ie paarden van anderen erbij rijdt of niet?

Wat betreft het niet eerlijk.. Tja wat ik zeg, concurrentie heb je altijd, niks is eerlijk, enige wat je kan doen is je zo eerlijk mogelijk opstellen en duimen draaien dat jij wel die klik hebt met zo'n dier en eigenaar. Dat je je eigen paard kan rijden wil niet zeggen dat je ook met die van een ander een klik hebt natuurlijk. K bedoel, mensen die op de manege rijden en een bijrijdpaard zoeken dan, dat is toch ook niet eerlijk als ze al op de manege rijden? :+

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:22

Daar heb je een punt Chelle, kwestie van vraag en aanbod :+
en misschien zelfs wat jaloezie, maar mijn tijd komt wel O:)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 20:20

Haha...oneerlijk? Hier hoor ik over verschillende verzorgplekken en dan zou iemand met een eigen pony alleen de eigen pony mogen rijden/verzorgen.

Ik stoor me eraan als een verzorgster niet genoeg heeft aan 1 verzorgplek...
Het is wat anders als er vanuit de eigenaar beperkingen opgelegd worden met dagen dat je mag komen.
Ik zou het liefst iemand hebben die 5-7 keer per week komt, dus net als bij een eigen pony en net zo meedraait alsof het eigen dieren zijn.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 20:34

Ik ben het wel eens met Anke, alleen is het denk ik bij de meesten dat ze gewoon per toeval gevraagd worden, op de huidige stal of via een advertentie die nog open stond, en waarom zou je dan nee zeggen?

Ik ben ook toevallig op stal benaderd door iemand en heb er zo nu ook twee, maar ik had zeker niet "te weinig" aan eentje.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:46

MorganeR schreef:
waarom zou je dan nee zeggen?

Omdat je al een verzorgplek hebt :Y)
Ik vindt dat een stukje loyaliteit naar een eigenaar toe. :j

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:53

Je kan andere werkplekken hebbencmaar niet iedereen hoeft fat toch te weten? Ik loop bij 3 verschillendestallen als het hun niet bevalt ga ik toch? Maar dat doen ze niet dus ist goed. Ik kan die 3 prima combineren

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 22:39

Ik zie het nut niet ervan in. Waarom zou je uberhaupt op twee of zelfs drie plekken willen gaan?
Waarom niet bij eentje je 100% inzetten en daar een goede band opbouwen en jouw eigen (vaste) plek krijgen
Ik zou het niet kunnen waarderen, ik zou zeggen ga maar naar die andere plek en doe daar je ding optimaal.
Ik heb liever eentje die hier elke dag komt, dan iemand die de dagen/tijd verdeelt over meerdere verzorgplekken.
Dat lijkt ook net of eentje niet goed genoeg is.... of de pony's/paarden niet goed genoeg zijn
Die instelling, bah.....nee daar hou ik niet van.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 22:41

Anke, wat ik bedoel is, als je tijd genoeg hebt (en dus ook zeker niet het huidige verzorgpaard eronder laat lijden) en je word gevraagd, zie ik geen reden. Bij mij is het wel dat de twee op dezelfde stal staan. Ik bedoel ook zeker niet dat je je tijd en aandacht en inzet gaat verdelen, maar je gewoon voor beide 100% geeft.

Sanniey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 22:42

Zolang je het kan combineren, waarom niet? Zolang je maar eerlijk bent naar de eigenaren en voor elk paard evenveel tijd vrij maakt. Ik heb et op dit moment maar 1, maar als ik er een bij zou krijgen moet dit voor mij te combineren zijn zodat ik het niet hoef af te raffelen..

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 22:51

Denk dat het niet te vergelijken is, omdat ik er veel heb en ze dus niet allemaal aandacht krijgen.
Ik zou het dan ook niet op prijs stellen dat een verzorgster nog ergens een shetje/pony gaat verzorgen en daar wel het beestje gaat poetsen, terwijl de mijne overgeslagen worden.
Als bij mij alles verzorgd en gepoetst is en er is niets meer te doen....dat iemand dan nog een ander erbij neemt, zou ik anders vinden.
Echter is hier altijd veel te doen.....en vervelen is er niet bij. Ik zou graag zien dat een verzorgster ook de pony's op wei lekker gaat borstelen en aandacht geeft.
Nu wordt alleen de boel die thuis staat onder handen genomen en vaak ook maar 1 of 2 en dan is de tijd alweer om.
Vanuit mijn situatie kan ik dus alleen maar onbegrip opbrengen.....voor iemand die aan 1 plek niet genoeg heeft.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 23:06

anke, zou jij het dan ook niet fijn vinden als de gene diw verzorgd nog rijd op de manege?
Want die tijd zou je ook kunnen dopr brengen bij jou paarden.

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 23:06

Ik ben het wel met Anke eens.
Je kan iemand natuurlijk niet tegen houden om meerdere paarden te verzorgen, maar inderdaad wat Anke al aangeeft het idee, alsof inderdaad 1 niet genoeg is. Ik zelf zou het veel prettiger vinden met één paard, waar ik me voor de volle 100% kan inzetten, waar ik dus heel veel van leer en lekker mijn ei kwijt kan, en een band kan opbouwen met zowel de eigenaar als het paard zelf. Niet dat dit niet mogelijk is met meerdere paarden, maar op een of andere manier zou ik het (als ik een eigenaar was) ook geen prettig idee vinden eerlijk gezegd.. Verzorger kan ik de war raken, ineens onverwachts naar het andere paard moet, omdat eigenaar of andere verzorger op het laatste moment afbelt en er toch écht iemand moet komen.. En zo zijn er nog genoeg redenen. Ik zelf besteed liever al mijn tijd en energie in één paard, dan in heel veel meerdere. Maar dat ben ik, het is echt niet zo dat bovenstaande redenen altijd voorkomen.. Het kan inderdaad ook heel goed gaan, maar zoals ik al zei ik zelf heb er toch liever één :)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 00:11

Mijn verzorgsters hebben de mogelijkheid om met 1 van mijn dieren hier in het dorp bij de rijdvereniging te lessen. Kost ze maar 35,- per maand voor lidmaatschap, onbeperkt terreingebruik en lessen zitten er ook bij. :j
Als ze liever op de manege blijven rijden, geen probleem, echter kunnen ze dan niet op mijn dieren rijden. Privépony's - paarden worden nou eenmaal anders gereden dan een manege'knol'.
Ieder is daar uiteraard vrij in, echter als ik me eraan stoor, irriteer en erger, dan matcht die persoon hier gewoon niet.
Belangrijk is dat je dezelfde visie hebt, anders geeft het (uiteindelijk) alleen maar frustratie en ergernis. :7

Iemand die overal wil verzorgen, matcht bij mij dus niet. Iemand die er voor 100% voor wil gaan, hier bij mij,
daar krijgt die persoon een super plek voor terug, met giga leer- en groeimogelijkheden en veel verantwoordelijkheden en vrijheid als het vertrouwen er eenmaal is. :Y)

Zoals lolove zegt, iedereen is daar anders is, zowel verzorgsters als eigenaren en dan is het belangrijk om de juiste match te maken.
Mijn pony's/ paardjes zijn mijn passie en mijn leven, een nonachalant persoon past hier dus absoluut niet.
Stallen moeten netjes, waterbakken gevuld, dus eerst de basis....dan pas de (leuke) andere dingen. :(:)
Als ik thuis kom en de verzorgster is weg....poetsspullen liggen nog buiten (in de regen), kruiwagen met mest staat er nog, waterslang niet opgeruimd...tja.... Een keertje kan gebeuren, maar als dat standaard gebeurt en er na aanspreken niets veranderd. Houd het ook op!
Ik vind het leuk als een verzorgster haar vrije momenten komt en voor de pony's zorgt, ze lekker poetst en ermee gaat wandelen. Zelf heb ik daar vrijwel geen tijd voor.
Echter moet er wel een klik zijn, het is bij mijn huis, mijn privéplek die ik best wil delen met iemand die dit niet heeft. Echter moet het voor mij geen belasting/irritatie worden.
Veel verzorgers hebben een arrogante houding, ze beseffen niet wat voor een kans ze krijgen en dat iemand hen zomaar in een stukje van zijn of haar leven (thuis) laat. ;)

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 00:40

Wat een vreemde vergelijkingen komen hier voorbij.
Ik heb 2 eigen pony's die beiden nog niet beleerd zijn (ze zijn pas 3), en nee ik zoek niemand om te helpen ;)
Er staat bij mij op stal echter een shetje waar niets mee gedaan wordt, stalgenootje van mij en ik hebben gevraagd aan de eigenaar of wij met die shet mogen wandelen etc, dus mogen verzorgen.
Dit was prima. Dan heeft dit toch niets te maken met je eigen pony te min vinden? :roll:
Als je er de tijd voor hebt en iemand (in dit geval een pony) daarmee kan helpen is het toch prima.

Daarnaast ga ik na de zomervakantie weer beginnen met lessen op de manege, ben ik dan ook aso omdat ik dan een plek inneem van iemand, die anders op de manege had kunnen rijden en geen eigen pony heeft? :P
Het moet toch niet gekker worden _O-

Als je een verzorgster bent en je hebt 2-3 plekken waar je pony's verzorgd, maar de andere stallen weten daar niet van, "want als het hun niet bevalt dan ga ik toch?", sorry maar dat vind ik dus aso.
Niet zo zeer dat je zegt dat je dan gaat, maar dat je niet eerlijk bent tegen de mensen waar je verzorgd.
Stel er is eens iets en je wordt gebeld terwijl je op een andere stal bent?
Ga je dan liegen over waar je bent? >;)
Ik zou zeggen als je zulke plekken vind, help anderen in jouw omgeving dan om op 1 van die plekken aan een verzorgpony te komen :)

Maar goed, dit is mijn mening en dit denk ik erover, ik moest het even kwijt :o

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 06:17

Anke schreef:
Haha...oneerlijk? Hier hoor ik over verschillende verzorgplekken en dan zou iemand met een eigen pony alleen de eigen pony mogen rijden/verzorgen.

Ik stoor me eraan als een verzorgster niet genoeg heeft aan 1 verzorgplek...
Het is wat anders als er vanuit de eigenaar beperkingen opgelegd worden met dagen dat je mag komen.
Ik zou het liefst iemand hebben die 5-7 keer per week komt, dus net als bij een eigen pony en net zo meedraait alsof het eigen dieren zijn.

ik ben het wel met je eens

bij mij is het alleen weer zo dat ik maar een keer per week hoef te komen
vandaar dat ik er nog wat bij zoek en met school red ik het prima omdat ik geen huiswerk heb enzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 08:54

Anke waarom zit jij niet bij mij in de buurt -O-? Klinkt als een geweldige plek <3! Waar ik nu zit is ook super trouwens, maar toch!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 08:56

Yezzi schreef:
Anke waarom zit jij niet bij mij in de buurt -O-? Klinkt als een geweldige plek <3! Waar ik nu zit is ook super trouwens, maar toch!

Hier ook, klinkt heel goed -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 08:58

EskeGirl, wij wonen zo te zien niet ver van elkaar af, dus ik stel voor dat je naar ZH komt, Anke :D!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 09:17

Dat is de beste oplossing :))

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 09:27

Anke, ik rij nu wel nog op de manege (ook voor de gezelligheid) en rij een paard bij.
Nu zei jij van ja moet je met je bijrijpaard gaan lessen.
Er zijn hier alleen geen verenigingen, ja eentje op 45 min stappen. En hij mag maar 20 min gereden worden alleen stap nu nog.

Gelukkig mag ik hem naar mijn hand zetten, en heb je dus geen last van manege paarden die anders gereden worden. Al rijden we die op zit en wat langere maar wel contact teugel, de manier hoe ik hem nu ook wil inrijden.

Ik ben wel van het eelijk zeggen dat ik daar nog les. Ze weet ook welke manege welke les en als ze wilt mag ze komen kijken. Dus het is niet zo dat ik het achter haar rug om doe. Kreeg eerder de opmerkingen haal je trailer rijbewijs dan kan je met hem erheen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 10:01

Ik heb zelf ook liever niet iemand die op 2 plekken verzorgt hoor :j ieder moet het zelf weten natuurlijk, maar zelf vind ik het niet fijn, omdat je altijd het risico loopt dat een van de twee snel 'vergeten' wordt als de klik met het andere dier meer aanwezig is, maar je tegelijkertijd ook het andere paard niet wil laten gaan (voor het geval dat het andere dier wegvalt). Maar dat is dan meer mijn angst en vervelende onderbuikgevoel :+

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 10:14

Ik snap het probleem niet Ik hoef niet elke dag te komen ik heb vaste dagen voor elk en het is toch mijn keus Anke?

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 10:16

En ik houd van allebei even veel ik weet echt wel wat ik doe hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 10:18

Ik val niemand aan hoor Shaddiefan; ik zeg niet dat iemand niet evenveel van de ponies houdt, maar er zijn genoeg eigenaren die het NIET willen hebben. Nog even los van infecties e.d. die je ook nog zonder het door te hebben mee kan nemen :+

Als het werkt voor je en eigenaren hebben er geen problemen mee, prima toch? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 10:19

Maarree Shaddie, ik weet niet wat je nu doet qua school en niveau etc. Maar wat doe je als je te weinig tijd hebt voor een van de twee? :+