Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 00:15

Maar bekijk het ook zo: zij verleent niet alleen jou een gunst, maar jij haar ook. En daarbij is het dus ook helemaal niet gek dat je niet wil dat je paard rugklachten krijgt, want die kans is absoluut aanwezig.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:21

Ik sluit me weer aan -O- de vorige 2 werden het helaas niet. Nr1 1x afgebeld ivm tia vader. Kan gebeuren. 2de keer afspraak. Niks laten horen telefoon uit. Nooit meer iets gehoord.
Nr 2 vond nog iets dichter bij haar in de buurt... Helaas voor mij -O-

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 23:44

Vandaag toch weer een verzorgster de deur gewezen. Naar een aantal kansen gegeven te hebben en telkens weer teleurgesteld worden.
Dus heb weer een nieuwe advertentie geplaatst, gelukkig binnen no time een aantal reacties waarbij één ik erg enthousiast van wordt.
Heeft in het verleden eigen Haflingers gehad en is dus bekend met het ras. Aangezien ik twee en een half Haflingers heb is het erg fijn. Daarnaast zag ik dat ze ook ervaring heeft met Friezen. Daar heb ik een halve van (Haflinger x Fries).
Dus hopelijk komt ze voor kennismaking en komt ze de bijrijdersteam versterken.

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 01:09

Hier hoor ik niks anders dan wil wel kan geen bijdrage betalen.
Nou dan weet ik al zat als je naar de tennis club gaat daar is het ook niet gratis.
Ik ben niet meer zoekende het is voor een blauwe maandag mesten hoeven ze niet etc.
Alleen rijden en verzorgen zelfs tuig wordt onderhouden.
Zeggen ze als ze komen ik wil helpen op stal of kan niet betalen de bijdrage.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 10:13

Wat voor bijdrage vraag je dan, Loveskary, en wat krijg je ervoor terug? En is het in je omgeving gebruikelijk een bijdragen te betalen?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 10:26

Vooral is het gebruikelijk... Als ik hier in de buurt een bijdrage vraag, dan kan ik niemand vinden... (Ook niet toen ik en dicht bij het bos zat, binnenbak had en alles :S) Sta sowieso volpension omdat ik niets uit handen wil geven aan verzorgsters. Maar heel simpel gezegd.... Ga ik hier een bijdrage vragen, terwijl er nog 10 andere gratis worden aangeboden...

Terwijl mijn paard toen in Brabant stond, zocht ik zelf half iets in de randstad.. Maar daar vroegen mensen voor 4x per week soms meer dan het stalgeld wat ik zelf betaalde (dan was op en neer rijden gewoon goedkoper :') alleen qua tijd lastig.. Uiteindelijk iets gevonden, was alleen om te poetsen, helpen met de stal..en toen durfde ze daar zelfs geld voor te vragen :') Toen lief bedankt... Hoef geen betalende stalslaaf te zijn :')

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:09

Verzorgen = Gratis

Rijden = Bijdrage (financieel of taken/klussen)

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:20

ik zoek een bijrijder voor 1 dag maar die hoeft niet te betalen hoor.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:58

Waarom voor 1 dag? Kost je vaak meer moeite dan gewoon een relaxdag inlassen.

Voor 1 dag ga ik me die 'ellende' niet op de hals halen.
Eer dat het goed gaat, ben je snel een half jaar verder.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 21:44

Voor 1 dag zou ik het ook echt nooit doen :o

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 22:00

Ik zoek ook iemand voor 1 dag, kan 2 mits paard niet mee naar school gaat.

Vrijdag zit ik gewoon met stage wat vervelend is kwa reizen en haasten en doen... Hier wil ik dat m'n paard zijn beweging krijgt mocht ik zaterdag/ zondag op wedstrijd gaan. Met m'n vorige ging dit prima!

De 2de dag ligt eraan of ik win mee neem naar school om daar te rijden. Dan laat ik hem niet 2x lopen hoor haha

Ik vraag daarin tegen een kleine bijdrage omdat ze verder niks hoeven te doen...
Was het iemand uit mijn omgeving dat deed ik het niet maar ik haal toch iemand "vreemds" op m'n paard wil wel zekerheid hebben!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 22:07

Nou of je paard daar beter van gaat lopen, dan moet je al een hele goede ruiter hebben.
Die betalen denk ik niet en zullen vaak 1 dag niet interessant vinden.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 22:18

Mijn voorkeur ligt ook bij meerdere keren... Maar snap het wel, het is wel fijn om er iemand bij te hebben :)

Over de bijdrage: wat heb je te bieden en wat is in de buurt normaal... Gewoon dat even bekijken :)

Hopelijk kun je snel een goede en zelfstandige ruiter vinden...

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 22:21

Anke schreef:
Nou of je paard daar beter van gaat lopen, dan moet je al een hele goede ruiter hebben.
Die betalen denk ik niet en zullen vaak 1 dag niet interessant vinden.

Hij loopt altijd beter dan wanneer ik hem laat staan voor een wedstrijd

Hier worden paarden die zo l/m lopen vaak tegen bijdrage aangeboden.
Ze hoeven van mij echt geen z te rijden maar wel juist aan de teugel rijden en een beetje wijken meer niet.

Kijk moesten ze nou bijv de stal doen als ze zouden rijden (zoals op mijn vorige stalling) dan vraag ik niks. Ik ga niet gratis mijn paard uitlenen daar vind ik hem heel egoïstisch gezegd te goed voor... Het is paard met wedstrijd ervaring die fijn loopt. De wauw beweging mist maar verder doet die prima z'n best.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 22:24

Ik ben de grootste gek die hier rondloopt, dus ik zeg niets... Maar als het normaal is... Dan gewoon doen... Je kan altijd kijken of je iemand kan vinden...

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 23:07

Een ruiter die een paard mooi rond laat lopen met ontspanning zijn er volgens mij niet zoveel.
Als je zo eentje vindt, heb je mazzel.
Mijn ervaring is dat ze het paard vaak met een holle rug rijden, op de voorhand laten lopen en vast en scheef rijden.
Heb dan zelf weer ff werk om alles weer goed te krijgen.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 23:24

Jij bent strenger dan ik Anke :D (ik zou er bij wijze van een kind van 6 op zetten en die laten rondhobbelen, dan loopt ie met z'n hoofdje lekker laag en dan ben ik al te vrede bij wijze van....)

Heb vorig jaar vaak de osteopaat kunnen laten komen, maar nu merk ik veel verschil dat ie meer buiten staat. Pony zat afwisselend links en rechtsom vast...

Nu is het zo dat ie een tijdje vakantie heeft, maar dat de nieuwe verzorgster en hij allebei dezelfde voorkeurshand hebben... Als ze rijdt, rijdt ze ook meer op die hand... Moet ik misschien ook beter op gaan letten, want nu roep ik wel een keer er wat van... Gelukkig zegt haar moeder (is er ook altijd bij) er ook iets van. Snap het aan de ene kant wel, maar voor pony is het niet goed...

Er zijn heel veel dingen waar je op moet letten stiekem, want als er iets gebeurd... zij huppelen mooi weg, en jij zit met een kapotte pony of weet ik veel wat :S Klinkt heel hard, maar geloof niet dat er veel verzorgsters blijven als je niet kunt rijden...

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 09:37

Anke schreef:

Omdat mijn paard aan de gang gehouden moet worden omdat hij echt veel energie heeft.

Relaxen doet ie al 2x in de week, nouja, uitstuiteren aan de longe. En 4x rijden vind ik voor mezelf echt de max aangezien ik nog een kleine heb en mijn vriend regelmatig in het buitenland zit.
Evt zou die persoon als het zo uitkomt misschien iets vaker kunnen. Ik zoek wel iemand die minimaal M niveau rijdt en 20+ is.

Zelf heb ik ook het paard van mijn tante 1x in de week bijgereden + vakanties, dus er zijn vast meer mensen te vinden die interesse hebben.
Laatst bijgewerkt door Starbreeze op 21-01-15 09:40, in het totaal 1 keer bewerkt

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 09:39

Starbreeze schreef:
Anke schreef:

Omdat mijn paard aan de gang gehouden moet worden omdat hij echt veel energie heeft.

Relaxen doet ie al 2x in de week, nouja, uitstuiteren aan de longe. En 4x rijden vind ik voor mezelf echt de max aangezien ik nog een kleine heb en mijn vriend regelmatig in het buitenland zit.
Evt zou die persoon als het zo uitkomt misschien iets vaker kunnen. Ik zoek wel iemand die minimaal M niveau rijdt en 20+ is.

Succes :=

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 10:31

Ik heb per 1 januari de paarden verhuist naar Someren en meteen weer een advertentie voor een bijrijdster geplaatst. Moet zeggen dat ik minder reacties dan "normaal" had, gok omdat ik voor het eerst een bijdrage van € 50,- vroeg. Maar voor een keer of 3 rijden in de week op 2 verschillende paarden zonder veel extra klussen leek me dat helemaal niet verkeerd. Kreeg na ongeveer een week een belletje van iemand die vooral bang was dat ze te oud was, 47. Heb haar eerlijk gezegd dat ik nooit gedacht had dat iemand van 47 een bijrijdpaard zoekt :o Maar laten komen om proef te rijden en helemaal enthousiast. Erg fijne amazone, beide paarden reed ze prima mee weg en fijn persoon om mee om te gaan. Zoals ze zelf ook zegt, ze heeft toch een heel aantal jaren rij ervaring, jaren eigen paardje gehad die helaas paar maanden geleden aan een hart aanval overleden is. Maar dus wel altijd veel gereden en goed les gehad, en dat zie je terug. Ze is ook enthousiast om les te nemen en niet te beroerd om te helpen met wat erbij komt kijken. Dus echt super blij met haar!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 10:33

Klinkt zeker goed (y)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 13:17

Mazzelmet zo'n ervaren bijrijder!

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 17:58

Hoi ik heb even een vraagje aan jullie als eigenaard, later als mijn verzorgpony weer goed loopt enzo ga ik er op rijden (opbouwen met de eigenaresse (ze is nu kreupel)) maar hoe staan jullie tegenover les? Het liefste wil ik springles nemen met vooraf dressuur. Ik heb een potentieel iemand gevonden die beide geeft dus dat is wel fijn. Ik betaal het natuurlijk zelf

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 18:21

Ik zou het alleen maar fijn vinden als mijn verzorgster les zou nemen! Mits ik het een goede instructrice vind :)

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 18:25

Idd, indien die instructeur goed is, zou ik het juist fijn vinden. Springen hangt af van de pony. De kreupelheid zou me aan het denken kunnen zetten dat springen niet goed voor de pony zou kunnen zijn, maar als de kreupelheid komt door een wond of Hoef zweer is het weer een ander verhaal