Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
MorganeR schreef:Ik voel me nu wel heel erg bevoorrecht met twee verzorgpaarden in mn eentje.Ik wou dat ik jullie een gouden tip kon geven waarmee je binnen vijf minuten eentje hebt, maar die bestaat niet. Voor mij is, nog steeds, de beste manier: vragen bij een privéstal of je een briefje op mag hangen of een keer mag helpen met de stallen onderhouden en paarden buiten zetten en binnen halen. Zo zien de eigenaren dat je wel weet wat het inhoud om een paard te hebben en dat het zwaar werk kan zijn, en zo kan je ook zelf zien welke eigenaar nogal haast heeft. Dit zijn vaak de mensen die weinig tijd hebben en dus sneller een verzorgster 'aannemen'. ookal waren ze misschien niet eens op zoek.
Trouwens, over het hele "een verzorgpaard delen of niet". Van wat ik zelf zo gemerkt heb is het al moeilijk genoeg voor een eigenaar om je te vertrouwen met iets waar ze héél veel waarde aan hechten. En, of je t nou wil of niet, met een vriendinnetje erbij ben je toch sneller afgeleid, waardoor er gevaarlijke situaties zouden kunnen ontstaan. Het is vaak al moeilijk genoeg om goede afspraken met de eigenaar te maken, laat staan ook nog tussen twee verzorgers en de eigenaar. Vroeg of laat zullen jullie allebei eens een keer nét die ene dag willen rijden, en wie mag er dan? Nu kun je wel zeggen "ik gun het mijn vriendin", maar in werkelijkheid is dat helaas niet zo vaak het geval.
EskeGirl schreef:Ik vind het persoonlijk 'flauw' als iemand met een eigen pony ook nog een verzorgpony wil, geef dan iemand die dat niet heeft de kans...
EskeGirl schreef:Ik vind het persoonlijk 'flauw' als iemand met een eigen pony ook nog een verzorgpony wil, geef dan iemand die dat niet heeft de kans...
HorseLove28 schreef:Ik ken ook iemand uit een ander topic, en die heeft zelf een eigen pony en een bijrijdpaard. Maar ja, haar eigen pony is een A en daar past ze niet meer opDan vind ik het logisch, en in sommige andere situaties ook. Maar ik snap niet, dat als je je eigen paard te min vindt een ander bijrijdpaard neemt, dan had je gewoon een ander paard moeten kopen die wel aan je eisen voldoet.