Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Niina

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 14:48

We hebben ook allebei het liefst een eigen verzorgpaard. Maar dan moet het wel op dezelfde stal zijn of bij elkaar in de buurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 14:50

En de kans is heel klein dat je dat gaat vinden. Love_horse1 en ik hebben zoiets, maar wij hebben het geluk dat we op een kleinschalige manege zijn beland en waar de pony's ook te lease staan.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 15:19

Ik voel me nu wel heel erg bevoorrecht met twee verzorgpaarden in mn eentje. :+ Ik wou dat ik jullie een gouden tip kon geven waarmee je binnen vijf minuten eentje hebt, maar die bestaat niet. Voor mij is, nog steeds, de beste manier: vragen bij een privéstal of je een briefje op mag hangen of een keer mag helpen met de stallen onderhouden en paarden buiten zetten en binnen halen. Zo zien de eigenaren dat je wel weet wat het inhoud om een paard te hebben en dat het zwaar werk kan zijn, en zo kan je ook zelf zien welke eigenaar nogal haast heeft. Dit zijn vaak de mensen die weinig tijd hebben en dus sneller een verzorgster 'aannemen'. ookal waren ze misschien niet eens op zoek.

Trouwens, over het hele "een verzorgpaard delen of niet". Van wat ik zelf zo gemerkt heb is het al moeilijk genoeg voor een eigenaar om je te vertrouwen met iets waar ze héél veel waarde aan hechten. En, of je t nou wil of niet, met een vriendinnetje erbij ben je toch sneller afgeleid, waardoor er gevaarlijke situaties zouden kunnen ontstaan. Het is vaak al moeilijk genoeg om goede afspraken met de eigenaar te maken, laat staan ook nog tussen twee verzorgers en de eigenaar. Vroeg of laat zullen jullie allebei eens een keer nét die ene dag willen rijden, en wie mag er dan? Nu kun je wel zeggen "ik gun het mijn vriendin", maar in werkelijkheid is dat helaas niet zo vaak het geval.

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 15:27

MorganeR schreef:
Ik voel me nu wel heel erg bevoorrecht met twee verzorgpaarden in mn eentje. :+ Ik wou dat ik jullie een gouden tip kon geven waarmee je binnen vijf minuten eentje hebt, maar die bestaat niet. Voor mij is, nog steeds, de beste manier: vragen bij een privéstal of je een briefje op mag hangen of een keer mag helpen met de stallen onderhouden en paarden buiten zetten en binnen halen. Zo zien de eigenaren dat je wel weet wat het inhoud om een paard te hebben en dat het zwaar werk kan zijn, en zo kan je ook zelf zien welke eigenaar nogal haast heeft. Dit zijn vaak de mensen die weinig tijd hebben en dus sneller een verzorgster 'aannemen'. ookal waren ze misschien niet eens op zoek.

Trouwens, over het hele "een verzorgpaard delen of niet". Van wat ik zelf zo gemerkt heb is het al moeilijk genoeg voor een eigenaar om je te vertrouwen met iets waar ze héél veel waarde aan hechten. En, of je t nou wil of niet, met een vriendinnetje erbij ben je toch sneller afgeleid, waardoor er gevaarlijke situaties zouden kunnen ontstaan. Het is vaak al moeilijk genoeg om goede afspraken met de eigenaar te maken, laat staan ook nog tussen twee verzorgers en de eigenaar. Vroeg of laat zullen jullie allebei eens een keer nét die ene dag willen rijden, en wie mag er dan? Nu kun je wel zeggen "ik gun het mijn vriendin", maar in werkelijkheid is dat helaas niet zo vaak het geval.

Ik heb 3 verzorgpaarden in m'n eentje :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 15:29

Maar naar 1 van die drie hoefde je niet te zoeken :).

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 15:32

Haha okay Love_horse, dan voel ik me al ietsjes minder verwend xD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 15:32

Ik heb er 2, maar de eigenaresse heeft ze van ik zoek baas, en ze moesten per 2 geplaatst worden.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 15:52

oke nu zit ik echt met verbazing te lezen wat hier op mp staat,
iemand die Z1 rijd met haar eigen pony die een bijrijdpony of paard zoekt omdat ze het liefst de hele dag wilt rijden maar dat niet kan met 1 pony :\ 8)7 >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 15:52

Nouja, liever dat ze dat beseft en dus een bijrijdpony zoekt dan dat d'r eigen pony 4x per dag moet lopen :+

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 15:54

Ik vind het persoonlijk 'flauw' als iemand met een eigen pony ook nog een verzorgpony wil, geef dan iemand die dat niet heeft de kans...

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 15:54

meiden mag ik wat vragen ?

ik heb nu op facebook al een paar keer een advertentie gezet
op bokt markt
op marktplaats

wat zou ik bijvoorbeeld nog meer kunnen doen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 15:56

EskeGirl schreef:
Ik vind het persoonlijk 'flauw' als iemand met een eigen pony ook nog een verzorgpony wil, geef dan iemand die dat niet heeft de kans...

Enerzijds snap ik dat wel, aan de andere kant; er zijn ook zoveel eigenaren flauw; eigenaren die iemand van een bepaald gewicht willen op hun pony/paard, een minimale leeftijd, wel of geen bijdrage. Vragen staat vrij, nee zeggen natuurlijk ook en daar zal die meid ook vast tegenaan lopen ;)

Maatje987: geduld opbrengen en afwachten :j Ook kan je eventueel kijken of er advertenties van eigenaren staan in jouw zoekgebied en hierop reageren.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 15:59

Minime leeftijd en lengte/gewicht snap ik prima :+

@Maartje987: geduld hebben en hopen via
via... een vriendin van een lesgenoot van me houdt haar ogen open op stal en iemand van een andere advertentie waar ik op heb gereageerd ook. En verder BM en MP in de gaten houden :).

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 16:00

bedankt zal ik zeker doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 16:00

Maar goed, minimale leeftijd is dan toch net zo goed flauw? :j K bedoel, jonge mensen zou je dan ook de kans moeten gunnen met zoiets.

Al heeft iemand 10 paarden staan, het staat zo iemand nog steeds vrij om een bijrijdpony te zoeken natuurlijk. Of je kans maakt ligt natuurlijk geheel aan de eigenaar, en aan je eigen kunnen. Concurrentie heb je altijd.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 16:20

En je hoeft niet altijd alleen maar goed te kunnen rijden.
Ik heb alleen 11 jaar manege ervaring en toch heeft ze mij gekozen ipv de gene die ouder was en al eigen paarden had gehad.

Ik ben uit gekozen omdat ik de gene was die het rustigst was en dat voor haar paarden belangrijk is. Dat ik alleen manege ervaring had maakte niet uit en nu heb ik de kans gekregen om het paard in te rijden, en naar mijn eigen had te zetten. Zij rijd er niet op. Ik heb hem dus voor mezelf. Opzich heel leuk maar ook wel eng omdat ik het nog nooit heb gedaan.

Dus ookal heb je minder ervaring dan andere gewoon reageren en misschien wordt je wel uitgekozen omdat ze jou het best bij het paard vind passen, wat soms belangrijkee is dan het niveau wat je met andere paarden hebt berijkt.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 16:26

ik ben het er wel mee eens wat je zegt Kosseh

ik had bijvoorbeeld een paar jaar terug nog helemaal geen ervaring en had op een oude fjorden merrie gereageerd en zo heb ik alles geleerd en ik ervaar steeds meer dingen
ik kan alleen niet rijden en dat is voor veel mensen een probleem en ik wil het enorm graag leren maar ik kan geen manege lessen betalen
en ik ben zelf van mening dat je van iemand met een eigen paar veel meer kan leren dan op een manege

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 16:36

EskeGirl schreef:

:x Dan ben ik ook flauw.. Ik heb een eigen pony. En dus een verzorg pony...

Ik heb vier jaar een pony verzorgd en gereden, en nu is hij van mij. Maar sinds een paar maanden verzorg ik er ook een andere pony bij (toen andere pony nog niet van mij was trouwens) Het bleek dat de eigenaar al een paar keer was laten zitten door bijrijders/verzorgens en zelfs leaser. We zitten samen in een topic, dus ik was wel benieuwd naar de pony, dat iedereen er zo mee omgaat. (De 1 had een 'betere' aanbieding, ander met de noorderzon vertrokken enz) Maar het is een superleuk beestje, waar je wanneer je daar energie in steekt, je echt nog veel van kan leren.

Maar als een geschikte verzorger/bijrijder zich aanbiedt, en het ook duidleijk is dat dit echt serieus is, dan maak ik plaats! Zolang die er niet is, verzorg ik hem ook..

Mijn bijrijder/verzorger heeft nu nog niet veel tijd ivm school, en de ervaring mist ze ook nog wel. Maar die help ik dus op weg met mijn pony, daar mag ze mee lessen ed. En ik heb de hoop wanneer ze ervaren genoeg is, dat zij dan mijn verzorgpony kan overnemen en ik volledig voor mijn eigen ga..

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 17:35

Ik zou het wel flauw vinden als je zelf al een pony hebt en dan nog een verzorgpony neemt.
Ik krijg dan het idee dat je niet genoeg neemt van je eigen pony...

Maar zoals Marocje zegt zou ik het snappen. Je hoort een eigenaar gewoon niet te laten zitten.\

Maar ja, ieder zijn eigen mening.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 17:50

maar marocje jij verzorgt hem voordat je een eigen had, en je maakt plaats als er iemand anders is. dat vind ik wat anders dan met een eigen pony nog eens iets gaan zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 17:51

Ik ken ook iemand uit een ander topic, en die heeft zelf een eigen pony en een bijrijdpaard. Maar ja, haar eigen pony is een A en daar past ze niet meer op :') Dan vind ik het logisch, en in sommige andere situaties ook. Maar ik snap niet, dat als je je eigen paard te min vindt een ander bijrijdpaard neemt, dan had je gewoon een ander paard moeten kopen die wel aan je eisen voldoet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 17:58

Wie zegt dat zo iemand haar eigen paard te min vind?

En wie zegt dat ze dan d'r paard maar moet verkopen, als zo iemand d'r paard dan verkoopt dan is ze weer egoistisch want dan verkoop je je paard waar je al jaren een band mee hebt :+

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:04

ik vind dit gewoon raar, als je je eigen pony hebt waar je z mee rijd en dan ook een bijrijdpony wil.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:09

HorseLove28 schreef:
Ik ken ook iemand uit een ander topic, en die heeft zelf een eigen pony en een bijrijdpaard. Maar ja, haar eigen pony is een A en daar past ze niet meer op :') Dan vind ik het logisch, en in sommige andere situaties ook. Maar ik snap niet, dat als je je eigen paard te min vindt een ander bijrijdpaard neemt, dan had je gewoon een ander paard moeten kopen die wel aan je eisen voldoet.

Ik weet het niet: mijn pony is erg klein(B), dus ik wil er zelf niet iedere dag opstappen. Daarnaast hebt ik op een zeer talentvol paard gereden, echt super beest. Helaas is die verhuisd en nu te ver, maar als ik weer een aanbod krijg zo'n paard te rijden, zou ik er zeker wel over nadenken! :j

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:18

Ik bedoel verder ook mensen die een paard hebben waar ze op kunnen rijden (dus niet te groot voor zijn) en dan nog een bijrijdpaard zoeken. Anders kan ik er wel begrip voor opbrengen :j.