Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 09:48

xxxninaxxx schreef:
Lolove, ja klopt, maar ik doe hem samen met een vriendin en ik vind het niet meer zo leuk..

Ohhh, hoezo vind je het dan niet leuk meer?
Ik snap je wel hoor, het moet natuurlijk wel leuk blijven..
Ik had een tijdje terug ook een verzorgpaard, maar dat was niet wat ik zocht helaas.
Het was alleen rijden en dan kon ik weer gaan, vond het nou niet bepaald ''verzorgen''. Dus heb ik eerlijk aan gegeven dat het niet was wat ik zocht, en gelukkig begrepen ze het wel.. Maar ja, nu ben ik helaas weer zoekende. :n

Edit: Ik geef chelle_dora wel gelijk, heel vaak vinden eigenaren het te druk.. Proberen kan altijd natuurlijk, maar waarschijnlijk heb je wel minder kans. :)

Niina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 09:51

Ik snap dat veel eigenaren liever 1 bijrijder hebben. Ik zoek samen met m'n zusje, we hebben al eerder een verzorgpony gehad samen en dat is altijd goed gegaan.

Niina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 09:54

Lolove: het gaat niet echt goed tussen m'n vriendin en mij, dus dan is het beter om te stoppen denk ik.
Stond jouw verzorgpaard in Almere?
Laatst bijgewerkt door Niina op 01-07-14 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 09:55

Dat begrijp ik maar begrijp ook dat je niet snel een nieuwe verzorgpony vind met z'n 2.
De eigenaar van een paard heeft daar helemaal geen zin in dan komt er weer ruzie van wie wat doet zo denkt een eigenaar ;)

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 09:56

xxxninaxxx schreef:
Lolove: het haat niet echt goed tussen m'n vriendin en mij, dus dan is het beter om te stoppen denk ik.

Wie heeft het verzorgpaard gevonden?
Jij of je vriendin?
Als jij hem hebt gevonden zou ik gewoon doorgaan als jou was maar dan gewoon in je eentje?

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 09:57

xxxninaxxx schreef:
Lolove: het haat niet echt goed tussen m'n vriendin en mij, dus dan is het beter om te stoppen denk ik.

Ja, stond inderdaad in Almere :j

Niina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 10:00

Mijn vriendin heeft hem gevonden en later zijn we hem samen gaan doen.

Dan heb je toch wel geluk gehad als je erop mocht rijden, want dat vind je helemaal niet snel in almere ;)

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 10:04

xxxninaxxx schreef:
Mijn vriendin heeft hem gevonden en later zijn we hem samen gaan doen.

Dan heb je toch wel geluk gehad als je erop mocht rijden, want dat vind je helemaal niet snel in almere ;)

Inderdaad, maar ik was meer op zoek naar een verzorgpaard, rijden erbij is leuk.. Maar verzorgen en lekker bezig zijn is toch wel een must, maar het was zoals ik al zei alleen rijden, en dat is niet wat ik zoek :o

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 10:13

xxxninaxxx schreef:
Hallo,

Wij zijn Nina en Eli en we zijn 13 en 12 jaar oud. We zijn al een lange tijd opzoek naar een verzorgpaard in Almere of Muiderberg. Naarden of Zeewolde zou ook mogelijk zijn voor 1 keer in de week.

We hebben 6 en 5 jaar ervaring met paarden. Ook hebben we al eerder een verzorgpony gehad. We vinden het erg leuk om met paarden bezig te zijn. Rijden zouden we leuk vinden, maar dat is zeker niet het belangrijkste voor ons.

Wat U van ons kunt verwachten:
-afspraken nakomen en aan regels houden
-we komen door weer en wind
-netjes met uw spullen omgaan
-bereid om een kleine beidrage te betalen
-helpen met voeren en stal uitmesten als dat nodig is

Als u opzoek bent naar 2 verzorgsters/bijrijders of als u iemand kent die verzorgsters zoekt zouden wij het graag van u horen.

Moet ik nog iets veranderen?

Op zich een hele nette advertentie.
Echter ben ik benieuwd of je iets vindt als je maar 1 keer per week wilt komen.
Als eigenaar zou ik daar mijn energie niet in willen steken. Zeker aangezien jullie nog heel jong zijn.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 10:15

Nina, misschien kan je er nij zetten dat jullie zusjes zijn. Alsnik eigenaar was zou ik liever 2 zusjes dan 2 vriendinnen willen. Omdat meestal wanneer vriendinen ruzie hebben het langer duurt dab waarneer familie dat heeft.

KimW

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 10:19

Nou, ik heb er een verzorgpony bij! Ik verzorgde al een lieve Tinkermerrie maar nu verzorg ik ook een lieve shetmerrie. :D

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 10:22

bluelagoon schreef:
Nou, ik heb er een verzorgpony bij! Ik verzorgde al een lieve Tinkermerrie maar nu verzorg ik ook een lieve shetmerrie. :D

Super leuk! Geniet er van! :Y)

Niina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 10:26

Anke: als het in almere is kan ik er op de fiets heen, dus dan is het mogelijk om vaker naar het paard te gaan, maar als het in zeewolde of naarden is kan ik er maar 1x in de week heen omdat mijn ouders me dan moeten brengen.
Kosseh: zal ik erbij zetten

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:36

ik ga pas nadat ik op vakantie ben geweest een advertentie zetten, maar heb een paar vraagjes wat moet je er nou in zetten? ik kwam zelf tot dit:
-naam (achternaam?)
-leeftijd lengte gewicht
-niveau
-omgeving
-wat je kan/wil doen
-eventuele bijdrage
hebben jullie nog dingen die ik er beter in kan zetten?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:03

Doelen....wensen. wat verwacht je en wat zou je graag willen?

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:03

klinkt heel blond maar wat bedoel je met doelen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:04

Pfoee, ik zou eerlijk gezegd ook niet met je vriendin of zus een verzorgpaard nemen... Heb het zelf ervaren, ik was een keer mee met twee vriendinnen die ook zussen zijn en ook samen een vzpaard hadden, alles wat ze deden was ruzie maken. De 1 kon wel goed rijden (heeft ook les) en de ander totaal niet. Als die ene gaat rijden die niet kan rijden probeert die ander altijd wat tips te geven, maar dat weigert ze gewoon. Een keer was ze zo boos geworden (alleen maar door tips geven) dat ze van haar vzpaard afstapte, in een hoekje ging huilen en lopen schreeuwen. Leuk hoor, als ik zelf een paard had en ik dat wist waren ze bij mij al de deur uit.

Niina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:17

Horselove dat vind ik wel een beetje overdreven. En zo hoeft het niet altijd te zijn. Ik heb al eerder een verzorgpony met mn zusje gehad, dat ging gewoon goed. Dus we gaan gewoon samen een vp zoeken :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:21

Natuurlijk is het niet altijd zo, het kan ook best goed gaan, maar als je al weet van tevoren dat je ruzie gaat maken zou ik het niet doen.

En nee, dat was niet overdreven, was echt zo gebeurd. Stapte van haar paard af, liep naar een hoek, ging tegen haar zus schreeuwen en liet dat arme paard los in de bak staan.... Sorry hoor, maar wie doet dat nou?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:25

liliekska schreef:
klinkt heel blond maar wat bedoel je met doelen?

Wat wil je leren/bereiken? Waar wil je naar toe werken.
Of heb je geen doel, gewoon wat poetsen, wandelen, rondjes hobbelen.
Zelf vind ik het belangrijk om vooraf elkaars verwachtingen uit te spreken.
Hier wordt niet gereden tenzij iemand een bepaald niveau heeft of gemotiveerd is om kwalitatief goed te leren rijden (op korte termijn). Inzet, motivatie, betrouwbaar, betrokkenheid, eerlijk en wilskracht zijn mijn verwachtingen. Heeft imand deze, dan is hier een topplek. Zo niet...dan beter weg blijven.
Vooraf helder zijn van beide kanten draagt bij aan een goede match.

Niina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:29

HorseLove28 schreef:
En nee, dat was niet overdreven, was echt zo gebeurd. Stapte van haar paard af, liep naar een hoek, ging tegen haar zus schreeuwen en liet dat arme paard los in de bak staan.... Sorry hoor, maar wie doet dat nou?

Ik bedoelde niet dat jij het overdreven vertelde, maar dat ik het overdreven vind dat dat meisje gaat zitten huilen en schreeuwen omdat ze tips krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 14:14

En toch lijkt me met z'n tweeën 1 paard doen geen goed idee. Ieder een eigen pony maar wel op dezelfde stal: prima. Maar er gaat geheid ruzie komen, dat wil ik je vast vertellen. Het lijkt allemaal leuk en aardig, maar als je dan een ander idee hebt en je zusje heeft dat ook, komt er ruzie. Dat weet ik heel zeker. Hebben jullie hetzelfde niveau? Stel dat je zusje heel wat slechter rijdt dan jij, en je zegt er wat van, hoe denk je dat zij zal reageren? Of het regent op jouw dag en je hebt niet kunnen rijden, je wilt op je zusjes dag maar die zegt nee, hoe moet dat dan? Ruzie maken om het paard? Nee, ik zou als eigenaar absoluut niet 2 meiden willen voor één paard, je kunt niet elke keer polietieagentje lopen spelen. Het is natuurlijk je eigen beslissing maar ik zeg je eerlijk dat ik niet weet of er veel reacties zullen komen als je met zijn tweeën gaat. Veel mensen willen maar gewoon maximaal 2 verschillende ruiters op hun paard (Eigenaar + bijrijdster dus), en niet dat er steeds gewisseld wordt. Wat nou als jij helemaal aan de eisen voldoet van de eigenaar maar je zusje niet? Ga jij dan verzorgen? Daar zal je zusje niet blij mee zijn namelijk. Dus bedenk je goed: Vind je het het waard om de relatie met je zusje op het spel te zetten?

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 14:22

oh op die manier!

idd 2 mensen voor 1 paard lijkt mij ook niet verstandig ik denk ook dat meerdere paardeneigenaren die voor 1 paard een verzorgster zoeken dan toch iemand anders uitkiezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 14:24

Als je toch met zijn tweetjes wil zoeken, voor 1 pony, dan zul je wel moeten kijken wat voor meerwaarde het voor een eigenaar heeft om 2 mensen erbij rond te laten lopen ipv 1. Hebben jullie met zijn tweetjes meer tijd, hebben jullie allebei een hoop rij ervaring, kortom, wat maakt het verschil voor een eigenaar dat deze voor jullie met zijn tweetjes zal kiezen in plaats van 1 ander iemand.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 14:26

Met z'n tweeën één paard is niet het beste plan, geloof me. Beter allebei eentje, of met geluk heb je een eigenaar die twee pony's op één adresje beschikbaar heeft.