Hellooo.
Vandaag was echt een ramp 
Ik reed net weg naar Tink op de scoot, roept mn pa ineens kei hard "LIZAAAA", dus ik schrik me te pleures, rij net over nat gras heen en ga op mn bek
was vet kwaad op mn pa 
Maarja, verder gereden, Tink gepoetst etc. nieuwe mooie bortstuigje aan
en toen gingen we richting die manege stappen waar het oefenspringen was. We zouden eigenlijk met de trailer gaan maar niemand kon ons brengen, dus gingen we te voet een half uurtje ofzo & Tink's baasje ging mee. Waren we net 5min onderweg, zie ik in de verte recht langs de weg een wei met koeien. Ja, KOEIEN! Die vind Tink echt doooood eng. Dus ze deed al een beetje gek, en hopla, daar stond ze recht overeind, ik klapte bijna achterover dus ik ben gauw afgestapt. Toen die jonge nieuwschierige koeien Tink ook hadden opgemerkt rende ze met de hele gang bang op Tink af, ik stond er naast en was machteloos toen ze een paar keer achter elkaar omhoog ging, bij de 4e keer moest ik de teugel wel loslaten en schoot Tink een pad in met weien voor paarden ernaast. Ik er achter aan lopen, toen had ik ze eindelijk weer maar moesten we noodgedwongen toch terug en lángs de koeien! Tinks baasje liep nu met Tink en ik ging naar de koeien en lokte ze naar de verste hoek zodat we Tink toch zo ver kregen dat ze er langs zou lopen. Helaas pindakaas, de koeitjes vonden mij niet intressant meer en toen 1 koe vrolijk naar Tink draafde gallopeerde de hele gang er weer achteraan. Nu schoot Tinkerbell naar voren, recht op een drukke weg af waar ze linksaf richting de snelweg sloeg. We waren machteloos en Yvonne (tinks baasje) sprong een auto in achter Tink aan, ik moest het doen met Yvonne's fietsje. Een paar honderd meter die Tink gelukkig op het fietspad naast de weg had afgelegd stond ze ineens midden op de weg. Yvonne kon haar pakken omdat alle auto's gestopt waren en er wat omstanders kwamen helpen. Toen hebben we besloten met een omweg terug te stappen naar stal. Heel die weg hebben we met zn tweeën eraan moeten hangen, dr aders stonden op springen en dr neusgaten die heb ik nog nooit zo wijd gezien.
Eenmaal op stal heb ik dr nog gelongeerd waarbij ze haar energie en adrenaline kwijt kon.
Daarna heb ik 10min met koud water op haar benen gestaan, want galloperen op een verharde weg kan nooit goed voor dr zijn.
Nu heb ik echt een hékel aan koeien 
We gaan waarschijnlijk volgende week nog een keer, en dan gewoon veilig met de trailer. Zo'n avontuurtje maak ik liever niet al te vaak mee 
Oja, en morgen is Tink jarig
de drol word 7