Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:45

Mmmmmm toch weer in dubio 8)7

Bijrijder en Bo kunnen het goed vinden samen en het gaat redelijk, alleen met rijden word ik er toch echt niet blij van.....
Ik zege echt niet dat ik zelf de sterren van de hemel rij, maar ik weet ff niet wat ik hiermee aanmoet.
Haar balans is gewoon slecht, dit corrigeert ze op haar beugels. Hierdoor trekt ze echt letterlijk mn hele zadel scheef, en ze voelt dat niet.
Maar ze wilt vanaf volgende week gaan lessen zoals afgesproken (privé les van een goede instructrice).

Doorgaan ermee, want de klik is er wel tussen hun (wat voor paardlief al heel wat is), ze toont voldoende zelf initiatief.
Vind het banketstaaf als ze zo haar best doet en besluit over bv 2 mnd te zeggen, sorry word hem toch niet.
Of haar toch de kans te geven?

Jess_vH

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:49

als ze gaat starten met lessen zou ik dat afwachten.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:52

kiki1976 schreef:
Mmmmmm toch weer in dubio 8)7

Bijrijder en Bo kunnen het goed vinden samen en het gaat redelijk, alleen met rijden word ik er toch echt niet blij van.....
Ik zege echt niet dat ik zelf de sterren van de hemel rij, maar ik weet ff niet wat ik hiermee aanmoet.
Haar balans is gewoon slecht, dit corrigeert ze op haar beugels. Hierdoor trekt ze echt letterlijk mn hele zadel scheef, en ze voelt dat niet.
Maar ze wilt vanaf volgende week gaan lessen zoals afgesproken (privé les van een goede instructrice).

Doorgaan ermee, want de klik is er wel tussen hun (wat voor paardlief al heel wat is), ze toont voldoende zelf initiatief.
Vind het banketstaaf als ze zo haar best doet en besluit over bv 2 mnd te zeggen, sorry word hem toch niet.
Of haar toch de kans te geven?

Ik zou een keertje met haar in gesprek gaan? Dat je echt vind dat ze het er om heen super doetmaar er voor het rijden echt verbetering nodig is? Stel anders even voor dat ze 2 maanden echt even flink, wekelijks, lest als dit haalbaar is? En kijk daarna even...

Wie weet ziet ze in een paar lessen het licht en gaat ze met sprongen vooruit
Misschien zit het er wel gewoon niet in
Ik denk dat dat na een les of 5-10 wel te beoordelen valt :)

Maar ik zou het als verzorgster wel erg op prijs stellen als dit met mij overlegd word, dat ik weet waar ik aan toe ben!denk dat ze hier, als fanatieke meid, ook zeker respect voor zal hebben en dat ze, mocht het niks worden, het op deze manier ook beter kan begrijpen.

Maar houd moed, laat dr een zit lesje doen en wie weet zijn de wonderen de wereld nog niet uit

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:59

Ik blijf hier ook moedeloos worden... Krijg alleen maar reacties dat het te duur is of als het gratis zou zijn kom ik binnenkort graag langs. Of mailtjes zonder aanhef of afzender met alleen maar de vraag: waar staat ze?
Ze mogen geen eigen paard omdat het te duur is, maar verwachten wel dat ze dan gratis een paard van een ander mogen rijden en doen. Ze hebben alleen de lusten, want mesten,voeren word allemaal gedaan. Je kan vanuit stal zo het bos in en uren buiten rijden als je dat zou willen. Lessen en zelfs wedstrijden met haar rijden is ook mogelijk.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 15:03

Het is in eerste instantie ook de bedoeling dat ze wekelijks gaat lessen (was ook een eis die ik vooraf al gesteld had) en later als het goed gaat mag het wat mij betreft later ook om de week.

Ik ga het sws ook met haar overleggen. Want vind dat ik het niet kan maken om na 2 maanden te zeggen van "nee sorry word hem niet" zonder dat zij er iets van af weet en wel geld investeert in lessen (al komen die ook ten goede van haar zelf, hopelijk)

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 15:08

Lous dit zul je helaas altijd blijven houden. Voor een duppie op de eerste rang willen zitten en totaal niet willen investeren in hunzelf.
Ik blijf het walgelijk vinden, wel de lusten maar niet de lasten willen.
Helaas in het leven komt je ook niets aanwaaien, je zult er hard voor moeten werken en er ook voor moeten betalen.

Als ze willen mogen ze bij mij gratis verzorgen en rijden, betekent wel dat je dan ook elke dag om acht uur op stal moet komen voor voeren en mesten. Maar dit willen ze natuurlijk ook niet.

Dan zit er niets anders op om per maand twee privelessen af moet nemen. Voor volwassenen betekent dit 54 euro pm.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 15:15

Dat klopt ook helaas. Ik heb ook het idee dat de meesten op zoek zijn naar een dressuurpaard waar ze verder mee willen komen,maar eigenaar moet wel alle wedstrijden blijven betalen of manegemeisjes die willen pronken met een "eigen" paard. En dan heb je nog de manegeruiter die denkt buiten alleen maar lekker te kunnen crossen.

Mensen die realistisch zijn en de waarde kennen zijn helaas zeer zeldzaam.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 15:25

Ik heb inmiddels wel een leuke gevonden.
Ik vraag geen bijdrage, zolang alle partijen maar plezier hebben. Mijn beweegredenen om niet te laten betalen is puur omdat ik niet het gevoel heb dat ik iemand tevreden moet houden omdat deze betaalt.

Is ook puur mijn gevoel, maar het blijft mijn paard, mijn regels, mijn zin.
Gelukkig ben ik een makkelijk persoon als het goed gaat.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:40

Lous schreef:

Dat zijn wij, de paardeneigenaren in dit topic :+

Blijft daarom lastig en als je zo iemand vindt, is het rijdniveau vaak belabberd.
Je moet ze alles leren en veel tijd erin stoppen om ze eigen te maken.

Ik heb een hele fijne verzorgster, wil graag nog 1 of 2 erbij.
Helaas zijn we tot op heden niet de juiste match tegen gekomen.

Mijn visie is, als eigenaar heb je de dieren gekocht, je betaalt alles omtrent voeding,
spullen en verzorging.
Je draagt alle verantwoordelijkheden, risico's en kosten....
Als een verzorgster mee wil genieten van de lusten, mag ze dit eerst laten zien in de lasten.
Ik mest en voer ze twee keer per dag, vaak kom ik aan de lusten niet eens toe.
Dan zit ik echt niet te wachten op iemand die lekker aan komt en van de lusten gaat genieten en ik voor de lasten op kan draaien.
Iemand die meedraait in de lasten, mag met liefde en plezier ook mee genieten in de lusten.... :Y)
Ik heb zelf heel veel kennis, ben behoorlijk allround en heb geweldige dieren. Prachtige plek dus voor iemand die dezelfde passie heeft. :j

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:59

Hier half dubio... Ze verzorgt hem sinds september ergens... Zijn nu van stal verhuisd en opeens kan ze hem niet meer alleen opzadelen. Ok, buiten de stal is ie iets vervelender... Maar ze is nooit alleen. 's avonds als de rest ook op stal staat, kan het gewoon in de stal... vandaag ook weer gedaan en niets aan de hand :S Maar ze heeft er geen goed gevoel bij... Dus of ik nu elke keer weer mee kan...

Qua rijden gaat het redelijk zolang ze alleen in e bak is, anders stopt ze met rijden en is het alleen maar stappen. Ze zit er vaak redelijk gespannen op :S Maarja, nu de bak te nat, dus lessen gaat even niet door...

Ik zocht juist een verzorgster omdat ik met werk/studies enzo wel iemand extra kon gebruiken... Nu kost het me meer tijd en heb ik zelf nog niets :S

Zeggen dat ze moet stoppen vind ik ook weer niet kunnen... Dus snap heel erg wat jij hebt Kiki, op zich gaan ze echt leuk samen, in het begin helemaal.. Maar nu is ze banger aan het worden door iets? En ik merk het bij het verzorgen en het rijden... Het ging eerst voor mijn gevoel echt beter :S want nu zitten ze in een vicieus cirkeltje... Hij voelt dat zij onzeker wordt, maakt er gebruik van/neemt het over :S

Ga nu 1x per week samen afspreken sowieso... en de andere als het mij ook uitkomt... (Ik ga niet meer heel mijn planning aanpassen :S) En dan moet het beter gaan en anders weet ik het ook niet... Aan de ene kant zonde om ze te laten stoppen... als ik een nieuw iemand ga zoeken, dan moet ik er ook weer tijd insteken... Maar ooit houdt dat ook op :S

Rijgedeelte is op te lossen door lessen.... Verzorggedeelte wil ik wel mee helpen... Maar moet dan oppassen dat ik het niet zelf ga doen :') (paard opzadelen, haar erop zetten, en zelf weer afzadelen... van eigenaar naar groom in 3 seconden ;)) Gewoon ingrijpen als het nodig is en tips geven... Zelf voordoen en mjah... (op de vorige stal deed ze het wel allemaal zelf...) Dan moet het toch na een paar keer genoeg zijn om?

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 22:31

Anke schreef:
Lous schreef:

Dat zijn wij, de paardeneigenaren in dit topic :+

Blijft daarom lastig en als je zo iemand vindt, is het rijdniveau vaak belabberd.
Je moet ze alles leren en veel tijd erin stoppen om ze eigen te maken.

Ik heb een hele fijne verzorgster, wil graag nog 1 of 2 erbij.
Helaas zijn we tot op heden niet de juiste match tegen gekomen.

Mijn visie is, als eigenaar heb je de dieren gekocht, je betaalt alles omtrent voeding,
spullen en verzorging.
Je draagt alle verantwoordelijkheden, risico's en kosten....
Als een verzorgster mee wil genieten van de lusten, mag ze dit eerst laten zien in de lasten.
Ik mest en voer ze twee keer per dag, vaak kom ik aan de lusten niet eens toe.
Dan zit ik echt niet te wachten op iemand die lekker aan komt en van de lusten gaat genieten en ik voor de lasten op kan draaien.
Iemand die meedraait in de lasten, mag met liefde en plezier ook mee genieten in de lusten.... :Y)
Ik heb zelf heel veel kennis, ben behoorlijk allround en heb geweldige dieren. Prachtige plek dus voor iemand die dezelfde passie heeft. :j

Zo zie ik het eigenlijk ook en als er even niet gereden kan worden dan moeten de lasten ook gedaan worden helaas zijn er dan ineens een hoop niet meer thuis.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 22:51

Klinkt niet als een goede match...de hierboven omschreven verzorgster.
Als je elke keer zelf mee moet, heb je er nog weinig aan. Kun je zelf ook rijden in die tijd.

Ja precies....de lasten verdwijnen niet, ze zijn er elke dag, non stop.
Ik zou niet van eigenaar gedegradeerd willen worden tot groom/stalhulp voor een verzorgster.
Toch zijn er genoeg die menen te komen voor de lusten en de eigenaar achter te laten met alle lasten.
Mij niet gezien, ik draag al alle kosten. Wil iemand gezellig meedoen en samen de paardjes verzorgen en beweging geven...
Dan uiteraard verwacht ik ook inzet mbt taken die ik ook elke dag moet doen rondom de verzorging (stal, voer, water).
Lijkt me wel het minste wat een verzorgster kan bijdragen, zorgen dat de paardjes goed verzorgd zijn.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 23:30

Ik vraag juist geen bijdrage omdat ik vind: Mijn pony, dus mijn keuze dus mijn kosten. Lessen etc zijn wel kosten voor verzorgster...

De kosten heb ik ook als ie in de wei staat, dus vandaar dat het gewoon gratis is :) Maarja.... De situatie is nu niet helemaal ideaal... Hoop snel op verbetering... Tis dat ik het gewoon afkappen te banketstaaf vindt... En dat ze door iets bang is geworden, daar moet ze even doorheen..

Ging eerst echt goed...

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 23:36

Ik heb liever geen geld als bijdrage, maar gewoon hand en span diensten.
Echter vind ik wel dat een verzorgster ook iets bij mag dragen, op wat voor een manier dan ook.
Ze deelt mee in de hobby en een eigenaar draagt immers al alle kosten. Als een eigenaar dat met iemand wil delen, mogen ze dat best waarderen.
Helaas hebben de meesten een verwaande houding, verwachten een gratis paard voor zichzelf.
Jammer...maar dat geeft zelfs de kerstman niet kado!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 23:53

Hand- en spandiensten werkte nooit, ben daarom ook bewust volpension gaan staan... Want anders stond ik nog de helft 's avonds te doen omdat het niet gebeurd was, er toch iets tussenkwam en als eigenaar moet je er dan toch zijn :')

Maarja... Het is wel zo ja.. .de houding van mensen tegenwoordig.... :S Het is echt te maf... "En dan mag er niemand anders meer op rijden, alleen ik"... eisenlijst van hier tot tokio en je mag nog gratis oppas/groom/slaaf spelen ook... en het liefst nog met je pinpas wapperen als ze iets willen :S (Ja, ze zijn er echt bij die het durven te zeggen "ik wil dat je een ander zadel koopt want ik wil een dressuurzadel" :') dat had een kennisje dus :'))

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 23:53

Hier hoeft ze ook niks te betalen, wel de lessen dan.
Maar ik moet zeggen dat ze met meehelpen ik geen klagen hebt. Ik ben er zelf eigenlijk ook altijd als zij er is. Vind ze zelf ook fijner, al gaat ze wel steeds meer haar eigen ding doen.
Stond ze eerder te kijken als ik de box aan het mesten was, pakt ze nu een andere kruiwagen en gaat alvast de paddock mesten.

Meestal ben i nog met het voer bezig of iets dan pakt ze Bo en gaat daarmee aan de slag. Meestal mag Bo altijd nog ff scharrelen in de longeerpaddock, maar zodra er mest ligt ruimt ze dat ook direct netjes op.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 06:15

Dat is fijn, als ze eenmaal gewend zijn en zelf zien wat er moet gebeuren en daarin een actieve houding hebben.
Mijn verzorgster kan hier thuis de "ponytaak" helemaal zelfstandig uitvoeren.
Dat is fijn, voor zowel mij als voor haar. Veel heeft te maken met een stukje vertrouwen.
Als er vertrouwen is, durf je ook gemakkelijker los te laten.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 11:04

Mjah dat is ideaal, zo moet het ook gaan... Maar je hebt ook altijd van die "handzzz-in-pantzzz" (jaja met je handen in je zakken een beetje wegdromen :') tis hier een begrip geworden door sommige mensen :p) die mooi toekijken hoe jij alles doet en alleen komen rijden :')

Zelfinitiatief is het beste wat er is... Ook al pakken ze maar een borstel en gaan ze de pony uit zichzelf borstelen, en proberen ze het iig! (Ja ik ben zo'n muts die de wei gaat schoonmaken terwijl verzorgster rijdt :') rest is volpension, dus echt het enige wat "hoeft" is poetsen, opzadelen en rijden"...

Lukt iets niet na proberen, geen probleem... Dan help ik.... Maar dat ze iig een actieve houding hebben en het proberen.. Mocht het gevaarlijk zijn, of ik er geen vertrouwen in hebben, dan laat ik ze dat niet doen..

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 11:39

Ik sta ook vol pension, dus ik hoef dan ook gewoon niks te vragen dan alleen respectvol met mijn paard en spullen om te gaan. Vorig jaar hebben we veel klappen gehad en nu ik werkeloos ben ben ik dus op zoek naar een leaser, dus iemand die betaald. Ik heb tot nu toe 1 serieuze reactie gehad. Maar het meisje was 13 ,en dat vind ik gewoon te jong. Als pap of mam dan nog meehelpt zou ik het niet erg vinden.

Had het er gisteren nog over met een stalgenootje van me.
Zij had voordat ze haar huidige paard kocht, ook diverse leasepaarden gehad. Vond het normaal dat ze een deel van het stalgeld moest betalen en deed dat ook. Ze zijn er dus wel. Maar waarschijnlijk heel moeilijk om te vinden.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:10

Het is ook maar net waar je woont ;) Toen ik in de randstad zat, snapten ze niet dat ik voor mijn pony niemand kon vinden... (Gratis, volpension... dus alleen maar de "lusten")... Hier was toen gewoon een overschot aan paarden in de aanbieding en eerlijk is eerlijk, goede zelfstandige ruiters zijn er weinig.

(wat ik dan weer niet snap... toen stond ik op een stal met een binnenbak, alle luxe aanwezig, gratis paard... nog geen 2 km verderop, ook binnenbak en alles... vragen ze 400 euro voor 5-7 dagen... en die vinden wel mensen?! Paar km de andere kant op 275... Op een manege, steeds rekening houden met lessen etc. minder mooie locatie en die vinden ook mensen en ik kon niets vinden...)

Zou zelf ook niet willen dat iemand iets betaald... Maar dat is voor mijn gevoel :S Nu is het echt MIJN paard en kan ik alles zelf beslissen (doe het netjes in overleg ;)) maar bij wijze van kan ik hem morgen verhuizen naar de garage en hem hier in de tuin zetten ;)

Ik wilde ook iemand die ouder was... 13 is aan de jonge kant, maar met altijd een ouder erbij, kan het wel :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:14

Ik woon nu al wat jaartjes in Brabant en heb hiervoor een paard gehad in de buurt van Rotterdam. Maar daar was juist een overschot aan verzorgster die een verzorgpaard/pony zochten. En dus te weinig paarden/pony's om te verzorgen.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 13:55

Gewoon puur vraag en aanbod :p (mijn paard stond gewoon in Brabant... Voor geen goud dat ik die in de Randstad ga zetten :'))

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 17:38

We hebben op 300 m van huis een binnenbak en twee buitenbakken inclusief springmateriaal waar we gebruik van kunnen maken.

Mijn verzorgster is bij mij begonnen toen ze net 13 was.
Daarvoor wilde ik perse 20+, twee hier gehad.
Echter miste ik daar de motivatie. Dat irriteerde me.
Moest ik constant achteraan zitten om iets af te spreken.
Daar heb ik een hekel aan. Graag of niet....
Dus leeftijd is voor mij bijzaak, gaat me meer om katakter en persoonskenmerken.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 04:57

Een zelfstandige ruiter dat is ook waar ik steeds tegenaan hik.
Aan de ene kant zeg ik leeftijd maakt niet uit, maar aan de andere kant ik ben vrijwel niet thuis ik vind het een hele verantwoording voor een minderjarige, maar als ik een reactie zou krijgen van iemand die echt gemotiveerd is zou ik geen nee zeggen.

Ik had aangegeven dat ik wou stoppen met mijn verzorgster, kreeg ik een mail van haar moeder of ik haar toch niet een kans wou geven en wat het probleem was of we er samen niet aan konden werken..even kort samen gevat maar daar kwam het op neer...ik netjes aangegeven waar ik tegenaan liep gevraagd of ze zelf suggesties heeft hoe het te doen met andere woorden dat ik er voor open sta, hoor ik vervolgens niets meer. :?
Weet je ik snap dat dan niet, eerst doe je je best voor je dochter het jammere is dan wss dat haar dochter ook op de hoogte is dat er gepraat is, ik zeg dat ik er voor open sta als ze aan kan geven hoe ik het dan moet doen en dan laat ze niks meer horen. :\
Het meisje is autistisch en dat is niet erg hoor ik heb duidelijk wat ''regels'' opgeschreven een schriftje neer gelegen zodat ze wat op kan schrijven en terug kan lezen, maar ze heeft te veel begeleiding nodig en die kan ik haar niet geven, de wil is er wel dat is echt het probleem niet het is ook een vriendelijk meisje, maar ze kan het niet alleen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 09:47

Ja dat is zeker jammer. Snap zo'n moeder dan niet..dat ze daarna niet meer terug reageert.

Ik ben tenslotte geen gratis opvang voor na school, weekenden en vakanties.
Als eigenaar stop je er vooral in het begin veel tijd in.
Daar wil je daarna ook profijt van hebben...