Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NadineW

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 16:20

Ben zonet bij een van de pony's gaan kijken die ik misschien mag verzorgen/rijden.
Het was echt super leuk en de eigenaar was heel enthousiast. Het is zelfs maar 5 minuten fietsen. Nooit gedacht dat ik iets zo dichtbij zou vinden. Heb de eigenaar vertelt dat ik ook nog ergens anders ga kijken.

Deze week ook nog bij een andere pony kijken. Hoop eigenlijk dat dat niks is zodat het kiezen makkelijker is :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 16:22

Maar als je al graag deze wilt kan je toch gewoon dit gaan doen? :D

NadineW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 17:22

Deetjeeuh: Ja maar die andere zou ik misschien samen met een vriendin doen. En ik wil haar niet in de steek laten, zeg maar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 17:25

Naja, ik zou het gewoon eerlijk zeggen. Ze kan altijd nog in haar eentje gaan. :) Het is zonde om zo'n leuke kans te laten schieten, wellicht ga je er straks met tegenzin heen omdat je vriendin het wel helemaal geweldig vind. En he, je moet ook denken aan je vriendschap. Want wat als de ene het anders wilt doen dan de ander? ;)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 17:41

Ikzelf zou gewoon mooi allebei de opties open houden. Ik heb toen ik mijn eerste verzorgpaard had een ander aanbod gekregen. Maar toen het toch niks werd dacht ik nog altijd de ander te hebben. Helaas heb ik toen niks meer van het nieuwe aanbod gehoord en was ik toen helemaal paardloos. Dus mijn advies, houd het beide open en neem een proefperiode van twee weken oid om echt goed na te denken wat je wil.

NadineW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 17:50

Ik denk ook dat ik ook een keer bij de andere pony's ga kijken. En dan beslis wat ik ga doen. Eventueel een proefperiode nemen bij beide, heb tenslotte toch vakantie

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 20:09

Ik vind het zo jammer dat ik niks kan vinden! Rijden gaat het bij mij totaal niet om, maar gewoon dat ik lekker bezig ben en veel meer dingen leer. Omdat ik ver in de toekomst ook een eigen paard wil, wil ik in de tussen tijd heel veel leren en ervaring op doen.. Maar dat word lastig als er niks te vinden valt. :n

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:00

Nee maar ipe die handelsstal zijn kei leuke mensen en het maakt niet uit wat ik er doe ik vind alles even leuk

dvdb_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:36

Haha ja hier ook al iemand die al jaren op zoek is en steeds maar niks kan vinden. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:40

Jammer dat het zo afgelopen is, veel plezier met de zoektocht naar een verzorgpony of bijrijder :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:44

De klik tussen amazone/verzorgster en eigenaar is dus erruggg belangrijk :) Ben ik even blij dat ik het zo goed getroffen heb :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:52

Helemaal gelijk, chelle_dora. Ik vertrouw het paardje wat ik nu rijd voor de volle 100% , dit is weleens anders geweest. Snap ook wel dat het als eigenaar frustrerend kan zijn, je geeft je juweeltje weg aan iemand anders. Schiedam, dat ligt in ZH toch?

Dora heeft een enorm schattig koppie btw <3!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:57

Yezzi schreef:
Helemaal gelijk, chelle_dora. Ik vertrouw het paardje wat ik nu rijd voor de volle 100% , dit is weleens anders geweest. Snap ook wel dat het als eigenaar frustrerend kan zijn, je geeft je juweeltje weg aan iemand anders. Schiedam, dat ligt in ZH toch?

Dora heeft een enorm schattig koppie btw <3!

Daarom. En het is een gouden merrie, alleen je moet heel hard voor d'r werken voordat ze daadwerkelijk doet wat ze moet doen :+ Een galbak, maar tegelijkertijd echt een leermeester; zoals alle moeilijkste ponies.

Schiedam ligt in ZH idd :j En ze heeft inderdaad een puppykoppie haha. Maar schijn bedriegt hoor :+

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 22:11

Yezzi, helemaal met je eens! Ik ben nu ook bezig en op dag 1 wou ze niet eens vijf passen lopen, nu draaft ze al netjes met hier en daar wat eigenwijze trekjes zoals naar het midden lopen of opeens in de achteruit... Nouja, mijn zit wordt er wel heel veel beter op! :') :+ :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 22:34

Klinkt lekker, Morgane!

Niina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 08:02

Hallo,

Wij zijn Nina en Eli en we zijn 13 en 12 jaar oud. We zijn al een lange tijd opzoek naar een verzorgpaard in Almere of Muiderberg. Naarden of Zeewolde zou ook mogelijk zijn voor 1 keer in de week.

We hebben 6 en 5 jaar ervaring met paarden. Ook hebben we al eerder een verzorgpony gehad. We vinden het erg leuk om met paarden bezig te zijn. Rijden zouden we leuk vinden, maar dat is zeker niet het belangrijkste voor ons.

Wat U van ons kunt verwachten:
-afspraken nakomen en aan regels houden
-we komen door weer en wind
-netjes met uw spullen omgaan
-bereid om een kleine beidrage te betalen
-helpen met voeren en stal uitmesten als dat nodig is

Als u opzoek bent naar 2 verzorgsters/bijrijders of als u iemand kent die verzorgsters zoekt zouden wij het graag van u horen.

Moet ik nog iets veranderen?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 08:31

Lengte en gewicht toevoegen is handig, verder erg netjes :j
Hebben jullie ook foto's bij de advertentie?

Niina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 08:34

Ja die ga ik er nog bij zetten :)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 08:53

nina, lengte en gewicht zijn alleen van belang als je ook perse wilt rijden. Anders kan dat ook ter plekke bekeken worden, ik zou het over vinden komen alsof rijden toch wel erg belangrijk is voor jullie. Als dat zo is geen probleem dan zou ik het erin zetten, maar als dat niet het geval is zou ik het eruit laten.

Niina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 09:10

Oke, bedankt. Ik heb de advertentie zelf nog wat aangepast, ik heb er wel bij gezet dat we ervaring hebben met dressuur, springen en buitenrijden. Ik hoop dat het daardoor ook niet overkomt alsof rijden het belangrijkste is.

Hallo,

Wij zijn Nina en Eli en we zijn 13 en 12 jaar oud.We zijn al een lange tijd opzoek naar een verzorgpaard in Almere of Muiderberg. Naarden of Zeewolde zou ook mogelijk zijn voor 1 keer in de week.

We hebben 6 en 5 jaar ervaring met paarden. Ook hebben we al eerder een verzorgpony gehad. We vinden het erg leuk om met paarden bezig te zijn. Rijden zouden we leuk vinden, maar dat is zeker niet het belangrijkste voor ons. We vinden het leuk om te longeren, poetsen, wandelen, grondwerken en om vrijheidsdressuur te doen. We hebben geen ervaring met mennen maar we zouden het graag leren. We hebben wel ervaring met springen, dressuur en buiten rijden.

Wat U van ons kunt verwachten:
-afspraken nakomen en aan regels houden
-we komen door weer en wind
-netjes met uw spullen omgaan
-bereid om een kleine beidrage te betalen
-helpen met voeren en stal uitmesten als dat nodig is
-bereid om lessen te nemen

Als u opzoek bent naar 2 verzorgsters/bijrijders of als u iemand kent die verzorgsters zoekt zouden wij het graag van u horen.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 09:20

Wellicht kun je het niveau waarop je ervaring hebt toevoegen, alleen manegelessen, eerdere verzorgpaarden of wedstrijden (eventueel manegeproeven geven ook een indicatie van wat je kunt) Hierin geef je in mijn optiek alleen fijne informatie, voor een eigenaar. Ik heb zelf natuurlijk pony's waarvoor de gemiddelde verantwoordelijke verzorger te groot is (pony's zijn 92 cm ongeveer) dus ik zou bij gewichten en lengtes afhaken, maar bij deze advertentie niet. Ik mis wel nog hoe vaak jullie kunnen en of jullie voorkeursdagen hebben als het in almere of muiderberg is.

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 09:26

xxxninaxxx,
jij had toch al een verzorgpaard?
Of vergis ik me met iemand anders?.. 8)7

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 09:34

Als jij schade maakt als verzorgster en je laat de eigenaar er steeds voor opdraaien...denk ik dat je heel snel op straat staat.
Iedereen is WA verzekerd en ziekenfonds. Zeker als je een ruiterbewijs hebt.

Niina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 09:41

Lolove, ja klopt, maar ik doe hem samen met een vriendin en ik vind het niet meer zo leuk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 09:44

Ik zou zelf persoonlijk niet samen met een vriendin op zoek gaan. Bedenk dat een eigenaar vaak op zoek is voor een bijrijdster/verzorgster voor 1 paard en dus ook dan op zoek is naar één bijrijdster. Ik denk persoonlijk dat je dan beter allebei apart je advertentie kan zetten; ik zelf haak in ieder geval altijd af op mailtjes die van twee personen komen of advertenties waar 2 meiden samen 1 verzorgpony zoeken; dat is vrijwel altijd ellende, want wie mag er wanneer rijden, als de een beter rijdt ermee dan de ander krijg je daar de ellende van enzovoorts..