ben een oudere amazone van 50 jaar haha. Vele jaren ervaring. En zoek een braaf paard om mee naar buiten te gaan. En evt mee naar de les te gaan. Omgeving Harderwijk.
myk_en_shant
Geplaatst: 07-01-15 15:31
mieke64 schreef:
ben een oudere amazone van 50 jaar haha. Vele jaren ervaring. En zoek een braaf paard om mee naar buiten te gaan. En evt mee naar de les te gaan. Omgeving Harderwijk.
Ik meld mij ook maar even hier. Ik ben voor mijn oudere dame een leuke verzorger aan het zoeken. Vooral voor de aandacht, want rijden is geen optie.
Het valt mij wel op dat mensen maar super weinig info sturen in hun berichtjes als ze interesse hebben. Ik dacht dat het aan mij lag . Maar als ik zo de berichten lees is dat dus normaal? Ik reageer wel op elk berichtje en probeer maar veel vragen te stellen om zo een idee te krijgen wat voor een persoon het is.
Ik vind het wel een beetje griezelig om zomaar iemand te vragen/zoeken via internet.
Het is ook doodeng!! ik heb al meerdere gehad die me flink deden teleurstellen dus laat ook niet zomaar weer iemand alleen met mijn paarden. Netjes een berichtje sturen kunnen de meeste niet meer daarom spreek ik maar af dan heb je er vaak een heel andere beeld bij...
Ik knapte af op korte berichtjes... Want je wilt ook iemand die interesse heeft in je paard, dus een leuk "Hoi, ik ben... Mijn ervaring is... Ik verwacht dit.... " is normaal en dan: Vragen over het paard zelf... Niemand zal zeggen "Ik verzorg elk paard wat ik kan verzorgen", iedereen heeft een voorkeur etc. Dus mjah... Denk dat ik zelfs die interesse in het paard het belangrijkst vindt.
Ja precies! Als je graag wil dan laat je dat toch ook wel merken lijkt me?
Ach ik probeer gewoon een gesprek aan te gaan met de geintereseerden, en hopelijk wordt het wat. Zover ik weet stel ik geen hoge eisen, ik kan alleen niet het rijden bieden wat zo veel willen.
_PatriciaH
Geplaatst: 07-01-15 17:31
Lijkt me ook maar het kan ook te veel zijn ineens. Meisje waar ik gistermiddag mee deed appen en afgesproken heb dat ze zaterdag met haar moeder komt kijken stuurde uren later nog een welterusten berichtje hihihi tja wat moet je daar dan van denken! Ze is 15 dus hoop dat ze wel "volwassen" genoeg is om te komen helpen...ze zou komen om te verzorgen en heeft niet naar het rijden gevraagd dus misschien valt het alles mee. Daarom spreek ik altijd af, via de mail of app komt het toch altijd anders over! Ik heb heel veel reacties gehad sinds onze verhuizing maar idd echt voor het rijden terwijl ik duidelijk in mijn advertentie heb staan dat rijden uiteindelijk mag maar dat het op de Parelli manier is en dat ik eerst wil dat ze gaan grondwerken maar toch blijven vragen wanneer er dan gereden mag worden... Als je niet weet wat Parelli in houd google dan even
Ik kan me ook niet voorstellen dat je iemand wie jou dus een gunst gaat verlenen (je mag op haar pony rijden?!?) met zo weinig respect behandeld / te woord staat. Nou ben ik echt niet extreem streng opgevoed maar normaal respect is toch vanzelf sprekend? Ik heb aardig gepubert, maar als ik op mijn 14e iets voor elkaar wou krijgen was ik slim genoeg om in te zien dat dat met respect een heel stuk makkelijker lukt.
Kan het me überhaupt niet voorstellen, je krijgt de kans om op een paard van iemand anders te rijden, waarom zet je je er dan niet fatsoenlijk voor in??
mnkortleve
Geplaatst: 08-01-15 00:12
Ik kan mezelf ook echt kapot ergeren aan de mails die je krijg waar echt niks in staat aan info of idd alleen een vraag met foto, waar, bijdrage, heb je een binnenbak, hoe groot en dit vaak zonder aanhef en zonder naam. En de manier waarop de jeugd communiceert althans juist niet.
Ik heb vandaag mijn verzorgster ook laten weten dat het niet gaat werken, we hebben het een tijdje geprobeerd, maar ze heeft te veel begeleiding nodig die ik haar niet kan geven, want ik ben simpelweg niet thuis. Vorige week is 1 van mijn paarden na een zeer kort ziekbed plots overleden en dat heeft bij mij zo'n enorme klap gegeven, het doet je des te meer beseffen wat je paarden voor je betekenen en je gaat dan meer nadenken vandaar dat ik nu misschien ook wel gezegd heb dat het niet gaat werken kleine dingetjes stapelde zich op je gaat je er aan ''ergeren'' en komt dan tot de conclusie dat je beter is om er mee te stoppen. Of ik nog iemand wil weet ik niet, ik denk dat mijn eisen te hoog zijn, ik heb maar tinkers, kan nu niet meer bieden als veel bagger en water ( er valt over het algemeen nog wel te rijden al is het soms wel aangepast), maar ik verwacht wel dat ze vaste dagen komen zich aan hun afspraken houden consequent zijn en mee helpen in de verzorging en dat schijnt onmogelijk te zijn.
_PatriciaH
Geplaatst: 08-01-15 00:15
Hun vinden dat wij blij moeten zijn dat ze ons komen helpen want ja wij hebben geen tijd en anders staat het paard toch niets te doen Gelukkig zitten er ook best nog leuke meiden tussen die wel hun best doen en graag willen maar die zijn vaak al voorzien!
Ik denk dat wij Het gewoon niet treffen Mirjam... We willen het beste voor de paarden maar er zijn maar weinig serieuze meiden die op een tinker willen rijden. Ze willen allemaal een mooi dressuurpaard met mooie setjes en een binnenbak, geen modder stel je voor!! Ooit komt er voor ons ook iemand die er helemaal voor gaat...
Laatst bijgewerkt door _PatriciaH op 08-01-15 00:19, in het totaal 1 keer bewerkt
mnkortleve
Geplaatst: 08-01-15 00:19
Die mentaliteit hebben ze tegenwoordig ja, ik zie het anders. Mijn paarden vinden het helemaal niet erg om grasmaaier te zijn alleen het baasje vind het leuk als er wat mee gedaan word. Meisje wat ik had was verder ook niet onaardig hoor alleen was het een manegeruiter die totaal geen besef had wat het is om een eigen paard te hebben en als je dan zelf niet thuis ben dan gaat dat op den duur toch niet werken.
_PatriciaH
Geplaatst: 08-01-15 00:22
Denk dat geen enkel paard het erg vind om grasmaaier te zijn en ik laat mijn paarden liever nig staan dan dat ik ze laat verpesten...of dat er ongelukken gebeuren want ze weten vaak ook niet wat ze doen. 1 paard uit de kudde halen lijkt al onmogelijk, de andere 3 los er achteraan Ik vreet me op als ik op mijn werk zit en ik weet dat het eigenlijk nog niet zo goed gaat. Maar hoelang geeft je iemand een kans??
mnkortleve
Geplaatst: 08-01-15 00:37
o dat was hier ook geregeld aan de orde hoor, die was er uit zus was vervelend die deed dit die deed zo en dan dacht ik hoe kan dat nou dat doen ze bij mij nooit. Als jij je op vreet op je werk dan gaat het niet goed, einde er aan maken en klaar of zeggen dat je alleen afspreek als je er zelf ben tot het goed gaat. Ik heb vrij brave paarden gaat er 1 uit dan is er nog 25 ha aan land die gaan de weg niet op ben ik niet thuis dan is mijn man er wel dus vliegen ze door de draad dan is er nog geen nood aan de man en als het hard regent dan gaan ze wel naar stal.
Ik ben 3 of 4 keer met de eigenaar geweest, naarna mocht ik zelf en naar een paar weken ook alleen naar buiten. Ik kan het allemaal zelf inmiddels maar als er iets is waar ik over twijfel of waar ik over wil overleggen doe ik dat altijd, komt de eigenaar niet voor verassingen te staan
Nou hebben wij okk een 14 jarig meisje lopen die dat soort dingen niet overlegd, Best jammer. Maargoed ze heeft toch bijna geen tijd meer... Dus verwacht niet dat dat een blijvertje is
Moet zeggen dat het meisje dat hier komt ook echt een manege ruiter is. Ze heeft nu 2x erop gezeten, maar merk wel dat paard onzeker word van haar, dit omdat ze zelf ook nog wat onzeker is. Paard gaat dan alleen maar vreselijk aan mij hangen en wijkt niet van m'n zijde. Vandaag gaat een stalgenootje met paard en bijrijder de bak in om te rijden. Heeft m'n bijrijder het net ff wat makkelijker. Kijk wanneer zij meer vertrouwen erin gaat krijgen neemt mijn paard dat gelukkig wel heel snel over. Ze is nu in ieder geval bezig met te gaan lessen.
Verder is m'n paard wel aanhankelijk aan haar en dat is echt al heel wat. Los in de longeerbak volgt ze haar met grondwerk ook los, stopt netjes en loopt weer mee. Oke af en toe houd paard lief haar straal voor de gek, maar daar is ze een ster in
Een beetje onzeker is de 2e keer helemaal niet zo gek, als ze het maar erkend en er aan wil werken moet dat vast goed komen!
NailB
Geplaatst: 10-01-15 12:47
Ik zie iedereen hier een beetje balen van sommige verzorgster berichtjes, maar ik als verzorgster heb dat probleem ook! Het is nu al drie keer achter elkaar gebeurt dat ik gewoon een berichtje stuur met dat ik 14 ben, zo en zo lang ben, zo veel weeg, wat mijn ervaring is en al die dingen. En gewoon geen reactie terug krijg . Ik typ gewoon normaal Nederlands en ik kom toch niet écht penny over volgens mij. Ik baal daar zo van. Reageren jullie eigenaren ook als jullie al iemand gevonden hebben? Sturen jullie dan een berichtje terug met: Sorry, we hebben al iemand? Reageren jullie meteen of wachten jullie een paar dagen? Ik zou graag wijs worden uit het oerwoud dat eigenaren heet
Ja... de "Ik verdien jouw paard want jij bent een slechte eigenaar want je kan het niet alleen, dus je paard komt wat te kort" en het hele verhaal hoe ze een ziekte had overwonnen... Dus dat ze er echt recht op had... Tjah... Ik zocht toen iemand omdat ik altijd alleen was daar en ik het fijner/veiliger vond om samen te gaan. Stond ook duidelijk in de advertentie toen... Dus mjah... "Tot nooit" zo eindigde het mailtje
Op de reacties van te jonge kindjes, reageer ik ook altijd lief en netjes... (Maar die kunnen het ook bont maken zeg... "Ik wil vandaag komen rijden want ik moet oefenen voor mijn dressuurwedstrijd zondag" (kende het meisje niet ) Netjes teruggemaild, dat het niet helemaal de bedoeling was en dat ze niet eens iets van de pony wist (was via via via facebook, ze had mijn naam zien staan en gelezen dat ik iemand zocht, stond verder alleen in dat het om een e-pony ging)... Dan denk ik, hoe kun je zoiets vragen, of nouja vragen
Gewone normale mailtjes, krijgen ook een gewone reactie... Dus gewoon: je zelf voorstellen, ervaring vertellen, wat zoek je/verwacht je, en gerichte vragen stellen over de pony... en dan niet "kan die aan de teugel lopen?" Maar naar zijn karakter, wat ie tot nu toe doet en weet ik veel wat...
Lizzo_RV
Geplaatst: 10-01-15 19:41
Ik ben ook op zoek naar een pony/paard, omgeving Groningen. Als je iets weet, zou je dan even een PB willen sturen, dan zal ik wat meer informatie over mijzelf vertellen.