Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Niina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 22:31

Denken jullie dat ik meer/minder kans maak op ren verzorgpony als ik het samen met m'n zusje doe? (We schelen maar 1 jaar)

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 22:33

Mwah, ligt eraan, sommige willen er echt maar 1 en sommige vinden het niet erg als er 2 komen.

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 22:37

Ik ben de afgelopen maanden druk op zoek maar het vlot nog niet echt.. Ik wil graag iets dichter bij huis (Arnhem) aangezien ik nu de fokmerries rijd en verzorg op een stal dichtbij mijn ouders. Twee keer per week 2,5 uur reizen wordt een beetje veel. :') Ik merk wel dat het lastig is om a. Iets in de buurt te vinden en b. Iets te vinden waar de eigenaar geen wedstrijdervaring vraagt. Heeft iemand nog tips? Helpt een eigen advertentie maken bijv.?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 22:43

Proberen kan altijd, Ygritte!

Hoe staan jullie tegenover als 16 jaar op 18+ advertentie reageren? Heb het 1x gedaan, toen heel vriendelijk terug gekregen dat ze veel reacties had gehad, en dus toch echt 18+ zocht, maar dat ze het 'niet geschoten is altijd mis' niet erg vond...

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 22:50

Ben ook al aardig lang op zoek, maar zie dat er de laatste tijd steeds meer verzorgers bij komen in mijn omgeving, en die hebben ook zoveel meer te bieden dan ik heb.. Ik begin de moed langzaam aan een beetje op te geven, en moet maar accepteren dat ik het moet doen met een uurtje rond hobbelen door de bak, hoe graag ik ook wil verzorgen.. Blijkbaar is het niet voor mij weg gelegd. :n

EskeGirl
Ik vind als iemand duidelijk aan geeft 18+, en je bent zelf 16 gewoon niet moet reageren..
Inderdaad is niet geschoten altijd mis, maar mensen zetten het niets voor niets in de advertentie.
Als ik zelf een verzorger zou zoeken en ik zet in mijn advertentie 18+, en er reageert iemand van 16 zou ik er inderdaad over na denken, en het waarderen dat iemand zijn/haar hulp aan bied, maar het kan bij sommige ook overkomen als gewoon heel impulsief, en dat iemand zijn eigen gang wil gaan.. Ik zelf heb dan ook liever iemand die dan ''mijn'' eisen accepteert, (Niet dat jij dat niet doet hoor).
Maar ja, het kan natuurlijk ook positief overkomen.. Ligt heel erg aan de persoon, maar ik zelf ga niet reageren op een 18+, zolang ik nog geen 18 ben. :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 23:00

Ik normaal ook niet, dit was puur uitzondering, wilde het even horen van jullie :)

Toen ik 14/15 was, dacht ik: als ik 16 ben, grotere kans om verzorgpony te vinden! En nu is alles opeens 18 of zelfs 21+. Ik word ik oktober 17, misschien geeft wat ouder zijn dan 16 toch meer voordelen.

Niina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 23:00

Lolove jij woont toch ook in almere?

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 23:03

xxxninaxxx schreef:
Lolove jij woont toch ook in almere?

Ja :j

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 23:08

EskeGirl schreef:
Ik normaal ook niet, dit was puur uitzondering, wilde het even horen van jullie :)

Toen ik 14/15 was, dacht ik: als ik 16 ben, grotere kans om verzorgpony te vinden! En nu is alles opeens 18 of zelfs 21+. Ik word ik oktober 17, misschien geeft wat ouder zijn dan 16 toch meer voordelen.

Dat is inderdaad jammer, maar ik snap eigenaren ook heel goed.
Een paard is en blijft een paard, hoe braaf en rustig hij ook is, het kan altijd mis gaan.
En het kost ook heel veel geld, stel er gebeurt iets en je bent jonger dan 18, wie is er dan aansprakelijk? Wie gaat de kosten betalen? Lijkt me ook weer sneu voor de ouders, die zich telkens blauw betalen omdat hun kind misschien niet verantwoordelijk genoeg is. Daar in tegen zijn er ook heel veel kinderen die wel heel verantwoordelijk zijn, en weten waar ze mee bezig zijn. Maar het is toch ook weer een risico die je loopt, als een kind je paard gaat verzorgen. Ook met vervoer, tijd en geld :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 23:10

Je bent altijd verantwoordelijk als iemand een ongeluk met jouw paard krijgt, 18+ of niet... ach, ik vind ooit wel een paardje!

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 23:35

Jaa volgens mij ben je als eigenaar altijd verantwoordelijk. Behalve als je aan kan tonen dat het met opzet was of dat het door een fout van de ruiter was. Dit is alleen bijna nooit aan te tonen. Wat er ongeveer op neer komt het is altijd de eigenaar rekening.
Als het per ongelukken ging zou ik wel de rekening delen. Jij bent immers de gene die er op zat of ee naast was.

Ik heb net weer gereden. Dit keer voor het eerst zadel er op. Reageerde die best goed op. Beetje onwennig maar daarna gewoon gestapt. Tot dat die jeuk kreeg bij ze hoofd en met ze achter been willde krabben. Dus die optilde. Gelukkig kwam ie er niet snel bij. En krabte de eigenaar die ee bij stond maar even. En toen weer stappen. Steeds mer gewend. Volgenden keer weer proberen en dan misschien de teugel hulpen er op proberen te krijgen. Ho kan die alleen nog maar door stem en teugel niet zo erg en sturen lukt nog niet zo.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 23:48

Ik had ook als 16 jarige gereageerd op een 18+ advertentie en heb daar toen een hele tijd een leuk bijrijdpaard aan over gehouden. Hun zochten iemand die ze alleen konden laten met hun paarden, en gingen er van uit dat dat altijd 18+ was :)) maar ze gaven me toch een kans en het is goed gegaan :) helaas wel moeten stoppen door mijn drukke vakantie baan toen..

NadineW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 07:14

Vorige week op 2 advertenties gereageerd. Nu op beide reactie *\o/*
Advertentie 1: Zoekt verzorger voor 1 paard en 5 pony's (2 a-pony's, 2 e-pony's, 1 fjord). Ook mag er gereden worden. Samen met een vriendin gereageerd. En we hebben wat heen en weer gemaild. Tis aardig dichtbij en samen met een vriendin.

Advertentie 2: Zoekt bijrijder voor een New Forest pony. Ook gereageerd maar deze keer alleen. En ook positieve reactie.

Nu zit ik dus met dit: Ik heb op 2 advertenties gereageerd en beide reactie. (had nooit gedacht dat ze beide gingen reageren). Ik ga deze week waarschijnlijk bij de New Forest kijken. En wacht op reactie van de ander. Alleen kan ik niet beide doen. En nu ga ik komende vrijdag al op vakantie.
Hoop dat het een beetje duidelijk is

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 08:46

Naar beiden gewoon meteen eerlijk en duidelijk zijn. Dat je inmiddels ook een reactie hebt van een ander maar dat je heel graag langs wil komen om nader kennis te maken? Zodat je van beide kanten kan kijken wat het beste klikt. En duidelijk vermelden dat je wel op vakantie gaat, van wanneer tot wanneer, dus dat in die tijd je niet bereikbaar ben. (beter twee keer zeggen dat vergeten te zeggen..)

NadineW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 12:08

Marocje: Oke ga ik zeker doen. Bedankt !

MarshaAldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:43

Wij zoeken een bijrijder voor een connemara merrie advertentie staat op marktplaats, Drenthe ( gees)!

Niina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:46

Jammer, te verweg :(

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:50

Ik heb de gok gewaagd en een advertentie gemaakt als verzorger op de Bokt Markt! :) Alleen merk ik dat er in mijn omgeving (Arnhem) veel aanbod is qua verzorgers, terwijl er juist weinig pony's aangeboden worden.. Nuja, we zien wel. :)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:53

Ygritte schreef:
Ik heb de gok gewaagd en een advertentie gemaakt als verzorger op de Bokt Markt! :) Alleen merk ik dat er in mijn omgeving (Arnhem) veel aanbod is qua verzorgers, terwijl er juist weinig pony's aangeboden worden.. Nuja, we zien wel. :)

Nou.. Ik kom uit Arnhem, en je hebt hier vrij snel een verzorgpaard hoor? Ligt ook heel erg aan de verzorger/bijrijder zelf.

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:57

Ygritte schreef:

Ik heb je advertentie bekeken en ik vraag me nu af; waarom zoek je een verzorgpony als je al op een handelsstal werkt waar je ook mag rijden?
Daarbij je bent 19 en je hebt ervaring, ik denk niet dat het zolang gaat duren hoor ;)

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 15:02

Nou binnenkort ga ik stoppen bij deze stal: ik doe dit werk namelijk als vrijwillig bijbaantje op donderdag en vrijdag, en kan er makkelijk heen omdat de stal dichtbij mijn ouders zit. Als ik straks weer fulltime ga studeren wordt het op- en neerreizen naar mijn ouders in Twente een stuk lastiger en zoek ik iets dichter bij huis, waar ik ook bijvoorbeeld in het weekend een paar uurtjes heen kan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 15:23

Niet de moed opgeven! Blijven zoeken, grotere kans dat je wat vindt, dan als je opgeeft.

Er zijn inderdaad echt veel meisjes die zoeken naar een vzpaard (ook rijden), ik ken een paar meisjes die ook een vzpaard hebben, maar geen enkele ervaring hebben in het rijden. Dus ja, er zijn zat eigenaren dus die ervaring niet zo belangrijk vinden,maar toch zou ik les blijven nemen, want zonder ervaring rijden is niet verstandig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 15:25

Er zijn ook eigenaren die hun pony niet op MP/BM zetten, zodat ze zélf kunnen reageren op mensen die geschikt lijken en geen tientallen mailtjes van penny's binnenkrijgen. Dus wie weet zijn er veel meer paarden in je omgeving die nog een lieve verzorgster zoeken :j.

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 15:51

Nou, wie weet.. :) Ik krijg nu ongeveer één keer per week les van een medewerker van de fokkerij. Vorige week was dat bijvoorbeeld een springles met één ander meisje in de buitenbak. Ik heb in Arnhem nog een tijdje een manege geprobeerd, maar de erg grote groepen waarin les werd gegeven en wat 'afgematte' paardjes soms zorgde er toch voor dat ik daar niet helemaal met plezier heenging.. En toen ben ik uiteindelijk weer gestopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 16:05

Er zijn echt onwijs veel paarden omgeving Arnhem/Elst! Vooral daar tussenin. Had er zo een paar voor je op kunnen zien die ik eerder steeds voorbij zag komen. :P Juist in deze omgeving is er niets te vinden.

Enneh, ik wil niemand hetzelfde gunnen als ik. Maar ik ben nu al 1 tot 2 jaar aan het zoeken naar een verzorgpaard. :+ Hier is dus echt niets te vinden, maar wellicht nu wel. Mag donderdag kennis komen maken. :j