Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xSogno

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 14:09

Waarom zou je een verzorgster nodig hebben voor een 2,5 jarige? Daar hoef je toch nog weinig mee te doen? 2 x per week wat doen is al prima en dat red je toch zelf wel?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 14:18

Ga het toch even aanpassen...

Kijk uit met tijd investeren... Want er moet echt vooruitgang in zitten en zorg dat ze niet helemaal afhankelijk van je worden. Anders kost het je alleen tijd ;)

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 14:49

xSogno schreef:
Waarom zou je een verzorgster nodig hebben voor een 2,5 jarige? Daar hoef je toch nog weinig mee te doen? 2 x per week wat doen is al prima en dat red je toch zelf wel?

Nu kan. Ik het ook prima zelf. Al vind ik wel dat hij elke dag aandacht moet hebben. Hij staat ik een uitloop stal, maar ik wil graag dat hij elke dag wel even in de paddock komt. En zodra z'n hormonen helemaal wegzijn (vorige maand gecastereerd) ook op de wei. En poetsen knuffelen wandelen, dat kan natuurlijk prima met zijn leeftijd.
En het hoeft ook niet direct een verzorgster, maar ik denk er wel overna.
Mischien als hij straks goed zadelmak is en braaf, dat ik dan wel een meisje de kans wil geven. Maar goed dat is nu dus de overweging, wat is wijsheid en wat wil ik?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 15:17

Ik ben zelf ook begonnen met 13 jaar als verzorgster, maar na een paar keer, kon ik ook gewoon alles alleen (in het begin wil je er bij zijn, logisch...) maar ik merk nu echt (pony is verhuisd) en mijn verzorgster wil niet rijden zonder dat ik er bij ben... (Haar moeder is er ook altijd bij...) En ik moet er nu opnieuw tijd in gaan steken, die ik eerst op de vorige stal wel had.... Maar nu niet meer.... Dus ik zit ook even met mijn handen in het haar...

Iemand een kans geven is super, maar kijk uit dat je het niet jouw probleem maakt. Ik kreeg een appje dat ze al een hele tijd niet meer had kunnen rijden en ik probeer mezelf dan in bochten te wringen, terwijl als ik veel tijd in haar stop, ik zelf geen tijd meer heb om zelf iets met mijn paard te gaan doen :S

Mijn pony is 15,5... Met opzadelen was lastig want hij kan niet vaststaan en er niet tegen als hij geen andere paarden ziet (alleen rijden/wandelen gaat wel... maar stilstaan is dan drama..) dat is gewoon consequent zijn en oefenen. Deed dat eerst ook altijd toen ik nog niet luxe op een pensionstal stond... Pony is niet gemeen of wat dan ook... Laat staan hoe dat dan gaat bij een jonge pony die nog alles moet leren. Mijn paard was ook 15 toen ik met hem begon, ook een eigen karakter en niet gemeen... Maar ik ben blij geweest dat dat een "ouder" paard was... Vooral als je zelf nog veel moet leren en dat is op die leeftijd...

Zorg dat je een zelfstandig iemand hebt, ouder zegt niet altijd alles... Maar wel iemand die in oplossingen denkt etc.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:38

Voor een jong dier is een goede verzorgster juist fijn.
Netjes vaststaan, poetsen, hoefjes geven, stukje wandelen.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:51

Het is dan vooral de combi... En de ervaring die iemand heeft. Zit er een beetje angst/onzekerheid bij iemand in, is het met jonge paarden meteen geen combi meer :)

Hier gewoon tevreden hoor :) Pony is ook echt soms irritant, hij kent het allemaal maar stelt zich dan aan en maakt echt gebruik van onzekerheid. (Het nadeel van een oudere pony die weet hoe het werkt ;)) Maar dat komt ook wel goed... Na mijn tentamens heb ik weer tijd... En oefen nu zelf gewoon :) wordt het ook alleen beter van :)

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 00:10

Een wat oudere slanke niet te lange ruiter past ook nog wel op een D pony hoor :) hoeft echt niet perse een jong meidje te zijn

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 01:43

Jongens, volgens mij heb ik nu toch een beetje geluk..

Ik heb iemand gevonden die níet te zwaar is, vaak genoeg wil komen én geen probleem heeft met het uitmesten. Ze is een paar keer geweest en ze kan nog fatsoenlijk rijden ook! Ik ben een aantal keer samen met haar heen geweest en ze vroeg zelfs eens of ze eerder heen mocht om alvast uit te mesten. Ik schrok bijna :+. Ze lijkt het ook goed te kunnen vinden met mijn pony, dus hopen dat deze positiviteit zo blijft :D

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 02:46

ZoZenn schreef:

Ik heb iemand gevonden die níet te zwaar is, vaak genoeg wil komen én geen probleem heeft met het uitmesten. Ze is een paar keer geweest en ze kan nog fatsoenlijk rijden ook! Ik ben een aantal keer samen met haar heen geweest en ze vroeg zelfs eens of ze eerder heen mocht om alvast uit te mesten. Ik schrok bijna :+. Ze lijkt het ook goed te kunnen vinden met mijn pony, dus hopen dat deze positiviteit zo blijft :D

Gefeliciteerd! Als er ergens een meertje is waar er meer van zulke zitten laat je het ons dan weten? :P

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 10:30

Dat klinkt super!

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 10:38

ZoZenn schreef:

Dat klinkt echt super! Gefeliciteerd!

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 13:57

Bedankt! Ben ook blij voor m'n pony, ze wil graag op den duur wedstrijden gaan rijden en hij is een echte werker. Aandacht krijgt hij genoeg, maar nu kan ie ook weer lekker trainen.

En als ik dat meertje vind, dan stuur ik 'm jullie kant op :+

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 15:42

Kan iemand helpen?

Ik ben al een tijd op zoek naar een verzorgpaard en nu heb ik contact en mailt de eigenaar me opeens niet meer. Ik ben bang dat het niet kan maar ik heb geen idee of ik nu moet afwachten of doorgaan met zoeken...

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 15:44

En aangezien vele hier zoeken naar een bijrijder:-P

En idd het gewicht triggert een paard het meest. Dus een slank ouder iemand zou prima kunnen rijden op een pony, tis dat de meeste dat niet prettig vinden (so I)

_Tirzaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 18:46

Door tijdgebrek voor mijn verzorg fjord heb ik de eigenaresse voorgesteld een extra verzorger te zoeken zodat de fjord toch aan zijn beweging komt en zijn aandacht krijgt die hij verdiend..

Nou vraag ik me af waar we extra op moeten letten bij het zoeken van een verzorger..

De fjord is bijna 7 jaar maar nog erg groen, staat bij de ouders van de eigenaresse en hebben zelf een bak, alle materialen zijn aanwezig en hij word bitloos gereden. Hij is erg leergierig maar moet soms wel even aangepakt worden.

Tips?

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 18:59

Ik krijg de kriebels van de omschrijving dat hij soms "aangepakt moet worden".
Je moet gewoon consequent en duidelijk zijn neem ik aan?. Iemand met te weinig ervaring zal al snel te onduidelijk zijn verwacht ik?

_Tirzaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 19:13

Ja bedoel inderdaad gewoon consequent hoor. Je moet duidelijk zijn tegenover hem. Klopt, we zoeken sowieso iemand met een aantal jaar ervaring en dan ook natural'horsemanship gericht want dat is onze 'style

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 21:50

Ohw meld me hier aan. Mijn huidige verzorgster is moeten stoppen om privé redenen maar omdat ik net bevallen ben opzoek na een nieuwe maar wat valt dat tegen. Tips?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 22:24

He wat vervelend zeg, een nieuwe moet je ook weer helemaal inwerken.
Mijn huidige verzorgster is nu ca een jaar hier. Ze kan inmiddels hier thuis de paardjes geheel zelfstandig verzorgen.
Helaas kan ze vanwege school nu alleen nog in het weekend komen, dat is wel balen.
Daarom zou ik er graag nog 1 of 2 bij willen, echter zie ik wel op om weer van voor af aan te beginnen.
Het duurt gewoon lang, kost veel tijd en energie om iemand helemaal in te werken. Vooral balend als ze er dan ook nog (vroegtijdig) mee ophouden, dan is alle tijdinvestering voor niets geweest.

Consequent is een eigenschap die niet iedereen heeft, hopelijk vinden jullie een goede verzorgster voor erbij.
Echter liever dat hij wat minder aandacht krijgt, dan dat hij verpest wordt....

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 10:54

Ik meld mij ook ff in dit topic, ben al een hele tijd aan het meelezen. Nu had ik laatst ook een advertentie gezet en daar is 1 reactie opgekomen, maar die dame vind het blijkbaar teveel moeite om een fatsoenlijke email te schrijven, en te beginnen met Hallo, blablabla en dan groet. Ze stuurt enkel oneliners: heeft u een foto van de paarden, waar staan ze, wat kost het etc. Ik heb gewoon nu al de neiging om helemaal niet meer te reageren, of is dit iets normaals?

Mijn andere bijrijdster heb ik na een aantal keer naar huis gestuurd, ondanks veel hulp krijgt ze serieus ruzie met mijn anders totaal brave paard. Je ziet ze gewoon letterlijk ruzie maken. Ze trok hem veel te strak van voren, om vervolgens geen hulpen te geven. Nena blijft dan gewoon staan en wordt een soort jaknikker. Het is net alsof ze aan het autorijden is, zo van als ik hem in de 2e gang zet, hoef ik niet meer te sturen, geen gas meer te geven etc. Dus na 12x rijden geen verbetering, eerder verslechtering heb ik het maar opgegeven, daar stop ik geen tijd meer in. En dan iedere keer het commentaar van ja, die knol moet maar eens flink aangepakt worden. {:)-:(

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 11:09

Ja dat is normaal... is het een jonge meid?
Gister ook met een meid gemaild maar krijg alleen maar reacties van "toffe paarden" en "wat kost het" en "ik kom zaterdag, okii"... Als je dan vraagt of het echt niet te ver fietsen is krijg je "nee joh" ... Heb ook maar even niet verder gevraagd, ze komt nu zaterdag met haar moeder kennis maken en dan zal ik haar wel het hemd van het lijf vragen en kijken of ze dan wat volwassener reageert.

Die knol moet maar eens flink aangepakt worden -:(- :x inderdaad die krijgt een enkeltje naar huis }:) ~~}>

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 11:12

ze is 19 geloof ik. Ik denk dan altijd maar: jij wilt iets van mij, dus om dan even een fatsoenlijke email te schrijven is voor mij meer dan logisch. Nou ja dan reageer ik toch maar, misschien is het wel een goude verzorgster. Kan ik trouwens voor 2 paarden 70 euro in de maand vragen, dan kan ze beide 2x per week rijden (of meer) en hoeft verder geen klusjes te doen.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 11:16

Ik zou zeggen dat kan maar of een bijrijder daar ook zo over denkt dat is maar de vraag... Wil ze wel 4x komen en 2 verschillende paarden rijden? En wil je dat ze les gaat nemen dan zal dat naast de bijdrage komen en dat kunnen meiden van die leeftijd vaak niet betalen :(

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 11:20

Net bedrag, pensionstal? Binnenbak?

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 11:23

Ze wilde graag 4-5 keer rijden per week, dus heb ik dat aantal verdeeld over mijn beide paarden. Dan kan ze 4 dagen komen en iedere keer 1 paard doen. Dan blijft het voor iedereen leuk. Wij hebben een zeer goede buitenbak en de rijvereniging is op 5 minuutjes afstand, die bak is 24/7 ter beschikking en bijna nooit bezet.
Rijles kost 5€.