GamblersCup schreef:Zammara, ik vind dat helemaal niet gek. Als ik weer een nieuwe bijrijdster zou moeten zoeken, staat er ook in de advertentie "18 jaar of ouder".
Ik wil geen tieners op stal, die in de leeftijd zijn andere dingen belangrijker te vinden, de verantwoording niet altijd nemen, vriendinnen meeslepen naar stal, niet op komen dagen want kater, etc. etc. Dat is gewoon de ervaring die we op stal hebben en ik ga niet op zoek naar die ene uitzondering. Ik geef wel de verantwoording voor mijn paard in andermans handen, het is geen stoel waar we het over hebben. Dat moeten die meiden van 16 ook kunnen begrijpen. Die kunnen dan beter op zoek gaan naar een verzorgpony die al van een tiener is, die zal daar geen problemen mee hebben.
Ik moet zeggen dat ik ook eerder geneigd ben iemand van 20 uit te nodigen om een kijkje te komen nemen dan iemand van 15.
Heb er destijds 3 laten kijken, 1 van 15 en 2 van rond de 22-24.
Moet zeggen dat dat meisje van 15 echt wel verantwoordelijk overkwam en heel makkelijk met het paard wegreed, maar het vervoer kwam twijfelachtig over. Mama brengen dit en dat, zus en zo. Ma was dus altijd de klos. Heb gezien hoe dat bij ons thuis destijds ging, toen ik nog geen rijbewijs had. Nou dat gaat mams dus wel de strot uit hangen
.
Maar er heeft ook iemand van 16 op dat paard gereden die nergens verantwoordelijkheid voor nam. Paard met zweetdeken laten staan en naar huis. Hoofdstel met kwijl terug hangen, sporen prikken (met gaten in de vacht
), etc.
In principe zet ik geen 18+ in de advertentie, maar heb onbewust wel een voorkeur!