Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:13

An_J schreef:
Ja ik vind veel goed maar een 4 jarige zonder cap en goede begeleiding op die reus werd me te gortig. Doe ik met mijn eigen dochter niet eens op die manier .. Laat staan dat ik verantwoordelijk wil zijn voor die van een ander..

Tja er zijn (m.i. Door de recessie) meer paarden dan bijrijders heb ik weleens het idee...

Maar de normen en waarden vd 'jeugd' is ook wel aan t veranderen..

Zonder cap rijden is bij mij sowieso verboden... Ook al is het maar even uitstappen... Rijd zelf ook altijd met cap...

Op die van mij heeft wel een paar keer een 3-jarige gezeten, maar dan liepen we er met 2 mensen naast of ik had het jongetje vast en ponylief bedacht dat ie netjes rondjes moest lopen en deed dat ook lief... Maar meestal was het zo dat zijn moeder of vader of iemand op stal hem dan vasthadden.. Meisje van 6 --> altijd met cap en in de bak mocht ze wel vrij rijden (had immers ook een eigen pony'tje dus wel wat ervaring) In de bak is ie gewoon extreem braaf en hobbelt ie wel netjes rondjes... en dan vaak nog aan de longeerlijn en/of er langs lopen :)

Starlight98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:17

Lianne86 schreef:
[Ja, dat is ook logisch toch? :D (vroeger was het playmobil huis verboden, 1 poppetje anders en ze moest al weten wie er aan had gezeten :') dus die tic is ergens goed voor :D) Ik doe het ook altijd --> dicht is goed :))

Dan is zo'n tic wel handig ja :D

Bij mij zou het alleen opvallen als mijn poetskist opeens is opgeruimd ;) Maar dan zou ik me wel schuldig voelen dat mijn verzorgster mijn troep opruimt, dus dan zou ik zelf ook wel beter opruimen :')

Kan ik anders je zusje niet een keer lenen? Mijn kast moet eigenlijk eens worden opgeruimd :o

Lianne86

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:26

Het enige wat ze vertikt is hoofdstellen in elkaar zetten :')

Haha je kan haar gewoon ophalen in Nuenen :D

Het moet geen troep zijn, een verzorgster die een keer de kast opruimt, een dekje wast of wat dan ook, prima... Maar het moet niet zo zijn dat ze telkens jouw troep op gaan ruimen :D (nouja, ik vind het ook opgeruimd als het in de kist zit en die dicht kan :'))

Starlight98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:35

Als ze mijn hoofdstel in vet, zet ik het zelf wel in elkaar hoor, dat is geen enkele moeite :D

Jammer dat je zusje zelf niet rijdt, anders had ze hier nog wel mogen komen :)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:49

Ik wil der zelf houden voor mijn ezeltje :D Kan geen betere controle wensen... Af en toe moet ze hem alleen iets meer aanpakken, maar dat komt misschien ooit nog goed :D Maar ze is wel de ideale groom en hulp als je gaat rijden, alles wordt aangegeven etc. netjes weer opgeruimd :D Maarja, dat rijden... Komt misschien nog ooit... maar zolang ze het leuk vindt om lekker mee te gaan en te helpen vind ik het ook wel goed :) Toch "controle" en ze vindt het zo leuk :)

xOtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 18:12

Jammer dat iedereen hier zo ver weg woont, want er is wonderbaarlijk genoeg vraag naar verzorgers. :')

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 18:13

Waar woon je dan otje

xOtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 18:21

esmee_2001 schreef:
Waar woon je dan otje

Roosendaal, zoals je in mijn onderschrift kan lezen. :P

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:29

Oh ja zie het

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:04

Vraag wel... Alhoewel die van mij niet onder de pony's valt met zijn 1.80 ;)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:05

Lauwttje schreef:
Ik loop sinds een maandje rond bij 2 shetjes, en nu al 2x de kast opnieuw opgeruimd :') Al mijn spullen passen er gewoon niet bij, nu zo gedaan dat de meeste gebruikte spullen bovenop liggen en de rest onderop, dekens netjes opgevouwen zodat er meer ruimte is, hahaha :')

Praktisch is dat altijd he :P
Wij hebben hier 4 kasten voor een shet een een D pony (eigenaresse) Zijn echt gewoon normale kasten, ze heeft gewoon veel spullen :')

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 21:40

Lianne86 schreef:
Haha dan ken jij mijn zusje niet xNikitaaa :') die ruimt de poetskist op zo'n manier in dat zij precies weet hoe alles ligt... (en dan het liefst de borstels die je nodig hebt onderop :p) En gewoon hele kleine dingetjes... Maarja, je merkt het sowieso wel als het dekje niet nat is, je niets ziet etc. En bij haar merkte je het ook vooral aan het bit.. dat spoelde ze nooit af :') Wat dus weer handig was om te kijken of...

Haha naja, ik ruim alles altijd weer precies zo op, behalve als ik denk van: dat moet echt anders. Bijvoorbeeld als er nog een halstertouw buiten hangt, emmers uit de kast komen rollen zodra ik deze open doe etc. Zelfs de draden van de bak doe ik weer precies zoals ze waren. Zaten ze dicht? Dan doe ik ze ook weer dicht :p. Ik denk dat het soms heel lastig is om te zien of ik langs ben geweest... :Y) Maar opruimen vind ik gewoon belangrijk, zeker omdat de kast bij mijn verzorgpaard ook echt klein is, dus die moet wel opgeruimd zijn.

Zou het een goede eigenschap zijn? :')

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 21:48

Ik deed het ook altijd hetzelfde :D maar het kan bij mij makkelijk voorkomen dat een cap anders ligt, of een ander dekje onder het zadel als het nat is van het rijden etc. Ander dekje dat te drogen hangt etc. Er zijn altijd wel dingen te zien lijkt mij :D (Draden etc doe ik ook nog steeds hetzelfde... Gewoon het handigst, weet dat het de volgende dag open moet staan of juist dicht moet zijn :D)

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 21:55

Oh, daar denk ik niet eens overna... Misschien is het voor de staleigenaar juist wel fijner als ze open zouden zijn, maar als ze dicht waren gaan ze gewoon weer dicht :'). Heb vandaag trouwens wel, na lang nadenken, een draad open gedaan. Er zit sowieso nog een hek voor en ik wist dat de staleigenaar dat ding dicht doet als hij de paarden binnen haalt, zodat ze niet tot het hek rennen. Heb toen wel lang getwijfeld hoor :')

jenn1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 22:00

starlight en lianne, ik snap helemaal wat jullie bedoelen, ik heb er alleen niet zo over nagedacht!
Heb het meteen even aangepast

Starlight98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 22:53

Daarom kan het ook altijd wel handig zijn om mensen naar je advertentie te laten kijken. Dingen kunnen soms heel anders overkomen dan dat je ze bedoelt. Maar nu staat er in je advertentie niets wat raar over zou komen voor mij. Zo ziet hij er echt netjes uit. Veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 00:33

jenn, je hebt er niets aan , maar je zou zo bij mij mogen komen hoor!

yasminhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:32

Starlight98 schreef:
Ik vind de zin "Als het goed voelt wil ik er best de 1e keer een rondje mee rijden om te kijken hoe het voelt." wat raar. Ik zoek zelf een verzorgster, die niet alleen komt om te rijden, zodat mijn paard toch aandacht krijgt, als ze een keer niet bereden zou kunnen worden. Maar dan wil ik de eerste keer zeker zien hoe ze rijden en of het goed gaat met mijn paard (natuurlijk houd ik er dan rekening mee dat het erg wennen is om voor de eerste keer op een vreemd paard te rijden, daarom wil ik de eerste keren dat iemand komt er ook steeds bij zijn)

Ook kan de zin "iemand die zegt wat ze er van vindt" misschien raar overkomen. Het kan namelijk overkomen alsof je erg eigenwijs bent en niet open staat voor aanwijzigingen / discussie, dus als jij je iets in je hoofd haalt, er ook echt bij blijft. (dat hoeft overigens helemaal niet slecht te zijn, maar als ik een verzorgster zoek voor mijn paard, wil ik wel iemand die naar mijn aanwijzingen luistert en ze ook opvolgt, ook al zou zij het met die dingen niet eens).

Dit is trouwens ook echt niet aanvallend bedoeld en ik zeg ook helemaal niet dat jij zo bent, maar het zou zo wel kunnen overkomen op mensen misschien, dus alleen goed bedoeld :)

ik woon in valkenswaard en wil wel als het niet te ver is waar is het ergens in eindhoven? mijn e-mail is yasmin.gijrath@hotmail.com

jenn1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:47

thnxs sylvia!! maar is net te ver ;)

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:31

Hallo, ik meld me ook!
Ben hard op zoek naar een bijrijd(st)er, maar wil nog niet erg lukken, helaas!

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:09

Wat is jullie ervaring betreft wel of geen eigen bijdrage?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:29

An_J schreef:
Wat is jullie ervaring betreft wel of geen eigen bijdrage?

Ik vraag een bijdrage in de hoop dat er mensen reageren die serieus met mijn paard aan de slag gaan. En gratis kunnen rijden (3x p/w en geen zorg er aan hebben) vind ik een beetje teveel van het goede. Vandaar vraag ik 50 euro bijdrage.

jenn1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:40

heel misschien een verzorgshet gevonden, morgenmiddag ga ik kijken. is een jonge pony die nog niet veel kan en dus een hoop moet leren wat betreft wandelen en alles ben erg enthousiast.....

JusMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 16:52

Eigenaren omg Zoetermeer/Pijnacker/Berkel, mijn inbox staat wagenwijd open! :D

AlexDertien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 16:57

ik ben nog steeds op zoek naar een leuk verzorg / bijrijd paardje in omgeving barendrecht

Maar ik geef de moed zeker niet op hahaha !