Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

xSCWx

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 23:22

Verzorgster mailde me vanavond... Luna heeft 2x gericht getrapt (niet geraakt gelukkig) toen ze haar opjaagde in de bak. Schrok er wel erg van, heb gezegd dat ze alleen nog mag wandelen aangezien ik geen zin heb in ongelukken...
Hierna dus geen verzorgsters meer, is voor mij echt klaar nu.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 07:36

Lastig zeg. De eigenaar zij dat mijn verzorgpony aam het begin ook vaak trapte om uit te proberen ze zei dat toen de verzorgsters al afhaakten, in die periode ben ik streng doorgegaan en hij doet t nu nooit meer! Is t niet gewoon even uitproberen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 10:24

xSCWx schreef:
Verzorgster mailde me vanavond... Luna heeft 2x gericht getrapt (niet geraakt gelukkig) toen ze haar opjaagde in de bak. Schrok er wel erg van, heb gezegd dat ze alleen nog mag wandelen aangezien ik geen zin heb in ongelukken...
Hierna dus geen verzorgsters meer, is voor mij echt klaar nu.

Lastig.. In ieder geval is ze wel eerlijk..

Ik heb dus een nieuw verzorgpaard, super leuk! Door Marktplaats. ;)

chloeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:21

Hoi allemaal.

Ik heb een vraagje en ik denk dat ik deze vraag beter hier kan zetten dan in de topic ook zo moeilijk om een verzorgpaard te vinden.
Ik ben een paar weken geleden van breda naar teteringen verhuist. en heb hierdoor moeten stoppen met mijn verzorgpaard die in bavel stond. Het is niet zo heel verweg maar ik ben/heb chronische vermoeidheid en pijnklachten en dan was het ook echt niet haalbaar meer.
Maar het begint toch te kriebelen om weer een paard te verzorgen.
Ik weet alleen niet hoe ik het beste een advertentie kan plaatsen. ik ben berijd om anderen kanten van de sport te leren en ben niet vies van taken, en kom ook niet elke keer om te rijden.
Alleen zit ik wel met het probleem dat ik minderen dagen heb, vooral nu het kouder word merk ik gewoon dat ik meer pijn krijg, het kan dus zijn dat ik soms niet kan komen ookal wil ik dat wel heel graag.
Moet ik dit in een advertentie zetten? en zouden jullie op iemand reageren die dit schrijft?
hopelijk staat het hier goed ik heb lang lopen twijfelen :o .

hopelijk kunnen jullie me helpen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:27

Goh, dat is een moeilijke. Ik zou het zeker wel in de advertentie zetten. Hoe precies zou ik niet zo meteen weten. Verder moet je denk ik op zoek gaan naar iemand die niet met vaste dagen werkt. Ik heb dat bv., voor mij maakt het op zich niet uit wanneer je komt, als ik het maar op voorhand weet (want ik moet ook werken en dergelijke ;) ). Misschien zijn er nog zo mensen? Ik weet wel dat je niet de dag op voorhand kan zeggen of het de dag erna gaat gaan of niet, maar als je geen vaste dagen hebt dan heb je op dat gebied al geen verplichtingen en valt het misschien zo nog wel te doen. Ik weet het niet .. je zou het moeten proberen denk ik :) Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:33

Of juist wel op vaste dagen maar dan afbellen zodra je merkt dat het niet gaat.
Dat zou voor mij tenminste goed werken, want dan zorg ik dat er op die dagen altijd iemand stand-bye is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:37

Is ook een optie :j Maarja, dan moet je altijd voor een standby-persoon zorgen, hoeveel mensen gaan dat willen doen?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:44

@ chloeve ik denk zeker dat je dat in je advertentie moet zetten. Persoonlijk denk ik voor jouw dat de meest ideale plaats is om bij iemand aan huis bv terecht te komen die eigenlijk alles zelf doet maar een helpende hand wel kan gebruiken maar niet noodzakelijk is en dus ook qua werk voor het paard, mag maar moet niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:47

[***] schreef:
Is ook een optie :j Maarja, dan moet je altijd voor een standby-persoon zorgen, hoeveel mensen gaan dat willen doen?

Ik heb altijd mijn man als stand-by, die kan verzorgen, niet longeren of rijden.... door schade en schande wijs geworden.
Alleen als mijn man afwezig is zou ik een probleem hebben maar dan zijn er wel meer mensen waar ik voor een keer een beroep op kan doen.

Tigra schreef:
ik denk zeker dat je dat in je advertentie moet zetten. Persoonlijk denk ik voor jouw dat de meest ideale plaats is om bij iemand aan huis bv terecht te komen die eigenlijk alles zelf doet maar een helpende hand wel kan gebruiken maar niet noodzakelijk is en dus ook qua werk voor het paard, mag maar moet niet.

Dat is dus precies zoals ik het bedoel, pony's staan hier dus aan huis.

chloeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:48

Wow dankjullie voor de reacties.
Ik zet het zowiezo in de advertentie nu. dan kan iemand die een berijder zoekt ook zelf de keuzen maken en komt het niet als verassing.
Geen vaste dagen is ook een oplossing ik denk alleen dat veel mensen dat niet zoeken of ik kijk niet helmaal goed door de advertenties :o
en vaste dagen is ook wel fijn aangezien ik dan de dag er voor rustig aan kan doen. maarja zoals [***] al zegt als het dan toch niet gaat dan moet er wel iemand zijn die invalt.
Overgens ben ik niet beroerd ookal gaat het niet en ik weet dat ze moeten eten om naar stal toe te gaan. alleen rijden poetsen en alle zware werk zit er dan niet in. Rijden zeker niet dat vind ik dan te gevaarlijk niet dat ik opeens neer val. maar toch ik ben dan niet "sterk".
nogmaals bedankt voor de snelle reactie hihi :D

chloeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:49

Sylvia_B schreef:
[***] schreef:

Ik heb altijd mijn man als stand-by, die kan verzorgen, niet longeren of rijden.... door schade en schande wijs geworden.
Alleen als mijn man afwezig is zou ik een probleem hebben maar dan zijn er wel meer mensen waar ik voor een keer een beroep op kan doen.

Tigra schreef:
ik denk zeker dat je dat in je advertentie moet zetten. Persoonlijk denk ik voor jouw dat de meest ideale plaats is om bij iemand aan huis bv terecht te komen die eigenlijk alles zelf doet maar een helpende hand wel kan gebruiken maar niet noodzakelijk is en dus ook qua werk voor het paard, mag maar moet niet.

Dat is dus precies zoals ik het bedoel, pony's staan hier dus aan huis.

Jaa de vorige keer reed ik ook bij iemand aan huis. dat ging ook heel goed omdat als ik niet kon dan kon ik niet en dan was het geen drama. maar ik had toen ook heel veel geluk denk ik :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:54

Ik denk als je het zo aangeeft zoals hier, dat je zelfs als je je niet goed voelt (tenzij heel erg natuurlijk) je toch wel even kan gaan voeren dat het allemaal al niet zo'n probleem is. Belangrijkste is toch dat de dieren hun eten krijgen en een aai over hun bol, het rijden en dergelijke is vaak toch van minder belang (of hier is dat toch zo :+ ) ;)

chloeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:55

[***] schreef:
Ik denk als je het zo aangeeft zoals hier, dat je zelfs als je je niet goed voelt (tenzij heel erg natuurlijk) je toch wel even kan gaan voeren dat het allemaal al niet zo'n probleem is. Belangrijkste is toch dat de dieren hun eten krijgen en een aai over hun bol, het rijden en dergelijke is vaak toch van minder belang (of hier is dat toch zo :+ ) ;)

Jaa bij mij ook hoor, het is meer dat mensen weten dat ik dan niet kan mesten en zwaar werk kan doen. ik zet het gewoon in mijn advertentie dan weten mensen ook waar ze aan toe zijn :o .
en ik denk dat het al belangrijk genoeg is als je paard eten krijgt liefde en een knuffel. toch? :o

Ellen_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 14:20

Bij ons op stal wordt nog een tijdelijke bijrijdster gezocht ivm zwangerschap.
Staat ook een advertentie op Marktplaats, maar nog geen reacties, helaas

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:43

Ik heb momenteel een overschot aan goede verzorgsters :') Meisje wat eerst mijn paardje reed omdat ze een jong paard had en het rijden miste, was gestopt ivm tijdgebrek (haar eigen paardje aandacht geven/rustig beginnen met inrijden etc. en mijn paard werd te veel), dus ik een advertentie gezet.. Nu 2 meiden (aangezien ik maar 1x in de week erben :')) 1 voor doordeweeks, andere komt alleen in het weekend (doet die opleiding in Deurne, dus zit nu doordeweeks op stage op een stal).. en nu heeft mijn oude verzorgstertje der paardje moeten verkopen... Maar qua mensen zit het "vol" voor mijn paardje.. Was wel altijd heel tevreden over haar.. maar helaas...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:52

Helaas dat is te ver weg anders had ze hier misschien wel willen komen....

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:01

Sylvia_B schreef:
Helaas dat is te ver weg anders had ze hier misschien wel willen komen....

Helaas :( :p hier in de omgeving van Eindhoven is het makkelijker om iets te vinden lijkt het wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:03

Hier is het een zeer agrarisch gebied, dus veel mensen hebben al zelf paarden.
Eindhoven en omgeving is voor mijn gevoel minder agrarisch.
Dus minder paarden en pony's, maar nogmaals dat is mijn gevoel dus niet wetenschappelijk onderbouwd :)

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:07

Veel mensen uit de stad zoeken iets... En er zijn redelijk wat maneges maarja, de meeste willen meer dan gewoon een manegepaardje 1x per week rijden... En dan is het makkelijker. Toch merk ik wel dat het hier met leasepaarden ook slecht gaat. Mensen willen wel alles "gratis" :p

Maar als je nu op marktplaats kijkt, zie je ook een stuk minder advertenties dan jaren geleden? En het erge is nog wel dat als er al een advertentie staat er een hele eisenlijst is? :p

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:17

ik ben nu ook opzoek na verzorgster voor me Andalusier,
Hellaas nog geen 1 waar het mee klikt vanwege ik niet meer alle dagen kan het wordt een beetje teveel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:19

Jawel, maar die eisen lijst heb ik eigenlijk ook, of bedoel je dat ook...
Overigens het is bij mij gratis, maar zelfs dat werkt niet.

Tilburg is voor veel mensen/kinderen dan weer te ver om naar hier te fietsen, ongeveer 5 km.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:24

Sylvia_B schreef:
Jawel, maar die eisen lijst heb ik eigenlijk ook, of bedoel je dat ook...
Overigens het is bij mij gratis, maar zelfs dat werkt niet.

Tilburg is voor veel mensen/kinderen dan weer te ver om naar hier te fietsen, ongeveer 5 km.

Van de mensen die iets zoeken helaas ook :( :p

Ik vind het voor de "zoekende' logisch om eisen te stellen.. Maar als je al leest dat iemand per se wil rijden etc. dan knap ik daar al een beetje op af :$ (ben dan meteen bang dat er alleen gereden wordt, snel een borsteltje erover en weer weg ;)) Of die "het liefst een fjord of een haflinger"... En het mag niet te ver weg zijn... Maar ik vind 5km niet ver? (tot 10 km is het op de fiets goed te doen? heb voor mijn paardje een tijdje 15 km moeten doen :p ging ook gewoon)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:30

Serendip90 schreef:
Ik vind het voor de "zoekende' logisch om eisen te stellen.. Maar als je al leest dat iemand per se wil rijden etc. dan knap ik daar al een beetje op af :$ (ben dan meteen bang dat er alleen gereden wordt, snel een borsteltje erover en weer weg ;)) Of die "het liefst een fjord of een haflinger"... En het mag niet te ver weg zijn... Maar ik vind 5km niet ver? (tot 10 km is het op de fiets goed te doen? heb voor mijn paardje een tijdje 15 km moeten doen :p ging ook gewoon)

Ik heb een tijdje zelfs 20 km gefietst door weer en wind, maar ik geloof dat dat tegenwoordig anders ligt.
Ik vind het zeker niet ver en er is ook een bus verbinding dus dat zou ook een optie zijn.
Ik zoek nu heel duidelijk iemand die niet perse wil rijden om dezelfde reden die jij nu aangeeft.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:38

Sylvia_B schreef:
Serendip90 schreef:

Ik heb een tijdje zelfs 20 km gefietst door weer en wind, maar ik geloof dat dat tegenwoordig anders ligt.
Ik vind het zeker niet ver en er is ook een bus verbinding dus dat zou ook een optie zijn.
Ik zoek nu heel duidelijk iemand die niet perse wil rijden om dezelfde reden die jij nu aangeeft.

Als je er zelfs met de bus zou kunnen komen... Misschien daar op de UVT eens wat ophangen? Genoeg mensen die paardrijden denk ik? En die hebben ook nog eens gratis ov.. en als je kijkt hoe veel tijd studenten hebben ;)

Bij mij in de buurt helaas geen busverbinding, vanuit Eindhoven is het 20 minuten fietsen... maarja ene verzorgster woont 2 straten verderop :p Andere moet wel 10-15 minuten fietsen maar leent vaak de auto van haar ouders.

Dat vind ik ook wel fijn.. allebei zijn ze wel 18+ maar de ouders staan er bij allebei ook achter. De ene moeder gaat vaak mee, heeft zelf altijd actief gereden, dus geeft les, masseert mijn paardje wekelijks... Heb echt geluk gehad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:55

Serendip90 schreef:
Maar als je nu op marktplaats kijkt, zie je ook een stuk minder advertenties dan jaren geleden? En het erge is nog wel dat als er al een advertentie staat er een hele eisenlijst is? :p

Dat idee heb ik ook :j Ben ook eventjes bezig geweest met zelf de sites bekijken, maar het viel me echt tegen hoe weinig advertenties er op stonden. En dan de inhoud van de advertenties die er wel stonden sprak me ook niet meteen aan, op een uitzondering na :+