Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne86

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:15

Hier ook een moeilijke moeder, maar die doet juist moeilijk over de verzorgsters :D Paardje is haar beest en wordt alleen maar verwend en als ie een keer lang rijdt is het meteen "aah zielig, moet ie werken" :') Gelukkig ben ik iets ouder en kan ik het zelf bepalen :D

(45 minuten fietsen was voor mezelf ook de max hoor ;))

eveliienxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:29

ik zit zelf ( als ik iets vind waar ik op kan rijden ) vaak met het probleem dat mensen 4 jaar te kort vinden, zonder dat ze me zelfs maar hebben zien rijden. Dan geloven ze ook niet dat ik een pony heb ingereden, want daar is 4 jaar toch echt te kort voor. Ja, als je als beginner in een les met een iets te hoog niveau komt leer je sneller dan in een les waarin je eerst maar een jaar stapt.. ( al rij ik niet de sterren van de hemel moet ik eerlijk zeggen, maar jonge & pittige pony's heb ik wel gereden op de manege )

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 08:21

Hou er rekening mee dat manegepony's rijden wel iets anders is dan prive paarden/pony's rijden!

eveliienxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 08:31

Zoek schreef:
Hou er rekening mee dat manegepony's rijden wel iets anders is dan prive paarden/pony's rijden!

Klopt, maar het alleen al op basis van hoelang je rijdt zeggen ; nee niet goed genoeg, vind ik toch altijd een beetje snel afgedaan

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 09:01

Dat is waar maar als wij eigenaren horen "oo maar ik kan pony's inrijden" en je hebt alleen maar manege ervaring schrikt het ons af en laten we ze niet komen omdat we bang zijn dat ze ons prive paard wel even laat weten hoe het moet....maar "echt" leren rijden doe je pas op een prive paard. Veel meiden vergissen zich daar in!

Emmamelody

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 15:35

xOtje schreef:
Emmavhx schreef:
hahaha

mn moeder vind het sowieso al niet helemaal geweldig dat ik een verzorgpony zoek, ze vind het nu dus wel goed, maar doet wel snel moeilijk :(

Hier hetzelfde probleem.. :')

Ouders, wat moet je er mee :')

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 15:37

eveliienxx schreef:
Zoek schreef:

Klopt, maar het alleen al op basis van hoelang je rijdt zeggen ; nee niet goed genoeg, vind ik toch altijd een beetje snel afgedaan

ik heb meer geleerd bij mijn vp in een jaar dan op een manege in 2 jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 16:45

Rijervaring zegt niks hoor, ik rijd nu 5,5 jaar en heb alsnog dat ik sommige dingen bv. heel eng vind. Ik ga daarom ook lessen met mijn bijrijdpaard en de eigenaresse vindt het prima dat ik gewoon een beetje rondhobbel op haar pony!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 17:34

Maakt mij ook helemaal niets uit, wees daarom gewoon eerlijk in je advertentie en ga niet meer vertellen dan nodig. Vaak denkt een manege ruiter dat hij of zij een pony kan inrijden terwijl wij eigenaren nog niet eens een jong paard volledig kunnen inrijden omdat een "eigen" paard zo anders is en komt het soms verkeerd over!

elize2310

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:28

Mijn eerste verzorgpaard was toen ik 2 jaar reed... Een vriendin van mij reed bij bij de pony van haar nicht en ik mocht hun andere paard bijrijden zodat we samen konden rijden... maar mijn vriendin werd bang van de pony dus mocht mijn zusje die pony bijrijden... ik had gewoon heel erg geluk want diezelfde persoon had het paard op marktplaats gezet als verzorgpaard, toen had ik een mailtje gestuurd en kon het niet... een maand later reed ik hem bij...

en tweede heb ik nu een paar maanden, vriendin van mn moeder ging een nieuw paard kopen en die mocht ik bijrijden.. dus hier heb ik alweer geluk (ik ken bijna niemand om me heen met een eigen paard)

mijn strategie:

-maak echt mooie foto's en zet een advertentie op marktplaats en bokt
-vraag op de manege, ponyclub, andere stallen..
-hang een briefje op de manege of bij een privestal... nooit geschoten is altijd mis!
-vraag aan mensen of zij nog iemand kennen die een bijrijder zoekt.
-er zijn altijd mensen op een manege die iedereen kent, die er elke dag is enz... vraag aan diegene of zij nog iemand kent :)
-geduld en rijervaring opdoen! vooral genieten van de tijd die je op de rug van een paard besteed.
__________________________________________________________________________________________

trouwens, voor mensen die denken dat je geen band kan opbouwen met een manege paard die je 1x per week ziet..
ik ben het levende bewijs dat het wel kan xD
mijn beste maatje is een 19-jarige merrie, Koko, zij is zoals mensen wel eens zeggen mijn 'soulmate'
en ik zie dr maar 1x per week maar heb een betere band met haar dan met mijn verzorgpaard... er moet nog een klik komen tussen mijn verzorgpaard en mij....

GEWOON GEDULD HEBBEN :D

elize2310

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:33

Zoek schreef:
Dat is waar maar als wij eigenaren horen "oo maar ik kan pony's inrijden" en je hebt alleen maar manege ervaring schrikt het ons af en laten we ze niet komen omdat we bang zijn dat ze ons prive paard wel even laat weten hoe het moet....maar "echt" leren rijden doe je pas op een prive paard. Veel meiden vergissen zich daar in!

ja precies! ik rijd nu pas 4 jaar. en zulke pennymeisjes op de manege zitten dan zo van: "woow, ik rij al 9 jaar maar hoe kan het dat jij zo goed kan rijden!! :O"
doordat ik toen ik nog net kon rijden (2jaar manegeervaring) op een of ander levensgevaarlijke puberruin van 10 jaar ging zitten die alles deed wat niet mag maar waarbij ik uiteindelijk met losse teugels de bak door kon racen en een sprongetje kon maken... ik reed hem maar 7 maanden maar in die tijd heb ik meer geleerd dan dat ik ooit zou kunnen denken!!

heb liever dat levensgevaarlijke paard dan een dressuur paard met ZZZZZZ300 niveau :)

Faithx12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 16:39

Ik weet dat dit bedoeld is voor verzorgsters die op zoek zijn, maar ik zoek in de omgeving rotterdam/maassluis/maasland/vlaardingen/schiedam een verzorgster. Mijn E-Pony staat in Schipluiden, dat ligt in deze omringde gebieden! Sorry als ik hier niets mag plaatsen, maar kan niemand vinden.. Stuur een pb als je interesse hebt!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 16:40

Denk niet dat je de enige bent die niets kan vinden, hihihi

Faithx12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 16:45

Nee dat idee had ik ook al, maarja.. Proberen kan toch? You never know..

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 17:36

Ik heb gister op een advertentie gereageerd van marktplaats! Paard staat zo'n 30 à 40 minuten fietsen hiervandaan, en hoop ook rond de zomer mijn rijbewijs te halen dus dan is het maar een kwartiertje met de auto :) Hoop dat ik nu wel een reactie krijg, heb nu al twee keer gehad dat iemand gewoon helemaal niet reageerde. De tweede keer was het zelfs van de zus van iemand die ik ken, die mij had gevraagd of ik het paardje van haar zus wilde verzorgen, dus van die zus vond ik helemaal niet netjes om gewoon niks te laten horen.

Emmamelody

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 17:45

Ik kan er ook écht niet tegen als mensen niks laten horen!
Ik snap dat mensen het misschien druk hebben, maar je kan toch even de tijd nemen ;p

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 17:52

Ik wilde al bijna in dit topic reageren. Ik reed een paard bij voor een vriendin van me, maar aangezien zij in een andere tak van sport verder gaat en ik dressuurruiter in hart en nieren ben, ben ik op zoek gegaan naar iets nieuws. Was al helemaal bang dat ik weer opnieuw moest zoeken.. dus maar op facebook gepost dat ik op zoek was en kreeg dezelfde dag twee aangeboden! Waarvan ik vandaag ben wezen kijken, letterlijk een dag geen bijrijdpaard gehad dus!

Nou helpt het wel dat dit op dezelfde stal is en mensen me kennen en weten hoe ik rijd (niet onwijs supergoed, maar wel netjes gewoon).

Ik zie hier boven al een paard aangeboden in Schipluiden maar weet er in die omgeving nog een (voor een ervaren, niet angstig persoon).

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:02

Emmavhx schreef:
Ik snap dat mensen het misschien druk hebben, maar je kan toch even de tijd nemen ;p

Precies! En als zij even 5 minuutjes de tijd nemen om mij terug te mailen en nog een uurtje voor een ontmoeting, zullen zij voortaan 2 dagen per week meer tijd hebben :)

Faithx12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:05

ElizeVdS schreef:
Ik wilde al bijna in dit topic reageren. Ik reed een paard bij voor een vriendin van me, maar aangezien zij in een andere tak van sport verder gaat en ik dressuurruiter in hart en nieren ben, ben ik op zoek gegaan naar iets nieuws. Was al helemaal bang dat ik weer opnieuw moest zoeken.. dus maar op facebook gepost dat ik op zoek was en kreeg dezelfde dag twee aangeboden! Waarvan ik vandaag ben wezen kijken, letterlijk een dag geen bijrijdpaard gehad dus!

Nou helpt het wel dat dit op dezelfde stal is en mensen me kennen en weten hoe ik rijd (niet onwijs supergoed, maar wel netjes gewoon).

Ik zie hier boven al een paard aangeboden in Schipluiden maar weet er in die omgeving nog een (voor een ervaren, niet angstig persoon).

Bedoel je dat je een verzorgster kent die op zoek is in de omgeving van schipluiden? Zo ja, kun je me dan een pb sturen? of lees ik het nou verkeerd!? :)

Emmamelody

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:09

rw10 schreef:
Emmavhx schreef:

Precies! En als zij even 5 minuutjes de tijd nemen om mij terug te mailen en nog een uurtje voor een ontmoeting, zullen zij voortaan 2 dagen per week meer tijd hebben :)

Inderdaad _/-\o_

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:28

Heb even gegoogeld naar de site van de stalling waar het paard staat waarop ik gister heb gereageerd. De stalling blijkt alleen volpension aan te bieden, voor 350 euro per maand. In de advertentie stond al dat de eigenaar een gepaste bijdrage in de stallingskosten wilde. Daar heb ik helemaal geen probleem mee, maar ze zal toch niet mij hetzelfde per dag laten betalen als zijzelf dan betaalt? 350 euro per maand zou dan voor 1 dag in de week 50 euro zijn, 2 dagen 100. Ze zocht iemand voor 2 à 3 dagen, maar het zou niet helemaal eerlijk zijn om mij net zoveel te laten betalen als zijzelf toch? Ik moet natuurlijk nog afwachten wat ze antwoordt en of ze mij überhaupt wil, maar ik denk graag vooruit zodat ik weet wat ik kan verwachten :)

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:42

Net reactie gehad van eigenaresse van het paard waarop ik had gereageerd. Helaas zoeken ze iemand van minimaal 25 jaar die ook minimaal op L niveau dressuur rijdt.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:47

rw10 schreef:
Net reactie gehad van eigenaresse van het paard waarop ik had gereageerd. Helaas zoeken ze iemand van minimaal 25 jaar die ook minimaal op L niveau dressuur rijdt.

waarom 25? :=
vind dat een best wel oude leeftijd eerlijk gezegd :') ik vind dat je vanaf 20 even volwassen bent als 25

Emmamelody

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:51

xZiva_ schreef:
rw10 schreef:

waarom 25? :=
vind dat een best wel oude leeftijd eerlijk gezegd :') ik vind dat je vanaf 20 even volwassen bent als 25

Mee eens :')

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:54

het ligt natuurlijk ook aan hoe de persoon is, maar ik vind dat iedereen een kans mag, toch? :D