Juut schreef:Had de eigenaar die bijrijder niet, dan was er een mooi bedrag neergeled voor de stalhulp.
Nee hoor, meestal heeft zo'n paard dan gewoon vrij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Salka schreef:Haha tjaverzorger ben ik zelf nooit geweest... half misschien.
Een verzorger lijkt mij iemand die voor je paard komt zorgen, voeren, borstelen, mesten, op en uit de wei halen voor het plezier om met het dier bezig te zijn. Als je zo iemand hebt (een goede dan) lijkt me dat je met een echte dierenvriend te maken heeft die voor een klein beetje plezier met je paard bereid is flink te werken.
Ik denk niet dat een verzorger plotseling kan gaan eisen dat hij/zij wil rijden. Je moet er gewoon heldere afspraken van tevoren over maken lijkt me maar ergens vind ik wel dat als een verzorger heel veel vrijwillig voor jouw paard doet (en indirect dus ook voor jou) je die wel regelmatig wat mag gunnen. Een lesje op jouw paard lijkt me dan geen oneerlijke wederdienst toch?
Ik zou zelf voor een verzorger nooit een bijdrage vragen, dus ook niet onder de 50 euro. Vind dat persoonlijk een beetje te gek voor woorden, die persoon gedraagt zich dan tenslotte toch als jouw stalhulp? En dan nog geld eraan gaan vragen? :S
Johnie schreef:Allemaal relaxt natuurlijk maar ik had het ook niet erg gevonden als ik er wel wat voor had moeten betalen.
Als je op een manege rijd moet je ook geld betalen om je uurtje te mogen rijden. Dus zo gek vind ik het niet als de eigenaar er geld voor vraagt.
Hij/zij vertrouwd wel zn paard aan jou toe.
Kiki_S schreef:als je op een manege rijd betaal je zo 60 euro per maand als je op een goede manege zit en 1x in de week lest.
xDressuurx schreef:Salka schreef:Haha tjaverzorger ben ik zelf nooit geweest... half misschien.
Een verzorger lijkt mij iemand die voor je paard komt zorgen, voeren, borstelen, mesten, op en uit de wei halen voor het plezier om met het dier bezig te zijn. Als je zo iemand hebt (een goede dan) lijkt me dat je met een echte dierenvriend te maken heeft die voor een klein beetje plezier met je paard bereid is flink te werken.
Ik denk niet dat een verzorger plotseling kan gaan eisen dat hij/zij wil rijden. Je moet er gewoon heldere afspraken van tevoren over maken lijkt me maar ergens vind ik wel dat als een verzorger heel veel vrijwillig voor jouw paard doet (en indirect dus ook voor jou) je die wel regelmatig wat mag gunnen. Een lesje op jouw paard lijkt me dan geen oneerlijke wederdienst toch?
Ik zou zelf voor een verzorger nooit een bijdrage vragen, dus ook niet onder de 50 euro. Vind dat persoonlijk een beetje te gek voor woorden, die persoon gedraagt zich dan tenslotte toch als jouw stalhulp? En dan nog geld eraan gaan vragen? :S
Ik ben het eens met dit verhaal hierboven.
Miss_Malfoy schreef:Kiki_s: Dat vind ik dus het punt. Er word op voorhand al een bepaald bedrag gevraagd, echt raar vind ik dat.
Zoveel keer in de maand lessen, dat vind ik geen vreemde voorwaarde, daar hebben we allemaal wat aan.
Maar 100 euro in de maand om een jong paard te rijden nee sorry, dacht ik effe niet. Dat is namelijk het verschil met de manege, ik zal er ff van uit gaan dat daar jij het bent die wat leert, vaak ten koste van het paard. Met een bijrijdpaard ga ik ervanuit dat jij het paard wat leert. Althans, in mijn geval is dat vaak zo.
renatevb schreef:Ik zie vaak dat mensen een verzorger zoeken, en die verzorger mag dan niet alleen rijden, of mag maar 2 dagen in de week rijden. Of verzorger mag niet gaan wandelen, en moeten voor alles toestemming vragen. Ik begrijp dit wel hoor (zelf eigenaar zijnde), maar ik vind niet dat je dan geld mag vragen.
Als de verzorger geld betaalt voor jouw paard, dan vind ik dat hij/zij recht heeft om mee te beslissen over het paard. Dan kan je niet zeggen dat ze bepaalde dingen niet mogen of toestemming moeten vragen.
Is het een beetje te verstaan zo?
Miss_Malfoy schreef:Dat is namelijk het verschil met de manege, ik zal er ff van uit gaan dat daar jij het bent die wat leert, vaak ten koste van het paard. Met een bijrijdpaard ga ik ervanuit dat jij het paard wat leert. Althans, in mijn geval is dat vaak zo.
Tigra_ schreef:renatevb schreef:Ik zie vaak dat mensen een verzorger zoeken, en die verzorger mag dan niet alleen rijden, of mag maar 2 dagen in de week rijden. Of verzorger mag niet gaan wandelen, en moeten voor alles toestemming vragen. Ik begrijp dit wel hoor (zelf eigenaar zijnde), maar ik vind niet dat je dan geld mag vragen.
Als de verzorger geld betaalt voor jouw paard, dan vind ik dat hij/zij recht heeft om mee te beslissen over het paard. Dan kan je niet zeggen dat ze bepaalde dingen niet mogen of toestemming moeten vragen.
Is het een beetje te verstaan zo?
Vindt ik niet hoor. Als eigenaar blijf je gewoon verantwoordelijk als een verzorger de weg op gaat dan ben je als eigenaar gewoon verantwoordelijk voor wat het paard uitvreet.
Het is niet omdat je betaald je daarom ook zeggeschap moet hebben. Je mag zeker je mening geven maar ik vindt het te ver gaan, om te zeggen dat als iemand betaald die zelf zonder toestemming alles zou mogen.
Miss_Malfoy schreef:Dat is namelijk het verschil met de manege, ik zal er ff van uit gaan dat daar jij het bent die wat leert, vaak ten koste van het paard. Met een bijrijdpaard ga ik ervanuit dat jij het paard wat leert. Althans, in mijn geval is dat vaak zo.