Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Renee_S schreef:Wat me wel opvalt is dat dit toch vaak manege ruitertjes zijn die zou gedreven zijn en duidelijk meer Willen dan op de manege mogelijk is. Dan krijg je dus weer het probleem dat ze te onervaren zijn, afhankelijk van jouw paard een minder groot probleem natuurlijk.
De dames die wel genoeg ervaring hebben zijn naar mijn idee vaak 'verwend' en willen inderdaad alleen de lusten, niet de lasten.
Doe mij maar een manege ruiter die er 3x in de week staat hoor, de rest leert ze dan wel!
0000 schreef:Renee_S schreef:Wat me wel opvalt is dat dit toch vaak manege ruitertjes zijn die zou gedreven zijn en duidelijk meer Willen dan op de manege mogelijk is. Dan krijg je dus weer het probleem dat ze te onervaren zijn, afhankelijk van jouw paard een minder groot probleem natuurlijk.
De dames die wel genoeg ervaring hebben zijn naar mijn idee vaak 'verwend' en willen inderdaad alleen de lusten, niet de lasten.
Doe mij maar een manege ruiter die er 3x in de week staat hoor, de rest leert ze dan wel!
Wat mij dan weer opvalt, is dat een groot deel van die categorie ruitertjes afhaakt zodra ze door krijgen hoeveel werk en inzet 'meer willen' eigenlijk kost. Van te voren hebben ze allemaal ambitie, willen ze uiteindelijk op wedstrijd, willen ze echt leren rijden etc. etc. Maar zodra ze erachter komen dat serieus trainen met een paard echt veel tijd kost en dat ze nog veel te leren hebben is het gauw klaar meestal.
0000 schreef:Tja, ik vind sowieso dat je kinderen niet alleen moet laten met paarden. Vanaf een jaar of 16 op een locatie waar nog iets van toezicht is en ze niet alleen zijn ok, maar daaronder vind ik het sowieso niet verantwoord. Met ook nog een jonge pony zou het voor mij helemaal een no-brainer zijn.
d.