Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kosseh

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 23:51

Dat is leuk van de manege als ze dat doen. Betalen ze je in het mogen rijden.
Let er wel op dat ze je niet te veel laten doen.
Moet wel in verhouding blijven.

Ik hen gister weer lekker gereden op mijn bijrijpaarden.
Eerst de fries gepakt en lekker mee gereden ze begon eerst heel erg uit te testen maar daarna ging het al weer beter. En zaten er mooie stukjes tussen. De eigenaarrese vond dat ik haar mooi ree en dat ze zag dat ze wel echt voor mij wilde werken.
Daarna nog even op de gene gereden waar ik vorige keer de eerste in het jaar was die er op ging.
Weer zonder zadel. Eerst weer laten ruiken aan me been en daarna wat rondjes gestapt. 20 minuttjes op hem gezeten. Aan het begin reageerde die nog niet op been en sturen ging ook nog niet. Maar aan het eind hebben we toch 4 rondjes ontspannen gestapt zonder weer stil staan en het sturen reageert die ook al beter op. Trotse bijrijder :D. Echt leuk om hem vooruit te zien gaan. Door dingen die ik hem leer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 23:55

Dat doen wij inderdaad ook weleens, helpen in ruil voor vrij rijden etc. :)
Inderdaad moet het in verhouding blijven, maar je moet al niet te snel denken dat je echt iets krijgt. Want aan de andere kant, heel veel werk is wat drollen scheppen niet. (Hele?) stallen dan wel iets meer, maar dat is weer afhankelijk etc. :P Gewoon kijken wat je goed lijkt.

Wat fijn kosseh! Inderdaad heel fijn dat het steeds beter gaat, is toch altijd wel een fijn gevoel. Zeker ook als de eigenaresse dat ziet. :j
Hoe lang rijd je de fries al bij? (Sorry, ben er een tijdje uit geweest :o)

Ik ga morgen ook nog eventjes een berichtje sturen of ze wellicht deze week tijd heeft, anders wordt het weer wat later ivm kamp... :)

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 06:29

ik heb ook weer een berichtje terug gehad van de vrouw waar ik mee sprak
ze had het afgelopen week druk en komende week ook wel dus we maken sowieso nog een afspraak :D

ben benieuwd :D

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 07:22

Deetjeeuh, dit was de 3 keer rijden op haar. En de 2de keer op de andere. Gaat helemaal goed komen denk ik. Nu nog een leuk iemand zoeken voor les.

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 07:25

Gisteren gewandeld met de Shet. We hebben 10 km gelopen. Normaal is ie echt heel bang voor tractoren nu ging ie heel dicht tegen me aan staan. Dat was echt heel schattig.

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 07:26

Weet iemand nog bijrijd verzorg pony in debuurt Zetten?

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 07:41

shaddiefan schreef:

In Heteren zitten leasepaarden, 50 euro per maand. Ik weet niet of je in staat bent er voor te betalen?

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 09:18

Ik had indd al gekeken maar de prijzen zijn behoorlijk omhoog gegaan. ik bedoel eigenlijk ook meer iets echt bij mensen thuis of een shet of een veulen of gew een ppony. Maar toch het liefst zonder kosten. Heel mischien ga ik in de zomervakantie Lisanne leasen weet niet of je die kent of ze in de leas is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 09:28

Kosseh, ah, dat wist ik niet. Fijn dat het al zo goed gaat dan! :) Ga je samen met de eigenaresse een instructrice zoeken of moet/mag je dat alleen doen?

Shaddiefan, wat deed ie eerst dan als ie bang was?
Maar je hebt toch al een verzorgshetlander, waarom wil je er dan nog een?

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 09:33

Ik kan niet op de Shet rijdeb alleen wandelen. Flynth heet ie trouwens hij ging zich omdraaien naar de tractor toe en dan achteruit lopen dat ie er bijna onder kwam.De reden dat ik nog iets erbij wil ik wil graag meer contacten op doen hoe meer mensen weten dat ik best voor ze wil werken hoe beter. Ik wil allerlei soorten pony's leren kenn en en gedrag bestuderen als ik dat dan weer kan toepassen bij andere veestjes is dat alleen maar fijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 09:39

Fijn dat het nu dan beter gaat met Flynth en dat hij minder bang is. :) Maar je zei net dat het je misschien bij andere mensen thuis wel een shetlander of veulen wilde verzorgen, maar daar kan je ook niet op rijden. Persoonlijk vind ik het geen goede reden om nog een verzorgpony te willen alleen maar om meer contacten op te doen. Want red je het volgend jaar wel met 2 pony's? Dan moet je misschien aan het einde van de zomer stoppen met één van de twee, wat ook weer rondverteld gaat worden..

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 11:19

Ik snap je. Maar ik wil gewoon ook zo veel tijd als kan met paarden doorbrengen en over een abdere shet mennen lijkt me daar wel leuk mee

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 12:18

Ben ik met je eens, inderdaad een blessure kan voorkomen maar zeker als het niet een zeer ernstige blessure inhoudt (1 jaar niet rijden alleen verzorgen) vind ik dat je er gewoon moet zijn voor je verzorg of bijrijdpaardje:) :j[/quote]
Vind jij het geen ernstige blessure als je een jaar niet kan rijden!? Ik zou een aantal maanden ook best prima vinden, maar ik ga niet een jaar wachten voor een verzorgpony.

HorseLove28 schreef:
Als je weg gaat, omdat je een maandje bijv. niet kan rijden ivm een blessure, zou het wel raar zijn. Wat doe je dan als je later een eigen paard hebt?

Dat is zooo anders als je een eigen paard hebt... Ik dacht ook dat het niet veel zou schelen van een verzorgpony, maar toch wel. Ik kan niet precies uitleggen waarom het anders is, maar het gevoel is echt heel anders wanneer je een paard helemaal van jezelf hebt. Misschien speelt het mee dat jij de volledige verantwoordelijkheid hebt over je eigen paard en je verzorgpony heeft zijn eigen eigenaar nog, jij hoeft dan minder verantwoordelijkheid te dragen en je dus ook niet schuldig te voelen als je niet meer wil.[/quote]

Haai, ik bedoelde juist met een zeer ernstige blessure een jaar niet kunnen rijden;), had het er achter gezet omdat je anders vragen krijgt wat ik een ernstige blessure vind. Maar snap je verwarring

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 12:20

Erin_xx schreef:
shaddiefan schreef:

In Heteren zitten leasepaarden, 50 euro per maand. Ik weet niet of je in staat bent er voor te betalen?

Als je die Friezen bedoeld? Niet doen....voor vragen pb me maar ik heb geen goede ervaring met de eigenaren...veel onduidelijkheid en gezeik.

JustxMe14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 12:32

Ik vanmiddag rond 3 uur ergens kijken waar ik 2 paarden mag gaan verzorgen en op 1 1x in de maand rijden. Super leuk na 2 jaar zoeken en het is nog geen 10 min fietsen. :)

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 12:33

Dat is leuk, JustxMe14 :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 12:42

Super leuk JustxMe!

Ik mag waarschijnlijk ook donderdag langsgaan. :D

JustxMe14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 13:55

Super leuk Deetjeeuh :) Hopelijk wordt het iets voor je!

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 14:50

Ik heb een verzorgpony maar momenteel word zij onder het zadel beleerd en ze zal altijd aan de kleine kant voor mij zijn. Ik zoek eigenlijk een leuk paard om te verzorgen/bijrijden hier in Twente maar het wil maar niet baten. Ik ben zelf 1.85 lang waardoor ik op best veel formaten paard pas.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 15:09

bluelagoon schreef:
Ik heb een verzorgpony maar momenteel word zij onder het zadel beleerd en ze zal altijd aan de kleine kant voor mij zijn. Ik zoek eigenlijk een leuk paard om te verzorgen/bijrijden hier in Twente maar het wil maar niet baten. Ik ben zelf 1.85 lang waardoor ik op best veel formaten paard pas.

nou met 1,85 pas je niet op veel formaten, maar alleen op een redelijk groot/stevig paard, anders ga je hem uit balans halen ben ik bang := of zie ik dat nou verkeerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 15:13

JustxMe, dat hoop ik ook ja! :j

Inderdaad wat Ziva zegt Bluelagoon, denk dat je dan juist op heel weinig paarden past. :)

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 15:50

Met 185 kan je op veel paarden alleeb is bij heek veel het plaatje niet mooi. Ik ben het ook namelijk.
Jaa op pony's en paarden kleiner dan 160 gaat het niet. Maar de meeste kan het gewoon. Maar denk dat zij een andere lengte bedoeld eerder 165 ofzo

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 16:02

Ik rijd op pony's van 1.50 tot 1.80 pas ik, dus tja. :')

NadineW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 16:05

Mag ik mij hier ook melden ?

Gister heb ik gereageerd op een advertentie voor iemand die een verzorger voor 1 paard en 5 ponys zoekt.
Vandaag op advertentie gereageerd van iemand die een bijrijder zoekt voor een New forest pony.
Hoop dat er iemand reageert :)

Ik heb 2jaar een b-pony verzorgd alleen hebben ze die uit het niks verplaatst zonder mij er iets van laten weten (kwam bij leeg weiland aan :( )
Echt balen want die waren we aan het
beleren voor de kar.

Heb ook een tijdje een d-pony gereden maar die is verkocht. Mag nog wel daf en toe mee met de eigenaar mennen met haar shet *\o/*

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 16:06

En ik rijd momenteel op stevige pony's (Tinkers :')) van 1.45 ofzo dus wat dat betreft pas ik prima op veel maten en met kleinere maten zou ik het leuk vinden om te mennen o.i.d!