Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 14:58

vandaag iemand gekomen, leek een fijne klik te hebben met win. Ze komt nog een aantal keer maar ik twijfel over het bedrag dat ik vraag... iemand pb?

kesha1

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 15:11

god.... Gister op me Vp gereden maar Man wat rijd dat beest triest! Die andere verzorger tijd met te veel teugel en been, Geen GOEDE figuren.
Paard kon ik vroeger met alleen me kuitspieren aan te spannen laten draven, we waren bezig met schouder binnenwAarts. Gister kon ik niet eens een normale volte maken, Normaal draven, de hoeken door met stelling kon ook niet.
Meisje Rijd wel maar Traint niet. en ik wil dat ze hem traint daarom hem k voor haar gekozen.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 15:12

Je mag me ff pb-en, misschien krijg je zo dingen wat helderder?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 15:21

kesha1 schreef:
god.... Gister op me Vp gereden maar Man wat rijd dat beest triest! Die andere verzorger tijd met te veel teugel en been, Geen GOEDE figuren.
Paard kon ik vroeger met alleen me kuitspieren aan te spannen laten draven, we waren bezig met schouder binnenwAarts. Gister kon ik niet eens een normale volte maken, Normaal draven, de hoeken door met stelling kon ook niet.
Meisje Rijd wel maar Traint niet. en ik wil dat ze hem traint daarom hem k voor haar gekozen.

Dit is niet een afgeeftopic op andere verzorgsters..

als je het ergens niet mee eens bent, moet je dat bespreken met de eigenaar van de pony. Zij heeft hier zeggenschap over, jij niet. Om zo een beetje op internet rond te spuien dat ze zo slecht is vind ik imo not done en daar is dít topic al helemaal niet voor bedoeld :n

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 15:37

sorry..... maar k voel me nu gewoon dom dat ik haar als Invaller heb gevraagd.... maar ze gaat ook niet weg, geen van ons 2 zei de eigenaar dat is weer een opluchting. maar hebben jullie tips om haar op een zachte manier uit te leggen dat Stelling en Elastischheid van een paard van groot belang is?? en dat ze onzichtbare hulpen kan geven? want ze rijd bij mijn oude Vp (te groot geworden) en daar rijden ze heel anders dan bij wie ik les. Niet slecht maar gewoon niet op de manier van Wat bij dit paard past

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 15:48

Vragen of ze lessen wil volgen bij ern instructeur?

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 15:52

dat kost wel 20/24€ ipv (uit me hoofd) 7.50€ maar het is wel met dat paard en van een onstructeur die dat paard wel echt kent ( ik heb zelf met die pony bij haar gelest) en ik wil daarom dus als ze lest met die pony dat ze dat doet bij Onbeteugeld. ik heb daar ook gelest met die pony dus die vrouw kent de pony,weet hoe mooi hij kan lopen

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 17:12

Zouden jullie voor de ideale bijrijder je paard op een locatie laten staan waar je eigenlijk liever zou vertrekken? Niet omdat het heel slecht is maar omdat je ergens anders bijvoorbeeld in de zomer de weidegang voor je paard beter kunt regelen en minder last hebt van de manegelessen e.d. Consequentie is dat de bijrijdster niet meegaat naar een nieuwe locatie.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 17:32

salamaleque Waarom heb je een bijrijdster?

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 17:43

mnkortleve schreef:

Zodat ik af en toe ook nog thuis ben ...

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 17:49

salamaleque schreef:
mnkortleve schreef:

Zodat ik af en toe ook nog thuis ben ...

Maar als je dan verhuis met je paard zal je wss wel meer moeten gaan omdat je bijrijder er dan niet meer is.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 18:23

salamaleque schreef:
Zouden jullie voor de ideale bijrijder je paard op een locatie laten staan waar je eigenlijk liever zou vertrekken? Niet omdat het heel slecht is maar omdat je ergens anders bijvoorbeeld in de zomer de weidegang voor je paard beter kunt regelen en minder last hebt van de manegelessen e.d. Consequentie is dat de bijrijdster niet meegaat naar een nieuwe locatie.

Zo is het bij mij ook ong gegaan. Niet precies maar ja. Bijrijder ging niet mee en ik moest weg. Dan is het helaas pech, als ze écht om het paard geven gaan ze mee zo niet dan is er iets wat ze vertelt Dat het niet zo heeeeel leuk meer is.

Jouw paard jouw regels

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 18:36

Ik zou niet blijven staan voor een bijrijder.
Als eigenaar zijn dat nou juist de voordelen dat je zelf kan kiezen.
Voor het paard lijkt me die andere stal ook prettiger trouwens.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 18:39

Ik zou zelf ook niet blijven staan voor een ander, maar je moet zelf wel de tijd ed hebben om het zelf te doen anders is het misschien toch beter om te blijven staan waar je nu staat ik weet niet om hoeveel dagen het gaat?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 23:07

Is een overweging die je zelf moet maken.
Wat weegt zwaarder, de andere stalling of de bijrijder?

Was vandaag op een manege/stalling, blijkt vrijwel elke zondag wedstrijd te zijn.
Buitenbakken waren (te) nat...je zou er maar op pension staan...
Ik zou op nr 1 een fijne stalling hebben staan.
Op de eerste plaats heb je een paard voor jezelf.
Een fijne plek voor hem en jou zou op nr 1 moeten staan.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 08:04

het is inderdaad de overweging die je wil maken,

Oeh woensdag komt er iemand kijken. Het is een zusje dus van iemand die bij ons ook al een paard verzorgd. Ze klonk erg enthousiast iig, ook wat betreft grondwerk

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 18:07

Dank voor jullie meedenken! Dit is iets wat nu nog niet speelt en het ligt niet zo eenvoudig zoals ik het nu heb omschreven maar het is wel fijn om meerdere meningen te horen. Paard zijn welzijn gaat altijd voor, het is alleen erg plussen en minnen. Goede regeling qua weidegang in de zomer, maar geen stal met uitloop. Geen last van manegelessen maar alleen een buitenbak die niet optimaal is. Vrije keuze van instructie van buitenaf en wanneer je maar wil maar huidige instructrice kan vanwege andere verplichtingen niet "mee" dus ik moet dan weer op zoek naar een ander. En zo zijn er nog meer dingen ... Pfft houdt het nooit op :(

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 18:26

Zou ik nog naar andere stallen gaan kijken hoor. Als je zo twijfelt kan het wel eens een verkeerde keuze worden..

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 09:04

Vandaag komt voor de 2de keer de zelfde persoon kijken. Ze mag hem vandaag zelf doen ;) ik kijk alleen O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 09:19

Jess, wat fijn als je eindelijk iemand hebt die je paardje zou willen verzorgen. Ben benieuwd of het wat wordt. :)

Salamaleque, ik zou de voordelen en nadelen nog eens tegen elkaar afwegen. Zoals je hier vaak leest is het vinden van een bijrijder ontzettend moeilijk. Als je een fijne stal kan vinden waar zij ook mee kan, dan is dat helemaal fijn.

Billy, wat fijn! Ik werd er vaak wel een beetje zenuwachtig van als mensen de hele tijd naar me kijken om me te beoordelen, en zij zal vast ook wel zenuwachtig zijn, dus hopelijk kan je daar doorheen kijken. Vast wel. :P

Ik heb even op iedereen een beetje gereageerd omdat ik dat wel zo netjes vind als ik zelf ook een vraag heb. Wij hebben nu namelijk een mogelijke kandidate die volgende week eens langs komt. Na al deze horrorverhalen wil ik het het liefste in een keer goed doen. We hebben eigenlijk wel een verzorgster nodig, maar niet zó graag dat het anders een super groot probleem is. Dan wachten we wel even. Het probleem is dus dat we met haar gesproken hebben (ik wil haar nog even wat meer vragen stellen, eigenaresse is niet super kieskeurig. :P) en het klinkt goed. Maar daarna vroeg ik aan een vriendin die op dezelfde stal stat als zij haar verzorgpaard had staan, of ze haar kent. En ja hoor. Bleek dat ze haar afspraken niet nakwam en maar 1x PW kwam. (Wij zoeken iemand voor 4/5 dagen elke dag een kwartiertje half uur of zo) en dat ze irritant is, ze zitten namelijk ook bij elkaar in de klas. Nu is irritant vinden waarschijnlijk persoonlijk, maar als ze haar afspraken niet na komt.. Wat zouden jullie in dit geval doen? Ik ga zeker nog even met de eigenaresse bespreken, maar die wil ik niet zo vroeg al storen. :P

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 10:26

Als je je vriendin vertrouwt, zou ik er niet aan beginnen.
Een 2e kans verdienen is altijd erg nobel, maar niet als het mijn risico wordt.
Laat zulke eerst maar weer eens zichzelf bewijzen door op een manege etc op eigenkosten te laten zien dat ze het kunnen volhouden.
Paardenwereld is klein en als ze zichzelf te goed vinden, komen ze dat wel weer tegen (zoals nu) De meeste zullen die fout echt vaker maken voordat ze open staan om daarvan te leren, al leren sommige het nooit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 10:48

Dus ook niet eerst aan haar vragen of het ergens mee te maken had? Ik zelf zou het namelijk ook fijn vinden een tweede kans te krijgen, maar ik wil inderdaad niet dat ze de fout maakt bij ons. Ik ga het in ieder geval nog even met de eigenaresse overleggen!

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 11:46

Vaak veranderen dit soort personen niet, pas als ze ouder en dus hopelijk wijzer worden, na heel vaak erop gewezen te zijn gaan ze veranderen.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 12:06

Idd. Als je er naar gaat vragen, gaan ze dat niet toegeven, alleen maar de ander de schuld geven..

zou het trouwens wel zeggen dat ze niet mag komen vanwege haar eerder misser.
geen discussie over mogelijk. Met je dierbare paard ga je geen risico's nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 12:38

Bedankt voor de adviezen! Ik heb de eigenaresse even een appje gestuurd met daarin wat ik te weten ben gekomen. :) Misschien heeft ze er een reden voor, maar dan had ze die toendertijd ook aan hun kunnen vertellen. Ik vind het wel belangrijk om open te zijn hierin..