Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 17:39

MorganeR schreef:
Bah... Proefwerkweek... Ik wil naar de paarden... Maarja, na de proefwerkweek kan ik lekker iedere dag naar stal gaan! De eigenaresse van Tara komt echt nauwelijks (pas twee keer geweest in de zeven weken dat ik haar verzorg, dat weet ik omdat ik de poetstas anders inpak en de poetstas altijd zo aantref) dus kan ik iedere dag met haar tutten. Moet alleen bij Bayron nog even regelen hoe en wanneer.

Ik heb mijn laatste tentamen er juist net op zitten, dus eindelijk weer tijd voor paard! :D Ben afgelopen tijd alsnog wel twee keer daags geweest voor verzorging van haar blessure, maar voelde me de afgelopen dagen wel schuldig dat ik na een uur al weer weg moest. Gelukkig nu ruim 2 maanden vakantie! Jij nog even bikkelen en dan heb je ook weer vrijheid! :)

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 17:44

Ik ga maar eventjes niet meer op de eerdere discussie in. :P

Morgane, succes! Hoe is het bij jou gegaan Chouchou? Fijn dat iedereen weer (bijna) tijd heeft voor de paarden!
Zelf moet ik nog 6 proefwerken, verdeeld over 2 dagen. Morgen 3 en maandag 3. Dus ook nog even afmaken en daarna heerlijk 'vrij'. Naja, kamp en daarna écht vrij. :D

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 17:45

Ja hahaha, twee keer per dag, respect als je dat naast school geregeld krijgt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 17:46

Daar had ik even overheen gelezen, maar wow, 2x per dag is veel! Wat fijn dat je er toch zo vaak langs kon. :) Hoe is het met haar blessure?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 17:50

3 proefwerken op een dag? A.s vrijdag begint mijn pwweek, en die vrijdag heb ik maar 1 pw; Latijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 17:53

Ik heb totaal 12 proefwerken in 5 dagen. Dat zijn er dus 2 per dag en op 2 dagen 5. :) Morgen levo, AK en latijn. :P
Moet latijn en AK nog, oei. :')

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 18:13

hoihoi!
mag ik mij hier ook (weer) melden? ik heb me volgensmij al eens gemeld. maar ben nu weer serieus op zoek, ik ben lieke, 13 jaar en zoek in hoofddorp en omgeving

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 18:15

Tuurlijk. Hoe ben je op dit moment op zoek? Misschien hebben sommigen hier nog ideeën?

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 18:29

Ik ben bezig om een afspraak te maken
Ikmag misschien ook met een shet aan de slag gaan die heel angstig is (niet rijden uiteraard) maar dit had ik geloof ik al gezegt
@morganeR dat weet ik ik bedoel ook niemand persoonlijk ofzo maar ik dacht ik maak even duidelijk dat ik nou wel weet dat ik te groot ben en voorlopig gewoon ga kijken
Eerst ging ik dus 3x per week naar starlight nu heb ik vakantie en ga ik elke dag of om de dag
@deetjeeuh je kan me altijd nog een pb sturen als je het echt nodig vind

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 18:35

ik ben op het moment vooral aan het rondkijken, heb nog geen advertenties ofzo. (ga ik wel nog doen)

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 18:39

Ik hoop dat je er snel eentje vind!! @liliekska

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 18:41

Deetjeeuh schreef:
Ik ga maar eventjes niet meer op de eerdere discussie in. :P

Morgane, succes! Hoe is het bij jou gegaan Chouchou? Fijn dat iedereen weer (bijna) tijd heeft voor de paarden!
Zelf moet ik nog 6 proefwerken, verdeeld over 2 dagen. Morgen 3 en maandag 3. Dus ook nog even afmaken en daarna heerlijk 'vrij'. Naja, kamp en daarna écht vrij. :D

Ik heb het tentamen van vanmiddag gehaald en voor die van maandag heb ik over 3 weken een herkansing, maar dat vind ik niet zo erg :) Nu heb ik ten minste echt tijd om te leren, eerder schoof ik dat natuurlijk steeds vooruit door andere opdrachten!

Inderdaad 2 keer per dag is veel, eerder moest ik zelfs 3 keer per dag omdat er 's ochtends, 's middags en 's avonds een zalf moest worden aangebracht! Ik zit niet meer op de middelbare school dus ik zit niet vast aan tijden van half 9 tot 4, dat scheelt een hoop. Het is hier voornamelijk zelf thuis studeren :) Het is vandaag 5 weken geleden dat ze de blessure kreeg. Ze heeft een diepe wond in haar achterbeen opgelopen ergens op de een of andere manier in het weiland... Het geneest best goed, maar wel langzaam omdat het zo'n beweeglijke plek is. Waar de wond het minst diep was, ging de korst er al redelijk snel af en daar groeit ook al nieuwe vacht! Toch wel fijn dat ze niet haar hele leven met een open plek loopt!

6 proefwerken in 2 dagen is wel pittig zeg! Wij konden er maximaal 2 op een dag hebben volgens mij, en dat vond ik ook altijd al heel veel. Maar het gevoel als je er vanaf bent.... *\o/* En dan lekker weer naar de paarden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 18:46

Oh ja, andere opdrachten ertussendoor zijn heel vervelend! Wat voor studie doe je? Fijn dat je niet van half 9 tot 4 zit, stiekem wel jaloers hoor. :P Fijn dat het alweer redelijk snel geneest, nu de rest van de wond nog. Maar dat komt denk ik wel goed. :j Heeft ze er zelf veel last van?

Klopt, maar omdat ik Grieks en Latijn erbij heb moet ik die dus extra doen. :+
Als we klaar zijn ga ik dat zoooo lekker vinden! :D

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:07

Ze slaan bij mij de pw week schijnbaar over want ik hebt rustig. Vrijdag weer wandelen met de shet de 10 km staat op het programma

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:09

Hoe bedoel je 'Ze slaan de pww over'? Dat is gewoon ingepland, heb jij überhaupt wel een pww?

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:22

Ja maat er waren maar paar leraren met pw dus hebben ze de pww gew laten valleb

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:28

chelle_dora schreef:
Als je geen fan bent van poetsen, dan kan je in mijn ogen beter op je manegepony blijven rijden.

_/-\o_ Daar ben ik het helemaal mee eens. Enige reden die je dan kan hebben om toch voor een verzorg(bijrijd)pony te gaan, is dat je gratis of goedkoper wilt rijden....daar heb ik dus zo'n hékel aan. }>

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 09:33

chelle_dora schreef:
Loes, dat klopt ook helemaal wat je zegt :j waar ik zelf echter op doel (en tegenaan loop op het moment) is dat bijvoorbeeld bij blessure van het dier, als er dan 1 dag niet gereden kan worden of 2/3 dat zo iemand dan toch wel op komt dagen ondanks dat er die dag even niet gereden kan worden en er wel voor zorgt dat zo'n dier de aandacht krijgt en een schone stal. Verzorging dus niet alleen als in poetsen, maar ook in de slechte tijden voor het dier klaar staan en je inzetten :j

En dan heb ik het dus niet over als het dier helemaal niet meer gereden kan worden en je bent er puur voor het rijden, maar dus de gevallen waar het even of een enkele keer niet meer kan. Er zijn ook genoeg eigenaren die dan zelf de rem erop zetten en tegen de verzorger/bijrijder aangeven dat er niet meer gereden kan worden en of het niet fijner is om een ander dier te zoeken, maar voor 3x even niet kunnen rijden zijn er dus ook genoeg die dan zeggen dat ze 'altijd' komen, maar uiteindelijk het dus op die manier mooi laten afweten :j

Ben ik met je eens, inderdaad een blessure kan voorkomen maar zeker als het niet een zeer ernstige blessure inhoudt (1 jaar niet rijden alleen verzorgen) vind ik dat je er gewoon moet zijn voor je verzorg of bijrijdpaardje:) :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 10:12

Als je weg gaat, omdat je een maandje bijv. niet kan rijden ivm een blessure, zou het wel raar zijn. Wat doe je dan als je later een eigen paard hebt?

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:27

Zoals ik al zei ik kom nu dagelijks naar starlight o.a. Juist omdat hij een blessure heeft en nu meer aandacht verdient

Hij is pas geleden ook verhuist en heeft nu ook 2 hele leuke weide maatjes en staat de hele tijd buiten dus dat is ook wel fijn pvoor starlight

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 17:45

Loes1996 schreef:
chelle_dora schreef:
Loes, dat klopt ook helemaal wat je zegt :j waar ik zelf echter op doel (en tegenaan loop op het moment) is dat bijvoorbeeld bij blessure van het dier, als er dan 1 dag niet gereden kan worden of 2/3 dat zo iemand dan toch wel op komt dagen ondanks dat er die dag even niet gereden kan worden en er wel voor zorgt dat zo'n dier de aandacht krijgt en een schone stal. Verzorging dus niet alleen als in poetsen, maar ook in de slechte tijden voor het dier klaar staan en je inzetten :j

En dan heb ik het dus niet over als het dier helemaal niet meer gereden kan worden en je bent er puur voor het rijden, maar dus de gevallen waar het even of een enkele keer niet meer kan. Er zijn ook genoeg eigenaren die dan zelf de rem erop zetten en tegen de verzorger/bijrijder aangeven dat er niet meer gereden kan worden en of het niet fijner is om een ander dier te zoeken, maar voor 3x even niet kunnen rijden zijn er dus ook genoeg die dan zeggen dat ze 'altijd' komen, maar uiteindelijk het dus op die manier mooi laten afweten :j

Ben ik met je eens, inderdaad een blessure kan voorkomen maar zeker als het niet een zeer ernstige blessure inhoudt (1 jaar niet rijden alleen verzorgen) vind ik dat je er gewoon moet zijn voor je verzorg of bijrijdpaardje:) :j

Vind jij het geen ernstige blessure als je een jaar niet kan rijden!? Ik zou een aantal maanden ook best prima vinden, maar ik ga niet een jaar wachten voor een verzorgpony.

HorseLove28 schreef:
Als je weg gaat, omdat je een maandje bijv. niet kan rijden ivm een blessure, zou het wel raar zijn. Wat doe je dan als je later een eigen paard hebt?

Dat is zooo anders als je een eigen paard hebt... Ik dacht ook dat het niet veel zou schelen van een verzorgpony, maar toch wel. Ik kan niet precies uitleggen waarom het anders is, maar het gevoel is echt heel anders wanneer je een paard helemaal van jezelf hebt. Misschien speelt het mee dat jij de volledige verantwoordelijkheid hebt over je eigen paard en je verzorgpony heeft zijn eigen eigenaar nog, jij hoeft dan minder verantwoordelijkheid te dragen en je dus ook niet schuldig te voelen als je niet meer wil.

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 17:47

Ik heb echt pech met het vinden van een verzorgpony. Ben al twee jaar aan t zoeken, heb ik eindelijk iets gevonden, scheur ik mn knieband de dag voor het proefrijden :(
Dus nu ben ik minstens 4 maanden uit de running, hopen dat er dan niet iemand anders in mijn plaats komt!

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 17:49

Welke omgeving zoek je?

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 17:50

Poek schreef:
Welke omgeving zoek je?

Renkum/Wageningen, Gelderland. Ik woon in Renkum, ben bereidt max. 45 minuten te fietsen

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 19:13

Ik ben ook al best lang aan het zoeken. Laatst een mailtje gestuurd naar een manege, die ze positief beantwoordde, waarschijnlijk (nog niet zeker) kan ik daar gratis rijden in ruil voor paddocks en weides uitmesten.
Ik zoek namelijk een verzorgpony/paard in de buurt van Ede.