Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jess_vH

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 00:25

Ik zet niet meteen de eerste beste erop. Zodat de ruiter zich kan bewijzen. Mijn paard is 3,5. Niets overrompelen.
Ieder zo zijn manier.

Basis begint op de grond

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 10:07

Meeste ruiters die eindelijk eem verzorgpony gevonden hebben zijn de eerste (paar) keer ook kei zenuwachtig. Kun je ze inderdaad beter aan de pony en jij aan haar etc laten wennen, beetje band opbouwen en dan pas rijden.

Moet je nagaan hoe een verzorgstertje zich voelt ,, eerste keer er op als boze eigenaar langs de bakrand staat te oordelen, denk dat niemand dan nog ontspannen rijdt haha ^^

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 12:20

Renee_S schreef:
Meeste ruiters die eindelijk eem verzorgpony gevonden hebben zijn de eerste (paar) keer ook kei zenuwachtig. Kun je ze inderdaad beter aan de pony en jij aan haar etc laten wennen, beetje band opbouwen en dan pas rijden.

Moet je nagaan hoe een verzorgstertje zich voelt ,, eerste keer er op als boze eigenaar langs de bakrand staat te oordelen, denk dat niemand dan nog ontspannen rijdt haha ^^

En dan zet je ze er na een x aantal weken op en dan kunnen ze niet rijden :+ ook zonde van je tijd geweest dan. -O-

Hoezo zou er in vredesnaam een boze eigenaar langs de bakrand staan te oordelen en als een eigenaar boos word dan doe je imo iets echt niet goed. :n
Heb er een tijdje terug ook 1 gehad die vreselijk maar dan ook echt vreselijk zat te zagen daar heb ik ook wel duidelijk iets van gezegd ( niet boos geworden oid maar wel duidelijk gemaakt dat ik dat absoluut niet wil hebben), verder als ik langs de kant sta probeer ik een ruiter op haar gemak te krijgen door een praatje, wat tips en de dingen naar boven te halen die goed gaan tijdens het rijden, dan zie je de spanning er vaak wel snel vanaf gaan en als eigenaar moet je daar ook wel doorheen kunnen kijken ik neem aan dat de meeste hun paard goed genoeg kunnen om te weten hoe hij/zij zal reageren bij spanning.

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 17:01

dit is zo poedersuiker :/

omdat ik naar de middelbare ging wist ik ik kan me verzorgpaard niet 5x in de week rijden dat kost me gewoonweg te veel tijd, dus ik kende een meisje die 11 is die heb ik 2x meegenomen naar de pony. We hebben met de eigenaar afgesproken : omdat S te weinig tijd heeft doe jij haar. maar ik zou wel blijven verzorgen. nu heb ik alleen tijd in het weekend maar Ik heb volgensmij de verkeerde keuze gemaakt: Kind zet er iemand op die de pony niet aankan, Legt er zonder overleg een zadel op(welke niet pastte, en zadel van de pony pastte niet meer dus nu gaan we gewoon andere dingen doen). Ze ownt hem zegmaar en ik ben 13 en zonder mij had ze nu helemaal geen VP gehad. maar Het zou egoistisch van mezelf zijn om haar eruit te trappen. Want dit paard is zowiezo te dik (we werken eraan) en zodra je hem niet traint ben je al helemaal ver van huis. Maar ik heb me vergist in dit meisje, die moeder die denkt dat haar dochter alles heeft gedaan terwijl het een kwestie van oppakken was, nu wil ik jullie tips? wat doen?? eruit/Regels maken,Verdragen/met de eigenaar over hebben?? ojah die moeder die vertelt heel veel tegen de eigenaar dus hij hoort natuurlijk alleen Haar kant en ik denk dat ik ook een beetje het bijna geen huiswerk en zeeën van tijd mis :+

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 17:55

Dat is lastig, terugdraaien kan niet meer. Je kunt altijd eens met de eigenaar praten.

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 18:03

ik mag nu ook héél misschien het zadel van een vriendin passen ect en als hij volgens de zadelmaker past mag ik hem gebruiken maar ik snap bijv wel dat die vriendin niet wilt dat Behalve een vriendin van ons 2 en ik er iemad anders op gaat, dat zou ik zelf ook niet willen het is ee handgemaakt zadel

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 19:27

Heel simpel: niet jouw paard. Je kan het voorleggen aan de eigenaar en zíj moet het met haar erover hebben. Dat is niet jouw taak.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 19:34

Het lijkt wel alsnog mensen nog steeds niet het verschil weten tussen een verzorger, bijrijder en leaser/staldeler. Krijg alleen meer reacties van mensen die mijn Haflinger gratis willen BIJRIJDEN.
Daar vraag ik toch niet om, ik ben op zoek naar een leaser/staldeler, staat duidelijk in de titel en daarom dat ik ook dat bedrag ervoor vraag. *zucht*

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 19:50

kesha1 schreef:
dit is zo poedersuiker :/

omdat ik naar de middelbare ging wist ik ik kan me verzorgpaard niet 5x in de week rijden dat kost me gewoonweg te veel tijd, dus ik kende een meisje die 11 is die heb ik 2x meegenomen naar de pony. We hebben met de eigenaar afgesproken : omdat S te weinig tijd heeft doe jij haar. maar ik zou wel blijven verzorgen. nu heb ik alleen tijd in het weekend maar Ik heb volgensmij de verkeerde keuze gemaakt: Kind zet er iemand op die de pony niet aankan, Legt er zonder overleg een zadel op(welke niet pastte, en zadel van de pony pastte niet meer dus nu gaan we gewoon andere dingen doen). Ze ownt hem zegmaar en ik ben 13 en zonder mij had ze nu helemaal geen VP gehad. maar Het zou egoistisch van mezelf zijn om haar eruit te trappen. Want dit paard is zowiezo te dik (we werken eraan) en zodra je hem niet traint ben je al helemaal ver van huis. Maar ik heb me vergist in dit meisje, die moeder die denkt dat haar dochter alles heeft gedaan terwijl het een kwestie van oppakken was, nu wil ik jullie tips? wat doen?? eruit/Regels maken,Verdragen/met de eigenaar over hebben?? ojah die moeder die vertelt heel veel tegen de eigenaar dus hij hoort natuurlijk alleen Haar kant en ik denk dat ik ook een beetje het bijna geen huiswerk en zeeën van tijd mis :+

Je kan de eigenaar inlichten wbt het rijden en het niet passende zadel en zien wat hij er mee doet verder is het jou pakkie aan niet, het is jou paard niet.
Doet hij er niets mee zou ik een beter adres gaan zoeken om te gaan rijden.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 21:23

nou ik hoorde maar verder niks over morgen. Dus ik maar berichten of het nog doorgaat.
Stuurt ze terug dat ze een verjaardag heeft. Vroeg waarom zij dit nog vertelt heeft en ik me dalijk al helemaal gesetteld ben morgen op stal. Zegt ze "wou het net berichten".

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 21:54

Next! :') (heel bot, maar aan zo iemand heb je niets...)

Verder alles in overleg met de eigenaar, kom ik er achter dat mijn verzorgster er andere op laat rijden ongevraagd, is het ook exit.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 22:12

Als ze voor een afspraak al geen moeite doen...daarna kan het alleen maar nog erger worden.
Dus: skippen, next!

Lijkt me dat de eigenaar zelf voor een geschikt zadel hoort te zorgen.
Tenzij jullie niks betalen, ze zelf er niet mee rijdt...dan is de eigen zadelaanschaf niet heel raar.

Gratis: ja komen, opzadelen, rijden en vertrekken.....dat is tegenwoordig beetje de mentaliteit.
Jammer dan....volhouden, er zit vast wel een keer eentje tussen die het wel weet te waarderen en er blij mee is.

Ik vind een bijdrage dmv geld niet zo belangrijk. Ik zwoeg elke dag om alles goed te verzorgen,
als er iemand is die met me meezwoegt, delen vd lasten, mag deze ook best delen in de lusten.
Echter ben ik hier niet het stalhulpje voor een verzorgster/bijrijder en die mentaliteit hebben ze tegenwoordig vaak.
Daarom ook liever een advertentie met bijdrage gevraagd in de hoop om serieuzere personen te trekken.

Weet nu wat het minimumloon van een 15 jarige is (netto 2,-/uur) En snap dan dat ze vele uren moeten draaien om bij te kunnen dragen in de kosten, al is het maar 50,-/maand. Daarvoor moeten ze voor minimumloon 25 uur voor werken. Houden ze amper tijd over om nog een paard te verzorgen/bijrijden.
Dan heb ik liever dat ze hier mee komen klussen rondom de taken die komen kijken bij onderhoud en verzorging van de paardjes, dan dat ze uren moeten werken om het bedrag bij elkaar te sparen.
Mij gaat het niet direct om leeftijd, niet om opleiding of rijdniveau, maar om instelling, betrouwbaarheid, betrokkenheid en motivatie!
Ik heb super leuke dieren, waar iemand heerlijk van mee kan genieten....graag of niet.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 22:32

Haha. Als ik geen paarden had gehad had ik een moord gedaan voor zo'n kans Anke.
Maar tegenwoordig is dat kennelijk anders.
hoewel de staleigenaar een bijrijdster heeft voor de pony van zn dochter. Maar die komt in weer en wind. Zo ook gister.
Doet klusjes, en toen ik dr bijrijdpony uit de wei ging halen kwam ze net aan rennen omdat zij het graag wilde doen. Dat vind ik dan wel echt super <3
Maar goed. Dat zie ik alleen van buitenaf :)

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 22:35

Ja het is ook klaar. Daar gaat de eerste poging...

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 11:15

eigenaar rijd zelf niet, hoef er niks voor te betalen, Beestje moest beweging krijgen dus eigenaar vond het leuk dat ik het paard reed maar ik heb er geen tijf voor door de weeks... en stoppen ga ik echt niet doen

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 14:15

Dan koop je toch gewoon tweedehands een passend zadel.
Je rijdt immers gratis, kun je best wat investeren in jouw hobby.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 17:49

Doe dat laatste dan wel even in overleg met de eigenaar.... Als mijn verzorgster opeens met een zadel aan zou komen, zou ik niet zo happy zijn...

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 19:49

Daar heb je gelijk in.

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 16:24

ik meld alle dingen die ik nieuw doe -oke ik vraag het eigenlijk.

eigenaar mest alleen uit, doet als ik nie kom de waterbakken en de hoefsmid.
de rest moet ik zelf regelen, ik heb een bak tot beschikking, eigenaa vond het altijd leuk dat ik zoveel voor paardenlief overheb.
vanavond afspraak met de eigenaar over de andere verzorgster

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 19:12

kesha1 schreef:
ik meld alle dingen die ik nieuw doe -oke ik vraag het eigenlijk.

eigenaar mest alleen uit, doet als ik nie kom de waterbakken en de hoefsmid.
de rest moet ik zelf regelen, ik heb een bak tot beschikking, eigenaa vond het altijd leuk dat ik zoveel voor paardenlief overheb.
vanavond afspraak met de eigenaar over de andere verzorgster

in jouw situatie vind ik het toch anders hoor. Jij bent eigenlijk de gene die alles regelt voor het paard, met toestemming van de eigenaar. Dan lijkt het mij dat je ook minstens iets te zeggen hebt over iemand die jij zelf hebt "aangenomen" .

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 16:34

Ik moest bijna janken toen ik het hoorde,
ik mag bijna alles van de eigenaar, behalve de manen knippen.
heeft dat kleine kind aan de eigenaar gevraagt: mag ik de manen in een fjordenkapsel knippen?
Ze wist toen ook dat ik bleef verzorgen dus ik had het op zijn minst netjes gevonden een appje van 'he wat vind je der van als we de manen knippen?'
maar die moeder en dat kind wisten 1. niet hoe je een fjordenkapsel knipt 2. ze hebben GEEN idee hoe veel bijhoud werk dat kost en zowiezo moet ik dat gaan doen omdat het anders er nog lelijker er uit gaat zien.

paard heeft een speknek en nu ze wat afgevallen was en nog die manen had zag het er nog wel uit als een normaal paard maar nu...... te erg voor woorden zo lelijk, paard lijkt weer obesitas

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 18:19

Vond de eigenaar het goed? En wat zegt die ervan?
Want hoe banketstaaf het ook is, als hij het goed vond kan je er weinig aan doen helaas.
Ben het met je eens dat ze het ook met jouw had moeten overleggen, maar aan de andere kant heeft de eigenaar het voor het zeggen.....

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 18:23

Ugh,

Ik word er zó ziek van dat mensen die 'interesse' hebben me het hemd van het lijf vragen over de pony, zeggen dat ze het allemaal leuk en super vinden en vervolgens een bericht sturen dat ze toch geen tijd hebben. Eigenlijk heb ik gewoon HELEMAAL geen zin meer om mensen meer informatie te geven dan in de advertentie staat. Complete verspilling van tijd. Bovendien hebben ze er ook eigenlijk niets mee te maken, tenzij ze ook werkelijk de bijrijder zijn of worden.

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 19:47

Nou die van mij is ook niet meer op komen dagen. Ik ga er ook niet achteraan, het is graag of niet. Vandaag zelf lekker met mn paardjes aan de slag geweest. Haha ze weten ze niet ze missen :P pfff wat een gedoe allemaal

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 19:53

Ik heb ook nog geen gevonden maar goed, denk dat ik maar van het idee af stap want in principe gaat het me 1 dag in de week niet lukken.
ze word buiten en binnen gezet en ze krijgt voer dus zoveel schade zal het niet hebben := het blijft behoorlijk lastig om iemand te vinden en ik ben echt niet veel eisend maar er is hier in de regio weinig vraag/aanbod of ze zijn echt te jong en onervaren en helaas is mijn pony gewoon te groen daarvoor.
Ik had vandaag al me handen vol aan haar ;)