Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NienSCHaap

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 21:49

Dat zou ik ook niet doen hoor, dan moeten ze lekker op de manege blijven rijden :Y) haha

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 21:52

Kijk ik snap ook wel dat je (net zo bijna) je eigen kind bijzonder vindt.
Verwacht ook niet dat zij dit meteen ook hebben, maar als de vooruitzicht van rijden er wel is bij gebleken geschiktheid alleen de weg ernaartoe uit verzorgen en kennismakingsfase bestaat ben ik toch niet overdreven bezig denk ik?

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 21:55

Nee en als jij dat zo graag wilt, is dat toch jou keuze of het niet gek of overdreven is je moet er zelf ook goed bij voelen en het moet ook vertrouwd zijn vind ik.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 21:56

Met zo'n opmerking wil ik ze niet eens meer en kans geven.
Dan zoeken ze maar verder, graag of niet.

Tegenwoordig denken ze alleen maar aan rijden, verzorgen is maar bijzaak.
vorig jaar zocht ik ook een verzorgster voor m'n oudje, in de advertentie stond duidelijk alleen verzorgen en niet rijden ivm atrose in de rug. Krijg ik alsnog reacties van ik ben heel licht kan ik dan echt niet rijden. Nou nee dus.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 21:56

Ja hierdoor twijfel ik wel weer of ik een bijrijder wil.
In het verleden heb ik ook een leuke bijrijder gehad bij mijn vorige paard (twee paarden terug).

Ze kreeg alle vrijheid in doen en laten (muv manen knippen etc). Mocht er zelfs mee naar het strand de trailer op als ze het eerst even overlegde. Bemoeid me er niet mee want het gevoel was goed.

Maar ja, moed zakt er gewoon even in (en ja ja weet dat het pas de eerste is :P )

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 21:57

myk_en_shant schreef:
Met zo'n opmerking wil ik ze niet eens meer en kans geven.
Dan zoeken ze maar verder, graag of niet.

Tegenwoordig denken ze alleen maar aan rijden, verzorgen is maar bijzaak.
vorig jaar zocht ik ook een verzorgster voor m'n oudje, in de advertentie stond duidelijk alleen verzorgen en niet rijden ivm atrose in de rug. Krijg ik alsnog reacties van ik ben heel licht kan ik dan echt niet rijden. Nou nee dus.

Klopt ik heb terug gestuurd dat de bedoeling wel rijden was uiteindelijk, maar met deze gedachte achter haar reactie is dit niet meer als een doorgang zie.

Bij jou ook banketstaaf idd. Denken ze dan niet aan de pony. die heeft dan artrose? Alleen maar eigen plezier.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 22:31

myk_en_shant schreef:

Dat is behoorlijk triest, ondanks dat het kinderen zullen zijn.
Als het toch duidelijk aangegeven staat in de advertentie is het ook gewoon dom :')

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 22:41

Het is idd dieptriest. Staat duidelijk in m'n advertentie.
maar kom veel vaker tegen dat men leesblind zijn.
Heb nu ook een pony te koop staan ivm niet geschikt zijn voor m'n doeleinden.
Krijg ik net een pbtje met de vraag of ze haar in bruikleen kan krijgen. Goh wat denk je zelf. .....
in het voorjaar had ik een paard te koop staan vanwege dezelfde reden. Hoe vaak ik toen niet mailtjes heb ontvangen voor verzorgen(toen ik eerder een verzorgster / bijrijder zocht kreeg ik geen reacties), bruikleen of leasen, is echt ontelbaar vaak.
Ook al stond het met CAPSLOCK grote letters erin dat dat niet aan de orde was.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 22:49

Ja als je al later wel mag beginnen met rijden op pakken, vind ik het erg storend dat ze nu al zegt dat ze niet voor 1 a 2 keer per week wil komen tutten.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 22:51

Lezen leren ze ook niet meer op school :Y) haha het blijft lastig tegenwoordig.

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 22:55

Jeetje wat erg. Zo één hoeft bij mij ook niet te komen. Stel mijn paard krijgt een blessure, ben ik dan ook de enige die hele dagen aan de hand met hem mag gaan stappen? Zulke meisjes snappen dus duidelijk niet dat de verzorging nog belangrijker is dan het rijden. Het rijden was voor mij altijd de beloning voor alle klusjes en het werk in de stal, de wei schoonhouden en het terrein vegen enzo toen ik nog geen paarden had en zelf verzorgde. Nu willen ze alleen nog maar gratis rondrijden lijkt wel. Jammer dat het zo moet :/

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 23:15

Bij blessure zijn er genoeg meiden die dan afhaken. En vooral bij langer herstel.

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 23:34

Ik ken er juist heel veel die alleen verzorgen en niet rijden

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 23:38

lienieminie schreef:
Ik ken er juist heel veel die alleen verzorgen en niet rijden

Dan mag je je handen behoorlijk dicht knijpen :j

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 23:41

*kruipt onder steen vandaan*

Ik verzorg op het moment ook alleen, vind poetsen, grondwerken en wandelen heerlijk. Rijden is echt niet alles, als ik maar lekker bezig kan zijn aan de hand :)

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 23:48

EskeGirl schreef:
*kruipt onder steen vandaan*

Ik verzorg op het moment ook alleen, vind poetsen, grondwerken en wandelen heerlijk. Rijden is echt niet alles, als ik maar lekker bezig kan zijn aan de hand :)

Dat heb ik zelf ook :D heb niet eens meer rijpaarden maar alleen nog maar een pony van 1.22
die alleen vooral in het weekend wel wat extra aandacht kan gebruiken alleen wil nog niet echt slagen :')

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 08:18

Jess_vH schreef:
Ja maar uiteindelijk kunnen ze er wel op. Maar met zo'n reactie wil ik het niet eens meer nader uitleggen.

Aan zo iemand moet je sowieso niet beginnen.
Als het niet de moeite waard is, weet je gelijk dat het puur om (gratis) rijden gaat.
Daar haal je je alleen maar ellende mee in huis.

Die wat het kleine niet eert, is het grote niet weerd!

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 09:07

Anke schreef:
Jess_vH schreef:
Ja maar uiteindelijk kunnen ze er wel op. Maar met zo'n reactie wil ik het niet eens meer nader uitleggen.

Aan zo iemand moet je sowieso niet beginnen.
Als het niet de moeite waard is, weet je gelijk dat het puur om (gratis) rijden gaat.
Daar haal je je alleen maar ellende mee in huis.

Die wat het kleine niet eert, is het grote niet weerd!

Waar is de like knop wanneer je hem nodig hebt :)

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 11:25

Helemaal mee eens hoor!
Het was zelfs een volwassen vrouw.
maar ja. Ik denk dat ik wacht op een buiten adv om.
Wie weet. Het is geen financieel iets hoor dus heb wel tijd.

Ben alleen toch teleurgesteld ergens, beetje naief mss ook gedacht.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 11:31

Jammer blijft dat altijd. Ik ben nu op zoek naar een staldeler, maar de enige serieuze reacties die ik tot nu toe heb gekregen waren van mensen die het samen wilde doen of van meisjes die ik gewoon te jong vind. Minderjarig vind ik geen probleem, er word een contract opgesteld, dus als de ouders dan ook tekenen is het prima. Maar 13 is gewoon te jong. En drie mensen die wekelijks met mijn pony aan de gang gaan vind ik teveel en word mijn pony zelf ook niet vrolijker van.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 11:53

Ik hoop dat je een staldeler vind. Maar wat is staldeler precies. Iemand die jou de helft van de stalling betaald in rui voor zeg maar 50% van de tijd lease?

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 16:44

Zelf verzorg ik ook alleen (starlight) nu bijna een jaar en heel misschien komt er een paardje erbij ook met blessure die ik dan ook ga verzorgen met de shetlanders doe ik grondwer

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 22:20

Op een paar kleine ergernisjes na, gaat het op zich nog best wel goed... (ergernisjes vooral door samenloop van omstandigheden....) Maar is meer omdat ik het idee heb dat ik mijn paard half mishandel... Ze komen nog maar 3 uur buiten... Was in het begin ook zo, maar dat zou aangepast worden, werd in de zomer meer.. .Dus vond het acceptabel... Maar nu meer paarden, evenveel paddocks... Dus aargh.... En als ze dan niet weet hoe laat ze kan gaan rijden (ok, ze is afhankelijk van ouders/vervoer)... Dan zit ik me weer te ergeren aan het feit dat ik niet weet of ie dan buiten staat... Want anders geef ik het gewoon door :S (kan er niet tegen als ie maar 1 uurtje vrij kan rondlopen :S) Voor de rest echt een super stal... Maar baal daar wel van, ook omdat ik hoopte dat het zo veel beter zou worden :S

En dan nog iets met aansingelen dat ie raar deed... Vandaag zelf helemaal geen probleem gehad.. Pony heeft singelvrees (is al een stuk minder erg dan eerst) maar geen flauw idee wat er nu precies gebeurd is en nu baal ik er weer van dat ik er zelf niet bij was, maar ik kan gewoon niet altijd mee :S (moet ook gewoon werken :')) En mjah... Ik zit me nu half druk te maken of er toch iets met de pony is... Terwijl ik er zelf niets aan merk :S

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 12:16

Jess_vH schreef:
Ik hoop dat je een staldeler vind. Maar wat is staldeler precies. Iemand die jou de helft van de stalling betaald in rui voor zeg maar 50% van de tijd lease?

Klopt iets minder dan de helft van de stalling en dan heb je drie keer in de week je eigen pony, waar je dan alles mee mag doen. Wedstrijden rijden zou ook een optie zijn, wel op eigen kosten dan uiteraard.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 14:52

ok duidelijk :)

Ik was echt op zoek naar gewoon even iemand die 1 a 2 dagen haar wat aandacht kan geven, maar wel uiteindelijk als ze wat bevestigd is een rondje erop mag wegrijden. Of bak uiteraard.
Heb ideale omgeving hier. Strand, bos, duin. Maar ja ze is jong dus vind dat je dr eerst moet kennen.

Ik heb er ook eerst een jaar naast gelopen

@Lianne, ik herken jouw gevoel wel vanuit mijn verleden hoor. Je mist dan toch een stuk vertrouwen in verantwoordelijkheid gevoel bij je verzorgster als het dit gevoel bij je oproept. Dit had ik ook erg