Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eunomia

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 17:26

Moet even kijken, woensdag een afspraak bij een eventueel nieuwe pony. Als dat nog niet door gaat wel, anders even overleggen. Dit komt nu zo onverwachts, dat het net is of ik droom.

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 17:28

Haha snap ik! Ik vind ook echt dat je het verdient. Zeker na alle tegenslagen de afgelopen tijd! :(:)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 17:29

Dankje, dat is lief! Ik breng haar sowieso even op de hoogte! :) Maar nu eerst uit eten.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 19:20

ik had vanmiddag een berichtje gestuurd naar iemand heb al een berichtje terug gehad
met wat meer info enzo en ik hb weer een berichtje terug gestuurd

ik vertel jullie meer als ik een afspraak heb gemaakt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 19:33

Leuk Matanja, welke ad :)?
Of wat super Cowgirl, dat verdien je! Heb toen nog dat andere topic gelezen over je verzorgpaarden.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 19:39

nouw t was meer een advertentie voor een ruitertje voor twee shetlanders
maar ik dacht van ja laat ik eens een berichtje sturen met de vraag of ze ook een verzorgster zoekt
en nu nog een afspraak maken om t komen kijken dan zien we daarna wel verder
:D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 20:11

Super leuk Cowgirl! Een vriendin van mij heeft ook 3 super leuke shetjes, vandaag nog langs geweest. :D
Als je al zoveel bezig bent geweest in de paardenwereld is dat zeker lekker. Ik hoop nu mijn eerste zelfstandige verzorgpaardje te krijgen. Eerder alleen maar ervaring gehad met iemand samen. :)

Maatje, voor jou ook heel erg leuk!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:24

_Cowgirl schreef:
Vandaag topnieuws gekregen: Ik mag voor een eigen Shet gaan kijken.

super leuk! *\o/*

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:25

En woensdag ben ik officieel eigenaar. :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:27

Super leuk! Je hebt er dus al een op het oog? Foto? :D

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:28

Afbeelding

Het veulentje. Ik ken de ouders en eigenaar van de pony, dus voelt goed. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:30

Wat een superleuk ding! <3 Waar ga je hem stallen? :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:31

Hij is nog geen maand uit, dus moet sowieso bij moeders blijven (die ik overigens erbij ga verzorgen omdat Guus nog zó jong is). Zoë (mama) staat aan huis en daar blijft Guus dus ook, daarna ook nog! Hij blijft gewoon zo lang mogelijk bij z'n moeder staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:32

Och wat een poepie <3.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:34

_Cowgirl schreef:
Hij is nog geen maand uit, dus moet sowieso bij moeders blijven (die ik overigens erbij ga verzorgen omdat Guus nog zó jong is). Zoë (mama) staat aan huis en daar blijft Guus dus ook, daarna ook nog! Hij blijft gewoon zo lang mogelijk bij z'n moeder staan.

Hij ziet er inderdaad nog heel jong uit ja, maar wát een knap ding al! :P
Fijn dat je hem zo lang bij z'n moeder laat staan. :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:45

Knapperd hè! Heeft ook hele knappe ouders, vind ik dan! Natuurlijk vind iedereen z'n pony mooi, maar vind hem toch echt wel heel knap, haha! Had ik al voordat ik wist dat ik een pony mocht hoor. :P

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 00:42

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 00:49

Wat een super leuk veulentje!

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 06:50

Ik mag een paard als ik er zelf voor zorg en betaal mn ouders willen die verantwoordelijkheid niet als ik genoeg geld heb koop ik een Haflinger

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 09:09

Dankjewel Anke, ik ben ook echt helemaal in de wolken. <3

Mijn ouders hebben nu het grootste deel van de aankoopprijs betaald, omdat het hun "cadeau" aan mij was. Ik heb zelf 1/4 bijbetaald, of dat weten ze eigenlijk nog niet, maar dat ligt nu al netjes klaar voor woensdag. :')

De stalling (50,- p.m.) die over een tijdje pas betaald gaat moeten worden zullen mijn ouders ook betalen. Gewoon in goed overleg, maar zodra ik een vast inkomen heb (ik ben nu oppas, dus ik kan niet garanderen dat ik bijvoorbeeld 1OO,- in de maand heb). De hoefsmid, jaarlijkse entingen, benodigdheden, ed. zullen voor mijn rekening gaan komen. Hooi is inclusief, maar het vlas en eventueel bijvoer komt voor mijn rekening. Het vlas kan worden gedeeld met de eigenaresse dus de 1e x ik een pak, dan zij weer omdat ze samen in één stal gaan. Ik ga vanaf nu een spaarpot bijhouden voor het geval dat, zolang hier niet voldoende in zit hebben mijn ouders de verantwoordelijkheid op zich genomen en toegezegd te betalen als er onverwachtse dierenarts rekeningen gaan komen.
Bij de aankoopprijs inbegrepen zit nog zijn castratie op 6 maanden, enten (veulenprik heeft hij al gehad, maar de volgende enting), het chippen en opnemen in het paspoort. De eigenaresse bood dit voor een hele reële meerprijs te doen, maar hij is dan wel gewoon per direct van mij.

Het is echt wel haalbaar als ik het allemaal zo bekijk, maar het is zo snel gegaan dat ik nooit een spaarpotje heb kunnen maken, ik was ervan overtuigd dat ik op mijn 18e pas mijn eerste paard kreeg, dan hadden mijn ouders daar namelijk niets meer over te zeggen. :Y)

Maar nu weer on-topic, ik blijf wel gezellig meelezen als jullie het goedvinden en zal ook graag tips/adviezen geven. Voor mensen in de omgeving [plaatsnaam]/Amerongen/Elst is er nu dus weer een bijrijdpaard vrijgekomen omdat ik dit niet ga redden qua tijd en mijn ouders het "zonde" vinden dat ik per se een veulen wil (met de keuze daar de komende 3 jaar nog niet fanatiek mee aan de slag te kunnen) en dat ik dan geld ga investeren in het bijrijden van andersmans paard. Hebben ze ook wel gelijk in natuurlijk.

Dus mocht er iemand geïnteresseerd zijn, dan zal ik aan haar vragen of ik haar mailadres eventueel door mag geven.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 09:16

Klinkt goed Cowgirl! en het kan prima hoor, zelf ben ik ook vrij onverwacht eigenarresse geworden, terwijl dit over twee jaar pas in de planning stond. Maar hij is al 4 jaar mijn verzorgpony, die ik nu dus volledig heb overgenomen. Maar net als bij jou blijft hij voorlopig nog staan waar ie nu staat..

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 09:45

Als er iemand van jullie interesse heeft in het verzorgen van 3 shetten (menpony's) in Landgraaf, gratis uiteraard, dan hoor ik dat graag. Meer info over de paardjes en mij in mijn profiel.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 09:51

Genoeg in Landgraaf dus! Ik ken helaas niemand daar, sorry.

_KimmeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 17:17

_Cowgirl, superleuk!
MorganeR ja klopt, je komt me ook heel erg bekend voor haha, je hebt altijd 1jaar lager gezeten als ik. Wat een toeval :)

Ik was degene uit Landgraaf die moeite had iets te vinden haha. Net nu ik morgen bij iemand ga kijken, kom ik vanalles tegen hier in het topic, zul je altijd hebben :P

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 17:18

Echt? Wat toevallig. :P Spannend, laat je ons weten hoe het is geweest? Ik ben benieuwd. Anders kun je misschien iemand uit dit topic blij maken.